تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد کرکی

لیزر موهای زائد کرکی


تاریخ انتشار : 21 فروردین 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر موهای کرکی:

از بین رفتن و لیزر موهای زائد کرکی برای همه افراد مهم است و بیشتر بانوان و آقایان دوست دارند که از بدن و اندامی تمیز و عاری از مو برخوردار باشند. بسیاری از بانوان علاقه دارند که موهای روی صورت یا موهای روی بازو خود را نیز از ین ببرند و برای این کار راه های بسیار گوناگون مانند وکس صورت، اپیلاسیون، بند انداختن، استفاده از تیغ های اصلاح و … را امتحان کرده اند.

اما بعد از گذشت چند روز نه تنها رشد موهای کرکی صورت یا دیگر نقاط بدن متوقف نشد، بلکه در برخی از مواقع مانند اطلاح با تیغ این موها بیشتر و بیشتر نیز شدند تا آن جایی که موهای کرکی بازو یا کمر و حتی صورت بسیار ضخیم است، به گونه ایی که باعث نارضایتی آن ها شد است.

همان گونه که می دانید، رها شدن از شر موهای کرکی صورت یا هر ناحیه از بدن به طور دائمی می تواند بسیار سخت باشد. به دلیل آن که از یک طرف عوامل مختلفی از جمله ژنتیک و تغییرات هورمونی باعث رشد این موها می شوند و از طرف دیگر انواع درمان های مختلف که می تواند موهای زائد صورت خانم ها را کاهش دهد و از بین ببرد.

ممکن است روی موهای کرکی اثر چندانی نداشته باشد. درک این نکته مهم است که در بعضی موارد، موهای کرکی صورت از بین نمی روند و فقط کمتر یا روشن تر می شوند. یکی از راه های از بین بردن موهای کرکی صورت استفاده از لیزر است.

اما به یاد داشته باشید که لیزر می تواند روی موهای کرکی شما در دیگر نقاط بدنتان نتیجه عکس بگذارد، از این رو بسیاری از کلینیک های معتبر و با تجربه که در این زمینه فعالیت می کنند، موهای کرکی صورت را لیزر می کنند نه دیگر نقاط بدن را!

همان گونه که می دانید، با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی برای از بین بردن موهای کرکی ابداع شده است. در حال حاضر درمان های اصلی موهای کرکی و نازک صورت به صورت زیر می باشد:

  • لیزر
  • الکترولیز
  • کرم آمپولوریتین

از بین روش های موجود برای از بین بردن موهای زائد و هم چنین موهای کرکی، لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس بیشترین تاثیر را در از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن دارد که البته باید با رعایت نکات خاصی انجام گیرد در غیر این صورت می تواند نتیجه کاملا بر عکس بر روی موهای کرکی صورت یا دیگر نواحی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم تا درباره لیزر موهای کرکی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیزر موهای کرکی و نازک:

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا لیزر موهای نازک و کرکی می تواند باعث ضخیم شدن آن ها شود؟ رای پاسخ به این سوال باید بیان شود که بله! اما همیشه هم این گونه نمی باشد.

همان گونه که اشاره داشتیم، لیزر موهای کرکی و نازک از جمله دغدغه های خانم ها می باشد. تجربه برخی افراد از لیزر موهای نازک به آن ها نشان داده است که لیزر می تواند باعث تیره و ضخیم تر شدن موهای کرکی شود. از این رو به دیگران توصیه می کنند که تحت هیچ شرایطی موهای نازک و کرکی خود را لیزر نکنند.

این در حالی است که اگر شما با یک دستگاه با قابلیت لیزر موهای نازک این کار را انجام دهید دچار چنین مشکلی نخواهید شد. دستگاه هایی که امروزه در برخی از کلینیک های معتبر وجود دارد، تنظیمات موهای کرکی را نیز دارا می باشند که می توانند موهای کرکی شما را از بین ببرند!

اما توجه داشته باشید که این دستگاه ها و تنظیمات در همه مراکز لیزر و کلینیک ها وجود ندارد و فقط و فقط برخی از مراکز از این دستگاه ها استفاده می نمایند، بنابراین در انتخاب مرکز لیزر وجه داشته باشید و در هر کیلینیکی موهای کرکی خود را لیزر را نکنید به دلیل آن که ممکن است باعث تیره تر شدن آن ها بشود.

لیزر موهای کرکی و لیزرکندلا

موهای کرکی که قابل درمان شدن هستند، کدام می باشند؟

لازم به ذکر است که اگر به ساز و کار دستگاه لیزر توجه داشته باشید، متوجه می شوید که لیزر موهای زائد بر روی موهای ضخیم و تیره بیشترین تأثیر را دارد، به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که فقط موهای نازکی که رنگ کافی داشته باشند آن هم با یک دستگاه مطمئن که منوی مخصوص موهای نازک و کرکی داشته باشد، مجاز به لیزر هستند.

نکته بسیار مهم این است که هرگز موهای کمرنگ و بور را لیزر نکنید! موهای سفید هم کلا به هیچ لیزری پاسخ نمی دهند و کلا روش نسبتا دردناکی به نام الکترولیزر برای درمان موهای سفید وجود دارد که صرفا در مواقع ضروری توصیه می شود.

به چه دلیل موهای نازک دیرتر از موهای ضخیم به لیزر جواب می دهند؟

ممکن است به کیلینیک ها و مراکز لیزر بسیاری مراجعه کرده باشید و اپراتور مربوطه برای به شما گفته است که موهای نازک و کرکی دیرتر به لیزر جواب می دهند. به دلیل آن که اساس کار لیزر موهای زائد، جذب انرژی لیزر توسط رنگدانه ی مو می باشد!

یعنی هر چقدر مو رنگ دانه بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری خواهد گرفت و در نتیجه سریع تر ، زودتر و بهتر از بین خواهد رفت. برای این که بهتر متوجه شوید،  فرض کنید دو صفحه  پلاستیکی سفید و مشکی  را مقابل نور آفتاب می گذارید، پس از چند دقیقه کدام داغ تر خواهد شد؟ مسلما صفحه مشکی بسیار داغ خواهد شد و حتی اگر نور آفتاب شدید باشد ممکن است آب شود!

در حالی که صفحه سفید انرژی گرمایی بسیار کمی جذب کرده است. این موضوع می تواند ساز و کار لیزر را نشان دهد. هرچه موهای بدن و موهای زائد شما ضخیم تر و تیره تر باشد، انرژی لیزر را بیشتر جذب می کند، به همین دلیل پاسخ گویی لیزر به موهای تیره بیشتر است.

اگر بخواهیم این موضوع را به شکل دیگر مورد بررسی قرار دهیم، باید اشاره داشته باشیم که در لیزر مو هم انرژی لیزر توسط رنگدانه ها جذب می شود و با بالا بردن حرارت داخلی فولیکول باعث از بین رفتن و تخریب پیاز مو می شود.

پس هرچه مو تیره تر و ضخیم تر به اصطلاح ملانین بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری را جذب و به لیزر جواب بهتری می دهد، اما به دلیل آن که  موی نازک و کرکی میزان رنگ دانه ( ملانین ) کمتری دارد.

لیزر موهای نازک و کرکی ممکن است به زمان و تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد ( به شرط این که مو رنگ داشته باشد و هم چنین دستگاه درمانی مخصوص لیزر موهای کرکی نیز باشد، در غیر این صورت مجاز به لیزر نیست). بنابراین با انتخاب دستگاه و مرکز مطمئن می توانید درمان لیزر موهای زائد خود را شروع کنید.

دو نکته بسیار مهم:

  • در لیزر بعضی از نواحی مثل دست بخصوص روی استخوان ساعد، بالای بازو و کتف به خاطر نزدیکی به استخوان ورفلکس شدن برخی از میزان انرژی نتیجه دیرتر حاصل خواهد شد و به جلسات بیشتری نیازمند است بنابراین اگر مو در این نواحی بسیار نازک و کمرنگ باشد به لیزر توصیه نمی کنیم مگر اینکه توسط پزشک یا اپراتور دیده شود و توصیه شود.
  • برای انجام لیزر موهای صورت قبل از انجام لیزر باید موهای صورت خود را شیو نمایید. به یاد داشته باشید که اگر موهای صورت شما بور است، تحت هیچ شرایطی آن ها را لیزر نکنید به دلیل آن که ممکن است ضخیم تر شوند اما می توانید درباره این موضوع نیز با پزشکان معالج خود مشورت کرده و از آن ها یاری بجویید.

آیا لیزر الکساندرایت می تواند روی موهای کرکی صورت و بدن تأثیر بگذارد؟

همان گونه که در ابتدای این مقاله نیز اشاره داشته ایم، یکی از مشکلات لیزر موهای زائد، حذف آن دسته از موهای کرکی است که در روی صورت یا نواحی دیگر بدن مانند شکم، کمر یا سینه وجود خواهند داشت.

موهای کرکی ممکن است در بدن و صورت بسیاری از افراد در هر سنی مشاهده شود. بسیاری از افرادی که تصمیم به لیزر موهای زائد خود گرفته اند؛ می خواهند مطمئن شوند که آیا می توانند کل بدن خود را لیزر کنند؟ آیا برای از بین بردن موهای زائد کرکی راهی وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوالات اشاره می کنیم که :

  • هرگز موهای کرکی خود را لیزر نکنید مگر آن که کیلینیک انتخابی توسط شما، از دستگاه مخصوص برای لیزر موهای کرکی برخوردار باشد.
  • هرگز مکان های نامناسب مانند آرایشگاه ها را برای لیزر وهای زائد خود به خصوص لیزر موهای صورت انتخاب نکنید، به دلیل آن که آسیب های جدی به پوست شما وارد می شود.
  • در حالت کلی اگر موهای کرکی بوری دارید، به هیچ وجه سراغ لیزر آن ها نروید به دلیل آن که ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

لیزر اکساندرایت در صورتی که دستگاه مورد استفاده جدید باشد و هم چنین تنظیمات خاص را برای از بین بردن موهای کرکی داشته باشد، می تواند موهای کرکی شما از بین ببرد در غیر این صورت بی فایده است!

حذف موهای کرکی با لیزر کندلا الکس!

همان گونه که در مقاله های مختلف بارها اشاره کرده ایم، تکنیک لیزر موهای زائد، نتایج بهتری روی موهای ضخیم و تیره دارد. برای از بین بردن موهای تیره و ضخیم  تر روی صورت می توان از لیزرهایی که در زیر اشاره می شود، بسته به رنگ پوست استفاده کرد:

  • کندلا Alexandrite
  • Nd: Yag

شایان به ذکر است که اگر مو به اندازه کافی ضخیم باشد، انرژی لیزر می تواند به راحتی جذب ملانین و رنگ دانه ها شده و با سوزاندن فولیکول مو، ریشه مو را برای مدت طولانی تری از بین ببرد.

هرچند استفاده از لیزر مو روی موهای کرکی می تواند چالش برانگیز باشد؛ اما امکان پذیر است. حذف موهای زائد کرکی با لیزر کندلا الکس به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد و تنظیمات فرکانس و شدت لیزر باید توسط متخصص با دقت انجام گیرد تا بدون ایجاد عوارض جانبی اثربخشی قابل توجهی داشته باشد، بنابراین شما باید دقت کافی در انتخاب کیلینیک مورد نظر خود داشته باشید.

انواع دستگاه لیزر برای حذف موهای کرکی

دستگاه های مختلف لیزر و حذف موهای کرکی:

شایان به ذکر می باشد که در بعضی موارد، دستگاه های لیزر مو قادر به از بین بردن موهای کرکی نیستند و نتیجه کاملا عکس بر روی موهای کرکی خواهند داشت. باید بدانید که تکنولوژی به کار رفته در دستگاه های لیزر بسیار متفاوت است و برخی از آن ها فقط قادر هستند که موهای تیره و ضخیم را هدف قرار دهد و باعث از بین رفتن موهای ضخیم شوند.

اگر موهای کرکی آنقدر نازک یا روشن باشند که انرژی لیزر را جذب نکنند؛ قابل درمان نیستند. دستگاه های لیزر مو معمولی فقط روی موهای ضخیم تر و تیره تر تاثیرگذار هستند.

بنابراین برای از بین بردن این نوع موهای نازک و کرکی باید از جدیدترین فناوری های لیزر که در دستگاه های پیشرفته مانند لیزر کندلا الکساندرایت به کار رفته، استفاده شود. علاوه بر بهره بردن از دستگاه های مناسب باید به کلینیک های معتبر که از اپراتور های ماهر و با تجربه در این زمینه استفاده می کنند، مراجعه فرمایید.

یادتان باشد که همیشه به پوست خود احترام بگذارید و بدانید که پوست شما لباس اول تان است. به پوست خود را مراجعه به مکان های نامناسب برای انجام کارهای زیبایی از جمله لیزر موهای زائد، آسب وارد نکنید.

مراجعه به مکان های نامناسب برای لیزر موهای زائد و هم چنین لیزر موهای کرکی صورت و بدن می تواند عوارض بسیاری داشته باشد. از جمله این عوارض می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  • اپراتور های بی تجربه ممکن است پوست ناحیه ایی که می خواهید لیزر کنید را بسوزانند
  • مکان های نامناسب مانند آرایشگاه ها معمولا ضد عفونی کردن محیط را رعایت نمی کنند و اگر در آن جا لیزر موهای زائد را انجام دهید، ممکن است با جوش یا عفونت های پوستی مواجه گردید
  • در مکان های نامناسب پزشک متخصص برای ارائه مشاوره های پزشکی وجود ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکل، ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شما در پی داشته باشد.

توصیه مهم به افرادی که در ناحیه صورت موی زائد دارند:

برخی از دوستان دچار موهای زائد در ناحیه صورت هستند که طبیعی نیست و بسیاری از افراد قصد از بین بردن موهای زائد غیر طبیعی خود را نیز دارند. این موهای زائد غیر طبیعی ممکن است ر اثر عوامل زیر به وجود آمده باشد:

  • وجود مشکلات تیروییدی
  • وجود مشکلات هورمونی
  • داشتن کیست تخمدان
  • نامنظمی عادات ماهیانه،
  • تنبلی تخمدان،
  • کم کاری یا پرکاری تیروئید و …

نکته بسیار مهم این است که حتما آزمایشات مربوطه را قبل از شروع لیزر درمانی در یک آزمایشگاه معتبر انجام دهید. اگر مشکلی وجود دارد همین که تحت درمان دارویی و زیر نظر پزشک باشند می توانند لیزر را شروع کنند.

موی مناسب برای انجام لیزر موهای زائد!

همان گونه که می دانید که نوع و رنگ مو در اثر بخشی لیزر موهای زائد بسیار تأثیر گذار است. لازم به ذکر می باشد که لیزر روی موهای اشاره شده در زیر بهتر کا می کند و اثر بخشی بیشتری دارد:

  • موهای قهوه ای
  • موهای قهوه ای تیره
  • موهای سیاه

لیزر با هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول موها با نور و ایجاد حرارت برای سوزاندن ریشه مو عمل می کند. نور ناشی از لیزر توسط رنگدانه تیره ( ملانین ) موجود در مو جذب می شود و گرما از ساقه مو به ریشه مو می رسد و در آن جا سلول هایی که ریشه مو و جریان خون را به هم متصل می کنند؛ از بین می رود.

اگر ملانین در مو وجود نداشته باشد، گرما قابل جذب نیست بنابراین هیچ تاثیری در این سلول های بهم پیوسته ندارد. به همین دلیل است که معمولا لیزر موهای زائد کرکی آن قدرها جواب گو نمی باشد! و لازم است که از دستگاه های مناسب برای این کار استفاده شود.

عوارض لیزر موهای کرکی

آیا لیزر روی موهای کرکی بلوند، قرمز یا خاکستری نیز موثر است؟

لازم به ذکر می باشد که حذف موهای کرکی با لیزر در صورتی موثر است که رنگ موها تیره و رنگ پوست روشن باشد. لیزر روی موهای کرکی بلوند، قرمز یا خاکستری اثری نخواهد داشت.

این موها حاوی ملانین کافی نیستند تا توسط لیزر هدف قرار گیرند، بنابراین انرژی لیزر هیچ تاثیری روی آن ها نخواهد داشت. البته برخی از مراجعین که موهای قهوه ای روشن دارند ممکن است کاهش جزئی در رشد مو را تجربه کنند اما موهای کرکی روشن با لیزر کندلا الکس به طور کامل از بین نخواهند رفت.

عوارض جانبی حذف موهای کرکی با لیزر چیست؟

لیزر الکس بهترین تاثیر را روی موهای تیره، درشت و ضخیم دارد، چون مقدار زیادی ملانین در این نوع موها موجود است، انرژی حاصل از لیزر به سرعت توسط موها جذب می شود که باعث می شود درمان بدون عوارض جانبی و بسیار مؤثر باشد.

اگر موهای کرکی شما به رنگ بلوند، خاکستری یا سفید هستند، بهتر است از لیزر استفاده نکنید. چون لیزر نه تنها روی موهای روشن تاثیری ندارد بلکه ممکن است عوارض جانبی بیشتری نیز به دنبال داشته باشد. تکنولوژی لیزر کندلا الکس با هدف قرار دادن رنگدانه موهای کرکی عمل می کند.

اگر رنگدانه کافی در موها وجود نداشته باشد ممکن است بعد از جلسات لیزر دچار سوختگی یا زخم دائمی شوید، بدون اینکه موهای کرکی شما کم شود. به طور معمول لیزر راه حل مناسبی برای از بین بردن موهای روشن و سفید نمی باشد.

اما اگر موهای کرکی تیره روی صورت شما وجود داشته باشند، لیزر الکساندرایت برای شما موثر خواهد بود. در هرصورت بهتر است برای گفتگو در مورد گزینه های درمانی خود و عوارض جانبی احتمالی لیزر مو، با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

آیا موهای کرکی که بعد از لیزر تیره و ضخیم شده اند را می توان با لیزر موهای زائد از بین برد؟

به طور طبیعی موهای کرکی با لیزر الکساندرایت باید طی یک دوره درمانی ۸ الی ۱۲ جلسه ای به طور دائمی از بین بروند. اما در صورتی که بعد از یک دوره درمانی موهای کرکی شما ضخیم تر و تیره تر رشد کرده ‌اند باید مجدداً جلسات درمانی لیزر را تکرار کنید.

البته چون موها تیره تر و ضخیم تر شده اند. لیزر تاثیر بیشتر و سریع تری روی آن ها خواهد داشت و احتمالاً طی ۴ تا ۵ جلسه به طور کامل از بین خواهند رفت.

شما می توانید برای لیزر کل بدن با دستگاه کندلا و لیزر در غرب تهران با ما در مهراز در تماس باشید و یا از طریق فرم های زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما