تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد و تیروئید

ارتباط لیزر موهای زائد و تیروئید


تاریخ انتشار : 8 خرداد 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

ارتباط لیزر موهای زائد و تیروئید ، از قدیم الایام از بین بردن موهای زائد در میان بانوان بسیار رایج بود به گونه ایی که آنها برای از بین بردن موهای زائد خود، روش‌های بسیار مختلفی را امتحان می کردند. روش های قدیمی معمولا تأثیر دائمی نداشتند و بعد از گذشت یک الی دو ماره بانوان محبور می شدند که دوباره موهای زائد خود را بتراشند از روش های بسیار قدیمی می توان به اپیلاسیون و استفاده از واجبی یا پودرهای موبر اشاره داشت.

بعد از ساخت ژیلت بسیاری از بانوان به این روش برای تراشیدن موهای زائد روی آوردند اما از معایب اساسی این روش رشد بیش از حد موها می باشد که باعث کلافگی افراد شده بود. امروزه نیز لیزر موهای زائد برای از بین بردن دائمی 80 الی 90 درصد موها به وجود امده است که اثر بخشی فوق العاده ایی دارد.

لازم به ذکر می باشد که از بین بردن موهای زائد یا به عبارتی عمل زیبایی لیزر موهای زائد یکی از بهترین و آسان ترین روش هایی است که می توان با استفاده از آن از شر موهای زائد بدن به طور کلی خلاص شد.

دلیل اصلی نگرانی بسیاری از افرادی که می خواهند لیزر موهای زائد انجام دهند، این است که غده تیروئید در ناحیه ای قرار گرفته که برای از بین بردن موهای زائد صورت و گردن در مقایسه با سایر غدد بدن در تماس بیشتری با اشعه لیزر خواهد بود.

ارتباط لیزر موهای زائد و تیروئید یکی از سوال های بسیاری از افرادی است که به دنبال حذف موهای اضافه و زائد به وسیله لیزر می باشد. خیلی ها دوست دارند بدانند که آیا ممکن است لیزر برای افرادی که دارای بیماری تیروئید هستند خطرناک باشد؟

آیا لیزر به طور کلی می توان تاثیر منفی خاصی روی این افراد و وضعیت سلامتی آن ها داشته باشد؟ در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی تأثیر لیزرموهای زائد بر روی غده تیروئید بپردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عوارض لیزر برای افراد دارای کم کاری تیروئید

آیا لیزر موهای زائد تأثیری بر روی افراد مبتلا به تیروئید دارد؟

شایان به ذکر می باشد که یکی از مهم ترین مشکلاتی که مردم این روزها با آن روبه رو شده‌اند موهای زائد و تارهای موی زائدی است که در نواحی مختلف بدن رشد خواهد کرد و اعتماد به نفس افراد را تحت الشعاع قرار خواهد داد. برای از بین بردن این موها، راهکارهای زیادی وجود دارد. که به برخی از آن ها در زیر اشاره کرده ایم:

  • بعضی ها دائما با استفاده از تیغ موهای زائد بدن خود را کوتاه می کنند
  • بعضی ها نیز ترجیح می دهند برای چنین فعالیتی، گزینه وکس را در نظر بگیرند
  • برخی از افراد از اسپری ها یا کرم های موبر استفاده می کنند
  • برخی دیگر از افراد پودرهای موبر را جایگزین مناسبی می دانند

اما انتخابی به مراتب موثرتر، مناسب تر و نتیجه بخش تر از این دو فعالیت برای از بین بردن مو های زائد نیز وجود دارد. در این بین پزشکان و متخصصان انجام عمل زیبایی، لیزر موهای زائد را به عنوان یکی از بهترین راه حل های ممکن پیشنهاد می‌کنند.

لیزر موهای زائد روشی است که اثر بخشی بسیار بالایی دارد، در زمان کوتاهی انجام می شود و می تواند همه نگرانی های شما در مورد رشد مو های زائد را برطرف نماید. اگر چه این موضوع یک دغدغه همگانی برای همه مردم به حساب می آید، اما استفاده از لیزر، می تواند این دغدغه را به طور کامل برای شما عزیزان از بین ببرد. درست زمانی که پزشکان و متخصصان این حرفه عمل زیبایی لیزر موهای زائد را به عنوان راه حلی دائمی در نظر می گیرند.

باید اشاره شود که انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد و اختلالات غده ی تیروئید ارتباط تعریف شده ی چندانی به یک دیگر ندارند. این موضوع بدان معناست که لیزر موهای زائد بر روی غده تیروئید تأثیر چندانی ندارد.

از آنجا که در طیف عوارض نقص های عملکردی غده ی تیروئید حساسیت به نور وجود ندارد بنابراین اختلالات تیروئید باعث حساس شدن پوست به نور نخواهد شد، لیزر موهای زائد در این شرایط با موفقیت همراه خواهد بود و برای افرادی که از اختلالات تیروئیدی رنج می برند، یک گزینه مناسب برای از بین بردن موهای زائد به حساب می آید.

بنابر توضیحات ذکر شده در بالا، نمی توان زمزمه های مربوط به بی تاثیر بودن انجام لیزر مو های زائد برای افراد مبتلا به تیروئید را چندان جدی گرفت. به دلیل آن که این صحبت ها پایه علمی خاصی ندارند و بر اساس مباحث علمی، مطرح نشده اند.

بنا به تعریف درست تر و علمی تر، نتیجه ی عمل زیبایی لیزر موهای زائد در یک فرد مبتلا به اختلالات تیروئید و یک فرد دیگری که درگیر این اختلال نیست، تفاوتی نخواهد داشت. از جمله نکات بسیار مهم درباره این بحث می توان به موارد بسیار مهم زیر اشاره داشت:

  • این عمل چه در افراد مبتلا به اختلالات تیروئید و چه افرادی که تیروئید ندارند، با یک کیفیت قابل انجام است. در واقع اختلالات تیروئید عامل ایجاد اخلال در تاثیر لیزر موهای زائد نخواهد بود.
  • هم چنان که عمل زیبایی لیزر موهای زائد نیز بر اساس مستندات علمی و شواهد موجود تاثیری در کیفیت عملکرد غده تیروئید نخواهد داشت.
  • تنها نکته مهم و قابل توجه در تفاوت ایجاد شده بین افراد مبتلا به پرکاری و یا کم کاری تیروئید و سایر مردم این است که این افراد احتمالا به شدت و یا تعداد جلسات بیشتری از عمل زیبایی لیزر موهای زائد نیازمندند.
  • نتایجی که از روش های درمانی اختلالات تیروئیدی حاصل می شود می تواند نتایج به دست آمده از لیزر موهای زائد را خنثی کند.
  • البته باید بیان شود که این خنثی سازی به صورت مستقیم نمی باشد بلکه عمل زیبایی لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن و کندی رشد تار های مو خواهد شد.
  • در صورتی که داروهای تجویز شده و روش های درمانی کنترل کننده اختلالات تیروئیدی باعث رشد تار های مو خواهد شد.

بنابراین می توان اذعان داشت که اگر به بیماری تیروئید دچار هستید، باید قبل از انجام لیزر مو های زائد به شکل کامل و دقیق با پزشک خود مشورت کنید. پزشک متخصص با بررسی شرایط سلامتی شما و هم چنین نوع دارو های مصرفی، میزان دقیق تاثیر این فعالیت را به شما اطلاع خواهد داد.

ارتباط لیزر موهای زائد و تیروئید

آیا لیزر موهای زائد  آسیبی به افراد مبتلا به تیروئید خواهد رساند؟!

باید بیان شود که در دنیای امروزی و با توجه به پیشرفت تکنولوژی شاهد استفاده لیزر در صنعت ها و زمینه های علمی بسیاری مختلفی هستیم که یکی از متداول ترین استفاده های آن در بین عموم عمل زیبایی لیزر موهای زائد می باشد. نگرانی ها درباره ایجاد نقص در عملکرد غده تیروئید در افراد و آسیب به آن بر اثر عمل زیبایی لیزر موهای زائد، به دلایلی اثبات شده و علمی، بیهوده می باشد.

هیچ گونه شواهدی مبنی بر آسیب رساندن عمل زیبایی لیزر موهای زائد بر غده تیروئید وجود ندارد. حقیقت این است که در روند انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد، اشعه های تابانده شده تاثیر سطحی خواهند داشت.

این لیزر ها به هیچ وجه از سطح پوست عبور نمی کنند و به ارگان ها و اندام های داخلی بدن نفوذ نخواهد کرد. و هم چنین پس از جذب شدن در رنگدانه های فولیکول مو، روند حرکتی آن ها متوقف خواهد شد. پس از آن جایی که غده تیروئید زیر پوست قرار دارد و لیزر نمی تواند از سطح پوست عبور نماید، هیچ نوع نگرانی خاصی نباید در این مورد وجود داشته باشد.

غده ی تیروئید در عمق بدن ما قرار گرفته است و نفوذ اشعه ی لیزر استفاده شده هنگام عمل زیبایی لیزر موهای زائد آن قدر عمیق نخواهد بود. هم چنین این لیزر مستقیما موهای زائد را مورد هدف قرار خواهد داد و فقط تا عمقی نفوذ می کند که بتواند ساختار فولیکول های مو را تخریب نماید.

در نتیجه اعمالی که طی عمل زیبایی لیزر موهای زائد انجام می شود، حرارت و اشعه لیزر برای غده ی تیروئید مضر نخواهند بود. شایان به ذکر است که لیزر موهای زائد فرآیندی بسیار ایمن و دقیق و مناسب است که با سطح ایمنی بالا و ریسک پایین صورت می گیرد و آسیبی به ارگان های داخلی بدن شما وارد نخواهد کرد.

همین ایمنی بالا و ریسک کم، باعث می شود که این فعالیت امروزه به یکی از پرطرفدار ترین و مناسب ترین فعالیت های زیبایی در سراسر جهان تبدیل گردد.

لیزر موهای زائد و کم کاری تیروئید

تاثیر لیزر موهای زائد برای رفع عوارض ناشی از تیروئید:

ارتباط لیزر موهای زائد و تیروئید ، اگر از دیدی دیگر به این موضوع نگاه کنیم، می توان اذعان داشت که لیزر موهای زائد می تواند در بهبود عوارض و علائم ناشی از اختلالات تیروئیدی موثر باشد. در واقع استفاده از این فعالیت نه تنها برای افراد مبتلا به بیماری تیروئید مضر و خطر آفرین نیست، بلکه حتی می تواند آثار مثبت و مفیدی را برای این افراد به همراه بیاورد.

پرکاری و یا کم کاری تیروئید به تنهایی باعث افزایش رشد موهای زائد نخواهند شد بلکه حتی ممکن است به علت به هم خوردن تعادل هورمون های تیروئیدی، ریزش مو را نیز به دنبال داشته باشد.

بر هم خوردن تعادل هورمون ها، یکی از اصلی ترین دلیل ریزش مو در افراد به شمار می رود. وقتی سطح هورمون ها در بدن ناگهان دچار تغییر شوند، احتمال ریزش مو ها نیز به شدت افزایش پیدا می کند.

اما حین ابتلا به کم کاری و یا پرکاری تیروئید، بیمار داروهایی را به هدف تنظیم هورمون های تولید شده توسط غده ی تیروئید، مصرف می نماید که با تحریک پیاز مو، باعث رشد نا به جای موهای زائد در همه جای بدن علی الخصوص صورت می گردد.

در چنین شرایطی انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد بهترین و کاربردی ترین راه حل این مشکل می باشد. به دلیل آن که به صورت کاملا مستقیم، با هدف قرار دادن پیاز و ریشه مو های زائد آن ها را تخریب کرده و هم چنین تاثیر مخربی بر روند درمان اختلالات تیروئید نخواهد داشت.

در حقیقت باید بیان شود که اگر شما به دلیل مصرف دارو های کنترل کننده تیروئید برای تنظیم هورمون ها، شاهد رشد بی رویه مو های زائد در بدن خود هستید، می توانید لیزر را به عنوان موثر ترین و بهترین فعالیت ممکن در نظر بگیرید و از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

به دلیل آن که روش های دیگر هم وقت و هم چنین هزینه بسیار زیادی در گذر زمان به شما تحمیل می نمایند و هم شما را با تجربه درد شدید روبه رو خواهند کرد.

لازم به ذکر است که طی سال های گذشته، عمل زیبایی لیزر موهای زائد روی میلیون ها نفر با موفقیت صورت گرفته و هم چنان در حال انجام است. اگر چه در برخی موارد به ندرت ممکن است موجب تاول های موقت، عفونت و یا تغییر رنگ پوست شود.

اما خوشبختانه تاکنون نقشی در بروز اختلالات هورمونی، نقص عملکرد تیروئید و یا سرطان ها برای آن گزارش نشده است. عوارض جانبی ناشی از لیزر مو های زائد، بسیار محدود هستند. این آثار جانبی در زمانی حدود یک هفته کاملا از بین می روند. البته این اتفاق به شرطی رخ می دهد که چنین فرآیندی در شرایط کاملا مطلوب و استاندارد صورت گرفته باشد.

نکات لیزر و تیروئید

نکات بسیار مهمی که باید بدانید:

  • برای به حداقل رساندن و یا حذف احتمالات اندک عوارض پوستی و یا آسیب های احتمالی دیگر، الزامی است که مشورت با یک جراح پلاستیک، متخصص پوست و یا کارشناس با تجربه در این حرفه، حتما انجام شود.
  • برای تعیین بهترین برنامه درمان و رعایت قوائد علمی و ایمنی قبل از آغاز هرگونه اقدامی پیرامون لیزر موهای زائد، نیز باید مشورت صورت گیرد. به دلیل آن که می تواند تا حد زیادی باعث کاهش عوارض و خطرات ناشی از موزدایی گردد.

شما در هر وضعیتی که هستید، باید برای لیزر مو های زائد در یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص شرکت کنید تا مطمئن شوید که این فرآیند برای شما ایده آل خواهد بود. پزشک همچنین با بررسی شرایط شما، بهترین دستگاه ممکن را متناسب با این شرایط برای شما در نظر می گیرد. اگر از بیماری خاصی رنج می برید، مشورت کردن با پزشک قبل از انجام لیزر موهای زائد یک اصل بسیار مهم و حیاتی به حساب می آید.

شما می توانید برای انجام لیزر در غرب تهران ، لیزر موهای زائد ، لیزر کل بدن و … با ما در مهراز در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما