تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بوتاکس صورت

بوتاکس صورت ۱۴۰۲ + هر آنچه که باید راجب بوتاکس ، هزینه ، عوارض و مزایا بدانید


تاریخ انتشار : 1 شهریور 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (12 امتیاز)

هزینه تزریق بوتاکس صورت ۱۴۰۲

تزریق بوتاکس صورت ،  داشتن صورتی صاف و عاری از چین و چروک، آرزوی همه افراد در سرتاسر دنیا می باشد. با بالا رفتن سن به دلیل طی کردن روند پیری، پوست انسان ها با چین و چروک هایی مواجه می شود که برای آن ها خوشایند نبوده و همه آن ها سعی در بر طرف کردن این چین و چروک ها دارند.

به همین دلیل راه های متفاوتی را امتحان می کنند. یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چروک های سطحی پوست استفاده از بوتاکس است. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک، قصد داریم تا به بررسی موضوع بوتاکس چیست بپردازیم و اطلاعات ویژه ای را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

می توان اذعان داشت که در واقع بوتاکس چیست؟ نوعی سم است که به بوتولینیوم شهرت دارد. این سم در کنسرو های غذایی نیز مشاهده می شود. سم بوتولینوم ( Botulinum toxin ) که با نام تجاری بوتاکس در ایران معروف است، از سم باکتری کلستریدیوم تهیه شده و برای فلج کردن موقت عضلات صورت تزریق می گردد استفاده از بوتاکس می تواند برای از بین بردن نقاطی از صورت که چروک های سطحی دارند به کار بیاید، مانند عضلات پیشانی که باعث می شود شما به صورت کاملا ناخواسته اخم کنید و صورتتان ظاهری نامناسب داشته باشد.

لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس در نواحی مختلفی صورت انجام می شود. در کل از این دارو خاص و مناسب، برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی، گوشه چشم و بین دو ابرو بهره می برند.

نحوه عملکرد بوتاکس به این صورت است که این دارو با آزاد سازی یک باکتری به نام کلسترویدیوم بوتولینیوم سبب می شود تا عصب های اخم و یا خنده به صورت موقت فلج شوند. با فلج شدن موقتی این عصب ها شاهد این موضوع می شویم که فرد به طور غیر عمد اخم نمی کند و از این طریق از ایجاد چین و چروک در ناحیه پیشانی نیز جلوگیری به عمل می آید.

از جمله نکات بسیار مهمی که درباره بوتاکس باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

  • بوتاکس سبب می شود تا بافت های زیر پوست کمی کشیده و سفت و هم چنین لیفت شود از این رو پزشکان استفاده از بوتاکس را عاملی برای از بین رفتن خطوط سطحی ایجاد شده بر روی پوست می دانند و به افرادی که قصد از بین بردن چین و چروک های سطحی پوست خود را دارند، توصیه می کنند.
  • لازم به ذکر است که تاثیرات بوتاکس بعد از اولین ساعات تزریق کمی قابل مشاهده است اما بیشترین اثر آن پس از یک هفته تا 10 روز بروز پیدا می کند.
  • تزریق بوتاکس با عوارض بسیار همراه نمی باشد، البته باید برای انجام بوتاکس به کلینیک های معتبر پوست و مو و پزشکان حاذق در این زمینه مراجعه فرمایید تا بتوانید بیشترین تأثیر آن را بدون ایجاد عوارض مشاهده فرمایید.
  • از بوتاکس عموما به عنوان یک روش بسیار مفید برای جلوگیری از پیری پوست و از بین بردم چروک های سطحی ( نه بسیار عمیق ) یاد می شود. هر چند که درمان چین و چروک در این روش به صورت کاملا موقتی است و بعد از 6 ماه تا یک سال نیاز به تمدید دارد. اما می تواند از ایجاد خطوط اخم و خنده در طول دوره ای که دارو بر روی پوست اثر گذار است، جلوگیری به عمل آورد.

بوتاکس صورت چیست؟

همانطور که به آن اشاره کردیم بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم تولید می ‌شود . این سم توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود . سم بوتولینوم نوروتوکسینی است که با اثرگذاری بر اعصاب موجب تضعیف عضلات مورد نظر می ‌شوند.

این ‌روزها مهمترین کاربرد بوتاکس صورت برای رفع چین و چروک شناخته می‌ شود و برای افراد 18 سال به بالا استفاده می شود . ولی پزشکان جهت درمان طیف وسیعی از بیماری ‌های دیگر مقدار کمی بوتاکس را به ماهیچه ‌های خاص تزریق می ‌کنند .

پر شدن صورت با بوتاکس صورت

بوتاکس ‌صورت می ‌تواند با رفع گودی و آثار پیری به پرتر دیده شدن صورت شما کمک کند . با افزایش سن کلاژن‌ سازی پوست متوقف می شود و موجب افتادگی صورت می ‌شود ، همچنین در برخی افراد که دارای صورت استخوانی و بسیار کشیده هستند بوتاکس ‌صورت روش بسیار مناسبی جهت حجم ‌دهی به صورتشان می باشد .

بوتاکس چیست؟

تفاوت تزریق بوتاکس صورت با تزریق ژل:

برخی از افراد گمان می کنند که تزریق بوتاکس همان تزریق ژل است و این دو با یک دیگر تفاوتی ندارند! اما این موضوع کاملا اشتباه است و بوتاکس با ژل تفاوت های بسیاری دارد.

لازم به ذکر است که بوتاکس عضلات نواحی مختلف صورت را تحت تاثیر قرار می دهد اما آن ها را پر نمی کند. اما تزریق ژل قابلیت آن را دارد که بتواند چروک های سطحی و عمیق را پر کند و یا حتی هر گونه ناسازگاری در حجم روی صورت را از بین ببرد.

بنابراین با بوتاکس تفاوت دارد. پزشکان برای چروک های سطحی بیشتر از بوتاکس استفاده می کنند و عضلات را تحت تأثیر قرار می دهند اما از ژل برای پر کردن چروک های عمیق، یا اصلاح خط خنده، پر کردن لب ها و گونه ها، زاویه سازی صورت و … استفاده می کنند.

پزشکان می گویند که محصولاتی مانند ژل ها می توانند برای پر کردن و هم چنین پر حجم کردن لب و چروک های خاص در اطراف صورت مورد استفاده قرار گیرند. اگر یک خط بر روی صورت خاص بوده یا چین و چروک بسیار عمیق باشد که با بوتاکس نتوان آن را پر کرد، آن گاه تزریق ژل می تواند به کمک ما بیاید. تزریق ژل نیز به صورت موقت است و نتایج آن حداکثر تا 9 ماه قابل مشاهده می باشد.

کاربرد تزریق بوتاکس در جوان سازی پوست صورت :

کاربرد اصلی بوتاکس حذف و کاهش چین و چروک پوست می باشد. تزریق بوتاکس به عنوان یک روش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان چین و چروک دور چشم و پیشانی با مسدود کردن عصب ها و فلج کردن موقتی آنها باعث از بین رفتن چین و چروک می شود.

تزریق بوتاکس معمولا برای از بین بردن خطوط پیشانی ، خطوط پنجه کلاغی ، خط اخم و چروک دور لب استفاده می شود. این نوع چروک ها را اصطلاحا چروک های دینامیک می نامند یعنی چروک هایی که بر اثر انقباض عضلات صورت ایجاد شده است.

افراد در حالت کلی برای از بین بردن خطوط زیر برای تزریق بوتاکس به کلینیک مهراز مراجعه می کنند:

  • چروک های بین ابروها ، خطوط عمودی شکل
  • چروک دور چشم یا پنجه کلاغی
  • چین و چروک و ناهمواری های ناحیه چانه که به چانه سنگفرشی معروف می باشد
  • خطوط گوشه های دهان
  • خطوط افقی پیشانی

برند های معتبر بوتاکس

کیفیت هر کدام از برندهای بوتاکس با دیگری متفاوت است ، اما عملکردشان یکسان است . بهترین مارک های بوتاکس صورت عبارتنداز :

  • دیسپورت
  • مسپورت
  • نورونوکس
  • میوبلاک
  • دیستون
  • زئومین
  • کنیتوکس
  • درماتوکس
  • بوتولاکس
  • ویستابل

مزایای تزریق بوتاکس

بوتاکس کل صورت چیست؟

بوتاکس صورت شامل پیشانی، چشم، گونه ها، لب ها و چانه می باشد. تزریق این ژل در صورت باعث از بین رفتن چین و چروک و فرو رفتگی می گردد. داشتن صورتی بدون خط و چین و چروک باعث جوان دیده شدن آن می گردد. برای دست یابی به جوانی چهره و از بین بردن پیری می توانید از تزریق در هر ناحیه ای از صورت خود استفاده نمایید.

البته این تزریق به صورت موقتی است و باید برای ادامه این موضوع دوره ای را برای ترمیم بگذرانید. این فرایند از اشکال مختلف سم بوتولینوم برای فلج کردن یا غیر فعال نمودن فعالیت های عضلانی برای رفع چین و چروک ها استفاده می کند. این بوتاکس صورت می تواند چین و چروک های پویا را درمان کرده و سبب جوانسازی پوست شوند.

چین و چروک های صورت یا ایستا هستند یا پویا. حرکت ماهیچه ها سبب بروز و ظاهر شدن چین و چروک های پویا می شوند. چین و چروک هایی که هنگام خندیدن ، خمیازه و … ایجاد می شوند از این نوع هستند. چروک های اطراف چشم و پیشانی نیز پویا هستند.

چه کسانی می توانند از بوتاکس صورت استفاده کنند؟

اکثر افراد می توانند از درمان بوتاکس صورت استفاده کنند. افراد می توانند در اواخر دهه ۲۰ یا اوایل دهه ی ۳۰ شروع به تزریق بوتاکس کنند و در این میان نگهداری و مراقبت از پوست نیز یک توصیه مهم است.

زمان اثر کردن بوتاکس چقدر طول می کشد؟

بلافاصله بعد از شروع درمان ، بوتاکس در هر شرایطی از یک تا ده روز طول میکشد تا بهبودی یابد و به طور متوسط ، حدود سه تا هشت ماه طول میکشد زیرا این مقدار زمانی است که بدن شما گیرنده های جدید در عضله می سازد.

فواید تزریق بوتاکس صورت چیست؟

بوتاکس یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چروک صورت می باشد که با استفاده از تزریق در محل چروک انجام می شود. روش موثر تزریق بوتاکس پیشانی جهت جوانسازی و زیباسازی پوست صورت و بدن است که باید توسط پزشکان انجام شود در غیر این صورت ممکن است این روش بی خطر عوارض بسیاری داشته باشد. در صورتی که تزریق بوتاکس صورت را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید ، بدون شک از مزایای آن بهره مند می شوید .

فواید رایج‌ این روش درمانی و زیبایی عبارتند از :

  1. درمان افتادگی ابرو
  2. کاهش دردهای میگرنی
  3. درمان فلج بلز
  4. قرینه‌سازی دو طرف صورت
  5. درمان افتادگی یا پریدن پلک
  6. درمان انحراف چشم
  7. درمان اسکار دردناک و جای جوش
  8. درمان اسپاسم عضلات صورت و گردن

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض بوتاکس صورت چیست؟

شایان به ذکر است که بوتاکس عملی ایمن و کم‌ خطر می باشد اما این شرایط زمانی حاکم خواهد بود که کار خود را به دست پزشکان حاذق و با تجربه در این زمینه بگذارید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که اگر میزان تزریق و شرایط عمل مناسب باشد، آن گاه روش بوتاکس هیچ گونه عوارضی برای افراد نخواهد داشت.

باید بدانید که اگر پزشک، تخصص و مهارت کافی در این زمینه را نداشته باشد، امکان نامتقارن شدن صورت، افتادگی ماهیچه ‌ها و … وجود دارد و این ظاهر و شرایط می تواند برای زیباجو بسیار نامناسب و آزار دهنده باشد.

اما اگر تزریق به ‌درستی انجام شود و تحت نظر پزشکان باشد، احتمال وقوع عوارض جانبی به صفر خواهد رسید. ممکن است پس از درماتن با بوتاکس، زخم یا قرمزی کوچکی در ناحیه‌ی تزریق مشاهده شود که موضوع نگران کننده ای نخواهد بود و پس از مدت کوتاهی بر طرف خواهد شد.

بوتاکس بسیار موثر و کم خطر است اما هرگز نمی توان مدعی شد که این دارو کاملا بی عارضه باشد. در موارد بسیار نادر، عوارض شدیدتر بوتاکس به صورت زیر می باشد:

  • افتادگی پلک
  • بی‌حسی صورت
  • کبودی و خونریزی
  • ضعف عضلات صورت
  • افتادگی ابرو
  • بروز مشکلات بینایی
  • مشکل در بلع یا تکلم
  • افتادگی لب
  • باقی ماندن جای سوزن تا بهبودی کامل

لازم به ذکر است که اگر چنین عوارضی برای ‌تان رخ داد، حتما به سرعت به پزشک مراجعه فرمایید. البته این عوارض جانبی به ‌ندرت ظاهر می‌ شوند، به ‌ویژه اگر تزریق به میزان کافی انجام شده باشد، رخ دادن این عوارض بسیار نادر است.

انجام عمل بوتاکس بسیار سهل و آسان است، به ‌طوری ‌که حتی می ‌توانید در هنگام استراحت میان کار، این تزریق را انجام بدهید و بدون آن که دوران نقاهت خاصی را بگذرانید به محل کار خود باز گردید.

در موارد بسیار نادر ممکن است محلول تزریق شده از ناحیه تزریق به جای دیگر حرکت کند و باعث عوارض جدی شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید:

  • ضعف عضلات
  • مشکل در تنفس
  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکل در قورت دادن غذا
  • مشکلات بینایی

بیشتر بخوانید : عوارض بوتاکس در دراز مدت

مراقبت های بعد از بوتاکس

 آیا تزریق بوتاکس برای همه افراد مناسب است؟

خیر تزریق بوتاکس برای همه افراد توصیه نمی شود. از جمله مواردی که منع تزریق بوتاکس وجود دارد، به صورت زیر می باشد:

  • افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند و دچار اختلالات انعقادی شده اند، نباید بوتاکس را تزریق کنند یا به هنگام تزریق بوتاکس باید با پزشک در این باره مشورت نمایند.
  • زنان باردار و مادران شیرده نیز از محدودیت های انجام بوتاکس برخورداران. البته لازم به ذکر است که مادران شیرده بعد از شش ماه پس از زایمان خود می توانند این تزریق را انجام دهند.
  • افرادی که سن آن ها پایین تر از 18 سال است یا افرادی که سن ها بیشتر از 80 است (بهتر است که بوتاکس را انجام ندهند)

کسانی که به بیماری های زیر مبتلا هستند، بهتر است که تزریق بوتاکس را انجام ندهند:

  • افراد مبتلا به بیماری ام اس
  • افراد مبتلا به بیماری میاستنی گراویس و نفروپاتی
  • افراد مبتلا به نارسایی کلیه
  • کسانی که مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی حاد هستند
  • افراد مبتلا به بیماری های عفونی حاد و دچار ضعف سیستم ایمنی هستند
  • بیمارانی که دچار فلج عضلانی هستند نیز نمی توانند این تزریق را انجام دهند.
  • افرادی که پوست آن ها دارای مشکلاتی است که با بوتاکس قابل حل نیست.

نکته بسیبار مهمی که باید بدانید، این است که برای تزریق بوتاکس باید شرایط آن را داشته باشید. در صورتی که کاندید مناسبی برای این عمل نیستید به شما توصیه می کنیم که حتما به پزشک متخصص برای انجام این کار مراجعه کرده و با ایشان مشورت نمایید.

کاربرد تزریق بوتاکس

کاربرد تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس چیست؟ کاربرد فراوانی دارد و فقط برای از بین بردن چین و چروک از این روش استفاده نیم شود. به صورت کلی کاربردهای بوتاکس به صورت زیر می باشد:

  • کاربردهای درمانی
  • کاربردهای زیبایی

ازجمله کاربردهای درمانی بوتاکس به صورت زیر است:

ازجمله کاربردهای زیبایی بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • رفع چین و چروک هایی که با حرکت صورت به وجود می آید
  • متوقف کردن پیشرفت چروک های ثابت. به عنوان مثال در چروک های پیشانی، دور چشم، خط اخم
  • بالا بردن ابروها و رفع افتادگی آن ها
  • بهبود افتادگی قسمت تحتانی صورت در کنار تزریق فیلرها و چربی
  • کاهش خطوط عرض گردن
  • کاهش چین و چروک های عمودی گردن
  • بهبود چین و چروک های چانه

عواملی که روی بوتاکس تاثیر دارد

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

از مهم‌ ترین اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس می توان به انتخاب یک پزشک با تجربه و متبحر اشاره کرد که احتمال بروز عوارض این روش را با تزریق درست و اصولی به حداقل برساند .

همچنین فراموش نکنید در جلسه مشاوره همه ی سوابق پزشکی و دارویی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید .ذجهت تزریق بوتاکس احتیاجی به انجام اقدامات ویژه‌ پیش از تزریق نیست اما بهتر است موارد زیر را رعایت کنید :

  • حداقل 24 ساعت پیش از تزریق از مصرف الکل بپرهیزید .
  • با مشورت پزشک خود ، مصرف داروهای روان ‌کننده خون را 5 روز پیش از تزریق متوقف کنید .
  • هنگام انجام تزریق هر نوع مواد آرایشی را از پوست خود پاک نمایید .
  • تزریق بوتاکس مدت زمان بسیار کوتاهی و حدود 10 دقیقه طول می ‌کشد و معمولا اثرات آن هم بلافاصله قابل مشاهده می باشد ، اما در مواردی برای ظاهر شدن کامل اثر بوتاکس باید 3 الی 10 روز صبر کنید .

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس:

پس از آن که بوتاکس را تزریق کردید، لازم است که مراقبت هایی داشته باشید تا این ماده بیشترین اثر را بر روی پوست شما بگذارد و هم چنین مشکلاتی را برای شما عزیزان به وجود نیاورد. از جمله کارهای مراقبتی که پس از تزریق بوتاکس باید انجام دهید، به شرح زیر می باشد:

  • پزشکان توصیه کرده اند که پس از تزریق بوتاکس به مدت زمان 7 ساعت نخوابید.
  • استفاده از کمپرس سرد پس از تزریق بوتاکس بسیار حیاتی و مهم است.
  • به مدت زمان 24 ساعت از مصرف نوشیدنی داغ پرهیز نماید
  • پزشکان توصیه کرده اند که تا 24 ساعت از استحمام بپرهیزید و آب به محل های تزریق برخورد نکند.
  • برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می شود که ابروهایتان را به سمت بالا منحرف کنید و این کار را چندین بار در طول روز تکرار نمایید.
  • توصیه می شود که از ماساژ ناحیه تزریق شده بپرهیزید.
  • توصیه می شود به مدت سه روز قبل و بعد از تزریق از مصرف قرص های آسپرین و وارفاین اجتناب نماید.

ممکن است برای شما عزیزان این سوال به وجود بیاید که آیا بعد از تزریق بوتاکس باید از انجام کارهای خاصی دوری کرد؟ آیا ممکن است بوتاکس در صورت حرکت کند؟

برای پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که اگر پزشک شما، این روش را به صورت درست و کاملا دقیق انجام داده باشد، بوتاکس چیست؟ به هیچ سمتی و سوی دیگری حرکت نخواهد کرد.

در واقع باید اشاره شود که هیچ گونه از کار افتادگی (ایراد در محل تزریق برای عضلات صورت) وجود ندارد، به دلیل آن که اثر و جای سوزن ها در عرض چند دقیقه محو می شود و شما نمی توانید متوجه شوید که بوتاکسی تزریق کرده اید.

نکته بسیار مهمی تزریق بوتاکس که باید بدانید این است که ماهیچه ‌ها برای فعالیت و شروع انقباض باید از اعصاب دستور بگیرند. فرمان عصبی توسط ماده ای شیمیایی به نام استیل کولین به ماهیچه خواهد رسید. بوتاکس از ترشح این ماده جلوگیری می کند.

این عمل مشابه آن است که عصب یک ماهیچه موقتا قطع شود. در این حالت عضله دیگر منقبض نشده وضعیف می گردد. زمانی که تزریق بوتاکس انجام می شود، چند میلی متر آن طرف تر این ماده باز شده و سپس به گیرنده ها متصل می گردد.

پزشکان درباره بوتاکس و انجام فعالیت ها توصیه ی کنند که تا ۴۰ دقیقه قبل از هر فعالیتی صبر کنند تا اگر کبودی ای به وجود نیامد، پس از آن افراد می توانند کاری را که می خواهند انجام دهند. ورزش کردن نیز در ساعات ابتدایی تزریق وصیه نمی شود اما پس از 24 ساعت شما عزیزان می توانید به راحتی تمامی فعالیت های خود را از سر بگیرید.

مراقبت های پس از بوتاکس

مدت زمان ماندگاری اثر بوتاکس :

ماندگاری اثر بوتاکس تزریق شده به چین و چروک های صورت و گردن یا برای درمان مشکلاتی مانند جلوگیری از تعریق بیش از حد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور میانگین اثرات تزریق سم بوتولینوم از ۴ تا ۶ ماه ماندگار است اما عوامل زیر در کاهش یا افزایش این مدت تاثیر قابل توجهی می گذارند:

  • عمق چین و چروک
  • سن فرد
  • نوع پوست و میزان ترشح استیل کولین

 عواملی که بر ماندگاری بوتاکس اثر دارند:

به صورت کلی، میزان ماندگاری بوتاکس بین ۶ الی ۱۲ ماه است که این میزان قابل افزایش می باشد؛ به گونه ‌ای که باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا عوامل خارجی بر روی آن تاثیر نگذارند. از جمله عواملی که بر ماندگاری بوتاکس اثر دارند، می توان به صورت زیر اشاره داشت:

  • جنس پوست ( هر چه جنس ماهیچه ‌ها و پوست و هم چنین عضلات صورت بسیار ضخیم باشد، ممکن است میزان ماندگاری اثر بوتاکس را کاهش دهد )
  • سبک زندگی ( لازم به ذکر است که فعالیت ‌های ورزشی سنگین باعث از بین رفتن سریع تر آثار بوتاکس می شود )
  • میزان چین و چروک های صورت ( هرچه چین و چروک ها عمیق تر و بیشتر باشند، میزان ماندگاری بوتاکس را کم تر می کنند )

بهترین زمان تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس برای افراد بالای ۱۸ سال و بالاتر مورد تایید قرار گرفته است. اما بیشتر افراد تزریق را از سن ۳۰ سالگی شروع می کنند و برخی از اواسط دهه دوم زندگی ، ولی در افراد مختلف بهترین زمان تزریق بوتاکس متفاوت می باشد.

برخی افراد زندگی ناسالم تری دارند و در معرض افتاب بیشتر ، مصرف الکل یا سیگار هستند. در امریکا و کشورهای توسعه یافته جوانان از سن ۱۸ تا ۲۰ سالگی تزریق بوتاکس را انجام می دهند تا از بروز چروک پیشگیری کنند.

عکس بوتاکس صورت

عکس بوتاکس صورت

هزینه تزریق بوتاکس صورت چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس به چند عامل بستگی دارد. اولین عاملی که برهزینه بوتاکس تاثیر دارد اندازه ناحیه ای است که می خواهید به آن بوتاکس تزریق کنید و نیز عمق چین و چروک هاست. به طور کلی هر چه ناحیه بزرگتر و چین و چروک ها بیشتر باشد تعداد واحد بوتاکس مورد نیاز نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه هزینهدرمان بالاتر می رود.

سخن پایانی:

شما عزیزان برای انجام کارهای زیبایی مانند بوتاکس چیست؟ ، بهتر است که به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید. مهراز کلینیک با ارائه بسیاری از امور زیبایی مانند بوتاکس، تزریق ژل، لیزر و …. بهترین ها را برای شما عزیزان در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما