تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

جوانسازی با لیزر

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر


تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر ، یکی از دغدغه‌های افراد، پیری زودرس و خشکی پوست است که می تواند ظاهری نامناسب برای پوست شما ایجاد نماید. به طور قطع  با افزایش سن تولید کلاژن پوست کاهش یافته و پوست دچار خشکی و چین و چروک خواهد شد که این موضوع ناراحتی بسیاری از افراد را به همراه خواهد داشت.

حال این کاهش کلاژن به گونه ‌ای است که فرایند جایگزینی سلول ‌های مرده پوست بسیار کند و ناچیز می‌ شود. در کل کلاژن یک ماده حیاتی برای داشتن پوستی شاداب و شفاف است و اگر کاهش پیدا کند پوست شما دچار پیری می شود.

لازم به ذکر می باشد که  روش‌ های بسیار زیادی از جمله طب سنتی و گیاهی وجود دارند که پوست را شاداب و با طراوت می ‌کنند، اما هیچ یک از آن ها به اندازه روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت اثر بخش و موثر نمی باشند.

روش‌ های خانگی برای حفظ سلامت پوست بوده و هیچ تاثیری در رفع چین و چروک پوست ندارند بنابراین اگر پوست شما دچار افتادگی و چروک شده است باید با پزشکان در این باره مشورت کنید.

بسیاری از متخصصان به افراد توصیه می ‌کنند تا وقت خود را صرف جوان سازی پوست با روش‌های سنتی و خانگی نکنند، به دلیل آن که این روش‌ ها تاثیر زیادی در جوانسازی پوست نداشته و تنها فرایندی هستند که افراد برای حفظ شادابی صورت از آن بهره می ‌برند.

حال چرا روش های کلینیکال توصیه می شود؟!

بنا به دلایل زیر استفاده از روش های کلینیکال توصیه می گردد:

  • شایان به ذکر می باشد که روش ‌های کلینیکال به دلیل آن که توسط تجهیزات مدرن و پیشرفته پزشکی انجام می ‌شوند، بسیار اثر بخش و لازم بوده و به جرات می‌ توان اذعان داشت که صدها برابر روش ‌های خانگی و سنتی تاثیر گذاری دارند.
  • روش ‌های کلینیکال زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارند که هر کدام دارای مزایای منحصر به فرد خود بوده و باید طبق نظر پزشک تجویز گردند. به گونه ‌ای که برخی از پوست‌ها با برخی از روش‌های کلینیکال سازگار نبوده و از این رو پزشک باید روش مورد نظر را انتخاب کند.

کلینیک های بسیاری هستند که برای درمان جوان سازی پوست امور مختلفی را به زیبا جویان عزیز ارائه می دهند اما شما باید یک کلینیکی را انتخاب نمایید که پزشکان آن حاذق باشند تا امور مربوط به زیبایی شما را بدون عوارض جانبی انجام دهند.

روش های جوانسازی پوست با لیزر

روش های مدرن و نوین جوانسازی پوست صورت :

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر ، همان گونه که بیان کردیم، بهترین روش جوانسازی پوست صورت استفاده از روش ‌های کلینیکی بوده و باید طی چند جلسه توسط پزشک متخصص انجام شود. این روش ‌ها هر کدام مزایا و معایبی دارند که حتما باید توسط پزشک تجویز شوند و شما هیچ وقت نباید سر از خود روش خاصی را انتخاب نمایید.

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که با روش‌ های خانگی می ‌توانند چین و چروک پوست خود را از بین ببرند؛ اما همان گونه که اشاره کردیم، این روش ‌ها تنها برای حفظ سلامت پوست مفید بوده و هرگز تاثیر روش ‌های کلینیکال در جوانسازی پوست را ندارند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های مختلف جوان سازی پوست آشنا کنیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب ما را یاری فرمایید.

انواع روش های جوان سازی پوست:

لازم به ذکر می باشد که روش های بسیار مختلفی برای جوان سازی پوست وجود دارد که هر کدام از آن ها معایب و مزایای خاص خود را دارند، از انواع روش های مناسب برای جوان سازی پوست، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جوانسازی پوست صورت با روش اندولیفت
  • جوانسازی پوست صورت با روش هایفوتراپی
  • جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2
  • جوانسازی پوست صورت با آر اف فرکشنال
  • جوانسازی پوست صورت با روش کربوکسی
  • جوانسازی پوست صورت با روش تزریق چربی
  • جوانسازی صورت با تزریق ژل
  • جوانسازی پوست صورت با بوتاکس
  • جوانسازی پوست صورت به روش لیفت صورت با نخ

در زیر به تشریح هر کدام از این روش ها می پردازیم:

جوانسازی پوست با روش اندولیفت :

باید بیان شود که اندولیفت یک روش درمانی کم ‌تهاجمی می باشد که در آن پزشک با تابش لیزر به جوانسازی پوست می ‌پردازد. در این روش، پزشک بدون آن که بیماران را بیهوش کند با  تابش لیزر به پوست، اجزای صورت را بالا می‌کشد. برخی ‌ها تصور می ‌کنند که اندولیفت مشابه لیفتینگ است.

شاید شباهت ‌هایی بین این دو روش وجود داشته باشد، اما ماهیت درمان کاملا متفاوت است. در روش اندولیفت، پزشک به صورت زیر عمل می کند:

  • پزشک با استفاده از لیزر، فیبرهایی به ضخامت ۲۰۰ الی ۳۰۰ میکرون ( به اندازه ضخامت یک تار مو ) به زیر پوست فرستاده و به تجزیه بافت پوست می‌ پردازد.
  • گرمای نور لیزر باعث می ‌شود تا در بافت پوست تغییراتی حاصل شود و به دنبال آن چربی ‌های اضافی پوست از بین بروند.

نکته قابل توجه این است که این روش که در دسته مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت است،  افتادگی‌ های پوست را به طور قابل ملاحظه ‌ای برطرف کرده و با تحریک منافذ پوستی به تولید بیشتر کلاژن کمک می‌ کند.

فیبر های لیزر اندولیفت با تابش خود به پوست باعث می ‌شوند تا سلول ‌های پوستی تحریک شده و به شادابی و زیبایی ختم شوند. این روش با دقت بسیار بالا انجام شده و نیازی به برش و بیهوشی ندارد. جالب است بدانید اندولیفت تنها در ۱ جلسه انجام شده و زمان بهبودی پس از عمل نیز بسیار کوتاه می باشد.

جوانسازی به روش اندولیفت

جوانسازی پوست با روش هایفو تراپی:

باید بیان شود که هایفوتراپی ( HIFU) به معنای درمان از طریق امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می‌ باشد. این روش برای درمان ‌های زیبایی نظیر سفت کردن و لیفتینگ پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد که البته نتایج بسیار خوبی نیز دارد.  مزیت منحصر به فردی که هایفوتراپی دارد به صورت زیر می باشد:

  • این روش نیازی به بیهوشی ندارد و عوارض خطرناک بر روی بدن شما بر جای نمی گذارد.
  • هایفو جزء روش ‌های غیر تهاجمی محسوب می‌ شود.
  • امواج هافوتراپی همان امواجی است که در سونوگرافی از آن استفاده می ‌شود با این تفاوت که در هایفو امواج متمرکزتر بوده و با وارد شدن به پوست به تولید کلاژن کمک می ‌کنند. به گونه ‌ای که این امواج دمای سلول‌های لایه هدف را بالا برده و باعث تحریک کلاژن می‌شوند.

می توان اشاره داشت کلاژن ‌ها وظیفه استحکام بافت پوست را برعهده دارند؛ به طوری که از بروز چین و چروک پوست جلوگیری به عمل می آورند.

جوانسازی با هایفوتراپی یکی از بهترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت می باشد بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است. از ویژگی‌های این روش می ‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهبود وضعیت خط چانه
  • اصلاح طرح لبخند
  • کاهش چین و چروک پوست
  • از بین بردن غبغب
  • سازگاری با تمام رنگ ‌های پوستی
  • لیفت گونه‌ ها

جلسات درمانی بسته به تجویز پزشک و نوع پوست بین ۱ الی ۳ جلسه می ‌باشد. یکی از مهم ترین مزایای این روش غیر تهاجمی بودن آن است که نیازی به برش و بخیه نداشته و پس از عمل هیچ دردی احساس نخواهد شد.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال CO2 :

می توان اذعان داشت که لیزر فرکشنال CO2 با بهبود بافت و رنگ پوست به کمک دی ‌اکسید کربن باعث می ‌شود تا خطوط و چین و چروک پوست از بین برود. بسیاری از افراد هنگام رفت و آمد در سطح شهر مورد اصابت نور خورشید قرار می ‌گیرند که این امر موجب ایجاد لکه‌ های خورشیدی و خال شود. حال ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که این لیزر چه تأثیری دارد؟!

برای پاسخ به این سوال می توان اشاره کرد که لیزر دی ‌اکسید کربن فرکشنال با برداشتن ضایعات سطح پوستی و عمقی پوست باعث می ‌شود تا پوست شفاف شده و عاری از هر گونه زگیل، خال‌ های قهوه‌ای و چین و چروک باشد.

استفاده از لیزر فرکشنال زمانی مناسب خواهد بود که پوست دچار شلی و افتادگی شده باشد و جای زخم ناشی از جوش ‌ها و آکنه ‌ها بر روی پوست باقی مانده باشد.

لیزر درمانی که جزو موثرترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت است، که به دو روش زیر انجام خواهد گرفت:

  • لایه برداری
  • بدون لایه برداری

شایان به ذکر است که در روش بدون لایه‌ برداری، پزشک با تابش لیزر به پوست اقدام به تحریک کلاژن و تحریک پوست و در نتیجه جوانسازی آن می ‌کند. اما، در روش لایه ‌برداری، تابش لیزر به گونه ‌ای صورت می‌ گیرد که یک لایه از پوست برداشته شود. این روش ممکن است نیاز به دوره نقاهت بیشتری داشته باشد. هم چنین مصرف دارو برای بهبود شرایط پوست نیز توصیه می گردد.

جوانسازی با آر اف

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال :

لازم به ذکر است که روش آر اف فرکشنال نیز مانند روش های بالا، یک روش ایمن و کم ‌تهاجمی بوده و برای جوانسازی پوست بسیار موثر و مفید می ‌باشد. در این روش از امواج رادیویی ایمن به منظور نفوذ به لایه پوست و تحریک کلاژن استفاده می‌ گردد.

این امواج تاثیر بسیار زیادی بر روی لایه‌ های میانی پوست به نام درم گذاشته و منجر به تولید کلاژن ‌های بیشتر می ‌شوند. هم چنین، امواج رادیویی آر اف باعث فعال شدن فیبروپلازی بدن که مسئول تنظیم کلاژن است، خواهند شد.

از این روش بیشتر برای موارد زیر استفاده می شود :

  • محو کردن جای زخم
  • بهبود منافذ پوستی
  • سفت کردن بافت ‌های پوست

از مزایای آر اف فرکشنال می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ های ظریف
  • درمان آکنه ‌های کیستی
  • بهبود ترک پوست
  • از بین بردن رنگ و بافت سطحی پوست

هم چنین باید بیان شود که آر اف فرکشنال جزء موثرترین و بهترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت می باشد و در بسیاری از کلینیک‌های معتبر انجام می گیرد. توصیه می ‌‌گردد که:

  • پیش از درمان تا ۲ هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید و اگر به تازگی اقدام به لایه ‌برداری پوست خود کردید تا چند هفته صبر کنید.
  • کلینیکی را انتخاب نمایید که در این کار حرفه ایی باشد تا بیشترین تأثیر و نتیجه را بگیرید

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که این روش به ۳ الی ۱۳ جلسه درمانی نیاز داشته و مدت درمان در هر جلسه بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه متغیر است.

یکی از مهمترین مزایایی که روش آر اف فرکشنال دارد، بهبودی سریع آن پس از عمل است. نتایج آر اف بعد از ۲ هفته نمایان می ‌شوند؛ به همین دلیل، در این مدت هرگز به پزشک مراجعه نکنید و منتظر نتایج آن باشید.

جوانسازی پوست با روش کربوکسی :

این روش با استفاده از گاز کربن دی اکسید انجام شده و از سال ۱۹۳۰ میلادی جزء روش ‌های موثر درمانی بوده است. کربوکسی‌تراپی روشی موثر برای درمان سیاهی ‌های زیر چشم، ترک‌ های پوستی و سلولیت بوده و تاثیر آن بر شادابی پوست بی ‌نظیر است.

در این روش تاکنون هیچ عوارض شدیدی مشاهده نشده و می توان به جرت بیان کرد که جزء ایمن ‌ترین روش ‌های درمانی محسوب می ‌شود. بیشتر افرادی که از این روش برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده می‌کنند، نیاز به ۷ الی ۱۰ جلسه درمانی داشته تا نتایج موثری کسب کنند.

از نکات مربوط به روش کربوکسی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کربوکسی که یکی از قدیمی‌ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت محسوب می‌شود، جزء روش‌ های مزوتراپی است.
  • در این روش از گاز دی اکسید کربن به عنوان لایه ‌بردار زیرین پوست استفاده می ‌شود.
  • این گازها با نفوذ به لایه ‌های زیرین پوست، سلول ‌های مرده را از بین برده و شروع به تولید انرژی و فعال‌ سازی مکانیسم ‌های جبرانی می ‌کند.

از مزایای منحصر به فرد این روش می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش میزان خون ‌رسانی به پوست
  • سوزاندن چربی اضافه
  • تحریک کلاژن
  • برای رفع سیاهی ‌های دور چشم
  • کاهش سلولیت و چربی ‌های موضعی
  • برطرف کردن چین و چروک پوست،
  • بهبود افتادگی پوست
  • جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست با روش تزریق چربی :

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر ، یکی از متداول‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت، تزریق چربی می‌ باشد. در این روش، پزشک با تزریق چربی به پوست باعث حجم ‌دهی و جوانسازی آن شده و شادابی را به صورت باز می ‌گرداند.

از این چربی ‌ها به عنوان فیلر و حجم‌ دهنده استفاده شده و هر کدام انواع مختلفی دارند. به گونه ‌ای که پزشک با توجه به جنس پوست بیماران، نمونه‌های مناسب و موثر را برای تزریق انتخاب می نماید. از روش تزریق چربی هنگامی استفاده می‌ شود که بخشی از پوست صورت دچار فرو رفتگی شده باشد و با تزریق این فیلر ها انحنا و قوس آن برطرف شود.

تزریق چربی که یکی از متداول‌ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت به شمار می‌آید، حتما باید با تجویز پزشک انجام شود. متاسفانه برخی از بیماران به دلیل عدم توجه به این موضوع نزد پزشکان بی‌تجربه رفته و با تزریق چربی دچار عارضه‌های شدید پوستی می ‌شوند.

 از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ماندگاری چربی‌های تزریقی
  • طبیعی و ایمن بودن
  • تزریق چربی جزو روش ‌های کم ‎‌تهاجمی می باشد
  • احتمال وقوع واکنش ‌های آلرژیک در آن بسیار کم است.

تزریق چربی کاربردهای مختلفی دارد که می‌توان به تزریق چربی در صورت، تزریق چربی در سینه، تزریق چربی به باسن و به دست اشاره کرد.

جوانسازی پوست صورت با تزریق ژل :

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر ، تزریق ژل نیز مانند تزریق چربی جزء رایج ‌ترین روش‌ های جوانسازی صورت بوده و بسیاری از بانوان برای جوان کردن پوست خود از آن استفاده می‌ کنند. از این روش به عنوان یک درمان موثر یاد شده است. از کاربردهای این روش می ‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • رفع چین و چروک پوست
  • حجم ‌دهی به صورت
  • زیبای بینی
  • جوانسازی دست ‌ها

توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای حجم ‌دهی به باسن، سینه، پا و رباط ‌ها ممنوع بوده و اگر پزشکی اقدام به این کار کند تحت پیگرد های قانونی قرار خواهد گرفت.

تزریق ژل را بعد از بوتاکس می‌توان جزء شایع‌تریم روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت قلمداد کرد. ژل ‌های تزریقی به دو دسته  زیر تقسیم بندی می شوند:

  • فیلرهای دائم
  • فیلرهای غیر دائم

هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد. البته، استفاده از فیلرهای دائمی یا غیرقابل جذب به دلیل عوارض جانبی زیاد آن‌ها به شدت کاهش یافته و هیچ پزشکی از آن استفاده نمی ‌کند.

لازم به ذکر است از این فیلرها تنها برای برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق استفاده می‌شود. اما، استفاده از فیلرهای موقت یا قابل جذب به دلیل تاثیر زیاد و عوارش جانبی کم در بین پزشکان رایج بوده و از آن برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست اسفاده می‌شود.

جوانسازی پوست با بوتاکس

جوانسازی پوست صورت با بوتاکس :

بوتاکس جزء دارو های تزریقی بوده و کاربرد فراوانی در علم پزشکی دارد. در این روش، پزشک با تزریق بوتاکس، عضلات پوست را فلج کرده و خطوط پوست را از بین می ‌برد. تزریق بوتاکس جزء روش ‌های کم‌تهاجمی است و به عنوان یک روش کاملا ایمن برای از بین بردن چین و چروک پوست به ویژه چروک‌های دور چشم کاربرد دارد.

امروزه، بسیاری از آرایشگران با گذراندن دوره ‌های جوانسازی پوست اقدام به تزریق بوتاکس می ‌کنند. توصیه می‌ شود هرگز در آرایشگاه این کار را انجام ندهید و فرایند درمان خود را به دست پزشکان با تجربه بسپارید تا عوارض آن را به حداقل برسانید.

بوتاکس که جزء رایج ‌ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت است، از سال ۱۹۸۹ مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. این بدان معناست که این روش جزء قدیمی‌ترین شیوه‌ های جوانسازی پوست بوده و از همان ابتدا نیز موثر بوده است.

از کاربرد های درمانی بوتاکس می ‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درمان افتادگی پلک
  • درمان میگرن مزمن
  • درمان تعریق بیش از حد
  • بهبود برخی از اختلالات عصبی نظیر فلج مغزی و پریدن مکرر
  • هم چنین از بوتاکس به عنوان یک روش زیبایی موثر نام برده می ‌شود.

از کاربرد های زیبایی بوتاکس می ‌توان به بالا بردن نوک بینی، از بین بردن چروک ‌های گردن، محو کردن خم اخم،  بالا بردن گوشه ‌های لب و رفع خطوط بین پیشانی با تزریق بوتاکس پیشانی اشاره کرد.

امروزه، بوتاکس به عنوان یک روش ایده ‌آل نزد بانوان ایرانی محبوبیت داشته و بسیاری از آن‌ها برای جوانسازی پوست خود از این روش استفاده می‌کنند.

جوانسازی با لیفت نخ

جوانسازی پوست به روش لیفت صورت با نخ :

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر ، لیفت صورت با نخ جزء روش ‌های کم ‌تهاجمی بوده و در بسیاری از کلینیک ‌های معتبر انجام می شود. این روش نسبت به سایر روش‌ ها کمی گران‌تر بوده و از خطرات بیشتری برخوردار می باشد.

از نکات مربوط به این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • در این روش، پزشک به کمک نخ‌ های بخیه موقت یا جذبی اقدام به بالابردن پوست می‌ کند.
  • در روش لیفت صورت با نخ نیازی به تیغ جراحی نبوده و هیچ برشی در سطح پوست انجام نمی ‌شود.
  • پزشک هر بار که بخیه ‌ها را وارد پوست می‌کند، با کشید و سفت کردن آن اقدام به سفت کردن و لیفت صورت می نماید.
  • لیفت صورت بسیار روشی سخت و پرهزینه بوده و باید توسط جراحان حاذق انجام شود؛ در غیر این صورت می ‌تواند نتایج عکس و جبران‌ناپذیری را بر جای بگذارد.

لیف صورت با نخ جزء جدید ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت بوده و به صورت سرپایی انجام می ‌شود. نخ‌ های بخیه علاوه ‌بر این که پوست صورت را سفت و خوش‌ حالت می‌ کنند، مانع از پیری زود رس پوست شده و با تحریک سلول ‌های پوست باعث تولید کلاژن می‌ شوند.

از مزایای این روش می ‌توان به بهبود سریع، عدم نیاز به بیهوشی، ایمنی بالا و عدم برش صورت اشاره کرد. بسیاری از افراد برای جوانسازی پوست خود نمی ‌دانند کدام روش را انتخاب کنند.

از این رو، باید قبل از تصمیم به جراحی با یک پزشک حاذق مشورت کرده و مطابق با جنس پوست خود، بهترین روش درمانی را انتخاب کنند. انتخاب روش درمانی حتما باید در کلینیک و با حضور پزشک انجام شود. پزشک با مشاهده جنس پوست شما و انجام آزمایش‌های لازم بهترین روش درمانی را انتخاب می ‌کند. برای انجام لیزر در غرب تهران با ما در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما