تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3


آیا لیزر کیوسوئیچ تاتو ها را کاملا از بین میبرد؟


تاریخ انتشار : 21 شهریور 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ شهریور ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (2 امتیاز)

آیا لیزر کیوسوئیچ تاتو ها را کاملا از بین میبرد ، از بین بردن لکه ها یا خالکوبی های قدیمی یا از بین بردن جای زخم و اسکار و … برای همه ما مهم است به دلیل آن که این موارد می تواند ظاهری بسیار ناخوشایند داشته باشد. به همین دلیل تکنولوژی های جدید منجر به ساخت دستگاه های لیزر جدیدی شده اند که بتوانند از این نظر به ما کمک کنند.

باید اشاره شود که لیزر کیوسوئیچ یکی از موثر ترین روش ها برای از بین بردن و محو کردن انواع لکه های روی پوست ، انواع خال ها ، ماه گرفتگی های مادرزادی و هم چنین از بین بردن یا کم رنگ کردن انواع تاتو روی قسمت های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

این لیزر با کمترین عوارض انجام می شود. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی لیزر کیوسوئیچ بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

از بین بردن تاتوهای قدیمی دغدغه ای برای افراد:

آیا لیزر کیوسوئیچ تاتو ها را کاملا از بین میبرد ، انواع تاتو و خالکوبی از گذشته های دور به روش های مختلف روی قسمت های مختلف بدن ایجاد می گرفت و در گذشته این تاتو ها دائمی بودند. در دنیای نوین امروز با پیشرفت تکنولوژی هم می توان از تاتوهای موقت استفاده کرد و هم می توان با روشی مثل لیزر کیوسوئیچ و لیزر کل بدن و لیزر در غرب در مهراز کلینیک، تاتو های دائم را از بین برد و کاملا پاک کرد. از جمله مزیت های کلی لیزر کیوسوئیچ، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از بین بردن تاتو و خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ با بهترین دستگاه ها به تعداد جلسات کمی نیاز دارند
  • عوارض جانبی کم و موقتی دارند
  • می توان انواع تاتو با رنگ ها متنوع و در قیمت های مختلف مانند دست و پا و هم چنین ابرو را پاک کنند.

لازم به ذکر است که لیزر کیوسوئیچ، لیزری پیشرفته و با کیفیت و غیرتهاجمی بحساب می آید که با تولید امواج نوری پُرشدت دارای طول موج‌های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر عمل می نماید و می تواند انواع لک های پوستی ، قارچ ها ، خال ها و تاتو و خالکوبی ها را از بین ببرد.

از بین بردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

روش های مختلف از بین بردن تاتو و خالکوبی های دائمی:

روش های مختلفی برای از بین برن تاتوهای گذشته وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله روش هایی که برای پاک کردن تاتوهای گذشته مورد استفاده قرار می گیرد، به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از روش سالابریژن:

سالابریژن فرایندی برای پاک کردن تتو است که مستلزم استفاده از آب لوله‌کشی، نمک خوراکی، و یک وسیله‌ی ساینده است، مثلا قطعه‌ای چوب که با باند پوشانده شده‌است. می‌توان این فرایند را بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به‌طور کامل انجام داد. آدم‌ها باید برای این روش آماده باشند چون ممکن است برای برخی واقعا ناخوشایند و نامناسب و هم چنین غیر بهداشتی باشد.

  • استفاده از لایه بردارهای شیمیایی:

باید اشاره شود که لایه ‌بردار شیمیایی می‌تواند پرهزینه باشد، شما مجبورید وقت و هزینه ها‌ی بسیار زیادی را برای تهیه و استفاده از آن صرف نمایید، خصوصا اگر قصد داشته باشید تاتویی بزرگ با رنگ ‌های زیاد را پاک کنند.

  • استفاده از روش نوردرمانی پالسی شدید (IPL)

می توان اذعان داشت که روش نوردرمانی پالسی شدید که معمولا با عنوان IPL‌ شناخته می‌شود، معمولا در مراکز زیبایی یا مراکز ایجاد تاتو به کار گرفته می‌شود. در این روش از نور با شدت بالا استفاده می‌شود که عملکرد و اصولی مشابه نور لیزر موهای زائد را دارد. این فرایند شامل استفاده از یک ژل است که مستقیما روی پوست محل تتو مالیده می ‌شود. پوست این ناحیه که قرار است درمان شود در معرض والس ‌های نوری قرار می‌ گیرد که از ابزاری به نام ”wand“ می ‌آید. در واقع گفته می‌شود روش IPL نسبت به لیزر درمانی مرسوم موفق ‌تر است و هم چنین درد کم ‌تری دارد.

بنابراین بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا از این روش استفاده کرده اند. لازم به ذکر است که این روش قدرت و سرعت و اثربخشی بالایی دارد و به شما کمک می‌ کند به سرعت و با موفقیت تاتوهایتان را پاک کنید، به همین دلیل ممکن است هر پالس نور قیمت بالایی داشته‌ باشد و پرداخت آن برای افراد دشوار باشد.

  • استفاده از خدمات لیزر کیوسوئیچ

در واقع آخرین روش و بهترین روش از نظر کیفیت ، عوارض و قیمت استفاده از خدمات لیزر کیوسوئیچ است که برای از بین بردن انواع تاتو و لک های پوستی در کلینیک مهراز توسط متخصصان زیبایی با بهترین دستگاه لیزر ارائه می شود. لیزر کیوسوئیچ یکی از بهترین و پرکاربردین انواع لیزر است که مزایای آن بیشتر از معایب آن است. در کل پزشکان به استفاده از این روش بسیار توصیه دارند.

از بین بردن تاتو با لیزر

لیزر کیوسوئیچ چیست؟

باید بیان شود که لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته، بهترین روش درمان و از بین بردن لکه هایی نظیر موارد زیر می باشد:

  • لکه های پوستی
  • انواع خال های بزرگ و کوچک
  • لکه های قهوه ای ناخواسته
  • انواع تاتو و خالکوبی های صورت و بدن

باید اشاره شود که این لیزر برای درمان و پاک کردن انواع تاتوهای رنگی، خال های تیره مادر زادی (Nevus OTA) و کک مک و Lentigo  بسیار ایده آل است و کارایی بالایی دارد.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که پالس انرژی این لیزر که در بیلیونیوم ثانیه است، رنگدانه های درون پوست را آزاد می کند تا آن رنگدانه ها توسط بدن جذب یا دفع شوند. از جمله ویژگی های بسیار مهمی که باید درباره این دستگاه بدانید، به شرح زیر می باشد:

  • دستگاه های لیزر کیوسوئیچ مخصوص است و مثل دستگاه های لیزر موهای زائد عمل نمی کنند و بسیار پیشرفته تر هستند و برای جوانسازی پوست هم استفاده می شوند.
  • این دستگاه با دارا بودن چندین هندپیس با کارایی های متفاوت و منحصر بفرد نوعی رویکرد درمانی مؤثر در بهبود تاتو، لک‌های تیره پوست و‌جوانسازی محسوب می ‌شود.
  • لیزر کیوسوئیچ دارای طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می باشد. این طول موج جهت بهبود موثر انواع لک های صورت و بدن، ماه گرفتگی، خال های مادرزادی و هم چنین پاک کردن تاتوی صورت و بدن به کار می رود.
  • نحوه انجام و تمامی نکات این نوع لیزر درمانی با سایر روش های لیزر درمانی مثل لیزر موهای زائد متفاوت است و متخصصان خاصی باید این خدمات را ارائه دهند.

حتما همه شما عزیزان افرادی را مشاهده کرده اید که به دلایل تغییرات هورمونی، بالا رفتن سن، استفاده از برخی داروها، عوامل ذاتی، ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی صورتشان لک هایی ایجاد شده است و یا حتی افرادی نسبت به علاقه و سلیقه خود تتو و خالکوبی روی صورت یا بدن خود زده اند. حالا این افراد ممکن است از لک ها و یا تاتو های خود خسته شده باشند و بهترین راه برای درمان سریع و آسان لیزر کیوسوئیچ است که ما به شما پیشنهاد می کنیم. آیا لیزر کیوسوئیچ تاتو ها را کاملا از بین میبرد .

دستگاه لیزر کیوسوئیچ چگونه کار می کند؟

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه مخصوص است که ویژگی های خاصی دارد و بدین ترتیب می تواند لک های قهوه‌ای پوستی که دارای عمق زیاد ، کک و مک ، خالکوبی یا تاتوی ابرو یا بدن و لکه های خورشیدی که بر اثر آفتاب به وجود آمده را از بین ببرد. نحوه عملکرد یا کارکرد دستگاه کیوسوئیچ، به صورت زیر می باشد:

  • دستگاه لیزر کیوسوئیچ با روشی منحصر به فرد درمانی بعد از پرتاب لیزر به ناحیه مشخص ذرات آن ناحیه مورد انفجار قرار گرفته و به ذرات ریزتری تبدیل می ‌شود.
  • به کمک دستگاه لیزر کیوسوئیچ، ذرات ریز باقی مانده در پوست توسط سلول های ماکروفاژ که سلول هایی با قدرت بیگانه خواری هستند را به درون خود کشیده و سپس توسط آنزیم ‌های لیزوزومی از بین می ‌برند.
  • این دستگاه می تواند انواع لک و تاتو ها را در ابعاد و اندازه های مختلف در هر جای بدن یا صورت از بین ببرد بدون اینکه درد زیاد یا عوارض خطرناکی داشته باشد.

کاربرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ

کاربرد دستگاه کیوسوئیچ:

این دستگاه به جز از بین بردن تاتو کاربردهای دیگری نیز دارد. از دیگر کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

  • پاک کردن خال و لک های مادرزادی در صورت و بدن
  • پاکسازی لک های پوستی
  • پاک کردن خالکوبی و تتوی صورت و بدن
  • حذف کبودی های پوستی و لک های قهوه ای
  • حذف لک و مک های پوستی
  • درمان ضایعات پیگمانته در صورت و بدن
  • تحریک پوست و کلاژن سازی

انواع لیزر کیوسوئیچ و کارایی آن ها:

می توان اشاره داشت که چند نوع لیزر کیوسوئیچ وجود دارد که این انواع نسبت به میله های کریستالی داخل دستگاه تعیین می شوند که این میله ها باعث می شوند که لیزر کیوسوئیچ در طول موج های مختلفی تولید شود که اندازه طول موج نسبت به نوع و اندازه لک یا تاتو و ناحیه مورد نظر تعیین می گردد. روند درمان نه تنها برای هر بیمار ، که حتی برای حذف هر خال‌کوبی متفاوت و خاص می باشد.

برای رفع رنگ‌ های مختلف جوهر خال کوبی ، به طول موج های مختلفی از لیزر نیاز خواهد بود. در واقع لیزر کیوسوئیچ انواع و اقسام مختلفی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • لیزر کیوسوئیچ یاگ:

لیزر کیوسوئیچ یاگ عمدتا برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. جوان سازی غیر فرسایشی پوست
  2. رفع جای زخم‌ های تیره
  3. علائم مادرزادی

این لیزر به خوبی می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌های خال کوبی را رفع نماید.

  • لیزر کیوسوئیچ روبی

از لیزر روبی برای حذف رنگ‌های نادری در تاتو نادر مانند سبز مغز پسته‌ای و آبی آسمانی استفاده می‌شود.

  • لیزر کیوسوئیچ الکساندرایت

از لیزر الکساندریت برای رفع موارد زیر استفاده می شود:

  1. رفع نقاط قهوه ‌ای
  2. لک‌ های حاصل از نور خورشید
  3. اسکارهای تیره
  4. خال ‌های مادرزادی قهوه‌ای و ملاسما

لازم به ذکر است که این لیزر قادر به حذف رنگ‌های سیاه و رنگ‌های نادری مانند سبز مغز پسته‌ای و آبی آسمانی می ‌باشد.

انواع لیزر برای از بین بردن تاتو

تشریح کاربرد های مختلف لیزر کیوسوئیچ

در قسمت های قبل به کاربرد لیزر کیوسوئیچ اشاره کرده ایم، حال در این قسمت قصد داریم به تشریح آن ها بپردازیم. از جمله کاربردهای بسیار مهم لیزر کیوسوئیچ به شرح زیر می باشد:

  • از بین بردن تاتو و خالکوبی

همان اندازه متقاضی برای برای ایجاد خالکوبی و تاتو زیاد شده، همان اندازه هم متقاضی برای حذف آنها زیاد شده است. مطالعه و تجربه نشان داده است که لیزر کیوسوئیچ تنها روش موفقی است که میتواند بدون عوارض خطرناک و درد و آسیب زدن به پوست و هم چنین به صورت ایمن و مطمئن می تواند خالکوبی و تاتو را از سطح پوست پاک کند. امروزه افراد زیادی از تمام سنین، جنسیت ‌ها و در همه مناطق جغرافیایی به دنبال پاک کردن تاتوی خود هستند و می خواهند به کمک لیزر کیوسوئیچ تاتو های خود را از بین ببرند.

  • رفع آسیب ‌های رنگدانه ‌ای پوست

آسیب های رنگدانه ای که با عنوان لکه های قهوه ای یا لکه های پیری شناخته می شوند، مشکلات و لکه های پوستی هستند که به خاطر بالا رفتن سن یا قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید ایجاد می شوند. برخی از این لکه های پوستی بی خطر هستند اما برخی از آنها باعث ایجاد سرطان پوست نیز می شوند که لیزر کیوسوئیچ مانند لیزر فوتونا قادر است ملانین اضافی ضایعات خوش خیم پوست را از بین ببرند.

  • درمان مشکلات وریدی در افراد

لازم به ذکر می باشد که ضایعات وریدی، که معمولا به عنوان رگ‌ های عنکبوتی شناخته می ‌شوند، یکی دیگر از ناهنجاری ‌های پوستی به شمار می آیند که با لیزر کیوسوئیچ می ‌توانند به خوبی درمان شوند. ضایعات وریدی نتیجه عروق متعدد یا بزرگی هستند که مستقیما  از زیر پوست قابل مشاهده هستند. این ضایعات معمولا به رنگ ‌های قرمز یا بنفش بوده و در تمام اشکال و اندازه ‌ها و در تمام قسمت‌‌ های بدن، به خصوص صورت و پاها ایجاد می ‌شوند.

این ضایعات اگرچه بی ضرر می باشند، اما بسیاری از بیماران دوست دارند آن ‌ها را به خاطر ظاهر ناخوشایندی که دارند از روی پوست خود پاک کنند. لیزر کیوسوئیچ از انرژی نوری برای تخریب رگ‌ ها و مویرگ ‌ها استفاده می ‌کند، بدون این که به پوست و بافت اطراف آن آسیبی وارد نماید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که تنها چند جلسه لیزر کیوسوئیچ، برای تخریب این رگ ‌ها و هم چنین برطرف کردن نقوش رنگی که روی پوست ایجاد کرده‌ اند کافی است.

  • درمان عفونت قارچی ناخن با لیزر کیوسوئیچ

عفونت قارچی ناخن یک بیماری شایع است که روی صفحه ناخن یا بستر ناخن ایجاد می شود و ظاهر ناخن را تغییر می دهد و باعث می‌ شود که ناخن ظاهری زرد، شکننده، ضخیم، و غیر عادی پیدا کند. افرادی که مبتلا به دیابت یا بیماری پای ورزشکاران ( نوعی بیماری قارچی پا ) هستند، یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا زمان زیادی را در آب صرف می‌کنند نیز مستعد ابتلا به عفونت قارچی ناخن هستند.

لیزر کیوسوئیچ موثرترین روش برای درمان عفونت قارچی ناخن است. بر خلاف کرم‌ های موضعی، لیزر قادر است انرژی نوری را از طریق صفحه ناخن به بستر ناخن که قارچ و عفونت در ان‌جا قرار دارند منتقل نماید. پس از درمان بلافاصله تغییر چشم‌ گیری دیده نمی ‌شود، اما بعد از چند ماه، با رشد ناخن می توان تغییرات را مشاهده کرد.

لیزر کیوسوئیچ

  • جوانسازی پوست با استفاده از لیزر کیوسوئیچ

می توان اذعان داشت که علاوه بر پوست بدن، پوست صورت یکی از قسمت های مهم ظاهر افراد مخصوصا خانم ها می باشد که بسیار به آن اهمیت می دهند و با روش ها مختلف مثل بوتاکس و لیزر موهای زائد صورت ، صورت خود را زیبا و شفاف می کنند. باید اشاره شود که امروزه لیزر کیوسوئیچ نیز کمک شایانی می نماید  تا از برخی مشکلات پوستی مانند موارد زیر رهایی یابید:

  1. خطوط ظریف و چین و چروک
  2. اسکارهای باقی مانده از آکنه
  3. ناصاف بودن سطح پوست
  4. منافذ بزرگ و …

لیزر کیوسوئیچ لایه رویی پوست را حذف کرده و پوست را تحریک می‌کند تا سلول‌های جدیدی بسازد که پوستی جوان‌تر و شادابتر را به نمایش بگزارند. بسیاری از بیماران لیزر کیوسوئیچ را به خاطر این که دوره ریکاوری ندارد و یا زمان آن بسیار کوتاه است، به روش ‌های درمانی مضر پر تهاجم یا کرم‌ های بی اثر ترجیح می ‌دهند.

از جمله کاربردهای بسیار مهم دیگر لیزر کیوسوئیچ به شرح زیر می باشد:

  • درمان لک حاملگی یا ملاسما
  • درمان تیرگی پس از التهاب از جمله لک‌های پس از جوش، زخم، آکنه و یا اسکار ناشی آن
  • درمان چروک ‌های سطحی پوست
  • درمان منافذ باز پوست
  • خال اوتا
  • درمان کک مک
  • درمان کراتوز سبوریک
  • درمان لک‌ های لنتیگو
  • بهبود ضایعات عروقی (تلانژکتازی)

لیزر برای درمان لکه های پوستی

استفاده از لیزر کیوسوییچ برای درمان لک صورت:

آیا لیزر کیوسوئیچ تاتو ها را کاملا از بین میبرد ، همان گونه که می دانید، لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های مفید برای درمان لک های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده اند مناسب می باشد. در واقع این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک های تیره سطح پوست را درمان نماید.

بنابراین استفاده از لیزر کیوسوئیچ به خصوص برای از بین بردن لک های تیره صورت مناسب و کاربردی است. لازم به ذکر است که برای رفع مشکلات پوستی مانند کک و مک، لکه ‌های پوستی و پاک کردن خالکوبی یا تاتو مورد استفاده می ‌گیرد.

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از تکنیک پیش رفته  بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن لکه های قهوه ای ناخواسته، لک های ناشی از پرتو خورشید یا جهت از بین بردن خال کوبی از پوست به شمار می آید و اثر بخش فوق العاده ای نیز دارد.

استفاده از لیزر کیوسوئیچ برای بیکینی:

اگر روی ناحیه تناسلی یا همان بیکینی خود لکه ها و مشکلات پوستی دارید و بعد از گذشت زمان زیاد هنوز از بین نرفته اند ، می توانید با استفاده از خدمات کیوسوئیچ این موارد را کاملا و تضمینی از بین ببرید. البته بهتر است در خصوص این موضوع با پزشک مشورت داشته و از ایشان راهنمایی بخواهید.

مزایا استفاده از خدمات لیزر کیوسوئیچ چیست؟

استفاده از این لیزر مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای این لیزر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ایمن و موثر
  • بازدهی بالا
  • دوره نقاهت کوتاه
  • بدون ایجاد عوارض جانبی
  • قیمت مناسب
  • تایید شده سازمان FDA
  • تاثیرات بلند مدت

لیزر و از بین بردن تاتو

مراقبت های مهم، قبل از انجام لیزر کیوسوئیچ چه می باشد؟

قبل از انجام لیزر کیوسوئیچ یک سری مراقبت ها و نکات بسیار مهم وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • از 1 روز قبل موهای ناحیه مورد لیزر را با تیغ بتراشید.
  • قبـل از انجام لیزر هرگونه کرم آرایشی، ضد آفتاب، تعریق و آلودگی را شسته و خشک نمایید.
  • تا 24 ساعت بعد از لیزر، ناحیه مورد نظر را نشویید.
  • از پمادهای تجویزشده، طبق دستور پزشک معالج استفاده کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده از سه روز قبل از انجام کیوسوئیچ پیشنهاد می شود.

لیزر کیوسوئیچ برای رفع مشکلات پوستی چگونه انجام می شود؟

آیا لیزر کیوسوئیچ تاتو ها را کاملا از بین میبرد ، ایجاد مشکلات پوستی افراد در بعضی شرایط مثل بالا رفتن سن ربطی به خود افراد ندارد اما خالکوبی و تاتو سلیقه خود افراد است. بیشتر آقایان مخصوصا ورزشکاران که اندامی زیبا دارند برای نمایش اندام ها و عضله هایشان کار هایی مثل لیزر موهای زائد آقایان انجام می دهند و برخی دیگر هم تاتو هایی روی بدنشان می زنند که ممکن است بعد از مدتی تمایل به حذف آنها داشته باشند.

برای از بین بردن تاتو و خالکوبی یا لکه های پوستی باید ناحیه مورد نظر کاملا تمیز باشد و هم چنین می توان برای تاثیر بیشتر یک لایه نازک کرم کربن روی پوست استفاده کنید.

لازم به ذکر است که این کرم، نور لیزر کیوسوئیچ را پیش از تخریب سلول‌ها و حذف سلول ‌های مرده و آلودگی و چربی از لایه‌ی اپیدرم جذب کرده و ضمنا منافذ باز و بزرگ شده‌ پوست را جمع خواهد کرد. لیزر کیوسوئیچ برای تمام انواع پوست مناسب بوده و برای کسانی که نگران شلی پوست، آکنه‌ فعال یا بد رنگی ‌های بعد از آکنه هستند ایده آل و مناسب می باشد.

همان گونه که اشاره شد، لیزر کیوسوئیچ دوره درمان و نقاهت کوتاهی دارد و بعد از جلسات می توانید به کارهای روزمره خود ادامه دهید البته زمان نقاهت و درمان با لیزر کیوسوئیچ به میزان عمق و اندازه لکه یا تاتو بستگی خواهد داشت.

لیزر کیوسوئیچ برای درمان پوستی

نکات مهم در حین انجام لیزر کیوسوئیچ:

نکاتی هم وجود دارد که هنگام انجام لیزر درمانی باید رعایت کنید، این نکات به شرح زیر است:

  • در طول جلسه درمان، بیمار باید از محافظ چشم (چشم بند یا عینک ایمنی) استفاده کند.
  • سپس سری دستگاه را روی پوست قرار داده و لیزر را فعال می‌کنند. بسیاری از بیماران احساس خود درباره پالس ‌های لیزر را شبیه به یک ضربه زدن با یک نوار لاستیکی روی پوست توصیف می ‌کنند.
  • معمولا به بی حسی احتیاجی نیست اما ممکن است در ناحیه تحت درمان از بی‌ حسی موضعی استفاده شود. در لیزر رفع موهای زائد، در تمام مراحل درمان لازم است سطح پوست به کمک دستگاه خنک‌کننده، خنک نگه داشته شود. برخی از دستگاه‌های لیزر به صورت تو کار این دستگاه خنک کننده را دارند.
  • بلافاصله پس از پایان درمان، برای تسکین ناحیه تحت درمان می‌توان یک بسته یخ روی موضع تحت درمان قرار داد.

مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ:

  1. پس از لیزر قسمتی از پوست که عمل لیزر روی آن انجام می شود را با آب ولرم بشوئید و سپس پوستتان را با ملایمت خشک‌ کنید.
  2. از کرم مرطوب‌کننده‌ی پوست بعد از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنید.
  3. کرم ‌های بعد لیزر را که توسط دکتر تجویز می‌شود استفاده کنید.
  4. به مدت ۱ هفته در برابر اشعه‌ی نور خورشید نباید قرار بگیرید.
  5. به مدت ۲ هفته از کرم‌های ترمیم‌کننده حتما استفاده کنید.
  6. به مدت ۳ روز پماد چشمی بتامتازون را بر روی محل لیزر شده قرار دهید.
  7. هر ۲ ساعت یک‌بار کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

چه کسانی می توانند از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند؟

می توان اذعان داشت که لیزر کیوسوئیچ برای تمام افرادی که دارای سلامت کامل هستند و روی پوست خود لک و مشکلات پوستی و همچنین تاتو دارند مناسب و ایمن است. به موارد و نکات بسیار مهمی که در زیر اشاره می شود، توجه فرمایید:

  • پزشکان تاکید دارند که اگر هدف درمان از بین بردن فقط چند لکه رنگی است، مناسب ‌ترین روش لیزر کیوسوئیچ خواهد بود
  • اگر نقاط لکه زیاد و پراکنده باشند، پیشنهاد می ‌دهند از یکی از روش‌های دیگر لیزر، مانند آی پی ال یا لیزر فرکشنال استفاده شود.
  • لیزر کیوسوئیچ برای رفع لک‌های حاصل از نور خورشید روی قفسه سینه، بازو‌ها و یا پا‌ها موثر است.
  • لیزر کیوسوئیچ برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته داروی اکوتان مصرف کرده باشند مناسب نیست.
  • افرادی هم که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس تبخال را دارند تا زمانی که این مشکلات را درمان نکنند نمی‌ توانند تحت مداوا با لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرند.
  • لازم به ذکر است که اگر سرطانی دارید یا حتی مشکلات پوستی دارید حتما همه اطلاعات را به پزشک متخصص ارائه دهید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • خانم ‏های باردار
  • سابقه بروز تبخال (هرپس سیمپلکس)
  • سابقه کلوئید (گوشت اضافی در ناحیه زخم‏ های قدیمی)

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما