تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد

سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 2 تیر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

یکی از راه های بسیار مناسب برای از بین بردن موهای زائد در افراد، استفاده از لیزر موهای زائد می باشد. این روش نسبت به روش های گذشته مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مزیت آن حذف دائمی 80 الی 90 درصد موهای زائد می باشد. لیزر کندلا الکس یکی از بهترین لیزرهایی است که می توان با آن بیشترین نتیجه را در حذف موهای زائد مشاهده کرد.

لازم به ذکر می باشد که تعداد افرادی که برای حذف موهای زائد از لیزر کندلا الکس استفاده می کنند؛ رو به افزایش است و متاسفانه تعداد کمی از آنها از سوختگی های شدید ناشی از لیزر مو که نه تنها دردناک است بلکه جای زخم دائمی بر جای می گذارد؛ رنج می برند. سوختگی یکی از بدترین عوارض لیزر موهای زائد می باشد. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک، قصد داریم تا به بررسی سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد بپردازیم و نکاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با مهراز کلینیک همراه باشید.

سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد

دلیل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد چیست؟

باید بیان شود که اصلی ترین دلیل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد، مراجعه به تکنسین بی تجربه در سالن های آرایشی و زیبایی و کلینیک های نا معتبری است که بدون گذراندن دوره های مخصوص برای کار با لیزر کندلا الکس اقدام به لیزر موهای زائد خود می کنند.

در صورتی که شما نیز گول تبلیغات با هزینه پایین سالن های آرایشی را خورده اید و پوستتان دچار سوختگی شده است باید از آن ها بخواهید که به طور رایگان، پوست سوخته شده را لیزر کنند تا سوختگی بهبود یابد و اثر زخم ناشی از آن از بین برود.

اگر میخواهید در خصوص سوختگی ناشی از لیزر مو اطلاعات بیشتری کسب نمایید؛ ما در ادامه علائم سوختگی، دلایل آن و نحوه درمان و مراقبت از آن توضیحات بیشتری داده ‌ایم. با ما باشید.

 

سوختگی لیزر موهای زائد:

با توجه به اینکه تعداد زنان و مردانی که حذف موهای زائد با روش لیزر مو را انتخاب می کنند؛ گسترش بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است، تعداد آسیب‌هایی مانند سوختگی نیز در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

همان گونه که اشاره شد، دلیل آن نیز می تواند مراجعه به سالن ها و آرایشگاه هایی باشد که خدمات لیزر مو را توسط افراد بی تجربه انجام می دهند و این موضوع می تواند عوارض لیزر مانند سوختگی را در بدن افراد به وجود آورد.

اگر شما به یک کلینیک تخصصی و حرفه ای در زمینه لیزر موهای زائد بدن مراجعه فرمایید، احتمال ایجاد سوختگی ناشی از لیزر مو به صفر خواهد رسید. تکنسین ‌های با تجربه و آموزش دیده، تنظیمات لیزر کندلا الکس را متناسب با پوست و موی هر شخص تعیین خواهند کرد و درمان را طبق دستورالعمل های استاندارد انجام می دهند.

به طور خلاصه می توان اذعات داشت که بهتر است لیزر موهای زائد را در سالن های آرایشی حتی در صورتی که نرخ آن ها ارزان تر از کلینیک های تخصصی باشد؛ انجام ندهید. به دلیل آن که در این صورت خودتان را در معرض خطر سوختگی ناشی از لیزر مو قرار خواهید داد.

حتی انجام لیزر مو در خانه با استفاده از دستگاه های لیزر موی خانگی، شما را در معرض ریسک سوختگی جزئی و شدید قرار می دهد. بنابراین مراجعه به کلینیک های بسیار معتبر یک امر مهم برای لیزر موهای زائد می باشد.

لازم به ذکر می باشد لیزر موهای زائد نه تنها به علت اینکه پوستی لطیف و نرم را را به شما هدیه می دهد؛ محبوبیت پیدا کرده بلکه به دلیل آن که از رشد مجدد موهای زائد تقریبا به طور دائمی جلوگیری می کند؛ استقبال گسترده ای از آن شده است. لیزر موهای زائد، امروزه به یکی از بهترین روش ها برای حذف موهای زائد افراد شناخته می شود که مزایای بسیاری را به همراه دارد.

نکته بسیار مهم این است که اگر در اثر خطای تکنسین لیزر دچار سوختگی شدید حتماً باید مراقبت ها و احتیاط های لازم را پیش از ادامه جلسات لیزر مو رعایت فرمایید. سوختگی شدید یا جزئی در اثر لیزر مو به هیچ عنوان طبیعی نمی باشد و در صورتی که چنین عارضه ای را مشاهده کردید می توانید از تکنسین لیزر شکایت کرده و غرامت درمان سوختگی خود را دریافت نمایید.

سوختگی با لیزر

اصلی ترین دلایل  سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد چیست؟!

دلایل مختلفی می تواند سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد را افزایش دهد که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره کرده و شرح خواهیم داد:

 

  • مراجعه به تکنسین های لیزر‌موی بی تجربه و بی صلاحیت

نمی‌ توان گفت که فرایند لیزر مو کاملا بدون خطر و بدون عوارض جانبی می باشد. اما همان گونه که پیش از این اشاره شد در صورتی که حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت توسط تکنسین های بی تجربه و غیر متخصص انجام گیرد احتمال سوختگی های شدید و یا جزئی ناشی از لیزر مو وجود خواهد داشت. عوارض جانبی لیزر مو شامل موارد زیر می باشد:

  • التهاب و قرمزی
  • درد و ناراحتی
  • ایجاد لکه هایی روی پوست و …

موارد ذکر شده در بالا کاملا موقتی و طبیعی هستند و حتی در کلینیک های تخصصی و با بهترین دستگاه ها نیز این عوارض جانبی تا حدودی مشاهده می شوند. اما نکته مهم این است که بروز سوختگی یا باقی ماندن اثر سوختگی روی پوست به هیچ عنوان از عوارض جانبی طبیعی لیزر مو نمی باشد.

 

  • انتخاب دستگاه نامناسب لیزر مو بر اساس پوست و موی بیمار

قبل از شروع جلسات لیزر، متخصص ابتدا نوع پوست، رنگ پوست و رنگ موی شما را بررسی کرده و لیزر مطابق با آن را انتخاب می کند. درصورتی که دستگاه لیزر موی نامناسبی برای بیمار انتخاب شود؛ امکان بروز سوختگی های شدید روی پوست وجود دارد. بنابراین انتخاب دستگاه مناسب پوست یکی از اولویت های قبل از انجام لیزر می باشد.

 

  • عدم مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد

در صورتی که توصیه هایی متخصص لیزر در خصوص قرار نگرفتن زیر نور آفتاب یا استفاده از کرم های مرطوب کننده پس از جلسه لیزر را رعایت نفرمایید، احتمال بروز سوختگی درجه یک روی پوست لیزر شده وجود خواهد داشت که می تواند مشکلات بسیاری را برای شما عزیزان ایجاد نماید.

 

  • استفاده از حرارت بیش از حد حین حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس

برخی از افرادی که دوره لیزرشان را مطابق با برنامه زمان بندی شده به پایان نرسانده اند؛ بعد از چند ماه مجددا برای پیگیری جلسات لیزر به کلینیک مراجعه می کنند و درخواست می نمایند که لیزر مو با حرارت بسیار بالا برای آن ها انجام شود تا هم هزینه کمتری داشته باشد و هم زودتر به نتیجه برسند. ولی این مسئله باعث سوختگی های شدید و ایجاد مشکلات متعاقب آن خواهد شد.

علائم سوختگی با لیزر

علائم سوختگی درجه یک ناشی از لیزر مو چه می باشد؟!

علائم سوختگی درجه یک ناشی از لیزر موهای زائد به راحتی قابل تشخیص است به دلیل شامل تورم بیش از حد در ناحیه لیزر شده همراه با درد در آن ناحیه می شود. در صورتی که لایه ای از پوست شما چند ساعت یا یک روز بعد از انجام لیزر مو برداشته شد حتما دچار سوختگی درجه یک شده اید.

شایان به ذکر می باشد که به سوختگی درجه یک، سوختگی سوپرفیشال نیز می گویند که می تواند تاثیر منفی روی لایه‌های بالایی پوست شما پس از فرآیند لیزر موهای زائد داشته باشد. در صورتی که سوختگی در ناحیه وسیعی از بدن شما اتفاق بیفتد و درد زیادی داشته باشید باید بلافاصله داروهای مناسب مصرف کنید تا سوختگی شما بهبود یافته و درد تسکین پیدا کند.

از علائم سوختگی بسیار شدید ناشی از لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تورم شدید
  • قرمز شدن پوست
  • داغ شدن بیش از حد پوست هنگام لیزر مو و خنک نشدن آن
  • مشاهده تغییر رنگ پوست

باز هم تاکید خواهیم کرد زمانی که فرآیند لیزر مو با دستگاه کندلا الکس توسط تکنسین حرفه ای و با تجربه انجام گیرد به هیچ عنوان سوختگی توسط بیمار تجربه نخواهد شد و بیمار فقط عوارض جانبی موقتی شامل التهاب، سوزش و تورم خفیف را تجربه خواهد کرد که پس از چند ساعت خود به خود از بین می رود.

کارهایی که بعد از سوختگی با لیزر باید انجام دهید

کارهایی که بعد از سوختگی لیزر مو باید انجام دهید:

از جمله اموری که بعد از سوختگی با لیزر موهای زائد باید انجام دهید، به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا توجه به این نکته مهم است که بروز علائم سوختگی ممکن است حدوداً یک ساعت پس از پایان جلسه لیزر مو خود را نشان دهد. در این زمان احتمالا شما سالن آرایشی یا کلینیک مورد نظر را ترک کرده و به خانه برگشته اید. بنابراین در صورتی که پوست شما بیش از حد قرمز شد و علائم سوختگی روی آن مشاهده کردید حتماً با تکنسینی که لیزر مو را انجام داده تماس بگیرید و از او بخواهید که داروهای مناسب برای ریکاوری و بهبود سوختگی ناشی از لیزر را برای شما تجویز نماید.
  • در صورتی که پس از حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس دچار سوختگی شدید؛ حتماً باید سالن آرایشی یا کیلینیک مورد نظر را از آسیب دیدگی خود باخبر کرده و به نزدیکترین محل درمانی مراجعه کنید و بدون تاخیر زیادی شروع به درمان آن نمایید. در صورتی که تکنسین لیزر از شما خواست که به سالن برگردید؛ دستورالعمل هایی برای بهبود ناحیه سوخته شده به شما خواهد داد. اما بهتر است با یک متخصص پوست و مو نیز مشورت کنید.

 

چطور باید از سوختگی ناشی از لیزر مو جلوگیری کرد؟

باید بیان شود که یکی از مهمترین عواملی که ریسک سوختگی ناشی از لیزر مو را کاهش می دهد مراجعه به کلینیک تخصصی لیزر مو با تجربه و حرفه ای است که فرایند ایمن و مطمئن را با تکنسین های آموزش دیده به شما ارائه می دهد. از دیگر راهکارهای جلوگیری از سوختن پوست حین لیزر موهای زائد می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • مطمئن شوید که دستگاه لیزر مورد استفاده مجوزها و تاییدیه های لازم را دارد و به خوبی سرویس شده است.
  • مطمئن شوید که دستگاه لیزر مورد استفاده با نوع پوست، رنگ پوست و رنگ موی شما مطابقت دارد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که لیزر کندلا الکس برای پوست های روشن و لیزر کندلا یگ برای پوست های بسیار تیره باید مورد استفاده قرار گیرد.
  • مدرک تکنسین لیزر را بررسی کنید و مطمئن شوید آموزش های لازم را در خصوص استفاده از لیزر کندلا الکس دیده است.

 

آیا اثر سوختگی ناشی از لیزر مو روی پوست باقی خواهد ماند؟!

این سوالی است که بسیاری از افرادی که دچار سوختگی با لیزر شده اند از متخصصان پوست می پرسند. برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که سوختگی های ناشی از لیزر مو شدید هستند و اثر آن ها روی پوست در صورتی که به درستی از آن مراقبت نشود؛ باقی می ماند.

در هر صورت باقی ماندن جای سوختگی روی پوست بستگی به شدت آسیب دیدگی و نحوه مراقبت از آن دارد. بنابراین بهتر است تا زمانی که جای سوختگی ناشی از لیزر موها کاملا بهبود یابد؛ توصیه های دارویی متخصص را دقیقا رعایت کنید.

علائم و نشانه های سوختگی با لیزر

بهترین روش درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد:

می توان اذعان داشت که بهبود سوختگی درجه یک ناشی از لیزر مو حدود سه تا ۲۰ روز زمان خواهد برد که بستگی به ناحیه ای از پوست که سوخته شده دارد. در صورتی که هر گونه علامتی مبنی بر عفونت و تورم را مشاهده نمودید، حتما باید به متخصص پوست مراجعه فرمایید تا نوع سوختگی شما را تشخیص داده و داروهای متناسب با آن را تجویز نماید.

هم چنین باید اشاره شود که درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد بستگی به شدت آن و میزان پوستی که دچار سوختگی شده دارد. متخصص پوست و مو با تشخیص علائم سوختگی می تواند بهترین درمان را به شما پیشنهاد دهد تا پوست ناحیه لیزر شده را خنک کنید تا به سرعت درمان شود.

اگر سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد بسیار خفیف باشد می توانید با رعایت نکاتی که در زیر به آن ها اشاره می شود، به بهبود سریعتر آن با درمان های خانگی کمک نمایید:

  • ناحیه از پوست را که دچار سوختگی شده را در سریعترین زمان ممکن خنک کنید.
  • اگر در خانه هستید چند تکه یخ را داخل حوله بپیچید روی ناحیه ای که دچار سوختگی شده قرار دهید. در صورتی که حوله خیس شد هر چند دقیقه یک بار آن را تعویض کنید.
  • با مشاهده تاول ها نیز باید آن ها را خنک کنید و حوله سرد دیگری روی آن قرار دهید.
  • هرگز نباید یخ را به طور مستقیم روی پوستی که دچار سوختگی شده قرار دهید.
  • هرگز بیش از ۱۰ دقیقه حوله حاوی یخ را روی ناحیه سوخته شده قرار ندهید. بعد از هر 10 دقیقه باید کیسه یخ را بردارید و چند دقیقه به پوست خود استراحت دهید.
  • از روغن های چرب روی پوست ناحیه ای که سوخته شده استفاده نکنید. زمانی که پوست شما شروع به بهبود کرد احتمالاً متخصص کرم های مناسب را برای شما تجویز کند که روی آن بمالید.
  • هرگز تاول های ناشی از سوختگی لیزر مو را نترکانید چون موجب عفونی شدن زخم و باقی ماندن جای آن می شود.
  • اگر سوختگی شدید باشد احتمالاً مجبورید از گازهای استریل برای پانسمان آن استفاده کنید اما دقت کنید که بانداژها خیلی سفت بسته نشود.
  • با تجویز پزشک از کرم های آنتی بیوتیک و هیدروکورتیزون روی ناحیه سوخته شده اعمال کنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه عفونت روی پوستتان به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

عوارض ناشی از سوختگی با لیزر

عوارض جانبی ناشی از سوختگی پوست در اثر لیزر موهای زائد چیست؟

همانطور که در قسمت های قبل اشاره نمودیم، حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت در صورتی که توسط متخصص حرفه ای و با تجربه انجام بگیرد کاملاً ایمن است و هیچ گونه عارضه جانبی بلند مدتی مانند سوختگی یا اثر زخم نخواهد داشت.

اما در صورتی که در اثر خطای تکنسین پوست شما دچار سوختگی ناشی از لیزر مو شود احتمالا عوارض جانبی زیر را مشاهده خواهید کرد که برخی از آن ها ممکن است به طور دائمی روی پوست شما باقی می ماند. از جمله عوارض جانبی لیزر موهای زائد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قرمزی
  • تورم
  • التهاب
  • تغییر در رنگدانه ‌ها
  • تغییر در بافت پوست

لازم به ذکر است که در اکثر اوقات این علائم و عوارض جانبی موقتی هستند و طی چند ساعت یا چند روز از بین خواهند رفت اما در صورتی که علائم حداکثر پس از یک هفته همچنان باقی ماند حتماً باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص داده و در صورتی که دچار سوختگی شده باشید؛ اقدامات لازم را در خصوص درمان آن انجام دهد.

شما می توانید برای انجام لیزر در غرب تهران ، لیزر کل بدن ، لیزر موهای پا و کلیه خدمات زیبایی با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.

سوالات شما :

آیا درمانی برای سوختگی ناشی از لیزر وجود دارد؟

بله شما می توانید با استفاده از کرم ها و پمادهای مخصوصی که پزشک برای شما تجویز می کند اثر سوختگی را کم کنید. اما این کار زمان بر است و بهتر است برای انجام لیزر موهای زائد خود به کلینیک های معتبر مراجعه فرمایید.

دستگاهی که سوختگی لیزر ندارد، چه دستگاهی است؟

دستگاه کندلا الکس. گاز سرد کرایوژن بصورت پودرهای بلور ریز یخی قبل از تابیدن نور لیزر به پوست ، قبل و بعد از هر شات ، روی پوست مراجعه کننده اسپری می شود و دمای پوست را تا ۵ درجه پایین می آورد و اجازه بالارفتن دما درپوست را نمى‌دهد وبه این ترتیب درد و احتمال سوختگى به حداقل می ‌رسد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما