تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

راه های از بین بردن موهای زائد

بهترین راه های از بین بردن موهای زائد+ معرفی 6 راه از بین بردن موهای زائد


تاریخ انتشار : 17 فروردین 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (11 امتیاز)

رفع یا حذف موهای زائد بدن، دغدغه بسیاری از افراد به‌خصوص بانوان است. درگذشته به دلیل نبود امکانات کافی، تنها راه از بین بردن موهای زائد استفاده از تیغ و پودرهای موبر بود. استفاده از تیغ پوست را زبر و زخم کرده و استفاده از پودر موبر با دردسرهای زیادی ازجمله سوزش، خارش، حساسیت و بوی بد همراه بود و همین مسائل موجب ناراحتی بسیاری از افراد می‌شد. در این مقاله می خواهیم بهترین راه های از بین بردن موهای زائد را بیان کنیم.

امروزه با ابداع تجهیزات مدرن و روش‌های پیشرفته مانند لیزر، می‌توان به‌طور دائمی از شر موهای زائد بدن خلاص شد. قبل از اینکه به روش‌های نوین اشاره‌کنیم، بهتر است روش‌های سنتی و خانگی را به شما معرفی کنیم تا با کمترین هزینه اقدام به حذف موهای زائد بدن خود کنید.

بهترین راه های از بین بردن موهای زائد چیست ؟ همیشه بسیاری از خانم‌ها برای از بین بردن موهای زائد خود دچار مشکل هستند و برای خلاص شدن از شر موهای زائد ، وقت زیادی صرف می‌کنند..روش‌های معمولی مانند تیغ زدن ، اپیلاسیون ، کرم موبر می‌باشند که نتیجه دائمی ندارند. درنتیجه همیشه زمان زیادی برای داشتن بدن بدون مو صرف می‌شود.

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، جوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر و تعیین وقت فرم زیر را تکمیل کنید و یا با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید.

مدت زمان رشد مو چقدر است؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

درباره‌ی موهای زائد و حذف آن‌ها

موهای بدن انسان در کل سطح پوست می‌رویند؛ به جز کف پا، کف دست، لب‌ها و بخش‌هایی از ناحیه‌ی شرمگاهی. این موها در دوران کودکی بسیار نازک و کم‌تراکم هستند و بعد از دوران بلوغ واضح‌تر و متراکم‌تر می‌شوند. تغییرات موهای بدن در آقایان چشمگیرتر است. به ویژه در آقایان ایرانی که معمولا بدن‌های پرمویی دارند. بخشی از این پرمویی به خاطر تراکم بالا و بخشی هم به دلیل تیره رنگ بودن و ضخیم بودن موهای بدن است.

در خانم‌ها نیز بعد از سن بلوغ موهای زائد افزایش می‌یابند. برخی خانم‌ها ممکن است به دلایل ژنتیکی یا ارثی پرموتر باشند و موهای ضخیم یا موهای تیره رنگی داشته باشند. گاهی هم علت پرمویی در خانم‌ها یک بیماری است. مثلا سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یکی از مشکلات شایع در بین خانم‌ها است که باعث پرمویی یا هیرسوتیسم می‌شود.

مدت زمان رشد مو چقدر است؟

طبق گفته های آکادمی پوست و موی آمریکا، موهای بدن به طور متوسط طی حدود یک ماه به طول کامل رشد می کنند. البته رشد موها در برخی از نواحی بدن سریعت راست و موهای مردان نیز سریعتر از موهای زنان رشد می کند. به عنوان مثال موهای روی سر می تواند حدود 6 اینچ در سال رشد کند اما موهای ناحیه ابرو در همین مدت زمان کمتر از 0.5 اینچ رشد دارد.

برخی از عوامل می توانند بر سرعت رشد مو تأثیر بگذارند، از جمله تغذیه، داروها و عوامل ژنتیکی.همچنین با افزایش سن ممکن است سرعت رشد مو نیز کند شود.

رشد مو یک فرایند پیچیده است که از عمق فولیکول مو شروع می شود. موها برای تغذیه و رشد برای رسیدن به سطح پوست به خون نیاز دارند. غدد چربی همچنین با چرب و مرطوب نگه داشتن موها در رشد انها نقش مهممی ایفا می کنند.

علت رویش موهای زائد

چه کسانی به حذف موهای زائد نیاز دارند؟

حذف موهای زائد می‌تواند دلایل فرهنگی، زیبایی، بهداشتی، سلامتی یا مذهبی داشته باشد. جالب است بدانید سابقه‌ی حذف موهای زائد به حدود ۱۱ هزار سال پیش و دوران نوسنگی (عصر حجر) باز می‌گردد.

به طور کلی سه شکل رشد مو با نیاز به حذف موهای زائد در ارتباط هستند:

رشد طبیعی موهای زائد:

تقریبا همه انسان‌ها در قسمت‌هایی از بدن موهایی دارند که از نظر زیبایی، فرهنگی، سلامتی و موارد دیگر زائد و اضافی محسوب می‌شوند. موهای اضافی ابرو، موهای دست، پا و ناحیه‌ی بیکینی برای خانم‌ها و ریش روی گونه‌ها، موهای گوش، باسن و پشت برای آقایان از جمله موهای زائدی هستند که بهتر است آنها را با روش های مرسوم امروزی حذف کنید.

هایپرتریکوز:

هایپرتریکوز زمانی رخ می‌دهد که رشد موهای زائد در اثر تحریکات هورمونی حالت غیرطبیعی پیدا کند. البته غیرطبیعی را باید با توجه به سن، جنسیت و نژاد بررسی کرد ولی معمولا وجود موهای ضخیم روی صورت، شکم، پشت یا سینه‌ی خانم‌ها شکلی از هایپرتریکوز محسوب می‌شود. علت هایپرتریکوز می‌تواند ارثی، ناشی از مشکلات هورمونی مثل هایپرتیروئیدی یا مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فنی‌توئین باشد.

هیرسوتیسم:

اگر الگوی رشد موهای زائد و موهای بدنِ خانم‌ها شبیه به الگوی رشد موهای مردانه شود، می‌گوییم که فرد هیرسوتیسم یا پرمویی دارد. منظور از الگوی مردانه، رشد مو در صورت به شمایلی شبیه به ریش است. هیرسوتیسم می‌تواند با رشد موهای زائد سینه و ریزش مو با الگوی مردانه نیز مرتبط باشد. بیماری‌هایی مانند تنبلی تخمدان و سندرم کوشینگ یا مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل، دانازول و تستسترون می‌توانند باعث هیرسوتیسم بشوند.

روش های حذف موهای زائد

بهترین راه های از بین بردن موهای زائد :

این روزها ممکن است راه‌های زیادی برای از بین بردن موها وجود داشته باشد ، اما ما در این مقاله روشی به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای همیشه بدن صاف و بدون مو داشته باشید.در میان همه‌ی روش‌های موجود ، تنها لیزر بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد است.. با استفاده از لیزر برای همیشه از شر موهای خود خلاص می‌شوید. زیرا از رویش موهای بدن جلوگیری می‌کند.

لیزر یک پلاس نوری است که با حفظ بافت‌های پوستی گرما تولید کرده و توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شود.برای حذف موها می‌توان از تنوع لیزرها و منابع نوری استفاده کرد. این روش به خاطر کاهش رویش موهای زائد به‌صورت دائمی است ، به‌عنوان بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد شناخته می‌شود. این روش برای انواع پوست‌ها و موهای زائد صورت و بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پیش‌ازاین لیزر را برای پوست‌های روشن مورداستفاده بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌ها ، انجام لیزر برای پوست‌های تیره هم امکان‌پذیر است. برای حذف موها نیاز به چند مرحله لیزر دارید تا به نتایج خوبی برسید.

در برخی موارد زمان حذف موهای ناخواسته چند سال طول می‌کشد. هم‌چنین رعایت مراقبت‌های بعد از لیزر برای رسیدن به نتیجه بهتر بسیار مهم است. تشخیص نتیجه لیزر برای هر کس غیرممکن است. اما بهترین حالت ممکن برای انجام لیزر حذف نواحی پشت ، سینه ، شانه و بازوها است.

به‌طورکلی امروزه برای از بین بردن موهای بدن، دو انتخاب خواهید داشت:

روش‌های موقت

روش‌های دائم

روش‌های موقت حذف موهای زائد بدن شامل استفاده از تیغ، کرم‌های موبر، موم، اپیلاسیون و … است و روش‌های دائمی از بین بردن موهای اضافی شامل لیزر و الکترولیز هست که همان‌طور که ذکر شد پرهزینه می‌باشند.

البته روش‌هایی نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید تا حدودی به نتایج دلخواه برسید که البته هزینه زیادی را نیز برای شما در پی نخواهند داشت.

افراد مناسب برای لیزر

افراد مناسب برای انجام لیزر :

به‌طورکلی تعداد جلسات لیزر برای کسانی که موهای زائد روشنی دارند ، کمتر است و زودتر به نتیجه می‌رسند. به‌طورکلی افرادی که ناراحتی پوستی  ندارند می‌توانند این درمان را انجام دهند. و بهترین نتیجه برای افرادی است که دارای پوست‌های روشن و موهای تیره می‌باشند.

عوارض جانبی لیزر :

در برخی موارد اثرات به وجود آمده بعد از جلسات لیزر طبیعی است. این‌گونه اثرات شامل خارش ، تورم ، قرمزی ، صورتی شدن رنگ پوست است که در صورت به وجود آمدن آن‌ها اصلاً جای نگرانی نیست و بعد چند روز برطرف می‌شود. اما دو مورد عوارض جانبی که جدی هستند ، ایجاد جوش و بی‌رنگی پوست است.

میزان درد لیزر :

میزان درد جلسات لیزر آن‌چنان قابل‌مشاهده نیست. برای برخی افراد که آستانه تحمل کمی دارند ، از کرم‌های بی‌حسی استفاده می‌شود تا در طول درمان احساس ناراحتی نداشته باشند. اما میزان استفاده از کرم‌های بی‌حسی باید کنترل‌شده باشد.

لیزر برای چه کسانی ممنوع است؟

درمان لیزر برای چه کسانی ممنوع است ؟

چه کسانی لیزر نباید انجام دهند در پاسخ به این سوال باید بیان شود که خانم‌های باردار ، کسانی که بیمارهای عصبی دارند و کسانی که ساعات زیادی زیر نور آفتاب قرار می‌گیرند و افرادی که ناحیه موردنظر لیزر عفونت فعال و زخم وجود دارد نمی‌توانند لیزر انجام دهند و باید تا زمان بهبودی عفونت و زخم صبر کند. و خانم‌های باردار باید لیزر موهای زائد را برای بعد از دوران بارداری و شیردهی تنظیم کنند.

برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر به نکات زیر توجه کنید :

در این مقاله با بهترین دستگاه‌های لیزر و بهترین لیزر موهای زائد آشنا شدیم ، اما لازم است این نکته را پیش از درمان لیزر بدانید.هر یک از دستگاه‌های لیزر ممکن است ساخت یکی از کشورهای کره ، چین ، ایتالیای و یا آمریکا باشد. پس علاوه بر نوع دستگاه ، کمپانی  سازنده آن مهم است.

مراقبت‌های بعد از لیزر :

انجام مراقبت‌های بعد از لیزر بسیار مهم است و سبب می‌شود عوارض‌های جانبی مانند تورم و قرمزی را کاهش دهد و دوره بهبودی درمان لیزر در مدت‌زمان کوتاه‌تری انجام شود. با قرار دادن یخ در ناحیه تورم شده می‌تواند این عارضه را کاهش دهد و پوست به طبیعی خود برگردد. اما نیازی به مصرف مسکن نیست. اما در بعضی مواقع در اطراف نواحی لیزر شده دلمه ایجاد می‌شود که بهبود آن نزدیک به ۱۰ روز طول می‌کشد. استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک برای بهبودی دلمه می‌تواند مفید باشد.

برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر به نکات زیر توجه کنید :

مزایای استفاده از لیزر موهای زائد :

در پول و وقت خود صرفه‌جویی کنید :

روش‌های متداول برای از بین بردن موهای زائد شامل اپیلاسیون ، شیو کردن و استفاده از کرم موبر می‌باشد که خسته‌کننده و وقت‌گیر است . علاوه بر این ممکن است بسیاری از شما به انواع تیغ و کرم‌های موبر حساسیت داشته باشید . هم‌چنین شما با انجام لیزر و از بین بردن موهای زائد برای همیشه می‌توانید برای همیشه خرید کرم‌های موبر را کنار بگذارید. دیگر لازم نیست که قبل از بیرون رفتن نگران موهای زائد خود باشید . چراکه پس از جلسات اولیه لیزر ، این موها کاهش‌یافته و به‌صورت پراکنده می‌باشند.

روشی سریع را تجربه کنید:

یکی دیگر از مزایای لیزر موهای زائد ، سرعت این روش می‌باشد . کل بدن شما نهایت دو ساعت طول می‌کشد و پس از ۳ تا ۷ جلسه ، بدن شما بسیار نرم و عاری از هرگونه موی زائد می‌شود .

روشی بی‌خطر و بی‌درد را تجربه کنید:

این روش کاملاً بی‌خطر بوده ، چراکه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ، تنها بر فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد و پوست شمارا نمی‌سوزاند . علاوه بر این درد این روش در مقایسه با اپیلاسیون بسیار کم است و بسته به ناحیه موردنظر ممکن است کمتر نیز بشود .

اقدامات قبل از لیزر :

همیشه مراجعه‌کنندگان بایستی قبل از شروع لیزر ، یک جلسه مشاوره با متخصص پوست و زیبایی داشته باشند. پس در این جلسه باید در مورد خواسته‌های خود با دکتر صحبت کنید و پزشک خطرات احتمالی را برایتان بیان کند.

کارهایی که لازم است قبل از لیزر انجام دهید به شرح زیر است:

  1. به مدت دو هفته قبل نباید کارهای از قبیل: موم انداختن ، تزریق کلوژن ، حمام آفتاب ، سولاریوم رفتن انجام دهید.
  2. از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین ، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی که موجب خونریزی بیشتر می‌شود ، پرهیز کنید.
  3. هم‌چنین مراجعه‌کنندگانی که پوست‌هایشان حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد ، در استفاده از مواد آرایشی و یا عطر دقت کافی داشته باشند.
  4. قبل از لیزر کردن سعی کنید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. اگر دارای پوست‌های روشن هستید ، از کرم روشن‌کننده استفاده نمایید.
  5. برای یک روز قبل موهای زائد خود را تیغ بزنید به‌طوری‌که یک میلی‌متر از موها بیرون زده باشد.
  6. اگر جز بیمارانی هستید که سابقه تب‌خال دارید ، توصیه می‌شود از آسایکلوویر استفاده کنید.
  7. قبل از شروع لیزر برای کاهش درد می‌توانید از کرم بی‌حسی لیدوکائین مصرف کنید. درصورتی‌که آستانه تحملتان کم باشد ، برای کاهش درد و التهاب می‌شود از روش‌های مختلف برای سرد کردن سطح پوست استفاده کنید. استفاده از ژل سرد ، شیشه‌های سرد و اسپری‌های سردکننده می‌تواند مفید باشد.
  8. اما برای درمان به روش لیزر ، باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه شرح می‌دهیم.
  9. لیزر برای از بین بردن موهای سفید نتیجه نمی‌دهد و باید برای رفع موهای سفید از روش‌های دیگر استفاده نمود.
  10. موهای به رنگ سیاه و یا قهوه‌ای بهترین گزینه برای لیزر کردن هستند و بهترین نتیجه را خواهند داشت.
  11. از بین بردن موهای زائد با توجه به محل رویش و جنس آن ، بین ۴ تا ۶ جلسه لیزر طول می‌کشد.
  12. فاصله موجود بین جلسات در روند درمان بسیار تأثیرگذار است. مثلاً فاصله زمانی جلسات برای ناحیه صورت باید یک یا یک ماه و نیم باشد. اما در ناحیه پا معمولاً این فاصله بیشتر می‌شود و جلسات بعدی تا ۳ ماه بعد هم برنامه شده است.
  13. درصورتی‌که کار با دستگاه لیزر توسط افراد نابلد اتفاق بیافتد ، نتایج بدی به همراه دارد. برای مثال اگر تابش نور دستگاه به گونه درستی انجام نشود ، موجب سوختگی پوست ناحیه لیزر شده می‌شود و پدیده‌های مانند از بین رفتن رنگ‌دانه‌ها ، تحریک مو و درنتیجه باعث کلفت شدن مو به همراه دارد.
  14. دستگاه‌های لیزر خانگی که در بازار هستند هیچ تأثیری برای از بین بردن موهای زائد ندارند. به دلیل آنکه انرژی کافی برای رفع این عارضه را ندارند. هزینه این روش بر اساس منطقه بدن مشخص می‌شود.

اقدامات قبل از لیزر

مؤثرترین روش‌های حذف موهای زائد :

بهترین راه های از بین بردن موهای زائد ، به نظر می‌رسد که حذف موهای زائد ساده‌تر باشد. چراکه می‌توان خرید یک ژیلت از فروشگاه یا یک بسته موم به‌راحتی به یک‌پوست صاف و بدون مو برسندحال در ادامه به بهترین راه های از بین بردن موهای زائد می پردازیم:

شیو کردن موهای زائد :

تراشیدن مو به کمک تیغ، ژیلت یا دستگاه موزر کم‌هزینه‌ترین روش برای از حذف موهای بدن به‌ویژه صورت است. اما این روش برای موهای بدن کمتر توصیه می‌شود. تجربه نشان می‌دهد تراشیدن موی دست یا پا منجر به تحریک موهای زائد و رشد موهای ضخیم‌تری در این نواحی خواهد شد.

زبری و اصطکاک ایجادشده در اثر وجود ریشه‌های باقیمانده در پوست برای فرد آزاردهنده خواهد بود. به‌ویژه در هنگام پوشیدن شلوار فرد احساس ناراحتی می‌کند.

لازم به ذکر است که موهای تراشیده شده در مدت کوتاهی رشد می‌کنند و نیاز به اصلاح مجدد پیدا می‌کنند. ایجاد بریدگی و قرمز شدن سطح پوست هم از عوارض این روش است.

وکس موهای زائد :

استفاده از موادی با چسبندگی بالا برای برداشتن موهای زائد، روشی متداول در بین مردان وزنان است. این روش هر نوع موی زائدی را به‌راحتی از بین می‌برد و مدت بازگشت مو نیز طولانی‌تر است.

همچنین به‌مرور شاهد کاهش تراکم موهای زائد خواهید بود. بااین‌حال بسیاری از متخصصان معتقدند روش کندن مو به‌مرور منجر به شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. از سوی دیگر شما با یک روش دردناک روبرو هستید؛ به‌ویژه اگر از این روش برای حذف موهای ناحیه تناسلی استفاده شود.

استفاده از کرم موبر :

پودر موبر از گذشته تا به امروز برای حذف موهای زائد مفید بوده است. این مواد منشأ معدنی و شیمیایی دارند. پودرهای موبر بدون درد هستند و درزمانی کمتر از چند دقیقه موها را در خود حل می‌کند.

با استفاده از کرم موبر تا دو هفته بدنی صاف و بدون مو خواهید داشت.باوجوداین، درصورتی‌که به این مواد حساسیت داشته باشید، برای شما دردسرساز خواهد شد. کرم‌های موبر برای پوست‌های حساس پیشنهاد نمی‌شود. مصرف این کرم‌ها به‌ویژه در نواحی خصوصی بدن سوزش، خارش و حتی زخم ایجاد می‌کند. بنابراین برای پوست‌های حساس گزینه‌ی مناسبی نیست.

بند انداختن :

از این روش به‌ندرت برای حذف موهای زائد در مردان استفاده می‌شود. تصور کنید موهای ضخیم پا یا سینه را با این روش بردارید. این گزینه به‌مراتب از روش موم انداختن دردناک‌تر خواهد بود.

در همین راستا دستگاه‌های برقی بندانداز، موکن یا اپی لیدی در فروشگاه‌ها موجود است. اما عمده کاربرد آن‌ها برای مردان تنها حذف موهای زائد ناحیه گوش یا اطراف پیشانی است.

اپیلاسیون

سالیان زیادی است که اپیلاسیون به عنوان یکی از روش های مهم برای رفع موهای زائد شناخته شده است. این کار را می توان در خانه و یا در سالن های زیبایی زیر نظر افراد متخصص انجام داد. برای انجام این کار ابتدا موم داغ می شود و سپس لایه ای نازک از آن بر روی پوست قرار داده می شود. پس از آن پد بر روی موم قرار می گیرد و بر خلاف جهت مو کشیده می شود. در این روش پوست ملتهب می شود، به همین دلیل توصیه می شود پس از اپیلاسیون از کرم های مناسب مانند کرم آلوئه ورا برای کنترل التهابات پوستی استفاده شود. اپیلاسیون به کسانی توصیه می شود که موهای زیاد و زخیمی دارند. معمولا مدت زیادی طول می کشد تا موها دوباره رشد کنند.

مضرات استفاده از اپیلاسیون :

  • درد زیاد: زیرا پوست حساس بوده و حین کشیدن ممکن است موجب درد شود.
  • سوختگی با موم گرم: اگر دمای وکس کنترل نشود، احتمال سوختگی پوست وجود دارد.
  • حساسیت تماسی با موم یا پارچه
  • انتقال عوامل بیماری زا از طریق کاردک، موم یا ظرف مشترک و ایجاد ویروسی به نام مولوسکوم کانتجیوزوم
  • کهیر فشاری که ممکن است حین کندن پارچه رخ دهد
  • فولیکولیت و سودوفلولیکولیت
  • خونریزی و کبودی
  • فرو رفتگی مو ها به داخل پوست زیرا ممکن است مو شکسته و زیر پوست باقی بماند.

روش های از بین بردن موهای زائد

لیزر چه بلایی سر موهای زائد می‌آورد ؟

دستگاه‌های لیزری مانند لیزر الکساندرایت و یا دایود با تولید موج‌های نوری باعث از بین رفتن ریشه موهای زائد در فولیکول می‌شود و انجام پی‌درپی درمان لیزر از رشد موها جلوگیری می‌شود. دستگاه‌های لیزری اشعه‌ای به پوست می‌تاباند و از پوست رد می‌شوند تا به فولیکول مو برسند.

زمانی که این اشعه جذب می‌شود نور تابیده‌شده تبدیل به گرما می‌شود که موجب غیرفعال شدن فولیکول خواهد شد. نوع اشعه‌ای که تولید می‌شود به‌گونه‌ای است که فقط به سلول‌ها آسیب می‌رساند و برای پوست مضر نیست.

مزایای لیزر :

  • نتیجه دائم و رفع موهای زائد برای طولانی‌مدت
  • نتیجه درمان سریع
  • کم شدن موها در مناطق زیادی از بدن
  • بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد بعد از امتحان کردن و به نتیجه نرسیدن سایر روش‌ها

معایب لیزر :

  • نتیجه درمان لیزر برای همه‌ی افراد یک نتیجه را به همراه ندارد.
  • پوست‌های تیره برای درمان مناسب نیستند.
  • این روش نسبت بهروش‌های دیگر گران است.
  • لیزر راهی است برای خداحافظی همیشگی موهای زائد

لیزر راهی برای خلاص شدن از شر موهای زائد می‌باشد که در آن اشعه تولیدشده توسط رنگ‌دانه موها جذب می‌شود و فولیکول‌های مو را تخریب می‌کند. آسیب واردشده از رویش موها جلوگیری می‌کند. لیزر مو معمولاً در نواحی پاها ، صورت ، ناحیه بیکینی انجام می‌شود.

رنگ و نوع پوست بر روی نتایج بعد از لیزر تأثیرگذار می‌باشد. نکته درمانی این روش این است که اشعه لیزر باید به رنگ‌دانه و فولیکول مو آسیب برساند نه به پوست. پس نتیجه می‌شود که اگر اختلاف رنگ بین پوست و مو زیاد باشد ، بهترین نتیجه را از درمان لیزر خواهید دید.

کمترین تأثیر لیزر برای رفع موهای زائد چه زمانی است

زمانی که تفاوت رنگ بین پوست و مو کم و غیرقابل مشاهده باشد ، لیزر به پوست آسیب وارد می‌کند. اما امروزه با پیشرفت و مدرن شدن دستگاه‌های لیزر ، افرادی که پوست‌های تیره‌تری دارند هم می‌توانند از بهترین لیزر موهای زائد  استفاده کنند‌. اما این نکته را باید بدانید که لیزر بر روی موهای قرمز ، خاکستری ، بلوند و سفید تأثیر کمتری می‌گذارد.

نحوه لیزر به‌عنوان بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد

نحوه لیزر به‌عنوان بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد :

بهترین راه های از بین بردن موهای زائد ، لیزر موهای زائد با توجه به شرایط به ۲ الی ۶ جلسه درمان نیاز دارد. تعداد جلسات و فاصله بین آن‌ها به ناحیه درمانی بستگی دارد. پس برای هر فردی تعداد جلسات درمان لیزر متفاوت است.بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد برای مثال ، لیزر پاها که معمولاً سریع رشد می‌کند پس از ۴ الی ۸ هفته نیاز به لیزر دوباره دارد.

ولی ناحیه کمر که رویش موها کند است ، باید هر ۱۲ الی ۱۶ هفته درمان لیزر تکرار شود.در هر جلسه درمان لیزر باید از عینک‌های مخصوص استفاده کنید تا اشعه‌ی تولیدشده به چشم شما آسیب وارد نکند.اما برای برخی افراد که آستانه تحمل درد آن‌ها پایین است از بی‌حسی موضعی برای آن‌ها استفاده می‌کنند

.زمانی که دستگاه لیزر بر روی پوست قرار می‌گیرد ، اشعه از پوست رد شده و به فولیکول‌های مو برخورد می‌کند. گرمای زیاد تولیدشده به فولیکول‌ها آسیب وارد می‌کند سپس از رشد موها جلوگیری می‌کند. در طول مدت درمان ممکن است کمی سوزش حاصل از گرمای تولیدشده توسط دستگاه و یا گاهی حس سرمای ژل خنک‌کننده احساس کنید که جای نگرانی وجود ندارد.

نتیجه از بین بردن موهای زائد به روش لیزر :

موها به روش لیزر فورا از بین نمی‌روند اما کم‌کم و در یک دوره چندهفته‌ای می‌ریزند. اما از بین بردن موهای زائد به روش لیزر نیاز به تکرار درمان دارد.
چراکه بارویش مجدد موها بعد از چند ماه مواجه می‌شوید. اگر تعداد جلسات را تکرار کنید بارویش موهای کمتری مواجه خواهید شد. چراکه در جلسات بیشتر لیزر آسیب بیشتری به فولیکول‌های مو وارد می‌شود.

مراقبت های بعد از لیزر

انواع دستگاه های لیزر مورد استفاده با توجه به تایپ های پوست و مو کدام اند؟ 

  • سیستم لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر
  • سیستم لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ نانومتر
    سیستم لیزر Nd- YAG با طول موج ۱۰۵۶ نانومتر
  • سیستم نوری IPL که در واقع لیزر نیست با روش کارکردی مشابه لیزر در درمان موهای زائد به کار می رود.
  • انواع جدید IPL همان E- LIGHT است که علاوه بر نور از رادیو فرکانس نیز به طور همزمان استفاده می کند و به همین دلیل روی موهای کم رنگ (طلایی، سفید) اثر بهتری دارد.
  • لیزر الکساندرایت و دایود در پوست های روشن بهتر عمل می کنند و لیزرهای ان دی یگ با طول موج بلند (Nd YAG Laser Long Pulsed) در پوست های تیره و سولاری بهتر مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از دستگاه های IPL و Elight که روی موهای روشن تاثیر بهتری دارند.
  • هرچه موها تیره تر و ضخیم تر و نیز پوست روشن تر باشد، تاثیر لیزر بیشتر است.
  • اکثر لیزرها بر موهای بور و کم رنگ تاثیر کمی دارند و حدودا می توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد این موها را کاهش دهند.
  • روی هم رفته لیزر موهای کرکی و بلوند از طرف پزشک توصیه نمیشود زیرا این افراد کاندیدای مناسبی برای لیزر محسوب نمیشوند و امکان ضخیم شدن موهای کرکی بر اثر لیزر وجود دارد.

بعد از لیزر موهای زائد چه باید کرد ؟

  • بعد از لیزر سعی کنید به مدت ۶ هفته در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و به‌صورت روزانه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • از کرم‌هایی که پوست شمارا تیره‌تر می‌کنند استفاده نکنید. اگر پوستتان را جدیداً برنزه کرده‌اید ، دکتر برای روشن شدن پوست کرم سفیدکننده تجویز می‌کند.
  • در طول درمان از روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد استفاده نکنید. به‌طور مثال ، از وکس انداختن ، اپیلاسیون و الکترولیز پرهیز کنید.
  • از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود پرهیز کنید. مانند آسپرین‌ها ، داروهای ضدالتهاب
  • یک روز قبل از لیزر کردن ، ناحیه موردنظر را شیو کنید. این کار باعث می‌شود که هنگام لیزر کردن موهای زائد نسوزند و به پوست آسیب وارد نشود.

آیا استفاده از لیزرهای خانگی تأثیرگذار است ؟

آیا استفاده از لیزرهای خانگی تأثیرگذار است ؟

امروزه دستگاه‌های لیزر خانگی وارد بازار شده‌اند که امکان لیزر کردن در خانه را فراهم می‌کنند. طبق مشاهدات انجام‌شده این‌گونه دستگاه‌ها کمی از رشد موهای زائد را کم می‌کنند. اما بر اساس نظریه سازمان غذا و داروی آمریکا ، لیزرهای خانگی را به‌عنوان یک وسیله زیبایی به‌حساب می‌آید نه یک وسیله پزشکی.

نشان‌دهنده این است که لیزرهای خانگی تأثیری مانند دستگاه‌های لیزر پزشکی نخواهند داشت.دقت کنید که هنوز تحقیقات گسترده‌ای برای امنیت و بهداشتی بودن این‌گونه دستگاه‌ها انجام‌نشده است. پس اگر قصد استفاده از لیزرهای خانگی رادارید حتماً نکات گفته‌شده را رعایت کنید تا احتمال موجود خطرات احتمالی و آسیب به چشم‌ها را کم کنید.

سخن پایانی :

اگر تصمیم برای انجام لیزر به‌عنوان بهترین راه های از بین بردن موهای زائد را گرفته‌اید ، حتماً پزشکی برای خود انتخاب کنید که دارای تخصص درزمینهٔ پوست و زیبایی داشته و حرفه‌ای بودن آن ثابت‌شده باشد. پس از انجام لیزر درمان در سالن های آرایشی حتما خودداری کنید. شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد در غرب تهران و لیزر کل بدن با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما