تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است؟

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است؟


تاریخ انتشار : 27 شهریور 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۴ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (13 امتیاز)
آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

آیا لیزر با دستگاه الکساندرایت خوبه؟

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است ، راه های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشد. یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر موهای زائد است. اگر به دنبال این هستید که از شر موهای زائد خود خلاص شوید حتما باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید.

یک سری متدها و نکات را نسبت به شرایط خود بدانید و بعد از آن برای از بین بردن موهای زائد خود راهی پیدا کنید. بسیاری از شما لیزر موهای زائد را برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب می کنید! می توان اذعان داشت که لیزر الکساندرایت یکی از پر طرفدار ترین و بهترین روش های لیزر موهای زائد است که توسط متخصصان و دستگاه های مخصوص انجام می شود و برای انجام این کار باید تجربه و دانش کافی وجود داشته باشد.

در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی لیزر مو الکساندرایت بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

باید اشاره شود که لیزر الکساندرایت یکی از شناخته ترین و هم چنین محبوب ترین روش های از بین بردن موهای زائد به شمار می آید که زیر مجموعه خدمات لیزر موهای زائد می باشد و برای از بین بردن موهای اضافی کاربرد فراوانی دارد.

قابل ذکر است که لیزر الکساندرایت روشی است که حتما باید با دستگاه الکساندرایت لیزر انجام شود که در طول موج کوتاه ‌تر 755 نانومتر، نزدیک به طول موج مادون قرمز کار می ‌کند. طول موج که در این دستگاه وجود دارد به طور مستقیم در ریشه و فولیکول مو نفوذ پیدا خواهد کرد و می تواند آن را به طور کلی از بین ببرد.

از جمله نکات بسیار مهمی که درباره لیزر الکساندرایت باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

  • الکساندرایت لیزر و دستگاه لیزر الکساندرایت برای هر نوع پوست و مویی انجام می شود و نتایج خوبی را از خود به جا می گذارد.
  • این روش برای افرادی که پوست روشن دارند بهتر است و افرادی که پوست تیره دارند باید حتما از خنک کننده دستگاه لیزر الکساندرایت استفاده کنند تا نتایج خوبی را مشاهده کنند.
  • این لیزر سریع ‌ترین و متداول‌ترین لیزری است که برای رفع موهای زائد به کار برده می ‌شود و برای درمان سریع ناحیه ‌های بزرگی مانند صورت، دست، پا، خط بیکینی، پشت بدن و زیر بغل مناسب می باشد.

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است؟

نحوه عملکرد لیزر الکساندرایت چگونه است؟

عملکرد لیزر الکس به اینگونه است که طول موج نور با انرژی بالا به ناحیه هدف تابانده می‏ شود و حرارت ایجاد می‏ کند. در نتیجه لیزر الکس با فرآیند فوتوترمولیز کار می‏ کند.

فوتوترمولیز به این معناست که با استفاده از یک اشعه نوری منطقه خاصی را حرارت دهیم. این لیزر تنها ناحیه فولیکول موها را هدف می‏ گیرد و به بافت پوست آسیبی نمی ‏رساند.

پالس ‏های نوری فولیکول موها را هدف قرار می‏ دهند و پس از اینکه فولیکول ‏ها از ریشه بیرون می‏ آیند به مرور زمان رشد آن‏ها کاهش می ‏یابد.

لیزر الکس برای تمامی نواحی بدن مانند ساعد، بازو، زیربغل، بیکینی، صورت، ساق پا، ران و… استفاده می ‏شود. همچنین با دو طول موج متفاوت تایپ پوستی و رنگ موهای مختلف را پوشش می ‏دهد.

آیا لیزر با دستگاه الکساندرایت درد دارد؟

اساس کار لیزر تخریب گرمایی فولیکول مو می باشد که این فرآیند شامل درد است که تکنولوژی به کمک این مشکل آمده است. زمانی که گرمای زیادی در زمان کوتاهی به سطح پوست وارد می شود در پوست احساس سوختگی و درد به وجود می آید  و زمانیکه این گرما به صورت منقطع بر روی پسوت اعمال شود دیگر احساس سوختگی و دردر به وجود نمی آید.

آیا لیزر الکساندرایت برای موهای پرزی و نازک مناسب است؟

یکی از مهم ترین ترسهای مراجعین پرپشت شدن موهای کرکی است که به خاطر اشتباه در تنظیم پارامترهای لیزر به وجود می آید. اگر اپراتور لیزر مهارت نداشته باشد امکان پرپشت شدن موهای نازک و کرکی بیشتر می شود.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد:

  • IPL:

این روش به دلیل ارزان و در دسترس بودن در قدیم بسیار کاربرد داشته است. اما در اصل فقط نوعی پرتو تقویت شده می باشد که به اشتباه گاها به آنها لیزر هم می گویند. در لیزر های خانگی نیز از IPL استفاده می شود که نتیجه مطلوبی برای فرد به دنبال ندارد.

  • لیزر دایود:

لیزر دایود برای انواع رنگ پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت نفوذ این لیزر به فولیکول های مو نسبتا زیاد است. از عوارض جانبی آن می توان به قرمزی بعد از انجام لیزر اشاره کرد.

تکنولوژی دایود هم خیلی خوب و موثر است اما برندهای مطرح این تکنولوژی در ایران نیستند به این علت که اکثرا ساخت اسرائیل می باشند.

سطح تماس: در دستگاه دایود هندپیس کاملا در تماس با بدن است و سر آن قابل تعویض نیست، این به معنی نیست که غیربهداشتی است اما اول اینکه واکنش پوست حین لیزر را سخت تر میتوان مشاهده کرد و دوم به لحاظ بهداشتی کمی سخت تر است.

سطح مقطع: سطح مقطع دایود کوچکتر است که احتمالا درد به همراه دارد.

در نهایت طول موج دایود ۸۰۸ نانومتر هست این در حالیست که دستگاه هایی مثل جنتل مکس پورو با دو تکنولوژی الکساندرایت و اندی یگ با طول موج های ۷۵۵ و ۱۰۶۴ تمام تایپ های پوستی تیره و روشن را تحت پوشش قرار می دهند.

  • لیزر ND:Yag اِندی یَگ:

این لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، منحصرا برای نواحی تیره و پوست گندمی و تیره طراحی شده است. استفاده از لیزر الکساندرایت بر روی پوست های سبزه و نواحی تیره بدن دو حالت دارد:

۱. درجات پایین = عدم جوابگیری کامل

۲. درجات بالا = سوختگی و ایجاد عارضه

اما این لیزر برای نواحی سبزه و گندمی بدن طراحی شده و می توان این نواحی را با توان بالا لیزر کرد.

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت چه ویژگی هایی دارد؟

به صورت کلی لیزر موهای زائد می تواند برای زیبایی پوست شا تأثیر بگذارد. این روش می تواند 80 الی 90 درصد موهای زائد را از بین ببرد و زیبایی بی اندازه ای را به پوست شما هدیه دهد. یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندراینت می باشد که دستگاه آن یکی از تخصصی ترین و به روزترین دستگاه های حال حاضر در سرتاسر دنیاست.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که لیزر موهای زائد الکساندرایت و دستگاه آن دارای ایمنی بالایی می باشد و اثر بخشی آن از همه دستگاه های موجود در سرتاسر دنیا بیشتر است. به ویژه لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس می تواند زودتر شما را به نتیجه دلخواه برساند. لازم به ذکر است که دستگاه کندلا الکس، دارای خنک کننده می باشد و همین مورد باعث کاهش درد و سوزش خواهد شد اما در برخی موارد با درخواست متقاضی می توان از بی حسی های موضعی نیز بهره برد.

نکته مهم دیگری که باید بدانید، این است که بهترین متقاضیان لیزر با دستگاه الکساندرایت افرادی با پوست روشن و موهای تیره (قهوه‌ای تا مشکی) هستند. متقاضیان معمولاً براساس تقسیم‌ بندی فیتزپاتریک ارزیابی می‌شوند و اعداد یک تا چهار به فنوتیپ پوست تخصیص داده می ‌شود. البته دستگاه کندلا الکس برای پوست های تیره نیز بسیار مناسب ارزیابی شده است.

انواع روش های لیزر مو الکساندرایت

لیزر موهای الکساندرایت، دارای روش های بسیار متعددی می باشد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارا است. از جمله روش های لیزر موهای زائد الکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لیزر آریون ( Orion )
  • لیزر آلما ( Alma )
  • لیزر کوترا ( Cuter )

ویژگی های لیزر الکساندرایت

لیزر آریون ( Orion ) چیست؟

لیزر آریون یکی از بهترین و سریع ترین روش های لیزر الکساندرایت است که امروزه برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ویژگی های بسیار مهم این نوع لیزر الکس به صورت زیر است:

  • طول موج که در این لیزر وجود دارد بسیار قوی است و بالغ بر 755 نانومتر می باشد که بیشتر مخصوص لیزر موهای زائد بیکینی است.
  • این روش توسط دستگاهی مخصوص انجام خواهد شد که دارای تاییدیه آمریکا است و می تواند تمامی موهای زائد هر نوع پوستی را از بین ببرد
  • هم چنین این دستگاه دارای یک اسکنر است که هیچ مویی از نظر پنهان نماند و همه موهای زائد از بین برود.
  • پالس هایی که در این نوع لیزر وجود دارد فاصله زمان کوتاهی دارد و در این حین عملیات خنک سازی پوست را هم انجام می دهد، به همین دلیل باید بدانید که سوخته شدن پوست با این لیزر امکان ندارد برای شما رخ دهد.

لیزر آلما ( Alma ) چیست؟

باید بیان شود که لیزر آلما هم در دسته بندی لیزر الکساندرایت قرار دارد که دارای قدرت بالایی می باشد و ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارد و سبب می شود موهای زائد شما به سرعت از بین برود. از جمله ویژگی های مهم این نوع لیزر الکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • استفاده کردن از این لیزر موجب می شود که پالس های بسیار زیادی وارد فولیکول مو شوند و از این طریق آن ها را گرم کنند تا از بین بروند.
  • سرعتی که در این نوع روش الکساندرایت لیزر وجود دارد بسیار بالا است و به همین علت شما می توانید مثلا لیزر فول بادی را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.
  • یکی دیگر از مزیت های دیگر این روش این است که با هر نوع پوست و مویی سازگار است و میتواند هر نوع مویی روی هر نوع پوستی را کاملا از بین ببرد.چ
  • دستگاه مخصوص این روش دارای خنک کننده است که از سوختن و عوارض دیگر جلوگیری می کند.

دستگاه لیزر الکسانداریت

لیزر کوترا ( Cuter ) چیست؟

می توان اذعان داشت که یکی دیگر از انواع روش های لیزر الکساندرایت، لیزر کوترا می باشد که از آنجایی که مزایا بسیار زیادی دارد، به خوبی می تواند لیزر موهای زائد آقایان و خانم ها را انجام دهد. از جمله ویژگی های بسیار مهم این نوع لیزر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • در این روش مهم نیست که پوست و موی شما چه نوعی باشند، هر نوع و رنگی که داشته باشند به خوبی و با دقت تمامی موهای زائد شما را از بین می برد
  • یکی از ایمن ترین روش های الکساندرایت لیزر است. بنابراین شما عزیزان با خیالی آسوده می توانید از این روش استفاده کنید.

موارد استفاده از لیزر الکساندرایت چه می باشد؟

از جمله مهم ترین کاربردهایی که لیزر الکس دارد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • برطرف کردن اختلالات عروق وریدی
  • درمان مشکلات رنگدانه ای
  • جوانسازی پوست
  • پاکسازی پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • رفع موهای زائد (مهم ترین کاربرد لیزر الکساندرایت)
  • پاک کردن تاتو پوستی (طی 5 تا 20 جلسه)
  • رفع ضایعات عروقی که مشابه خال های عنکبوتی هستند.
  • برطرف کردن رنگ دانه های قرمز رنگ پوست
  • از بین بردن لک های پوست، کک و مک و خال های گوشتی

چرا دستگاه لیزر الکساندرایت از محبوبیت بالایی برخوردار است؟

همان گونه که بارها اشاره شد، دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از بهترین انواع لیزری است که در سرتاسر دنیا وجود دارد و تا کنون بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا نتایج بسیاری را از آن دیده اند. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پر تاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. از جمله ویژگی های بسیار مهم دستگاه لیزر الکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد و همین موضوع سبب شده است تا زیباجو درد کمتری را احساس کند.
  • این دستگاه دارای عمق نفوذ فوق العاده می باشد و آن را به یکی از موثرترین و سریع ترین روش های موجود تبدیل کرده که به جلسات درمانی کم تری نیاز دارد.
  • دستگاه لیزر الکسانداریت با داشتن طول موج 755 ، در رنج طول موج مادون قرمز بهترین پتانسیل برای جذب انرژی توسط ملانین موجود در فولیکول و ساقه مو را دارا می باشد به گونه ای که می تواند فولیکول مو را به طور کامل از بین ببرد.
  • دستگاه لیزر الکساندرایت مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و برای ساخت این دستگاه از عنصری گران بها به نام کریزوبریل استفاده می شود که از سنگ های قیمتی است و توانایی بالایی در انتقال طیف نوری بدون شکست دارد و با این نور و انرژی می تواند فولیکول های مو را از بین ببرد.
  • این دستگاه توانسته برتری خود را نسبت به سایر دستگاه ها در سرعت و دقت و همچنین میزان عوارض نشان دهد بنابراین افراد بسیاری به دنبال حذف موهای زائد خود با این روش شگفت انگیز هستند.
  • هم چنین این دستگاه شرایطی را فراهم می آورد تا متقاضی دوره نقاهت کوتاهی داشته باشد و هم چنین هیچ محدودیت برای قسمت های مختلف بدن هم ندارد.
  • این دستگاه دارای سیستم خنک کننده است و هم چنین می تواند باعث متورم کردن فولیکول مو شود.

دستگاه جدید لیزر الکس دکا

جدیدترین لیزر الکساندرایت از کمپانی دکا:

این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاه های حال حاضر برای از بین بردن موهای زائد می باشد که از ویژگی های زیر بهره مند است:

  • مناسب برای همه تیپ های پوستی از 1 تا 6
  • بدون نیاز به ژل
  • سرعت دو برابر بالاتر از سایز لیزرها ( بزرگترین اسپات سایز بر روی الکساندرایت )
  • بدون درد بدون سوختگی
  • مناسب حتی برای موهای نازک،کرکی و روشن ( لیزر موهای کرکی )
  • دقت بالا
  • مصرفی پایین
  • مجهز به 2 هندپیس
  • بدون نیاز به دستگاه کولینگ مجزا با استفاده از هندپیس مووئو دستگاه
  • سریع ترین لیزر الکس موجود در بازار

مزایا استفاده از لیزر الکساندرایت:

استفاده از لیزر الکسانداریت مزایای بسیاری دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • سریع‌ ترین روش از بین بردن موهای زائد
  • پوشش ‌دهی بسیار وسیع و مناسب (بیش از 18 میلی‌متر) و هم چنین سرعت تکرار بالا
  • درمان سریع ناحیه ‌های بزرگ؛ برای مثال کل پشت بدن ظرف کمتر از سی دقیقه درمان می ‌شود.
  • مناسب برای بیمارانی با پوست روشن تا زیتونی رنگ
  • موثر برای موهای نازک‌تر
  • نفوذ در عمق بیشتر
  • تاثیرگذاری بعد از اولین جلسه درمانی
  • بدون نیاز به تعداد زیاد جلسات درمان
  • عدم دردناک بودن درمان

لیزر بیکینی با دستگاه الکس

لیزر بیکینی با دستگاه الکساندرایت:

علاوه بر اینکه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد شناخته شده است ، حالا لیزر الکساندرایت هم به عنوان بهترین روش و هم چنین دستگاه لیزر الکس کندلا نیز به عنوان بهترین دستگاه لیزر شناخته و معرفی شده است. دستگاه کندلا الکس مزایای بسیاری دارد و می تواند به عنوان بهترین راه درمان برای از بین بردن موهای زائد شناخته شود. آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است .

می توان اذعان داشت که روش الکساندرایت لیزر یکی از بهترین و کاربردی ترین روش های لیزر موهای زائد صورت و بدن  می باشد که این روش دارای دستگاه مخصوص نیز هست و بیشتر متقاضیان درخواست استفاده از این دستگاه را دارند. به دلیل حساسیت ناحیه بیکینی یا همان آلت تناسلی معمولا برای این قسمت از روش های مطمئن برای لیزر استفاده می کنند تا اتفاقی برای متقاضی نیافتد که معمولا این کار با روش و دستگاه الکس انجام می شود که کاملا مورد تایید سازمان بهداشت است و هیچ جای نگرانی ندارد.

نحوه عملکرد لیزر الکساندرایت:

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است ، طول موج نور پرانرژی که توسط لیزر الکساندرایت ساطع می شود به انرژی گرمایی تبدیل شده و به منطقه هدف آسیب می رساند. بنابراین لیزرهای الکساندریت با یک فرآیند فتوترمولیز کار می کنند. این بدان معنی است که از نور برای گرم کردن یک منطقه انتخاب شده جهت از بین بردن موهای زائد آن منطقه، استفاده می کند. لیزرهای الکساندرایت باعث تخریب بافتی بسیار دقیق منطقه می شوند و بافت در منطقه اطراف را بدون آسیب می گذارند.

انواع برند های دستگاه لیزر الکساندرایت کدام است؟

از جمله برندهای معتبر دستگاه لیزر الکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لیزر الکساندرایت لوترونیک (Lutronic alexandrite laser)
  • لیزر الکساندرایت بایوس (Bios alexandrite laser)
  • لیزر الکساندرایت کندلا ( Candela Alexandrite Laser)
  • لیزر الکساندرایت اپیکیر (Epicare alexandrite laser)
  • لیزر الکساندرایت آپوچی (Apogee alexandrite laser)
  • لیزر الکساندرایت موتوس (Motus alexandrite Laser)
  • لیزر الکساندرایت نابلکس (Noblex Alexandrite Laser)
  • لیزر الکساندرایت دکا (Deka Alexandrite Laser)
  • لیزر الکساندرایت اوریون (Orion alexandrite laser)

لیزر موهای زائد با الکساندرایت

آمادگی و نکات قبل از انجام لیزر الکساندرایت

اگر قصد دارید برای از بین بردن موهای زائد خود از لیزر الکساندرایت استفاده کنید، باید از نکات بسیار مهمی آگاه باشید و آن ها را انجام دهید. این نکات مهم شامل موارد زیر می باشد:

  • باید استفاده از موم، الکترولیز یا بند را از شش هفته قبل از درمان متوقف کنید، به دلیل آن که الکساندرایت لیزر ریشه مو را هدف قرار می دهد و اگر قبل از لیزر اصلاحی انجام دهید؛ لیزر به خوبی انجام نمی شود.
  • قبل از انجام لیزر درمانی نه برنزه کنید و نه در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.
  • در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد خود دقت کنید و سعی کنید به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.
  • 24 ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد شیو کنید و پوست خود را تمیز کنید.

چگونگی انجام لیزر مو الکساندرایت:

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است ، تشخیص صحیح توسط متخصص قبل از شروع درمان، به ویژه اگر هدف درمان ضایعه‌ های رنگدانه ‌ای باشد، بسیار مهم است و برای جلوگیری از درمان نامناسب سرطان‌ های پوست مانند ملانوم ضروری است. بنابراین قبل از انجام لیزر موهای زائد باید با پزشک کنخصص در این باره مشورت نمایید.

بیمار باید حین درمان از عینک محافظ با صفحه مات استفاده کند. متخصص هندپیس دستگاه را روی سطح پوست قرار می‌دهد و لیزر را فعال می‌کند. بسیاری از بیماران دریافت هر پالس را مانند برخورد کش به پوست توصیف می‌ کنند. می ‌توان از کرم بی ‌حسی برای ناحیه مورد نظر استفاده کرد، اما معمولاً نیازی به بی‌ حسی نخواهد بود. پوست در طول درمان خنک می ‌شود.

بعضی دستگاه ‌های لیزر مجهز به سیستم سرمایشی داخلی هستند. لازم به ذکر می باشد که عملکرد لیزر الکس به این صورت است که طول موج نور با انرژی بالا به ناحیه هدف تابانده می‏ شود و حرارت ایجاد می‏ کند.

در نتیجه لیزر الکس با فرآیند فوتوترمولیز کار می‏ کند. فوتوترمولیز به این معناست که با استفاده از یک اشعه نوری منطقه خاصی را حرارت دهیم. این لیزر تنها ناحیه فولیکول موها را هدف می‏ گیرد و به بافت پوست آسیبی نمی ‏رساند.

پالس ‏های نوری فولیکول موها را هدف قرار می‏ دهند و پس از اینکه فولیکول ‏ها از ریشه بیرون می‏ آیند به مرور زمان رشد آن‏ها کاهش می ‏یابد. لیزر الکس برای تمامی نواحی بدن مانند ساعد، بازو، زیربغل، بیکینی، صورت، ساق پا، ران و… استفاده می ‏شود.

مراقبت های پس از انجام لیزر الکساندرایت:

بعاد از درمان با لیزر الکس ( پس از هر جلسه ) لازم است تا موارد و نکات مهم مراقبتی زیر را رعایت فرمایید:

  • بلافاصله پس از درمان از کیسه یخ برای تسکین ناحیه درمان استفاده کنید.
  • تا چند روز پس از درمان از مالش دادن و یا استفاده از اسکراب ‌ها یا پاک کننده ‌های سایشی پوست خودداری کنید.
  • ممکن است پوست برای پیشگیری از ساییدگی پانسمان شود.
  • بیمار در طول دوره درمان باید از پوست در برابر آفتاب محافظت کند تا احتمال تغییرات رنگدانه ‌ای پسا التهابی کاهش یابد.
  • به مدت شش بعد از درمان باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید، به دلیل آن که نور خورشید از کارآمدی لیزر می‌کاهد و احتمال بروز عوارض پس از درمان را افزایش می‌دهد.

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر الکساندرایت کندلا چیست؟

لیزر کندلا الکس در میان دیگر دستگاه های لیزر عوارض کمتری را از خود نشان می دهد، اما دستگاه های لیزر خالی از عوارض نیستند. عوارضی که از لیزر کندلا الکس از خود نشان می دهد به سرعت از بین می رود. از جمله عوارض لیزر الکساندرایت کندلا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درد حین درمان. درد با استفاده از وسایل سرمایشی خنک کننده پوست و در صورت لزوم پماد بی ‌حسی کاهش می‌ یابد.
  • قرمزی، ورم و خارش بلافاصله پس از عمل بروز می‌یابد و تا چند روز ادامه دارد.
  • به ندرت پیش می ‌آید که رنگدانه پوست مقدار زیادی انرژی نورانی جذب می ‌کند، در این حالت پوست تاول می ‌زند که خود به خود برطرف می ‌شود.
  • تغییرات رنگدانه‌ ای پوست: سلول‌های رنگدانه (ملانوسیت) گاهی آسیب می ‌بیند و لکه‌ های تیره ‌تر (هیپرپیگمانتسیون) یا روشن ‌تری (هیپوپیگمانتاسیون) را به جا می ‌گذارد. لیزرهای زیبایی معمولاً برای بیماران با پوست روشن ‌تر مناسب ‌تر هستند.
  • کبودی در ده درصد بیماران مشاهده می‌ شود که معمولاً خود به خود از بین می ‌رود.
  • عفونت باکتریایی. آنتی بیوتیک برای درمان یا پیشگیری از عفونت رخم تجویز می ‌شود.

تفاوت دستگاه لیزر الکس و سیستم نوری IPL چیست؟

سیستم های نوری (IPL) به هیچ عنوان عملکرد لیزر الکساندرایت را ندارد و فقط نوعی پرتو تقویت شده هستند که به اشتباه به آنها لیزر هم می گویند. معمولا در سیستم های نوری بر روی سطح بدن از ژل استفاده می گردد. راستی دقت کنید که دستگاه E light هم از خانواده ی سیستم های نوری است.

در دستگاه های لیزر پرتوان مثل: الکس و دایود عمدتا از ژل استفاده نمی شود. در اکثر دستگاه های لیزر از ژل استفاده نمی شود.

تأثیر و کاربرد لیزر الکساندریت:

پس از سپری شدن دوره کامل درمان ٧٠ درصد از موهای زائد ناحیه تحت درمان از میان می‌روند. تعداد جلسات لازم برای حذف موهای نازک و روشن ۶ تا ٨ جلسه و موهای ضخیم و تیره ٨ تا ١٢ جلسه است.

نتایج حاصل از درمان با لیزر الکساندریت به سرعت نمایان و ملموس می‌شود و برای از بین بردن حجم عظیمی از موهای زائد به تعداد جلسات کمتری نیاز است. پزشکان به بیمارانی که قصد دارند نواحی گسترده ای از بدن خود (به عنوان مثال شکم، سینه، کمر، شانه و بازوها) را تحت درمان قرار دهند، توصیه می‌کنند تا از دستگاه لیزر الکساندریت استفاده نمایند.

لیزر الکساندریت تنها دستگاهی است که می تواند عارضه هایپر تریکوز (یا پر مو بودن موسوم به سندروم آمبراس) را درمان کند.

  • برطرف کردن اختلالات عروق وریدی
  • درمان مشکلات رنگدانه ای
  • جوانسازی پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • برطرف کردن رنگ دانه های قرمز رنگ پوست
  • از بین بردن لک های پوست ، کک و مک و خال های پوستی

مقایسه اجمالی لیزر الکساندریت و لیزر دایود:

استفاده از لیزر دایود یکی از محبوب روش ها برای رفع موهای زائد به شمار می‌رود که طول موج پرتو نوری این دستگاه تنها کمی از طول موج لیزر الکساندریت بیشتر است. در سال ٢٠٠١ طی مطالعاتی این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کردند تا دریابند نتایج به دست آمده از کدام لیزر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

کاهش رشد موی افرادی که با دستگاه لیزر الکساندریت تحت درمان قرار گرفته بودند، ٨۵ درصد گزارش شد، که این رقم در دستگاه لیزر دایود ٨۴ درصد بود. افراد پس از ۴ جلسه درمان با هر یک از دستگاه ها، شاهد کاهش ٩٠ درصدی موهای زائد خود به مدت یک سال بودند.

سری لیزر الکساندرایت:

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است ، نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که لیزر موی کندلا الکساندرایت با تششع نور قرمز با انرژی بالا از طریق کریستال الکساندرایت کار می کند که طول این طیف نوری قابل تنظیم و متغیر می باشد.  معمولا این دستگاه را روی حالت Q-switching قرارمی دهند و لیزر درمانی را آغاز می کنند. به دلیل آن که این درجه از دستگاه بهترین درجه است و موهای زائد را بدون هیچ مشکلی کاملا از بین خواهد برد. این لیزر نفوذ بیشتر و جذب ملانین کمتری دارد به همین علت می توان آن را روی نواحی وسیعی از پوست با بازدهی بسیار بالا به کار برد.

کاربرد این روش و این دستگاه به گونه ای است که:

  • موهای زائد را از بین می برد
  • می تواند تتو های سبز و سیاه را هم محو کند
  • در صنایعی مانند حکاکی، علامت گذاری، پوشش فلزات و سرامیک ها نیز از این روش استفاده می شود

البته این دستگاه الکس دارای مدل های مختلفی است که برخی از آن ها برای سیتومتری جریان خون، میکروسکوپ کانفوکال، شکستن سنگ های کلیه و تشخیص فلورسنس استفاده می شود. به صورت کلی در موارد پزشکی از دستگاه الکساندرایت استفاده های بی شماری خواهد شد.

تعداد جلسات مناسب لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لازم لیزر الکساندرایت:

آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است ، اکثر بیماران باید در یک بازه زمانی 12 ماهه 4 تا 6 جلسه برای لیزر با الکساندرایت مراجعه کنند تا نتیجه مطلوب به دست آید. البته برخی بیماران ترجیح می ‌دهند پس از یک سال نیز باز هم درمان را تکرار کنند تا نتیجه به دست آمده حفظ شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر  در ارتباط با آیا لیزر مو الکساندرایت بهترین روش لیزر است و لیزر در غرب و لیزر کل بدن به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.

عوارض جانبی لیزر الکساندرایت:

در صورتی که اپراتور استفاده کننده از دستگاه لیزر کارکرد اصلی آن را آموزش ندیده باشد ممکن است در طول جلسه درمانی به فرد مراجعه کننده آسیب هایی از قبیل احساس درد در طول درمان، تورم و التهاب پوست و ایجاد سوختگی و لک وارد کند.

این نوع لیزر ممکن است باعث تغییراتی در رنگدانه پوست شود و ممکن است رنگ پوست تیره یا روشن شود.

مزایای استفاده از لیزر الکس:

تقریبا برای تمام افراد با انواع تایپ های پوستی می توان از آن استفاده کرد.این لیزر توانایی حذف موهای نازک و روشن را دارد.

از مزایای استفاده از لیزر الکساندرایت می توان به میزان نفوذ مناسب لیزر به پوست اشاره کرد.

از ویژگی های منحصر بفرد لیزر الکساندریت قدرت بالا و از بین بردن موثر موهای زائد در کمترین جلسات درمانی است. لیزر الکس تنها لیزری است که برای درمان پر مویی یا “سندرم آمبراس” توصیه می‌شود.

سئوالات متداول :

لیزر الکساندرایت برای چه تیپ پوستی مناسب است؟

لیزر الکساندرایت با توجه به طول موجی که دارد معمولا برای افرادی که پوست تیره دارند توصیه نمی شود و بالعکس کسانی که تایپ پوستی روشن و موهای تیره دارند با لیزر الکس بهترین نتیجه را خواهند گرفت. تنها دستگاه هایی که دو طول موج متفاوت الکس و اندی یگ دارند می توانند تایپ های پوستی مختلف را پوشش دهند.

مدت ماندگاری لیزر موهای چقدر است؟

با دستگاه های  ICE Platina Plus و ICE Platinum به 5 تا 6 جلسه و با دستگاه الکساندرایت در مرحله اول 6 تا 8 جلسه و بعد از آن هر 6 ماه یکبار به لیزر موهای زائد نیاز دارید تا رفته رفته موهای بدن شما از بین برود و تراکم خود را از دست دهد و نازک شوند.

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

خوب به طور قطع باید بگویم نه. هیچ لیزری حتی برند آمریکایی آن برای رفع موهای زائد کرکی مناسب نیست. اگر برای این نواحی از لیزر استفاده کنید، کاملا نتیجه ی عکس خواهد داشت. یعنی تمام موهای کرکی شما، ضخیم و سیاه می شوند مخصوصا در نواحی صورت و بازو!

بنابراین قبل از لیزر موهای زائد، توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا نوع موهای شما به درستی تشخیص داده شود.

طول موج مناسب برای لیزر موهای زائد چیست؟

هر دستگاه طول موج منحصربفرد خود را دارد دستگاه الکساندرایت  750 نانومتر می باشد، دستگاه دایود دارای طول موج 800 نانومتر می باشد، دستگاه IPL  هم طول موج های مختلفی دارد ولی در تکنولوژی جدید آن که E-LIGHT  نامیده می شود از نور و رادیو فرکانس استفاده می شود که برای موهای روشن مناسب است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما