تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد + بهترین مارک ژل خنک کننده و کارایی آن


تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1400          تاریخ بروزرسانی : ۶ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد ، لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن دائمی موهای نواحی مختلف است که اثر بخشی فوق العاده ایی دارد. امروزه بسیاری از افراد به خصوص بانوان برای از بین بردن موهای زائد خود از روش های بسیار متفاوتی استفاده می کنند .

که در این میان بهترین روش لیزر موهای زائد است به دلیل آن که لیزر کردن موها می تواند پوستی لطیف و زیبا به شما ببخشد و شما را از شر موهای زائدتان رها کند. برای برخی از افراد لیزر موهای زائد همراه با درد است و به همین دلیل امروزه دستگاه های خاص با تمهیدات ویژه به وجود آمده است.

برای برخی از افراد این سوال به وجود آمده است ژل های مخصوص خنک کننده ایی که در دستگاه های لیزر وجود دارد چیست؟ می توان پاسخ داد، برای این که بدانید ژل مخصوص لیزر چیست و بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد کدام است؛ ابتدا باید با روش های خنک کننده دستگاه لیزر آشنا شوید. چون ژل مخصوص لیزر فقط در دستگاهه ای مجهز به خنک‌کننده تماسی مانند لیزر دایود مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های خنک کننده دستگاه لیزر مو کدام است؟

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد ، می توان اذعان داشت که دستگاه لیزر موهای زائد از روش های خنک کننده مختلفی قبل، بعد و حین جلسات لیزر مو استفاده می کنند و به آن کولینگ دستگاه لیزر گفته می شود که به این روش ها به ترتیب به صورت زیر می باشند:

  • خنک سازی
  • پس خنک سازی
  • خنک سازی موازی

لازم به ذکر است که تمام روش های خنک سازی لیزر به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

  1. خنک کننده تماسی
  2. خنک کننده غیر تماسی

اکثر دستگاه های مجهز به خنک کننده تماسی از مواد فعال مانند مس یا غیرفعال مانند ژل خنک کننده یا یخ استفاده می نمایند. در زیر به دو نکته مهم درباره خنک کننده تماسی و غیر تماسی اشاره کرده ایم:

  • در دستگاه های لیزر مجهز به خنک کننده تماسی مانند لیزر دیود، بافت پوست از طریق هدایت حرارت از پوست به وسیله خنک کننده یا ماده ای که مستقیماً روی پوست مالیده شده مانند ژل مخصوص لیزر، خنک می شود.
  • خنک کننده های غیر تماسی مانند اسپری کریوژن یا هوای سرد که در دستگاه لیزر مو کندلا مورد استفاده قرار می گیرند؛ حرارت را به طور فعال از بافت ها به سیستم خنک کننده منتقل می کنند.

استفاده از ژل خننک کننده بعد از لیزر

کاربرد  ژل لیزر موهای زائد چیست؟

باید اشاره داشت که از چندین دهه پیش زمانی که لیزر موهای زائد برای اولین بار وارد بازار شد استفاده از یخ یا ژل های خنک کننده بسیار متداول و مرسوم گردید. در عمل، از این ژل ها برای بی حس کردن ناحیه ای که قرار است لیزر شود؛ استفاده می ‌شد تا تورم بعد از لیزر موهای زائد را بسیار کاهش دهد.

لازم به ذکر است که معمولا استفاده از ژل مخصوص لیزر در دستگاه های مجهز به خنک کننده تماسی در نواحی مانند گردن یا گونه توصیه می گردد تا درد و ناراحتی بیمار حین لیزر موهای زائد کاهش یابد.

معمولاً ژل مخصوص لیزر 10 تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع درمان روی ناحیه مورد نظر مالیده می شود و دمای سطح پوست تا حدود ۱۲ درجه سانتی گراد بعد از ۱۰ ثانیه که ژل مالیده شد؛ پایین می آید. بهتر است ژل به صورت دستی روی ناحیه مورد نظر مالیده شود.

برای رزرو وقت لیزر کندلا در تهرانسر با ما در کلینیک مهراز تماس بگیرید.

معایب لیزر با ژل چه می باشد؟

می توان اذعان داشت که از بین روش های خنک کننده، لیزر با ژل بیشترین درد و ناراحتی را به علت استفاده از روش خنک کننده بسیار سطحی به دنبال خواهد داشت. استفاده از ژل به صورت زیر می باشد:

  • قبل از لیزر موهای زائد، معمولاً پد ژل هیدروکلوئید یکبار مصرف و استرلیزه شده که از قبل در یخچال گذاشته شده؛ روی ناحیه ای که قرار است لیزر شود قرار می گیرد.
  • ژل پد تا ۸ درجه سانتی گراد دمای ناحیه مورد نظر را کاهش می دهد و زمانی که روی پوست قرار می گیرد تا ۱۵ ثانیه دمای بدن را به زیر ۲۵ درجه سانتی گراد می رساند اما متاسفانه این دما برای جلوگیری از احساس سوزش حین لیزر موهای زائد یا تورم بعد از آن کافی نمی باشد.

به دلیل موارد ذکر شده در بالا ژل مخصوص لیزر موهای زائد کاربرد چندانی نخواهد داشت و با پیشرفت تکنولوژی از روش‌های خنک کننده غیر تماسی مانند اسپری کریوژن استفاده می‌شود که دمای پوست را به صفر درجه سانتی‌گراد می رساند که می‌تواند منجر به انقباض رگ های خونی زیر پوست شود و در نتیجه جذب انرژی توسط هموگلوبین (haemoglobin) به حداقل می‌ رسد و التهاب بعد از لیزر را کاهش می دهد. بنابراین می توان اشاره داشت که خنک کننده های غیر تماسی بهتر از نوع تماسی آن ها می باشد.

از دیگر معایب لیزر با ژل می توان به محدود بودن ناحیه ای که خنک شده تا اندازه‌ای که ژل پد روی آن قرار گرفته؛ اشاره داشت. به همین علت لیزر با ژل برای نواحی وسیع مانند کمر یا پا ها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت به دلیل آن که اثر بخشی چندانی ندارد و درد و ناراحتی بیمار را چندان کاهش نمی دهد و اعمال آن روی پوست بخصوص برای اپراتور لیزر زمان بر می باشد.

از طرف دیگر وجود ژل باعث منحرف شدن اشعه لیزر و عدم تمرکز آن روی فولیکول مو می گردد که در نتیجه بازدهی درمان را به شدت کاهش خواهد داد. از دستگاه هایی که نیاز به ژل مخصوص لیزر موهای زائد دارند مانند لیزر دایود این روزها کمتر استفاده می شود و دستگاه هایی که از سیستم خنک کننده غیر تماسی استفاده می‌کنند مانند لیزر الکساندرایت طرف داران بیشتری پیدا کرده است. به دلیل آن که اثر بخشی لیزر الکس بسیار بیشتر از لیزرهای دیگر می باشد و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن موهای زائد شما را از بین ببرد.

معایب استفاده از ژل خنک کننده

آیا برای لیزر موهای زائد ژل مخصوص مورد نیاز می باشد؟!

باید بیان شو که دستگاه های پیشرفته امروزی مانند دستگاه لیزر الکس که مجهز به سیستم خنک کننده اسپری کریوژن یا هوای خنک هستند؛ به علت استفاده از تجهیزات غیر تماسی نیازی به ژل مخصوص لیزر ندارند.

اما در صورتی که از انواع قدیمی تر دستگاه های لیزر مانند لیزر مو دایود استفاده شود که مجهز به سیستم خنک کننده تماسی هستند؛ پیش از شروع جلسات لیزر باید از ژل پد های مخصوص استفاده شود تا حرارت از طریق هندپیس دستگاه به ژل منتقل شده و به پوست آسیبی نرساند و درد و ناراحتی بیمار کاهش یابد.

نوع دیگری از ژل های خنک کننده مانند ژل آلوورا بعد از لیزر موهای زائد روی پوست مالیده می شوند تا هم رطوبت رسانی به پوست را افزایش دهند و هم با خنک کردن ناحیه لیزر شده تورم، قرمزی، درد و سوزش را کاهش دهند.

بهترین ژل خنک کننده بعد از لیزر موهای زائد چه می باشد؟

باید بدانید که یکی از روش های مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد استفاده از ژل های خنک کننده  می باشد. بهترین ژل خنک کننده بعد از لیزر موهای زائد، ژل آلوورا یا ژل هایی بر پایه آلوورا است که توسط شرکت ‌های دارویی مختلف تولید شده و در داروخانه ها موجود است.

هر چقدر پوست شما بعد از لیزر سالم تر باقی بماند وخشک و دهیتراته نباشد؛ نتیجه و بازدهی لیزر موهای زائد بهتر خواهد بود و علاوه بر اینموضوع احتمال آسیب رسیدن به پوشت شما نیز بسیار کم خواهد شد.

به همین علت متخصص لیزر معمولاً استفاده از ژل های خنک کننده و ترمیمی را بین جلسات لیزر و بعد از هر جلسه درمانی توصیه می ‌کند تا به ترمیم و خنک سازی پوست کمک کرده و رسیدن به نتایج بهینه را به حداکثر خود برساند.

یکی از ژل هایی که این روزها توسط متخصصین لیزر توصیه می شود؛ ژل های  خنک کننده با برند های مناسب و بر پایه آلوورا می باشد که برای خنک نگه داشتن پوست و کاهش درد و سوزش بیمار بعد از لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. در این ژل از گیاهان مختلفی استفاده شده که خواص ضد التهابی دارند و می توانند حساسیت پوست را بعد از لیزر مو تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

لازم به ذکر است که علاوه بر ژل های خنک کننده بهتر است که از کرم های ترمیمی پوست نیز استفاده نمایید تا بدین وسیله پوست شما سالم بماند. کرم های ترمیمی بعد از لیزر موهای زائد می تواند نرمی و لطافت را به پوست شما ببخشد ( لیزر موهای زائد باعث خشک شدن پوست شما خواهد شد ) و به علاوه برای کاهش التهابات پوستی پس از لیزر نیز بسیار مفید و اثر بخش هستند.

مزایای استفاده از ژل خنک کننده

مزایا استفاده از ژل خنک کننده بعد از لیزر چی می باشد؟

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد ، از مزایای استفاده از ژل های خنک کننده پس از لیزر موهای زائد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاهش حساسیت پوست
  • کاهش تورم و التهاب پوست
  • کاهش درد و ناراحتی بیمار
  • عدم نیاز به شستشو بعد از استفاده
  • خنک کردن پوست و کاهش قرمزی

چگونه باید از ژل خنک کننده بعد از لیزر مو استفاده کرد؟

معمولاً توصیه می شود که بلافاصله بعد از اتمام جلسه لیزر، ژل خنک کننده روی پوست ناحیه لیزر شده مالیده شود تا از ایجاد التهاب و تورم جلوگیری به عمل آید. هم چنین لازم به ذکر است که بیماران می‌ توانند بعد از مراجعه به منزل هر زمان که احساس سوزش یا درد داشتند از ژل های خنک کننده روی پوست خود بمالند.

در صورتی که لیزر مو با استفاده از دستگاه های مجهز به خنک کننده غیر تماسی مانند لیزر الکساندرایت انجام گیرد معمولا عوارض جانبی مانند تورم و قرمزی بعد از لیزر مو بیش از ۲۴ ساعت ادامه نخواهد یافت و استفاده از ژل خنک کننده طی این مدت می تواند موثر باشد.

اکثر بیمارانی که با لیزر الکس اقدام به حذف موهای زائد نموده اند نیازی به استفاده از ژل خنک کننده بعد از لیزر نداشته‌ اند با این وجود به علت جلوگیری از خشک شدن پوست و حفظ سلامتی آن توصیه می ‌شود که از ژل های خنک کننده و مرطوب مانند ژل آلوورا در نواحی لیزر شده به طور مداوم استفاده شود.

این کار سبب می شود که پوستی نرم داشته باشید و پوست شما به طرز قابل توجهی آبرسانی شود. اگر پوست آبرسانی نشود آن گاه ترک های پوستی ایجاد خواهند شد که می تواند سبب آسیب رسیدن به پوست شما شود و هم چنین در جلسات لیزر بعد میزان آسیب های پوستی نیز افزایش خواهد یافت. در ادامه به توضیح بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد می پردازیم.

استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از لیزر موهای زائد چه تاثیری دارد؟

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد کدام است؟ باید بیان شود که استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از لیزر موهای زائد در کاهش دمای پوست اثر بخشی دارد و باعث عدم مشاهده عوارض جانبی بعد از لیزر موثر می شود. به همین علت است که اکثر متخصصین پوست و مو توصیه می کنند که بیماران در فصل زمستان اقدام به لیزر موهای زائد نماید و معمولاً در این فصل سال مراجعه به کلینیک ها برای لیزر مو بسیار بیشتر می باشد.

حقیقت این است که در این فصل سال پوست کمتر در معرض آفتاب قرار می گیرد و بیماران نیز لباس بیشتری می پوشند و پوست آن ها آفتاب سوخته یا برنزه نخواهد شد. هم چنین به دلیل آن که در فصل زمستان، دمای بدن پایین تر است و پوست خنک تر می باشد؛ عوارض جانبی بعد از لیزر مو نیز کمتر مشاهده خواهد شد. البته عوارض جانبی لیزر مو به عوامل مختلفی مانند مواردی که در زیر بیان می شود، بستگی دارد:

  • رنگ پوست،
  • رنگ مو
  • میزان کوتاه یا بلند بودن موهای روی پوست

اما لازم به ذکر می باشد، هر چه دمای پوست پایین تر باشد و اصطلاحا پوست خنک باشد؛ احتمال مشاهده تورم و التهاب پوست بعد از لیزر موهای زائد کاهش پیدا می ‌کند. از دلایل استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از لیزر مو نیز می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • پایین آوردن دمای پوست که باعث کاهش درد در هنگام لیزر موهای زائد می شود.
  • جلوگیری از مشاهده دو واکنش التهابی یعنی اریتما Erythema (التهاب کلی پوست) و ادما Edema (کاهش تورم در محل رویش مو) است که موجب خارش و سوزش در پوست خواهند شد.

همان گونه که اشاره کردیم، با استفاده از ژل آلوئه ورا نه تنها دمای پوست کاهش پیدا می کند و بیمار احساس راحتی و آسایش بیشتری خواهد داشت بلکه پوست بعد از لیزر مو شاداب تر و لطیف تر خواهد شد.

لیزر موهای زائد با ژل خنک کننده

 چرا متخصص ژل آلوورا را بعد از لیزر موهای زائد توصیه می نماید؟

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد ، لازم به ذکر است که ژل آلوورا علاوه بر خاصیت خنک کردن پوست، در ترمیم و ضد عفونی کردن پوست نیز موثر می باشد. با توجه به خواص فوق ‌العاده‌ی ژل آلوئه ورا، متخصصین روز به روز استفاده از آن را بیشتر به بیماران بعد از لیزر مو توصیه می نمایند به دلیل آن که می ‌تواند به احیای دوباره پوست و جلوگیری از بروز عفونت بعد از لیزر مو و کاهش عوارض جانبی مانند التهابات کمک کند.

مزایا استفاده از ژل آلوورا بعد از لیزر مو چه می باشد؟

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد ، از مزایای استفاده از ژل آلوورا می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • ژل آلوئه ورا به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند چون ماهیتا توانایی مقابله با باکتری را دارد.
  • استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از لیزر موهای زائد به رشد سلول ها و احیای پوست کمک خواهد کرد.
  • خواص ضد التهابی ژل آلوورا به کاهش عوارض جانبی بعد از لیزر مو کمک می کند.
  • ژل آلوئه ورا می تواند پوست را مرطوب کرده و آن را بعد از لیزر مو نرم و صاف نماید.

از کدام نوع ژل آلوورا بعد از لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟

اگر می ‌خواهید از تمام مزایای ژل آلوورا بعد از لیزر مو بهره ببرید و هیچ کدام از خواص آن را از دست ندهید؛ باید بیان شود که تمام متخصصین پوست و مو توصیه می‌ کنند که از ژل های طبیعی با خلوص صد در صد آلوورا استفاده کنید. به این ترتیب محصولاتی که از آلوورا خالص به شکل پماد، ژل یا کرم ساخته شده‌ اند می ‌توانند از پوست محافظت کرده و به ترمیم و احیای آن کمک کنند.

بسیاری از شرکت های دارویی، ژل آلوئه ورا را مستقیماً از برگ های آن استخراج کرده و طی فرآیندهای تولید و کشت طبیعی، ژل های ماندگار با خواص فوق العاده تولید می نمایند. این نوع ژل های خالص، تمام خواص گیاه آلوئه ورا را در خود دارد و بهترین روش رفع التهاب و تورم و ترمیم و احیای پوست بعد از حذف موهای زائد با لیزر می باشد.

راهنمای استفاده از ژل آلوورا

نحوه استفاده از ژل آلوورا :

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد ، باید بیان شود که استفاده از ژل آلوورا بسیار ساده است. می توانید به هر میزانی که بخواهید و هر زمان که نیاز داشته باشید آن را روی ناحیه لیزر شده بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شما شود و خودتان بعد از استفاده از ژل آلوورا تأثیرات آن را خواهید دید.

با استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از لیزر مو احساس سوزش و ناراحتی و تورم روی پوست خود نخواهید کرد و پوست شما به تدریج سالم، بدون مو و صاف به نظر خواهد آمد.

شما می توانید برای انجام خدمات لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لاغری موضعی ، لیزر کل بدن ، لیزر بیکینی و … با ما در مهراز با بهترین امکانات در تماس باشید و یا از طریق فرم های زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما