تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3


دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد چیست؟ + علت تیرگی بیکینی بعد از لیزر


تاریخ انتشار : 16 شهریور 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد بدن ، روش های بسیار متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد در خانم ها و آقایان وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

امروزه فناوری های مرسوم و پیشرفته ای برای لیزر موهای زائد در دسترس هستند. اگر از روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح خسته شده اید، ممکن است به لیزر موهای زائد علاقه مند باشید. درمان‌های لیزری مو که توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان واجد شرایط و آموزش دیده ارائه می‌شوند، با جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکول‌ها عمل می‌کنند. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد بی خطر است. این روش همچنین با عوارض جانبی طولانی مدت مرتبط نیست.

با این حال، بحث در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد زیاد است. اگرچه عوارض جانبی موقت و جزئی ممکن است بعد از عمل رخ دهد، سایر عوارض نادر هستند. فراتر از آن، هر گونه ادعایی در مورد پیوندهایی با سلامت طولانی مدت شما بی اساس است. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی کامل همه چیز درباره دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد می پردازیم. با ما همراه باشید.

امروزه استفاده از لیزر موهای زائد بسیار رایج می باشد به دلیل آن که لیزر کردن یک روش دائمی و مناسب برای از بین بردن 80 الی 90 درصد موهای زائد است. در واقع این روش یکی از بهترین و امن ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که لیزر موهای زائد دارای عوارضی جزئی می باشد که بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.

اما اگر قبل و بعد از لیزر در غرب تهران نکات مربوط به این روش را رعایت نفرمایید؛ ممکن است شما هم دچار تیرگی پوست بعد از لیزر بشوید. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک، قصد داریم تا به بررسی دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار  دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تیرگی پوست بعد از لیزر

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

لیزر موهای زائد و هزینه و خطرات آن:

لیزر موهای زائد یکی از روش های بسیار مناسب برای از بین بردن موهای زائد به حساب می آید که البته بسیاری از افراد گول شایعات پخش شده را خورده اند و گمان می کنند لیزر موهای زائد امری خطر آفرین است.

از آنجایی که لیزر درمانی روشی جدید در ایران می باشد، هنوز افرادی هستند که بدون اینکه این روش را تجربه کنند فکر می کنند که عوارضی غیر قابل جبران دارد و هم چنین خطرناک و است در کنار این ها روشی پر هزینه می باشد. به عبارت دیگر افراد گمان می کنند، این روش یک روش کاملا آسیب رسان و پر هزینه است و هیچ سودی ندارد!

اما شایان به ذکر است که این روش تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی است و اگر اصولی انجام شود و نکات مهم در این موضوع رعایت گردد، هیچ خطری فرد مورد نظر را تهدید نخواهد کرد، بلکه برای مدتی زیادی بدون مشکل نیز از شر موهای زائد خود رهایی می یابد.

اگر نگران هزینه های لیزر موهای زائد هستید، باید بیان کنیم که اگر شما عزیزان هزینه از بین بردن موهای زائد خود با روش های سنتی و کوتاه مدت را با هزینه لیزر موهای زائد که بلند مدت است را مقایسه کنید حتما متوجه به صرفه بودن این روش خواهید شد، به دلیل آن که این روش دائمی است و پس از مدتی موهای زائد شما از بین خواهد رفت.

یکی از مواردی که در میان افراد شنیده می شود، تیرگی پوست است! باید بیان شود که تیرگی پوست همیشه اتفاق نمی افتد، بلکه لیزر باعث روشن شدن پوست شما می شود! اما به صورت کلی تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد یکی از مهم ترین نگرانی است که برای خانم ها و آقایان وجود دارد همه لیزر می کنند.

تا با از بین بردن موهای زائد خود زیبایی بیشتری داشته باشند پس هیچکس دوست ندارد بعد از لیزر پوستی تیره داشته باشد. لیزر موهای زائد در برخی از مواقع نیز ممکن است باعث تیرگی پوست شود، که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

علت تیرگی بیکینی بعد از لیزر

یکی از حساس ترین خدمات لیزر موهای زائد لیزر بیکینی می باشد . در لیزر بیکینی تمامی نکات قبل و بعد از آن باید به درستی و اصولی انجام شود تا شخص دچار عوارض لیزر نشود .

برای مثال قبل و بعد از لیزر از برنز کردن پوست خودداری کنید . همچنین از نداشتن بیماری و حساسیت پوستی مطمئن شوید ، با رعایت این موارد تحت هیچ شرایطی دچار سیاه شدن بیکینی بعد از لیزر نمی شوید .

برخی دیگر از نکات مهم عبارتنداز  :

  • سعی کنید پس از لیزر موهای زائد محل‌ های تحت درمان زیر لباس قرار گیرند .
  • فراموش نکنید که در سولاریوم برای برنزه کردن پوست از اشعه‌ی فرابنفش استفاده می‌شود . پس از انجام سولاریوم هم جدا خودداری کنید .
  • همچنین بعد از لیزر بیشترین اثر مخرب نور فرابنفش در 48 ساعت پس از لیزر مشاهده می ‌شود . بنابراین در این بازه بیشتر مراقب باشید .
  • تا 4 هفته پس از لیزر از آفتاب گرفتن و یا رفتن به سولاریوم خودداری کنید .

تیرگی پوست پس از انجام لیزر

جلوگیری از صدمات احتمالی

در حذف موهای زائد با استفاده از لیزر، به صورت انتخابی به فولیکول‌های مو آسیب می‌زنیم تا از کار بیفتند. فولیکول‌ها ارگان‌های بسیار کوچکی در لایه‌ی میانی پوست هستند که وظیفه‌ی رشد مو را برعهده دارند.

به همین علت اگر فولیکول را از کار بیندازیم، رشد موهای زائد متوقف می‌شود. لیزر بدون آسیب زدن به بافت‌های مجاور فولیکول، باعث گرم شدن بخش پیاز مو، آسیب دیدن آن و نهایتاً توقف رشد موها می‌شود. پس در لیزر موهای زائد داریم به پیاز مو و فولیکول صدمه می‌زنیم.

به همین جهت باید مواظب باشید که در طی چند روز بعد از درمان، به پوست یا فولیکول‌ها آسیبی بیشتری وارد نشود. تا چند روز بعد از کارهایی مانند وکس، الکترولیز، لایه برداری، تاتو، روش‌های جوانسازی مختلف مانند هایفوتراپی، اندولیفت، هایفوتراپی دور چشم ، میکرونیدلینگ و … خودداری کنید.

اگر قصد دارید هر یک از این کارها را بکنید، حتماً تا زمان تایید پزشک دست نگه‌ دارید. حداقل ۴-۵ روز نباید این کارها را انجام دهید. به علاوه تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر از کرم‌های بیلیچینگ و همچنین محصولات معطر استفاده نکنید.

تیرگی پوست پس از انجام لیزر:

دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد ، لازم به ذکر می باشد که بعد از درمان با لیزر و یا همان لیزر درمانی، ممکن است برخی افراد متوجه تیرگی پوست خود شوند و لکه های روی پوست مشاهده نمایند. حتی این مشکل ممکن است برای افرادی که پوست تیره دارند هم رخ بدهد. حال سوالی که برای شما در این لحظه به وجود می آید، این است که دلیل یا دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر چیست و چگونه باید از آن جلوگیری کرد؟

باید اشاره شود که تیره شدن پوست بعد از لیزر دغدغه بسیاری از افراد است که هنگام استفاده از خدمات لیزر و یا زیبایی و جوانسازی دارند. لیزر موهای زائد نواحی مختلف بدن یا صورت دارای عوارضی کوچک و جانبی است که تیره شدن پوست هم از این موارد می باشد. از جمله مواردی که ممکن است منجر به تیرگی پوست شود، به صورت زیر می باشد:

  • برنز کردن و آفتاب گرفتن قبل از لیزر
  • دوز نامناسب اشعه لیزر
  • برخی حساسیت های پوستی

فیزیک لیزر به زبان ساده

فیزیک لیزر به زبان ساده

وقتی ما یک جسم را می‌بینیم، به علت این است که نور به آن جسم برخورد کرده، بازتاب شده و به چشم ما می‌رسد. در واقع اگر جسمی نوری را بازتاب ندهد، ما نمی‌توانیم آن را ببینیم.

مثل شیشه‌ای که بسیار تمیز باشد. شیشه‌ی شفاف و تمیز تمام پرتوهای نور را از خود عبور می‌دهد؛ لذا نمی‌توانیم آن را ببینیم. هر جسم علاوه بر بازتاب نور، برخی از پرتوهای نور را جذب می‌کند. این که یک جسم کدام پرتوهای نور را جذب و کدام را بازتاب کند، باعث می‌شود که رنگ منحصر به فردی داشته باشد.

نور لامپ یا خورشید از چندین و چند اشعه‌ی نور با رنگ‌ها و طول موج‌های مختلف تشکیل شده است. در واقع تفاوت طول موج پرتوهای نوری، باعث رنگی شدن آن‌ها می‌شود. اگر طول موج یک پرتوی نور بین ۴۸۰ تا ۷۵۰ نانومتر باشد، در محدوده‌ی نورهای مرئی قرار می‌گیرد.

یعنی چشم ما می‌تواند رنگ آن‌ها را تشخیص دهد. حال وقتی جسمی را مثلاً به رنگ سبز می‌بینیم، یعنی این جسم رنگ‌های بنفش، آبی و قرمز را جذب و رنگ سبز را بازتاب کرده است. پس دانستیم که هر جسم، پرتوهای نوری با انرژی یا طول موج‌ خاص را جذب می‌کند و باقی را بازتاب می‌دهد.

مثلاً همه ما می‌دانیم رنگ سیاه (که تمام پرتوهای مرئی را جذب می‌کند) در زیر نور خورشید نسبت به رنگ سفید (که تمام پرتوهای مرئی را بازتاب می‌دهد) زودتر گرم می‌شود.

پرتوهای نور موجود در لیزر، همه طول موج و انرژی یکسانی دارند. در دستگاه لیزر موهای زائد، پرتوی لیزر تولید شده دارای طولی موجی است که توسط رنگدانه‌ای به نام ملانین به خوبی جذب می‌شود.

ملانین رنگدانه‌ای است که باعث رنگ موها و پوست ما می‌شود. مقدار ملانین در موهای ما بسیار بیشتر از پوست ما است. این رنگدانه به طور ویژه در پیاز و ساقه‌ی موی ما متمرکز شده است.

زمانی که لیزر به پوست ما برخورد می‌کند، ۳ برابر بیشتر از پوست توسط پیاز و ساقه‌مو جذب می‌شود؛ برای همین دستگاه لیزر به شکلی تنظیم شده که پیش از گرم شدن پوست، آسیبی انتخابی به پیاز و ساقه‌ی مو وارد کند. وقتی پیاز مو آسیب ببیند، دیگر مویی از آن رشد نخواهد کرد.

علت تیرگی پس از لیزر چیست؟

میزان عوارض به چه عواملی بستگی دارد ؟

این که لیزر چقدر عارضه داشته باشد، به ویژگی‌های دستگاه و همچنین رنگ پوست متقاضی بستگی دارد. متفاضیانی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد دچار شدن به عوارض پوستی هستند؛ چرا که آن‌ها ملانین بیشتری در پوست خود دارند.

تیرگی پوست می‌تواند ناشی از برنزه کردن و افزایش سن باشد یا این که به طور ژنتیکی و طبیعی پوست تیره‌ای داشته باشید. به همین جهت اگر قصد لیزر کردن دارید، باید فعلاً از آفتاب گرفتن و سولاریم پرهیز کنید. عوامل دیگری که به طور بالقوه می‌توانند باعث افزایش احتمال عوارض لیزر موهای زائد شوند شامل طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه‌ی نقطه‌ی تابش و استفاده‌ی نامناسب از تکنیک‌های خنک‌سازی پوست است.

هرچه طول موج دستگاه لیزر بیشتر و مدت زمان تابش کوتاه‌تر باشد، احتمال وقوع عوارض جانبی کمتر می‌شود. افزایش طول موج و کاهش مدت زمان تابش باعث می‌شود که انرژی کمتری جذب ملانین شود.

این اتفاق هم در اپی‌درم دیده می‌شود و هم در پیاز مو. پس طول موج زیاد و مدت تابش کم باعث کاهش تاثیر لیزر بر حذف موها می‌شود. انتخاب صحیح پارامترهای مربوط به دستگاه لیزر، یعنی طول موج و مدت تابش به همراه استفاده از تکنیک‌های مناسب خنک‌سازی پوست، باعث به حداکثر رسیدن تاثیر لیزر و به حداقل رسیدن عوارض لیزر می‌شود.

با توجه به این که دستگاه‌های لیزر معمولاً یک یا نهایتاً دو نوع طول موج را تولید می‌کنند، خیلی مهم است که دستگاهی متناسب با رنگ پوست شما انتخاب شود.

لیزر باعث تیرگی پوست می شود؟

لیزر موهای زائد باعث تیرگی پوست می شود؟

سوالاتی هستند مانند آیا لیزر موهای زائد بدن پوست را تیره می کند؟ آیا لیزر زیر بغل خطرناک است؟ و صد ها سوال دیگر که ممکن است در ذهن هر فردی باشد.

در واقع همان گونه که بیان کرده ایم، لیزر موهای زائد یک روش کاملا بی خطر و مناسب برای افرادی است که می خواهند پوستی زیبا و بدون مو داشته باشند که توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید قرار گرفته است.

اما باید بدانید که اگر لیزر موهای زائد توسط فردی نابلد یا در کلینیکی بدون مجوز و بی نام و نشان؛ انجام شود و نکات قبل و بعد از لیزر رعایت نگردد ممکن است باعث سوختگی پوست بشود و پوست را برای مدتی تیره کند. برخی از اوقات این تیرگی از بین می رود و در بعضی شرایط از بین نمی رود که در این صورت برای فرد بسیار آزار دهنده است.

در کل لیزر موهای زائد ممکن است عوارضی موقت مانند موارد زیر داشته باشند، اما باید بدانید که این ها همه موقت هستند  و حداکثر بعد از دو روز از بین می روند:

  • سوزش
  • خارش
  • قرمزی و التهاب و …

اما تیرگی جزء عوارض لیزر نیست و به اپراتور شما و نوع دستگاه لیزر بستگی دارد. حتی لیزر مو با دستگاه الکساندرایت هم که بهترین دستگاه لیزر مو است ممکن است عوارضی مانند تیرگی پوست داشته باشد اما این مشکل هم مانند سایر موارد بعد از مدتی کوتاه و با رعایت برخی نکات درمانی از بین خواهد رفت.

دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد ، خوشبختانه این گروه از عوارض لیزر موهای زائد نادر است و در صورتی که ایجاد شود با مراقبت و استفاده از دارو یا کرم های موضعی زیر نظر پزشک به مرور زمان بهبود خواهند یافت ولی به هر حال برای پیشگیری از این عارضه معمولا بهتر است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از شروع لیزر موهای زائد یک تست شات لیزر انجام شود.
  • در فواصل بین جلسات لیزر فرد از برنزه کردن یا حمام آفتاب گرفتن اجتناب کند.
  • کلینیک لیزر خود را با دقت انتخاب کند و از اپراتورهای با تجربه در این زمینه کمک بگیرد.
  • مراقبت های پس از لیزر و هم چنین قبل از لیزر نیز انجام شود.

رفع تیرگی بیکینی بعد از لیزر

تیرگی بیکینی بعد از لیزر یکی از موارد شایع می باشد و برای رفع تیرگی بیکینی بعد از لیزر در ادامه چند نمونه کرم های روشن کننده را به شما عزیزان معرفی می کنیم  :

  • ژل روشن کننده پوست فریش فروت
  • لوسیون روشن کننده بدن هالیوود
  • شامپو روشن کننده بدن بایو فرانسه
  • کرم روشن کننده و ضد لک پرفکت وایت
  • ژل روشن کننده پوست سافت سنس

علت تیرگی بعد از لیزر

علت تیرگی بیکینی بعد از لیزر موهای زائد، چیست؟

همان گونه که می دانید، لیزر بیکینی یکی از حساس ترین خدمات لیزر موهای زائد است که تمامی نکات قبل و بعد از لیزر به درستی و اصولی رعایت شود تا دچار عوارض لیزر نشوید. به عنوان مثال وقتی قبل و بعد از لیزر برنز نکنید و سایر نکات را رعایت کنید و هم چنین بیماری و حساسیت پوستی نداشته باشید ، تحت هیچ شرایطی دچار تیرگی پوست ناحیه تناسلی نمی شود.

برخی از موارد و بسیار مهمی که باید رعایت فرمایید، به شرح زیر است:

  • بعد از لیزر موهای زائد سعی کنید محل‌های تحت درمان زیر لباس قرار بگیرند.
  • به یاد داشته باشید که در سولاریوم از اشعه‌ی فرابنفش برای برنزه کردن استفاده می ‌شود. پس در طول درمان نباید از سولاریم نیز استفاده کنید.
  • تا ۴ هفته بعد از لیزر نمی‌ توانید آفتاب بگیرید یا سولاریوم کنید.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که بیشترین اثر مخرب نور فرابنفش در ۴۸ ساعت بعد از لیزر مشاهده می‌شود. پس در این بازه بیشتر مراقب باشید.

آیا تیرگی بیکینی بعد از لیزر درمان دارد؟

همان گونه که اشاره کرده ایم، تیرگی بعد از لیزر جزء عوارض لیزر نیست و به فاکتورهای بسیار مختلفی بستگی دارد. اما کلینیک انتخابی توسط شما و کاربلد بودن پزشک و اپراتورها بسیار مهم است.

اگر تیرگی بعد از لیزر موهای زائد برای نقاط مختلف بدن به وجود آمد، برای از بین بردن آن ها باید با پزشک مشورت کنید. پزشک ممکن است راه های درمان مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. به علاوه استفاده از کرم ها و ژل های زیر نیز از توصیه همه پزشکان است:

  • ژل روشن کننده پوست فریش فروت
  • لوسیون روشن کننده بدن هالیوود
  • شامپو روشن کننده بدن بایو فرانسه
  • کرم روشن کننده و ضد لک پرفکت وایت
  • ژل روشن کننده پوست سافت سنس

علت تیرگی مو پس از لیزر

چه عواملی باعث تیرگی پوست بعد از لیزر مو می شوند؟

جدا از انتخاب کلینیک مناسب و مشورت با پزشک برای انجام لیزر، موارد مختلف دیگری نیز وجود دارد که سبب تیرگی پس از لیزر می شود. این موارد به شرح زیر می باشد:

  • برنز کردن و آفتاب گرفتن قبل از انجام لیزر موهای زائد

یکی از اموری که باید آن را رعایت کنید، برنزه نکردن است. در واقع این امر پوست را مستعد سوختگی و تیرگی خواهد کرد.

  • دوز نامناسب لیزر

با توجه به اهمیت نقش پوست در لیزر موهای زائد ، نیاز است تا پوست و شرایط آن بررسی شود تا پزشک بتواند بهترین و مناسب ترین دوز را تعیین نماید.

  • برخی بیماری های پوستی ( حساسیت های پوستی و … )

برخی از بیماری های پوستی خاص و حساسیت های مختلف نیز ممکن است باعث تیرگی پوست بشود که نیاز است در این باره با پزشک معالج مشورت فرمایید.

این عوامل می توانند سبب ایجاد لک های تیره ی پوستی شوند. این لکه ها اغلب به رنگ قهوه ای یا سفید روی پوست فرد باقی می مانند. لازم به ذکر است، برای جلوگیری از ایجاد عوارض نامطلوب مانند تیرگی پوست بعد از لیزر ، در انتخاب متخصص پوست و موی خوب دقت کنید تا سلامت خود را تضمین نمایید. هم چنین مراقبت بعد از لیزر موهای زائد بیکینی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

لکه های قهوه ای بعد از لیزر:

در شرایطی که این کار به صورت اصولی صورت نگیرد، عوارض متعددی را به دنبال خواهد داشت. یکی از این عوارض بروز لکه های قهوه ای بعد از لیزر موهای زائد است که ممکن است برای برخی از افراد رخ دهد. در واقع این اتفاق در واقع نوعی حساسیت پوست شما نسبت به لیزر می باشد و در صورتی که جلسات لیزر به صورت غیر اصولی انجام شود و تعداد دفعات و طول موج لیزر غیر استاندارد و نامناسب باشد، شما شاهد بروز لکه های قهوه ای بعد از لیزر موهای زائد خود خواهید بود.

در شرایط معمول لکه های قهوه ای بعد از لیزر موهای زائد بعد مدت کوتاهی کم رنگ شده و از بین می رود اما در صورتی که این لکه بیش از 15 روز بهبود نیابد یا به صورت سوختگی و کبودی تبدیل شود، باید به فکر درمان جدی این لکه ها باشید. هم چنین لازم به ذکر است که برای درمان می توانید از سرم ضد لک و روشن کننده آربوتین و یا از کرم آبرسان و ترمیم کننده پوست ژیورل فرانسه بهره ببرید.

درمان تیرگی بعد از لیزر

درمان تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد:

طبیعتا سوختگی می تواند منجر به تیرگی پوست شود اما در غیر اینصورت احتمال تیرگی پوست در افراد تحت درمان لیزری موهای زائد وجود ندارد. لازم به ذکر است اکثر عوارض لیزر موهای زائد موقتی بوده و از چند ساعت تا حداکثر ۲ روز این عوارض از بین خواهند رفت. عوارض موقتی لیزر موهای زائد عبارتند از قرمزی پوست، خارش، سوزش، درد مختصر و در گروهی از موارد التهاب و تورم ناحیه اطراف فولیکول های مو است.

  • خارش و سوزش : این عارضه طی ۲ تا ۶ ساعت بعد از بین خواهد رفت.
  • تورم به دنبال لیزر موهای زائد : این عارضه طی ۱ تا روز اول از بین خواهد رفت.
  • قرمزی ناحیه ای به دنبال درمان : این عارضه حداکثر طی ۳ روز برطرف خواهد شد.
  • بی حسی و کرخت شدن موقتی : این عارضه طی ۳ تا ۸ ساعت بعد از بین خواهد رفت.
  • تاول های پوستی : این عارضه به دنبال سوختگی های خفیف پوستی ایجاد می شود و معمولا در صورت مراقبت مناسب بدون اسکار طی ۷ تا ۱۴ روز بهبود خواهند یافت. این یکی از عوارض لیزر موهای زائد است که خیلی شایع نیست
  • سوختگی های خفیف : سوختگی خفیف درجه یک پوستی به دنبال لیزر عارضه شایعی نیست ولی خوشبختانه یکی از عوارض لیزر موهای زائد به صورت کوتاه مدت بوده و در صورتی که این اتفاق ایجاد گردد فرد باید از کمپرس سرد استفاده نموده و پماد زینک اکساید استفاده کند. این عارضه طی ۳ تا ۱۰ روز از بین خواهد رفت.

مدت زمان ماندگاری عوارض لیزر:

  • قرمزی ناحیه ای به دنبال درمان:

این عارضه حداکثر طی ۳ روز برطرف خواهد شد.

  • تورم به دنبال لیزر موهای زائد:

این عارضه طی ۱ تا روز اول از بین خواهد رفت.

  • بی حسی و کرخت شدن موقتی:

این عارضه طی ۳ تا ۸ ساعت بعد از بین خواهد رفت.

  • خارش و سوزش:

این عارضه طی ۲ تا ۶ ساعت بعد از بین خواهد رفت.

لیزر تیرگی پوست چیست

لیزر تیرگی پوست چیست؟

برخی نواحی بدن مانند زیر بغل ، ران و اطراف ناحیه تناسلی بنا بر دلایل مختلف مانند ژنتیک و مسائل هورمونی و ساییدگی دارای تیرگی هستند و معمولا افرادی که دارای این تیرگی ها هستند، به سراغ روش های مختلف برای از بین بردن آن ها می روند که یکی از بهترین و موثر ترین آن ها، لیزر تیرگی پوست یا لیزر روشن کننده پوست می باشد.

لازم به ذکر است که عملکرد سفید کردن پوست با لیزر به شرح زیر می باشد:

  1. در سفید کردن پوست با لیزر انرژی حاصل از پرتوهای تمرکز یافته نور بر روی لکه‌های تیره پوست هدایت می ‌شود تا با استفاده از آن، لایه‌های پوست یکی بعد از دیگری برداشته شود.
  2. امواج نوری پرانرژی که در طول موج ‌های مختلفی ساطع می‌ شود، از خود گرمایی تولید می ‌کنند که این گرما مشکل لکه‌ های تیره پوست را با تخریب آن ‌ها و یا حذف این لکه ‌ها برطرف می‌ نماید.

به بیانی دیگر، در لیزر درمانی انرژی حاصل از پرتوهای تمرکز یافته نور بر روی لکه های پوستی تابیده می شود و نوعی لایه برداری در پوست ایجاد می گردد و پس از لیزردرمانی، پوست شفاف و روشن خواهد شد.

روش های جلوگیری از تیره شدن پوست بعد از لیزر

برای جلوگیری از سیاه شدن بیکینی بعد از لیزر باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

قبل از انجام لیزر حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید .

پوست ناحیه تحت درمان پیش از لیزر موهای زائد ، باید به خوبی تمیز شود .

از اصلاح موهای زائد تا مدتی پیش از لیزر ، خودداری کنید .

پوست ناحیه تحت لیزر ، باید هیچگونه التهابی نداشته باشد .

پیش از انجام لیزر ، مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون را قطع کنید .

به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه لیزر باید با پوست بدن شما تناسب داشته باشد .

لیزر موهای زائد بیکینی و تیرگی پوست

توصیه های مهم بعد از لیزر مو برای جلوگیری از تیرگی پوست:

  • جلوگیری از صدمه زدن به پوست و فولیکول یا ریشه مو
  • از گرم شدن پوست جلوگیری کنید
  • در معرض نور مستقیم نور خورشید قرار نگیرید
  • برنزه نکنید
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد

ایا لیزر پوست را سفید می کند؟

دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد ، این سوالی است که بسیاری از زیبا جویان از پزشکان می پرسند. داشتن پوستی روشن و بی عیب امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و تلاش های زیادی هم برای این مورد انجام شده است که یکی از روش های موثر برای این کار استفاده از لیزر برای سفید و روشن کردن پوست می باشد.

ملانین موجود در پوست باعث تیرگی پوست خواهد شد و لیزر با کاهش ملانین پوست باعث جلوگیری از تیرگی و هم چنین باعث سفید شدن پوست می شود. لازم به ذکر است که این کار موجب تحریک گردش خون و رشد سلول های تازه در پوست می شود که باعث ایجاد رنگدانه های روشن در پوست خواهد شد.

برخی لیزر های روشن کننده و سفید کننده پوست به شرح زیر می باشد:

  • لیزر سفید کننده ابلاتیو
  • لیزر کربن دی اکسید
  • لیزر Erbium: YAG (Er: YAG)

درمان تیرگی بعد از لیزر

آیا لیزر بیکینی باعث سفید شدن پوست می شود؟

دلایل تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد ، لیزر دارای روش های مختلفی است که هم برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می شود و هم برای از بین بردن موهای زائد کاربرد دارند. شما می توانید برای سفید شدن پوست ناحیه بیکینی از لیزر مناسب استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه کنید.

سئوالات متداول :

آیا می توان از لیزر موهای زائد در دوران بارداری استفاده کرد؟

این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. این در درجه اول به این دلیل است که هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری را ثابت نکرده است.

ممکن است برای موهای زائد که در دوران بارداری شما رشد کرده اند، از لیزر موهای زائد استفاده کنید. نواحی رایج افزایش رشد مو شامل سینه ها و معده است. با این حال، در بیشتر موارد، این موها خود به خود می ریزند، بنابراین اگر تا پایان بارداری خود صبر کنید، ممکن است نیازی به درمان دارویی نداشته باشید. اگر باردار هستید و به دنبال لیزر موهای زائد هستید، تا بعد از زایمان صبر کنید. پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که چند هفته صبر کنید تا ایمن باشید.

آیا لیزر موهای زائد باعث تیرگی پوست می شود؟

لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در درجه اول بر روی افرادی که قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و افرادی که پوست تیره تری دارند، تاثیر می گذارد.

چرا پوست من بعد از لیزر تیره می شود؟

بلافاصله پس از درمان، می توانید انتظار مشاهده قرمزی خفیف را داشته باشید. همچنین ممکن است شاهد تیره شدن برخی از لکه های رنگدانه (کک و مک) خود باشید. این طبیعی است و رنگدانه به طور طبیعی از سطح پوست در عرض 7 تا 14 روز بسته به گردش سلولی پوست شما می ریزد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما