تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر کندلا در تهرانسر

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد؟ + عوارض لیزر بیکینی برای دختر


تاریخ انتشار : 15 فروردین 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (10 امتیاز)

بسیاری از بانوان عزیز از موهای زائد ناحیه بیکینی یا ناحیه تناسلی خود خسته شده اند و به دنبال یک راهی مطمئن و مناسب برای از بین بردن موهای این ناحیه هستند. روش های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایای و معایب خاص خود را دارا می باشند. حال در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد؟ یا خیر با ماهمراه باشید.

از جمله روش هایی که می توان برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده کرد، به شرح زیر است:

  • استفاده از ژیلت و شیو کردن ناحیه
  • اپیلاسیون
  • استفاده از پودر ها و یا کرم های موبر
  • لیزر موهای زائد

لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی یا در ناحیه تناسلی و لیزر موهای زائد زیر بغل یکی از مناسب ترین و کم خطرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است. بسیاری از شما این سوال را دارید که آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی برای دختران عوارض دارد  به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا درباره لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی و عوارض و مزایای آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

لیزر بیکینی :

لیزر موهای زائد بیکینی یک روش زیبایی است که با استفاده از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین می برد. در این روش لیزر با تابش پرتو لیزری که ملانین موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می دهد باعث گرم شدن آنها و در نهایت از بین رفتن موهای زائد می شود. لیزر بیکینی نسبت به سایر روش ها ماندگاری طولانی تری دارد.

مزایای لیزر موهای زائد بیکینی :

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد ، لازم به ذکر می باشد که لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی است که می تواند علاوه بر از بین بردن موهای زائد در ناحیه تناسلی، سایر فوایدی نظیر کاهش یا رفع تیرگی ناحیه تناسلی، جلوگیری از زخم و خونریزی و بهبود کیفیت روابط جنسی گردد.

باید بیان شود که لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی یا در ناحیه تناسلی شما را از شر موهای زائد این ناحیه خلاص می کند و دارای مزایای بسیاری می باشد که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • تغییر رنگ پوست در ناحیه بیکینی ( معمولا باعث روشن تر شدن پوست می شود )
  • از بین بردن موهای زائد بدون درد
  • از بین رفتن موهای زائد ناحیه مذکور به صورت دائمی
  • این روش عارضه طولانی مدت ندارد
  • باعث مرتب بودن و تمیز شدن بدن بانوان عزیز می شود
  • این روش مقرون به صرفه است

حال در زیر به توضیح و تشریح هر کدام از این مزایای ذکر شده می پردازیم.

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد | مزایای لیزر بیکینی

سن لیزر بیکینی برای دختران چقدر است؟

لیزر بیکینی برای دختران مجرد بهتر است زمانی انجام شود که قاعدگی را تجربه کرده باشند.

دخترانی که قبل از بلوغ از این روش استفاده میکنند، بعد از بلوغ به خاطر تغییرات هورمونی بدن، دوباره شاهد موهای زائد ناحیه تناسلی میشوند.

بهترین سن لیزر بیکینی برای دختران، 15 سالگی است که به بلوغ کامل رسیده باشند و نتیجه خدمات آنها بیشتر شود.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر (الکساندرایت)

عملکرد این دستگاه‌ها بدین گونه بوده است که با استفاده از تابش لیزر به بدن و در واقع پرتو درمانی با استفاده از تابش غیر یونیزه در پوست تولید گرما نموده که این عملکرد در نهایت با غیر فعال سازی رشد فولیکول مو و سست و شکننده سازی ریشه فولیکول‌های موهای زائد بنیاد موها را از ریشه نابود می‌سازند. سطح نفوذ پرتوها و انرژی، محدود به لایه سطحی پوست بوده و هیچ گاه منجر به هیچ گونه عمل تهاجمی و جهش سلولی در بافت‌های داخلی بدن نمی‌گردد و حتی یک مورد نیز خطر ابتلا به سرطان یا ایجاد آن در دنیا گزارش نشده است.

تغییر رنگ پوست در ناحیه بیکینی :

شایان به ذکر است که پوست بیکینی به دلیل استفاده از روش هایی مانند تیغ زدن و شیو کردن تیره می شود. با از بین بردن موهای زائد با لیزر می توانید تغییر رنگ محسوسی در پوست خود احساس کنید.

البته تغییر رنگ پوست در صورتی است که اگر اپراتور لیزر شما حرفه ایی باشد و بداند با چه درجه ایی برای شما کار کند یا کدام دستگاه لیزر برای پوست شما مناسب است، در غیر این صورت لیزر ممکن است باعث تیره تر شدن ناحیه تناسلی نیز گردد. بناباین در انتخاب مرکز لیزر خود نهایت دقت را به کار ببرید.

از بین بردن موهای زائد بدون احساس درد :

لیزر موهای زائد معمولا بر خلاف روش هایی مانند اپیلاسیون لیزر موهای زائد بیکینی درد ندارد. البته این موضوع به نوع دستگاه و میزان درجه آن نیز بستگی دارد اما معمولا برای افراد بدون درد است.

در صورت داشتن درد پزشک معالج و اپراتور دستگاه برای شما از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده خواهد کرد. شایان به ذکر است که از دیگر مزایای این روش نسبت به اپیلاسون عدم رشد موهای زیر پوستی می باشد.

در اپیلاسیون موهای زیر پوستی بسیار آزار دهنده هستند و هم چنین گاها جوش ها بسیار ریز و چرکینی به دلیل این موهای زائد زیر پوستی ایجاد می شود، شما باید بدانید که این جوش ها دردناک هستند و رنگ پوست را تیره می نمایند.

از بین رفتن موهای زائد ناحیه مذکور به صورت دائمی :

با انجام لیزر موهای زائد 80 الی 90 درصد موهای زائد بیکینی خود را برای همیشه و به صورت دائمی از دست می دهید. این یعنی سال ها نیاز به تیغ، کرم های موبر، ژیلت و اپیلاسیون راحت خواهید بود و از پوستی زیبا و شاداب و کاملا یک دست بهره خواهید برد.

آیا لیزر بیکینی باعث سرطان می‌شود ؟

احتمال ابتلا به سرطان یکی از مواردی نگران کننده در رابطه با عوارض لیزر بیکینی برای افراد است . تا به امروز شواهدی از سرطان پس از لیزر بیکینی در فردی مشاهده نگردیده است . در لیزر موهای زائد هدف فولیکول‌های مو هستند و پرتو نور به اندازه ای نیست که در پوست نفوذ ‌کند و بتواند به اندام‌های داخلی آسیب بزند .

آیا لیزر بیکینی دختران جوان و نوجوان خطرناک است ؟

به علت رشد سریع موهای بیکنی دختران و نوجوان به دنبال روشی برای از حذف آن ها هستند و به همین علت به سراغ لیزر بیکنی می ‌روند . اما دختران و نوجوانان برای استفاده از لیزر با نگرانی از آسیب به پرده بکارت توسط لیزر روبرو هستند و برخی اوقات به همین دلیل از انجام از آن خوداری می‌کنند در صورتی که لیزر بهترین راه برای از بین بردن سریع موهای بیکنی است . ممکن است استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای بیکینی در دختران جوان و نوجوان با خطراتی همراه باشد .

به عنوان مثال ، چنانچه از دستگاه لیزر به صورت نادرست استفاده شود ، امکان دارد به پوست آسیب وارد شود و عفونت‌های باکتریایی را به همراه داشته باشد . علاوه براین ، در صورتی که از دستگاه لیزر برای از بین بردن موها بیش از حد استفاده شود ، امکان دارد سبب تحریک پوست شود و التهاب و درد به دنبال داشته باشد .

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد | لیزر موهای زائد بیکینی شایعه یا واقعیت

لیزر موهای زائد روشی بدون عارضه طولانی مدت :

نکته بسیار مهمی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم، یکی از عوارض انجام اپیلاسیون کشیده شدن و افتاده شدن پوست است و دلیل آن کشیدن بیش از اندازه پوست می باشد. این در  حالی که عوارض لیزر موهای زائد بیکینی کاملا موقت است و شما بعد از چند ساعت از لیزر موهای زائد هیچ عارضه و مشکلی نخواهید داشت

همیشه مرتب و تمیز بودن :

لازم به ذکر است که در دیگر روش های از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون شما باید تا رشد کامل موها صبر کنید و این موضوع در بعضی مواقع شما را نامرتب و شلخته به نظر می رساند اما در لیزر موهای زائد شما یک سال برای کامل شدن دوره لیزر صبر کنید و بعد از آن برای  همیشه منظم و آراسته به نظر می رسید.

داشتن هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن لیزر :

همیشه عنوان کرده ایم که انجام لیزر یک روش کاملا مقرون به صرفه می باشد. با لیزر موهای زائد یک بار برای همیشه موهای زائد خود را از دست می دهید. این درحالی است که دیگر روش ها باید به صورت دوره ای هزینه ای انجام دهید به نظر می رسد هزینه یکبار برای همیشه بهتر است از هزینه برای دوره های نامنظم است.

آیا اشعه لیزر برای دختر ضرر دارد؟

اشعه لیزری که در روش‌های درمانی زیبایی، از جمله لیزر موهای زائد بیکینی استفاده می‌شود، زمانی که توسط یک پزشک متخصص با تجربه انجام شود، به طور کالامن است. پرتو لیزر مورد استفاده در این روش‌ها به طور خاص برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو طراحی شده است و به اندازه کافی به عمق پوست نفوذ نمی‌کند که آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

عوارض لیزر بیکینی برای دختر چیست؟

مانند هر کار زیبایی ، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای در انجام لیزر بیکینی وجود دارد که لازم است نسبت به آن ها آگاهی لازم را داشته باشید . قرار گرفتن در معرض سطوح بالای تابش لیزر می‌تواند به پوست و چشم آسیب برساند و لازم است تا با استفاده از عینک محافظ در طول انجام این کار از خود محافظت کنید . همچنین ، انتخاب یک کلینیک معتبر و دارای مجوز بسیار مهم است تا خطر ایجاد عوارض لیزر بیکینی دختر را به حداقل برسد .

آیا لیزر بیکینی برای دختر مجرد مناسب است ؟

در پاسخ به سوال باید بگوییم لیزر بیکینی می‌تواند در میان روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد بیکینی بهترین گزینه برای دختران مجرد باشد ، اما پیش از لیزر موهای زائد باید اقدام به بررسی و تحقیق دقیق مزایا و خطرات احتمالی آن بپردازید . از جمله عواملی که در کاهش عوارض لیزر بیکینی برای دختر باید در نظر گرفته شود عبارتنداز نوع پوست ، رنگ مو ، رنگ پوست و شرایط پزشکی . پیش از اقدام به لیزر تمامی شرایط پزشکی خود همچون داروهای مصرفی ، عارضه‌های پوستی ، شرایط بدنی خود را در اختیار پزشک قرار دهید و با مشورت او تصمیم به انجام عمل لیزر موهای زائد را بگیرید .

دختران از چه سنی می‌توانند لیزر بیکینی را انجام دهند ؟

از نظر علمی ، بهتر است لیزر موهای زائد برای دختران از ۱۵ سالگی به بعد انجام شود . دختران می ‌توانند بعد از رسیدن به سن بلوغ و به تعادل رسیدن هورمون‌ها ، اقدام به انجام لیزر بیکینی کنند . این سن ، بهترین زمان انجام لیزر بیکینی برای دختران می باشد و احتمال بروز عوارض لیزر بیکینی نیز به حداقل می ‌رسد .

آیا لیزر بیکینی به پرده بکارت آسیب می‌رساند ؟

پاسخ به این سوال خیر است و لیزر هیچ آسیبی به پرده بکارت وارد نمی کند زیرا عمق نفوذ لیزر به پوست در حد چند میلی‌متر است و همچنین این روش نمی تواند به تخمدان آسیبی برساند .

عوارض لیزر برای دختران مجرد |‌آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد

قبل از هر جلسه لیزر مو چه مراقبت هایی باید انجام دهیم؟

  • حدود ۱ تا ۲ روز قبل از لیزر ناحیه ی بیکینی ناحیه ی مورد نظر را شیو کنید.
  • حدود یک ماه قبل از لیزر، از انجام اپیلاسیون، استفاده از موم و وکس و هر روشی که باعث کنده شدن مو از ریشه شود اجتناب کنید چون ریشه ی موها باید کاملاً سالم باشند تا لیزر بتواند به طور کامل آن‌ها را از بین ببرد.
  • هر نوع محصول پوستی مانند لوسیون‌، پودر، عطر، دئودورانت و… را از ناحیه بیکینی پاک کنید.

شایع ترین عوارض لیزر بیکینی کدام است؟

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد ، گاهی اوقات در صورت نا بلد بودن اپراتور لیزر، ممکن است این روش نیز دارای عوارضی باشد که معمولا این عوارض دائمی نیستند. اما عوارض لیزر موهای زائد با مکانی که برای انجام لیزر انتخاب می کنید، رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد خود نهایت دقت را به خرج دهید. از عوارض شایع لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هیپرپیگمانتسیون
  • قرمزی و تورم در ناحیه لیزر شده
  • درد و سوزش از عوارض احتمالی
  • سوختگی، زخم ، آکنه و پورپورا

در زیر به تشریح و توضیح هر یک از عوارض احتمالی لیزر می پردازیم، با ما باشید.

هیپرپیگمانتسیون چیست؟

می توان اشاره داشت که شایع ترین عوارض لیزر بیکینی، هیپرپیگمانتسیون یا تیرگی موقت پوست است که می تواند در بیمارانی با رنگ پوست روشن تر رخ دهد. این موضوع به وارد بودن اپراتور شما بستگی دارد، معمولا تست حساسیت قبل از لیزر انجام می شود. اما اگر اپراتور شما از تجربه کافی برخوردار نباشد و کلینیک مورد نظر شما مناسب نباشد، احتمال وقوع این عارضه وجود دارد.

لازم به ذکر است که هایپرپیگمنتیشن در انواع تیره پوست کمتر مشاهده می شود. هایپرپیگمنتیشن مانند سوختگی نیست و دوام ندارد. معمولاً طی چند روز خود به خود برطرف می شود. در موارد نادر ممکن است چندین ماه طول بکشد، اما این بسیار نادر است.

هایپرپیگمنتیشن

قرمزی و تورم پوست:

قرمزی و تورم پوست ناحیه لیزر شده، از عوارض لیزر بیکینی و مورد انتظار است. اگرچه بیشتر دستگاه ها دارای سیستم خنک کننده داخلی هستند، اما می توان از بسته های یخ یا مواد خنک کننده پس از عمل برای به حداقل رساندن قرمزی و تورم استفاده کرد.

در صورت صدمه ناخواسته اپیدرم، ممکن است از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده شود. محافظت دقیق از پوست در برابر آفتاب و استفاده از ضد آفتاب یک امر ضروری و مهم می باشد که باید توسط افراد تحت درمان رعایت گردد. هم چنین شایان به ذکر است که برای به حداقل رساندن قرمزی و تورم، کرم های استروئیدی موضعی تجویز می شود.

زخم شدن نواحی لیزر شده

این مورد از عوارض جانبی شدید لیزر مو های زائد ناحیه تناسلی در افرادی که خیلی زود بدنشان زخم می شود رایج است. همان‌طور که گفتیم مضرات لیزر بیکینی بیشتر برای کسانی است که خود از قبل مشکل پوستی و یا برنزه کرده‌اند.

درد و سوزش از عوارض احتمالی :

باید بدانید که لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن فولیکول های مو با استفاده از پرتوهای کوچک لیزر با حرارت بالا طراحی شده است. گرچه ممکن است شما گرما را احساس نکنید، اما ممکن است کمی درد را احساس کنید.

مانند زیر بغل، لیزر موهای زائد در امتداد خط بیکینی دردناک تر است. البته بسیاری از افرادی که آستانه تحمل درد در آن ها بالا است، درد را تحمل می کند اما پزشک معالج برای شما کمی کرم های بی حس کننده را تجویز خواهد کرد.

گفته می شود که درد ناحیه لیزر از اپیلاسیون کمتر است، اما تفاوت در این است که درد ناشی از لیزر بیشتر طول می کشد. با این حال، ممکن است عوارض لیزر بیکینی که شامل ناراحتی و درد است ارزش نتایج طولانی مدت را داشته باشد.

همان گونه که اشاره کردیم، برای به حداقل رساندن درد، می توانید قبل از لیزر یک کرم بی حس کننده روی پوست استعمال کنید. برای بعضی بیماران درد ممکن است خفیف و برای سایرین شدید باشد.

مطالعات نشان می دهد که کمتر از یک درصد بیماران به کرم بی حس کننده برای رفع درد نیاز دارند. با این وجود نسبت به استفاده بیش از حد پماد بی حس کننده مراقب باشید، به ویژه هنگامی که تحت نظارت پزشک متخصص نیستید، زیرا این کرم های بی حسی می توانند به جریان خون وارد شده و باعث نامنظم شدن ضربان قلب، کند شدن تنفس و عوارض جدی دیگر شوند.

سوزش و التهاب لیزر بیکینی

ایجاد سوختگی،زخم ،آکنه و پورپورا از عوارض احتمالی لیزر :

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد ، لیزر موهای زائد می تواند باعث سوختگی، زخم و ایجاد آکنه شود. مناطقی از بدن که در برابر آفتاب محافظت می شوند مانند بیکینی عوارض کمتری پس از لیزر موهای زائد نشان می دهند بنابراین تا زمانی که ناحیه بیکینی را برهنه در معرض آفتاب قرار ندهید، خطر عوارض لیزر بیکینی و سوختگی آن کمتر است.

باید بدانید که این عوارض ایجاد زخم و آکنه نیز باز هم به کلینیک انتخابی و اپراتور و پزشک معالج شما بستگی خواهد داشت. در کل برای نداشتن عوارض باید به کلینیک های معتبر که از کادری با تجربه بهره می برند، مراجعه فرمایید.

تاول و کبره بستن پوست

از عوارض لیزر موهای بیکینی تاول زدن است. این عوارض جانبی ممکن است در اثر قرار داشتن پوست در معرض آفتاب آن هم کمی پس از انجام لیزر موهای زائد بدن رخ دهند.

در مورد این عوارض جانبی حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید. با این که موارد ذکر شده در بالا بسیار نادر هستند، اما خوب است که حتما در مورد آن ها آگاهی داشته باشید و سپس اقدام به لیزر کردن مو های زائد ناحیه تناسلی و یا دیگر نواحی بدن کنید. در صورت داشتن علائم هر کدام از این موارد خیلی زود با پزشک معالج خود تماس حاصل کنید.

چه افرادی بیشتر در معرض عوارض لیزر موهای زائد قرار دارند؟

لیزر درمانی برای همه مناسب نیست. پوست روشن ها بهترین نتیجه را از استفاده از لیزر می برند و ممکن است برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه لازم باشد چندین بار این کار انجام شود. تحریک پوست یک اثر جانبی خفیف استفاده از لیزر در زیر بغل، به علت گرما و نور لیزر است. این تحریک می تواند قرمز شدن جزئی پوست باشد که در عرض چند ساعت به پوسته پوسته شدن محدود می شود.

پرتوهای لیزری رنگدانه ها را مورد هجوم قرار می دهند، بنابراین پوست های روشن کمتر آسیب می بینند. افرادی که پوست تیره دارند، بیشتر احتمال دارد دچار سوختگی شوند. با این حال، آسیب های ایجاد شده در پوست، دائمی نیستند و دستگاه های لیزر جدید طول موج هایی دارد که برای پوست تیره نیز مناسب است.

افرادی که در ناحیه بیکینی پوست بسیار حساسی دارند، ممکن است دچار تحریک پوستی و کمی درد شوند. برای رفع و کاهش این مشکل می توان از کرم های بی حسی موضعی استفاده کرد.

آیا ناباروری از عوارض لیزر بیکینی می باشد؟

لازم به ذکر است که متخصصان می گویند خطر برای ایجاد عوارض لیزر بیکینی برای طولانی مدت بسیار نادر است. اما یک شایعه در فضای مجازی وجود دارد، به این صورت که انجام لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی می تواند باعث ناباروری شود اما پایه و اساس علمی ندارد، به دلیل آن که روش لیزر موهای زائد عملکرد خود را فقط از طریق هدف قرار دادن رنگ دانه فولیکول مو انجام می دهد.

لیزرهایی که استفاده می شوند کمتر از یک میلی متر در پوست نفوذ می کند، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان یا رحم وجود ندارد. اما حتی اگر لیزر به این اندام ها می رسید که در واقع هرگز این اتفاق نمی افتد، با این حال هیچ تأثیری در باروری ندارند.

نکته بسیار مهم:

آنچه در استفاده از لیزر خطرناک است، انجام لیزر موهای زائد درآرایشگاه ها و سالن های اسپا توسط افراد غیر حرفه ای به جای انجام آن در کلینیک پوست تحت نظر متخصص پوست است. اگر اپراتور دانش و مهارت استفاده از دستگاه های لیزر را نداشته باشد باعث سوختگی یا ایجاد لکه های تیره می شود.

آیای لیزر بیکینی بر روی قاعدگی تاثیر دارد؟

لیزر بیکینی روی چرخه قاعدگی شما هیچ تاثیری ندارد و باعث قاعدگی نامنظم نمی شود. اگر چنین مشکلی دارید حتما برای تشخیص علت آن به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. لیزر بیکینی در دوران قاعدگی هیچ عوارضی ندارد. اما دختران مجرد در زمان قاعدگی نمی توانند جلسات لیزر بیکینی را ادامه دهند. چون نمی توانند از تامپون برای خونریزی قاعدگی استفاده کنند.

در پاسخ به این سوال که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی می شود باید گفت اگر لیزر بیکینی را در مراکز غیربهداشتی مثل آرایشگاهها انجام داد امکان انتقال بیماریهایی مثل زگیل تناسلی و تبخال تناسلی وجود دارد. بنابراین به هیچ وجه برای لیزر به چنین مراکزی مراجعه نکنید.

راه حل درمانی برای عوارض لیزر موهای بیکینی چه می باشند؟

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد ، همان گونه که اشاره داشتیم، عوارض لیزر موهای بیکینی کاملا موقت و زودگذر هستند. اما برای کوتاه شدن همین عوارض نیز راه حل های کاربردی وجود دارد که از مهم ترین و در دسترس ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از لباس های گشاد
  • بازگشت هرچه سریع تر به خانه
  • استفاده از پماد زینک اکساید
  • استفاده از کمپرس یخ
  • استفاده از ژل آلوئه ورا
  • عدم استفاده از اب گرم

در زیر به تشریح هر یک از موارد ذکر شده می پردازیم.

استفاده از لباس گشاد :

لازم به ذکر است که یکی از عمده دلایل افزایش زمان سوزش در ناحیه خاص استفاده از لباس زیر و شلوار تنگ است. ما به شما پیشنهاد می دهیم در زمان مراجعه لباس راحتی به تن کنید. این کار کمک می کند بعد از انجام لیزر پوست شما به لباس ساییده نشود. لازم به ذکر است که همین راه حل ساده از قرمزی پوست شما نیز پیشگیری می نماید.

بازگشت هرچه سریع تر به خانه :

اگر احساس دارید که سوزش در ناحیه بیکینی زیاد شده است هرچه سریع تر به خانه بازگریدید. بعد از انجام لیزر موهای زائد شرایط برای بازگشتن به محیط کار فراهم است. این روش از بین بردن موهای زائد نیاز به استراحت و دوران نقاهت ندارد.

اما  برای اینکه از بیشتر شدن یوزش پیشگیری شود بهتر است که به خانه بازگردید. لباس خود را تعویض کنید و به موارد بعدی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه داشته باشید.

استفاده از پماد زینک اکساید

استفاده از پماد زینک اکساید و کرم های ترمیم کننده :

لازم به ذکر است که زینک اکسید پمادی ترمیم کننده است که برای سوختگی های سطحی تجویز خواهد شد. می توان اذعان داشت که این پماد هیچ گونه عوارضی ندارد و بدون نسخه  در داروخانه ها به فروش می رسد. از مزایای استفاده از پماد زینک اکساید و دیگر کرم های ترمیم کننده می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • استفاده از این پماد سوختگی شما را کاهش می دهد.
  • التهاب ایجاد شده را تسکین می دهد.
  • به ترمیم سریعتر پوست شما کمک می کند.

نحوه مصرف این پماد ها و یا کرم ها به این صورت می باشد که پماد را باید روی قسمت هایی که احساس سوزش دارید بزنید و کمی منتظر باشید تا سوزش و التهاب کمتر شود.

استفاده از کمپرس یخ :

کمپرس یخ به خنک شدن محل لیزر شده کمک می کند. همان گونه که بیان شد سوزش و سوختگی از عوارض لیزر موهای زائد بیکینی به شمار می آید. استفاده از کمپرس یخ به خنک شدن ناحیه لیزر شده کمک می نماید. اگر احساس کردید که سوزش شما را آزار می دهد می توانید از یک کمپرس یخ برای چند ساعت استفاده کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا:

لازم به ذکر است که ژل الوئه ورا محلولی شگفت انگیز برای نرمی پوست و ترمیم سوختگی آن می باشد. بعد از لیزر موهای زائد پوست شما مقداری خشک می شود. این ژل به نرمی پوست شما کمک بسیاری خواهد کرد. می توانید آن را از عطاری ها تهیه کرده و یا از داروخانه خریداری کنید و آن را روی محل قرمز شده و سوخته قرار دهید و بعد از مدتی آن را پاک کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا

عدم استفاده از اب گرم :

لازم به ذکر است که تا مدتی بعد از لیزر موهای زائد نباید برای شستشو از آب گرم استفاده کنید. پوست حساس شما نیاز به خنک بودن دارد. البته شستشو با آب بسیار سرد نیز توصیه نمی شود و استفاده از آب ولرم بهترین گزینه است.

نکات بسیار مهمی که باید آن ها را رعایت فرمایید به صورت زیر است:

  • بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد حمام نکنید
  • هرگز بعد از لیزر پوست خود را نخارانید
  • از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده را فراموش نکنید
  • حمام کردن را قبل از لیزر موهای زائد بیکینی انجام دهید. ( با حمام کردن بعد از لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد نواحی خاص را طولانی می شود )

جلوگیری و درمان عوارض لیزر برای دختر مجرد:

دختران مجردی که تصمیم دارند برای حذف موهای زائد بیکینی خود از لیزر استفاده کنند باید از عوارض لیزر بیکینی برای دختر آگاه باشند و اقداماتی را برای به حداقل رساندن این خطر انجام دهند.

برای جلوگیری از عوارض جانبی ، رعایت دقیق دستورالعمل های قبل و بعد از درمان ، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از عمل و اجتناب از اصلاح یا اپیلاسیون ناحیه تحت درمان تا چند روز قبل و بعد از عمل بسیار مهم می باشد.

لیزر بیکینی و سرطان : آیا لیزر بیکینی باعث سرطان میشود؟ هیچ شواهدی برای اثبات این مورد وجود ندارد و اشعه های لیزر هم فقط روی فولیکول های مو تاثیر میگذارد.

لیزر بیکینی و ناباروری : یکی دیگر از شایعات نادرست تاثیر لیزر بیکینی بر بارداری است.لیزر درمانی به هیچ عنوان به تخمدانها و یا رحم نفوذ نمی کند که باعث نازایی و ناباروری در دختران شود. لیزر بیکینی و کیست تخمدان هم هیچ ارتباطی به هم ندارند و لیزر بیکینی اصلا باعث بروز کیست تخمدان یا باعث سندروم تخمدان پلی کیستیک نمی شود.

لیزر بیکینی و قاعدگی : لیزر بیکینی روی چرخه قاعدگی شما هیچ تاثیری ندارد و باعث قاعدگی نامنظم نمی شود.

آیا اشعه لیزر برای دختر ضرر دارد؟

اشعه لیزر مورد استفاده در روش های زیبایی از جمله لیزر موهای زائد بیکینی ، زمانی که توسط یک متخصص مجاز و با تجربه انجام شود ایمن می باشد. اشعه لیزر مورد استفاده در این روش ها به طور خاص برای هدف قرار دادن فولیکول های مو طراحی شده است و به اندازره کافی به عمق بدن نفوذ نمی کند که آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

جلوگیری و درمان عوارض لیزر برای دختر مجرد :

عوارض این خدمات با گذشت زمان از بین میروند اما برای کوتاه کردن این مدت هم میتوانید نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  • استفاده از لباس های گشاد
  • بازگشت هرچه سریع تر به خانه
  • استفاده از پماد زینک اکساید
  • استفاده از کمپرس یخ
  • استفاده از ژل آلوئه ورا
  • عدم استفاده از اب گرم

آیا لیزر موهای زائد بیکینی برای دختران مجرد مناسب می باشد ؟

لیزر موهای زائد گزینه خوبی برای دختران مجرد می باشد اما مانند هر کار زیبایی دیگر بهتر است که با انجام تحقیقات و مشاوره از متخصصین این حوزه انجام گیرد. اینکه شما در کلینیک لیزر خوب و با دستگاهی مناسب مو و تایپ پوستی خود لیزر بیکینی انجام دهید می تواند جزو بی عارضه ترین روش ها باشد.

آیا خطر زخم جز عوارض لیزر بیکینی برای دختر می باشد؟

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد ، جای زخم ناشی از لیزر بیکینی ممکن است زمانی رخ دهد که فرد پوست تیره دارد و یا سابقه ای در اسکار کلوئیدی دارد. به همین دلیل انتخاب جای درست برای لیزر و استفاده از اپراتورهای مجرب و رعایت دستور العمل های مراقبت پس از درمان و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا برنزه شدن قبل و بعد از درمان بسیار مهم میباشد.

شما می توانید برای انجام خدمات لیزر در غرب تهران ، لاغری موضعی ، لیزر موهای زائد پا و … با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم های زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


۲ پاسخ به “آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد؟ + عوارض لیزر بیکینی برای دختر”

  1. سمیرا سهرابی گفت:

    آیا لیزر بیکینی ضرر دارد؟

    • همان طور که حتما می دانید، نظافت و سلامت ناحیه تناسلی یکی از مهمترین مواردی است که متاسفانه زیاد به آن پرداخته نمی شود.
      تمیز نگه داشتن این ناحیه و از بین بردن موهای زائد آن، یکی از ساده ترین کارهایی است که تمامی افراد جهت جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های اندام تناسلی باید انجام دهند. برای حذف موهای این قسمت روش های مختلفی مانند شیو ، وکس ، اپیلاسیون و … وجود دارد، اما هیچ یک از آنها به اندازه لیزر ناحیه تناسلی موثر نیستند. چرا که با استفاده از سایر روش ها، رشد موها تنها برای مدتی متوقف می شود، در حالی که با استفاده از لیزر، رشد موها تنها بعد از چند جلسه به طور کامل متوقف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما