تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا اپراتور لیزر تاثیری در لیزر موهای زائد دارد

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟


تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟ به‌طور کلی در سطح دانشگاه رشته تخصصی برای گذراندن حرفه وجود ندارد ولی داشتن دانش و تجربه کافی اپراتور لیزر بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر اپراتور دانش کافی نداشته باشد باعث به وجود آمدن عوارض ناشی از لیزر بر روی پوست بدن می‌شوند اپراتور باید دوره آموزشی کامل کار با دستگاه رو گذرانده باشد و بداند هر رنگ پوستی چه پرتو و پالسی باید به آن تابیده بشود بداند نوع مو و رنگ و ضخامتش چه نوع پرتویی لازم دارد و دانش کافی برای اینکه بداند هر جلسه درجه اشعه رو چطور برای ضعیف کردن ریشه تنظیم کند را بداند.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای زائد بدن تبدیل شده است؛ به طوری که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر مو به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

لیزر مو نه تنها باعث خلاص شدن شما از مراجعه مکرر به سالن های اپیلاسیون و استفاده از تیغ، موم، موبر و دستگاه اپیلیدی می شود بلکه روش درمانی مناسبی برای جوش ها و موهای زیر پوستی می باشد. در این روش عملاً حجم زیادی از موهای زائد به طور دائمی از بین می روند. البته با توجه به اینکه دستگاه لیزر با تاباندن اشعه روی پوست، به فولیکول های مو آسیب زده و سبب متوقف ساختن رشد مو و یا به حداقل رساندن آن می شود؛ اپراتور در نتیجه لیزر تأثیر دارد.

در صورتی که اپراتور  به درستی از  لیزر کندلا الکس  استفاده کند؛ تکنولوژی قدرتمند آن برای حذف موهای زائد با نتایج قابل توجه و طولانی مدتی همراه است. در عوض اگر اپراتور تجربه  و دانش کافی برای استفاده از دستگاه لیزر مو نداشته باشد؛  نه تنها نتیجه لیزر رضایت بخش نخواهد بود  بلکه می تواند سبب سوختگی و زخم دائمی روی پوست شود و مشکلات بسیار زیادی را برای بیمار به وجود آورد.

تاثیر اپراتور بر روی لیزر موهای زائد

چرا تکنسین ها باید در زمینه لیزر آموزش های لازم را ببینند؟

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟ در حالی که این روزها پیدا کردن کلینیک و یا سالنی که خدمات لیزر موهای زائد ارائه دهد بسیار آسان است اما انتخاب مرکز خدمات زیبایی که اپراتور لیزر آن مجوز های لازم برای کار با لیزر کندلا الکس دریافت کرده باشد و تجربه کافی در حذف موهای زائد با لیزر داشته باشد؛ کمی مشکل است.

مراجعه به اپراتوری که در سالن های آرایشی یا کلینیک‌های زیبایی اقدام به لیزر مو با دستگاه کندلا الکساندرایت می‌کند و تبلیغات زیادی هم درباره او شده است، الزاما متخصص یا واجد شرایط نیست. بنابراین هر فردی می تواند به عنوان اپراتور لیزر در سالن های آرایشی مشغول به کار شود.

بهترین انتخاب برای اپراتور لیزر موهای زائد مراجعه به متخصص پوست و مو و متخصص لیزری است که دوره های آموزشی برای کار با دستگاه لیزر را گذرانده و تجربه کافی برای کار با لیزر کندلا الکساندرایت را دارد.

در صورتی که تنظیمات لیزر کندلا الکساندرایت توسط متخصص لیزر یا پزشک پوست و مو مشخص شود؛ عوارض جانبی ناشی از لیزر موهای زائد در حد طبیعی و موقتی خواهد بود در غیر این صورت عوارض جانبی لیزر موهای زائد میتواند بسیار شدید و آزاردهنده باشد. چون متخصص لیزر درنتیجه تاثیر دارد حتماً باید در زمینه لیزر آموزش های لازم را دیده باشد.

مهارت در لیزر کردن موهای زائد به چه معنی است؟

برای این‌که لیزر موهای زائد امن و مؤثر باشد، باید روی تمامی مناطق به‌صورت یکنواخت کشیده شود. این بدین معنی است که اپراتور لیزر موهای زائد باید از این امر اطمینان حاصل کند که پالس‌های لیزر همیشه دقیقه یکسان باشد، تا همه‌ی قسمت تحت درمان پوشش داده شود و هیچ قسمتی از بدن دو بار لیزر نشود. مورد دوم بسیار مهم است زیرا لیزر کردن دوباره یک قسمت ممکن است باعث آسیب پوستی شود.

میزان مهارت به مقدار موهایی است که در هر جلسه هدف لیزر قرار می‌گیرند بستگی دارد. هم‌چنین این اصطلاح به میزان محافظت از پوست درطول لیزر موهای زائد نیز اشاره دارد.

وقتی فرض بر این باشد که یک اپراتور لیزر موهای زائد باتجربه تکنیک خود را برای پوشش موثر و امن منطقه مورد درمان تکمیل کرده است، آن‌گاه چطور می‌توان مطمئن شد که یک تکنیسین کم‌تجربه می‌تواند مؤثر و ماهر باشد؟

هم‌چنین مسئله مهارت در دوره آموزشی نیز مطرح است. یک مربی چگونه می‌تواند از آموزش صحیح کارآموزان خود به منظور پوشش درست مناطق مختلف بدن اطمینان حاصل کند؟

تشخیص مهارت کار بسیار مشکلی است و دلیل اصلی آن این است که با توجه به این‌که نور لیزر مرئی نیست، هیچ اشاره و دلیل بصری از استفاده مستقیم لیزر روی پوست وجود ندارد. دومین دلیل آن خرید، نصب هرگونه وسیله تشخیصی بسیار پرهزینه خواهد بود.

تاثیر اپراتور بر لیزر موهای زائد

چرا اپراتور لیزر در نتیجه تأثیر دارد؟

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟ بسیاری از تکنسین هایی که ادعا می کنند در لیزر موهای زائد  صلاحیت کافی دارند تنها اطلاعات سطحی در زمینه لیزر موهای زائد کسب کرده اند . بسیاری از اپراتورهای لیزر فقط با مطالعه چند مقاله در زمینه نحوه عملکرد دستگاه لیزر، یا اینکه مو چگونه رشد می کند و لیزر کندلا الکساندرایت چگونه می تواند موهای زائد بدن را حذف کند؛ فقط به منظور به دست آوردن سود بیشتر در سالن‌های آرایشی مشغول به کار به عنوان اپراتور لیزر هستند.

در حالیکه دانش عملی و تجربه لازم برای لیزر موهای زائد مطمئن و ایمن را ندارد. در صورتی که در جلسه مشاوره برای لیزر موهای زائد به متخصص پوست و مو مراجعه کنید برای شما توضیح خواهد داد که نوع پوست و مو های شما تعیین کننده تنظیمات دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت مانند اندازه پالس، شدت و تعداد پالس ها در ثانیه و میزان انرژی ساتع شده برای حذف موهای زائد روی هر ناحیه از بدن شما خواهد بود.

چون فقط اپراتور لیزر قادر به تعیین دقیق این تنظیمات است، اپراتور لیزر در نتیجه تأثیر دارد. اپراتور لیزر با توجه به آموزشی که در خصوص تنظیمات لیزر کندلا الکس دیده است  و تجربه ای که در  لیزر موهای زائد  روی پوستهای مختلف به دست آورده  می‌تواند  بهترین  تأثیر را روی کاهش دائمی  موهای زائد هر ناحیه از بدن  پس از چند جلسه درمان با لیزر کندلا الکس داشته باشد.

در برخی کشورها لیزر موهای زائد فقط توسط پزشکان متخصص پوست و مو انجام می شود اما در هر صورت نباید نقش تجربه را در این زمینه دست کم گرفت. درمان با لیزر در دانشکده پزشکی تدریس نمی شود از این رو پزشکانی که با این روش درمانی کار می کنند باید دوره های آموزشی لازم را ببینند.

درصورتی که اپراتور لیزر تنظیمات دستگاه کندلا الکساندرایت با توجه به نوع پوست و موی شما تعیین کند احتمال بروز عوارض جانبی شدید مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست و باقی ماندن اثر زخم زخم روی پوست وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال رشد مجدد موهای زائد در کوتاه مدت افزایش می یابد.

طول موج های دستگاه های لیزر

چگونه اپراتور لیزر در نتیجه تأثیر می گذارد؟

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟ تکنسین ها باید برای انتخاب دستگاه مناسب جهت انواع پوست و الگوهای رشد مو از دانش کافی برخوردار باشند و آموزش های لازم را در این خصوص دیده باشند. طیف گسترده ای از لیزرها وجود دارند که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شوند.

با این حال FDA تمامی آن ها را تائید نکرده است. برخی از این دستگاه ها فقط برای رنگ پوست و انواع مو خاصی مناسب هستند و کارایی های متفاوتی دارند. برای مثال، دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت (Alexandrite) برای افرادی که پوست روشن و موی تیره دارند ایده آل است اما در مورد افرادی که پوست آن‌ها تیره است به خوبی عمل نکرده و احتمالاً سبب افزایش رنگدانه و یا سوختگی می شوند.

به همین علت اگر پوست تیره داشته باشید؛ اپراتور لیزر حرفه ای و با تجربه در جلسه مشاوره به شما توصیه خواهد کرد که از دستگاه  کندلا یگ برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید چون دستگاه کندلا الکساندرایت فقط فولیکول های موهای تیره را مورد هدف قرار می دهد که روی پوست روشن بهتر دیده می شوند اما  دستگاه لیزر کندلا Nd:Yag برای تشخیص بهتر موهای روشن روی پوست تیره طراحی شده است. با این حال اگر در فکر لیزر موهای زائد هستید، می توانید در وب سایت FDA مشخصات انواع دستگاه های لیزر تائید شده را بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

مهم‌ترین عاملی که در نتیجه لیزر تأثیر دارد چیست؟

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟ برای تعیین مهم‌ترین عاملی که در نتیجه لیزر تأثیر دارد ابتدا باید بدانید که از لیزر انتظاری دارید و لیزر چه خدماتی به شما ارائه می دهد. در حال حاضر  دستگاه های لیزر برای از بین بردن موهای زائد، جوانسازی پوست، حذف تاتو، لاغری و … کاربرد دارد.

خدمات کمتر شناخته شده تری نیز هستند که امروزه با لیزر قابل دستیابی هستند. کاهش چربی با استفاده از دستگاه های لیزر یک روش غیر تهاجمی جایگزین لیپوساکشن است. نه تنها لیزر بلکه همچنین اولتراسوند، فرکانس رادیویی و کرایوتراپی در ارائه خدمات زیبایی کاربرد دارند. با افزایش چاقی در زنان و مردان شاهد دستگاه‌های لیزری هستیم که با کاهش وزن سریع، سبب افزایش اعتماد به نفس و سلامتی بلند مدت افراد می شوند.

جوانسازی پوست زنان یکی دیگر از موضوعاتی است که در سراسر جهان شاهد رشد روز افزون آن هستیم. لیزر به زنان کمک کرده تا در سنین بالا همچنان زیبا و جوان بمانند. زنان با افزایش سن راه حل هایی را انتخاب می کنند که بدون دارو یا به روش غیر هورمونی بتواند زیبایی آنان را حفظ کند.

امروزه عباراتی مانند لیزر و PRP ، هایفو و بسیاری خدمات زیبایی دیگر برای متخصصین پوست و مو  بسیار آشنا هستند. آنها باید بتوانند ارائه این خدمات را به مهارت ها و آموزش هایی که تاکنون دیده اند؛ اضافه کنند.

با توجه به گسترش خدمات لیزر، می توان گفت مهمترین عاملی که در نتیجه تأثیر دارد؛ مهارت و تجربه اپراتور لیزر در ارائه خدمات به بیمار است. عوامل دیگری نیز هستند که موفقیت درمان های لیزر را تحت تأثیر قرار می دهند، از جمله شرایط فیزیکی بیمار، داروهایی که مصرف می کند؛ سن، دستگاه لیزر مورد استفاده، نوع پوست و مو و غیره. به همین دلیل است که افراد باید برای لیزر موهای زائد در جستجوی اپراتور لیزر ماهر و با تجربه باشند.

شما همچنین می توانید برای این کار از متخصص پوست مشاوره بگیرید. چون حتی اگر خودشان خدمات لیزر انجام ندهند می توانند کلینیک های معتبری را به شما معرفی کنند تا از ایمن بودن لیزر موهای زائد مطمئن باشید.

مهم نیست که  برای لیزر موهای زائد به کلینیک یا سالن آرایشی مراجعه می کنید اما قبل از آن باید در مورد انواع روش ها و دستگاه های مورد استفاده در آن مرکز تحقیق کنید. همچنین از تخصص و تجربه تکنسین لیزر در آن مرکز مطمئن شوید و تحقیق کنید که آیا اپراتور لیزر با انواع پوست و مو کار کرده و آیا دستگاه لیزر مناسب برای نوع پوست شما در آن مرکز وجود دارد یا خیر.

شاخص های لیزر موهای زائد

شاخص های لیزر موهای زائد :

برای اینکه از لیزر در رفع یا کاهش موهای زائد بهترین نتیجه را بگیریم باید بتوانیم شاخص های لیزر را به درستی تعیین کنیم. شاخص های لیزر عبارتند از:

  • طول Wave length
  • جریان (فلوئنس) Fluence
  • پهنای پالس Pulse Width
  • فرکانس (تعداد شات در ثانیه) Freqency HZ
  • قطر دسته پرتو Spot size

طول موج :

هر چه طول موج بزرگتر، نفوذ عمقی تر است و اپی درم کمتر آسیب می بینید. برای پوست های تیره از طول موج بالا استفاده کنید.

نکته: در لیزر موهای زائد باید از طول موج های ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ استفاده کرد. زیرا طول موج های کمتر از ۶۰۰ به پوست آسیب می رساند ( آسیب اپیدرم).

جریان :

مقدار انرژی ی که به پوست وارد می شود. اگر رنگدانه های هدف در پوست کمتر باشد، از جریان بالا (قدرت بالا)  استفاده می کنیم. برای موهای خشن، تیره و پررنگ از جریان پایین استفاده می کنیم. برای موهای ظریف و نازک جریان بالا باشد.

پهنای پالس :

برای موهای ضخیم وتیره که رنگدانه های هدف بیشتر است پهنای پالس بلند استفاده می شود. برای موهای ظریف و نازک پهنای پالس پایین استفاده کنید. مدت زمانی که دسته پرتو در تماس با پوست قرار می گیرد را طول پهنای پالس می گویند.

قطر دسته پرتو یا قطر شات :

هر چه قطر دسته پرتو بزرگتر باشد نفوذ پوستی عمیق‌تر و جذب آن بیشتر است. اگر قطر دسته پرتو بزرگ باشد جذب کمتر است، نفوذ پوستی سطحی تر و مدت زمان درمان طولانی تر خواهد بود. قطر دسته پرتوهای بزرگ‌تر یعنی در هر پالس یا هر شات، مساحت بیشتری از پوست تحت تأثیر قرار می گیرد و طول مدت درمان کاهش می یابد. نفوذ هم بیشتر است. برای پوست های تیره، قطر دسته پرتو بزرگتر باشد.

فرکانس (تعداد شات در ثانیه) :

هر چه فرکانس بالاتر باشد طول مدت درمان کاهش می یابد.

فرکانس های دستگاه لیزر موهای زائد

در رابطه با اپراتور لیزر و دستگاه لیزر موهای زائد چه مقرراتی در حال حاضر وجود دارد؟

آیا اپراتور در نتیجه لیزر موثر است؟ متأسفانه مقررات فعلی در رابطه با اپراتور لیزر و دستگاه لیزر موهای زائد الزام آور نیست اما ساختارهای نظارتی رسمی پیرامون لیزر و مراکز ارائه دهنده خدمات لیزر موهای زائد در حال تغییر است.

قانون گذاران به این نتیجه رسیده اند که الزام آموزش به پزشکان و حتی متخصصین پوست و مو، این اطمینان را می دهد که آن‌ها درمان با لیزر را با موفقیت و بدون عارضه جانبی خاصی برای بیماران انجام دهند؛ چون کاملاً بر این تکنولوژی احاطه پیدا کرده اند.

از نظر بیمارانی که به کلینیک مراجعه می کنند نیز اپراتور لیزری که دوره های آموزشی تخصصی لیزر را گذرانده  دارای آگاهی بیشتر و حرفه ای تر است چون می تواند به تعهدات خود به صورت حرفه ای عمل کند. در صورتی که مراکز ارائه دهنده خدمات لیزر با استخدام اپراتور لیزر بی تجربه اقدام به لیزر موهای زائد نمایند؛ نه تنها در نتیجه لیزر تأثیر دارد و آسیب های شدید به پوست بیمار وارد می کند بلکه اعتبار کلینیک را نیز زیر سؤال خواهد برد.

در این راستا گروه پزشکی یک مرکز لیزر معتبر با ارائه خدمات زیبایی درمانی توسط اپراتور لیزری که تخصص و آموزش های لازم را از قبل در مورد این درمان کسب کرده و در به کار بردن دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت با تکنولوژی پیشرفته، در این زمینه بسیار کارآمد عمل می کند.

یک مرکز لیزر معتبر این اطمینان را به شما می دهد که در زمینه ی لیزر موهای زائد، با پزشکانی متخصص و با تجربه همکاری می کند و از دستگاه های مدرن و پیشرفته کندلا الکس بهره می گیرد که با طراحی بهترین تکنولوژی در زمینه ی لیزر بهترین نتایج را برای حذف موهای زائد ارائه می دهد. متخصصین ما در مورد انواع پوست و مو آگاهی کامل داشته و می توانند بهترین نوع درمان را به شما پیشنهاد دهند.

تاثیر رنگ پوست بر لیزر

تاثیر نوع پوست بر لیزر موهای زائد :

کامل ترین دسته بندی پوست، دسته بندی ای است که براساس رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم و واکنش پوست به نور خورشید، انواع مختلف پوست رابه شش گروه تقسیم می شود.

پوست‌های بسیار سفید و داراى کک‌ومک، موهاى قرمز، مردمک چشم آبى، که پوست خیلی سریع در مقابل آفتاب مى‌سوزد و به هیچ عنوان برنزه نمى‌شود.

شامل پوست‌های سفید و موهاى بلوند و مردمک چشم روشن، که پوست در مقابل آفتاب مى‌سوزد و احتمال خیلی کمی دارد که برنزه شود.

شامل پوست‌های گندمى و موهاى قهوه اى، که پوست در مقابل آفتاب گاهى مى‌سوزد و خیلی خوب برنزه نمى‌شود.

شامل پوست‌های سبزه و موها و مردمک هاى تیره، که پوست در مقابل آفتاب خیلى خوب برنزه مى‌شود و بندرت مى‌سوزد.

شامل پوست‌های قهوه اى تیره، که در اثر آفتاب اصلاً نمى‌سوزد و به شدت برنزه مى‌شود.

شامل پوست‌های کاملاً تیره که اصلاً در مقابل آفتاب نمى‌سوزد. (مثل سیاه‌پوستان)

بسته به این که فرد از کدام تیپ و نوع پوست برخوردار باشد، نتیجه ی مختلف و مخصوص به خود را با استفاده از لیزر دریافت خواهد کرد.

شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لیزر موهای پا ، بیکینی و زیربغل و لیزر کل بدن با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم های زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما