تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کاهش درد لیزر موهای زائد

برای کاهش درد لیزر چه کار باید کرد؟


تاریخ انتشار : 7 فروردین 1400          تاریخ بروزرسانی : ۷ فروردین ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (4 امتیاز)

همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم ، لیزر موهای زائد تنها راهی است که می‌تواند برای همیشه از شر موهای بدن خلاص شد. این روزها بیشتر از قبل درمان لیزر طرفدار دارد. سؤالاتی که همیشه برای طرفداران لیزر مطرح است ، این است که برای کاهش درد لیزر چکار باید کرد؟ یا اصلاً آیا لیزر درد دارد؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

آیا واقعا لیزر بدون درد داریم؟

برداشتن مو با روش‌های مختلف فرایندی است که غالباً با درد ناگهانی همراه است. بااین‌وجود، میل شدید به داشتن پوستی صاف و بدون موهای زائد، شمارا مانند سایر زنان و گاهی اوقات مردان تحت‌فشار قرار می‌دهد تا این سختی را تحمل کرده و به هر قیمتی از شر موهای زائد بدن خلاص شوید!

از بین کلیه روش‌های رفع موهای زائد، لیزر مو با دستگاه کندلا الکس محبوب‌ترین روش است چون علاوه بر دقت و اطمینان در از بین بردن موهای زائد از نواحی مختلف بدن مانند پا، زیر بغل، خط بیکینی و حتی صورت، سرعت بالایی دارد و می‌توان با دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت 2019، لیزر بدون درد را تجربه کرد.

احساس درد یک عامل ذهنی است. حساسیت نسبت به درد هنگام لیزر کردن در افراد گوناگون متفاوت است. معمولاً افراد در جلسات ابتدایی درد و ناراحتی بیشتری تجربه خواهند کرد. زیرا موهای بیشتری روی پوست وجود دارد و رفع موهای زائد زخیم دردناک‌تر است. با پیشرفت جلسات لیزر مو با دستگاه کندلا الکس، از میزان درد و ناراحتی کاسته می‌شود. چون تعداد موهایی که با جذب لیزر حرارت تولید می‌کنند؛ کمتر شده و موها به‌طورکلی نازک‌تر می‌شوند.

لیزر موهای زائد اگر با روش‌های مناسب انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. اما مطمئناً لیزر مو با لیزر کندلا الکس مانند ماساژ یا درمان توسط آبگرم روشی سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش نیست.

در حقیقت ناراحتی یا دردی که بسیاری از افراد هنگام انجام لیزر برای رفع موهای زائد احساس می‌کنند، ناشی از حرارت ایجادشده توسط لیزر برای تخریب فولیکول مو است.

بنابراین اگر دستگاه لیزر مانند لیزر مو کندلا الکس 2019 بتواند ناحیه‌ای از بدن را که تحت درمان قرار دارد؛ خنک کند می‌توان گفت که لیزر بدون درد است. اما گاهی اوقات درصورتی‌که به متخصص لیزر مجرب و حرفه‌ای مراجعه نکنید یا از دستگاه‌های لیزر تقلبی استفاده کنید یا اقدامات احتیاطی را رعایت نکنید؛ لیزر موهای زائد می‌تواند دردناک باشد.

نکات زیادی وجود دارد که اگر پیش از لیزر کردن رعایت کنید؛ درد کمتری احساس خواهید کرد. اما پیش از بیان این نکات باید بدانید راز لیزر بدون درد خنک کردن مناطقی است که قرار است تحت درمان قرار گیرند. خنک کردن پوست نواحی از بدن که موهای آن باید درمان شود، به‌طور قابل‌توجهی درد و ناراحتی ناشی از حرارت ایجادشده توسط نور لیزر را از بین می‌برد.

آیا لیزر درد دارد؟

چند راه کار برای کم کردن درد لیزر :

طبق تحقیقات صورت گرفته در ارتباط بااینکه چگونه درد لیزر را کم کنیم محققان به این نتیجه رسیده‌اند که رعایت چند راهکار ساده قبل از لیزر مو، باعث کاهش چشمگیر درد ناشی از استفاده از لیزر کندلا الکس می‌شود:

روز قبل با یک تیغ تمیز و جدید اصلاح کنید. با شیو کردن، لیزرها می‌توانند بهتر فولیکول ها را هدف قرار دهند. با استفاده از تیغ جدید و تمیز، هیچ باکتری برای طولانی‌مدت وجود نخواهد داشت که بتواند بعد از درمان با لیزر، درماتیت تماسی (یک واکنش آلرژیک با تأخیر) ایجاد کند.

از خوردن کافئین خودداری کنید. چون مصرف قهوه، یا هر چیزی که کافئین دارد باعث افزایش حساسیت شده و درد و عوارض ناشی از لیزر مو را افزایش می‌دهد.

شب قبل به مقدار کافی بخوابید و آب بنوشید. اگر دچار خستگی و کمبود آب شوید، احساس درد شما بیشتر خواهد شد.

از تکنسین بخواهید با سرعت‌بالا عمل کند. تکنسین‌ها هنگام استفاده از لیزر تکنیک خاص خود رادارند. برخی از آن‌ها با سرعت‌بالا عمل می‌کنند، و برخی دیگر با سرعت کم و مداوم عمل می‌کنند. ممکن است یک تکنیک روی پوست شما احساس بهتری نسبت به روش دیگر داشته باشد که خود می‌تواند به کاهش درد لیزر کندلا الکساندرایت کمک کند.

از برنزه کردن پوست خود و استفاده از ضد آفتاب خودداری کنید. اگر پوست دچار سوختگی شود، قرار گرفتن در معرض نور اشعه ماوراءبنفش برای شما دردناک‌تر خواهد بود. همان‌طور  که مشاور حرفه‌ای  پیش از لیزر توصیه‌هایی به شما کرده، از پوست خود محافظت کنید.

با لیزر ۹۰ درصد موها از بین می‌رود :

با درمانی لیزری حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد موهای زائد خود را از بین می‌برید و تنها درصد باقیمانده موهایی نازک ، کم‌رنگ و سست هستند.در این روش حذف موها ، لیزر با تولید اشعه ، فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس این اشعه با گرمای تولیدشده در ملانین مو موجب سوزاندن پیاز مو می‌شود.

در آخر شما با گذراندن ۶ الی ۸ جلسه لیزر و رعایت اصول آن از شر موهای بدن خود برای همیشه راحت شوید.بهتر است بدانید درمان لیزر برای همه یک نتیجه یکسان نمی‌دهد. برای هر فردی با یک نوع پوست و مو و عوامل دیگر متفاوت عمل می‌کند.

اما کسانی که پوست‌های روشن و موهای تیره‌ای دارند ، بهترین نتیجه را از درمان لیزر مشاهده می‌کنند.همان‌طور که میدانید ، اشعه لیزر با سوزاندن ریشه مو ، موهای زائد از بین می‌روند که مطمئناً انجام این مراحل هیچ دردی احساس نمی‌شود.

میزان درد لیزر موهای زائد در قسمت های مختلف :

  1. میزان درد لیزر صورت:

ضخامت پوست در نقاط مختلف پوست متفاوت است. پشت لب به دلیل نازک بودن پوست آن دردناک‌ترین منطقه می‌باشد. اما این درد حتی 5 دقیقه هم طول نمی‌کشد! نواحی دیگر مانند چانه، زیر چانه و گونه‌ها به دلیل ضخیم بودن پوست میزان درد آن‏ها قابل‌تحمل‌تر است و گاهی حتی احساس نمی‌شود.

  1. میزان درد لیزر دست‌ها:

نسبت به ساق دست و بازوها ناحیه زیر بغل بسیار دردناک است. اما فکر اینکه دیگر هیچ‌وقت به ژیلت و کرم موبر نیازی نیست احساس درد را کاملاً از بین می‌برد. پوست بازو تقریباً مشابه پوست صورت است. اعصاب موجود در ناحیه پشت لب بیشتر از بازوها است درنتیجه ازلحاظ دردناکی در محدوده‌ی قابل‌تحمل است و نیازی به بی‌حسی هم ندارد.

  1.  درد لیزر بیکینی:

اگر تابه‌حال بیکینی خود را اپیلاسیون کرده باشید باید بدانید که درد ناشی از لیزر بسیار کمتر از اپیلاسیون است. مطمئن باشید از این مرحله به‌راحتی خواهید گذشت.

  1. میزان درد لیزر موهای زائد پاها :

کم درد ترین ناحیه بدن همین ران‌ها هستند. اما راجع به ساق پا باید بیشتر دقت کرد. برای افرادی که آستانه تحمل درد آن‏ها پایین است استفاده از پماد بی‌حسی در ناحیه ساق پا برای کاهش درد لیزر بسیار توصیه می‌شود.

  1. میزان درد لیزر موهای زائد شکم:

پوست شکم ضخیم اما حساس است مخصوصاً اگر فرد قلقلکی باشد. ممکن است شات ‏های لیزر باعث تکان خوردن شما شود. در این شرایط برای کاهش درد لیزر سعی کنید بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

  1. میزان درد لیزر موهای زائد کمر:

معمولاً ناحیه پشت به دلیل استخوانی بودن و نداشتن گوشت اضافی دردناک است. برای کاهش درد لیزر حتماً از پماد بی‌حسی استفاده کنید.

لیزر بدون درد

به حداقل رساندن احتمال سوختگی و درد :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های بروز و پیشرفته‌ای در کلینیک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های پیشرفته لیزر موهای زائد با تولید چندین طول‌موج و انجام تنظیمات لازم لیزر موهای زائد برای افراد مختلف بارنگ و نوع پوست و مو متفاوت ساپورت می‌کنند.

این‌گونه دستگاه با داشتن سیستم خنک‌کننده احتمال سوختگی را به حداقل می‌رساند. سیستم خنک‌کننده به‌گونه‌ای عمل می‌کند که هنگام تماس با سطح پوست اجازه بالا رفتن دما در پوست را نمی‌دهد. به همین خاطر درد ناشی از سوزش برطرف می‌شود.

بااین‌حال در ادامه مقاله به بررسی مراقبت‌های لازم برای کاهش درد زمان لیزر درمانی می‌پردازیم.

  1. کاهش درد لیزر با استفاده از بی‌حس‌کننده ها

معمولاً برای کاهش درد لیزر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود‌‌. حدود نیم ساعت قبل از شروع لیزر درمانی از مواد بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود.

استفاده از کمپرس یخ قبل از شروع انجام لیزر می‌تواند کمک بزرگی در بی‌حس شدن ناحیه داشته باشد. استفاده از دستگاه‌های لیزر دارای سیستم خنک‌کننده نقش مهمی در کاهش درد در جلسات لیزر درمانی دارد.

در دوران قاعدگی خانم‌ها به دلیل حساسیت بیشتر بدنشان ، با انجام لیزر در این دوران درد بیشتری احساس می‌شود. پیشنهاد می‌شود جلسات لیزر درمانی خود ره طوری برنامه‌ریزی کنید که در این دوران قرار نگیرد.

قبل از درمان سعی کنید ، آب زیادی مصرف کنید. نوشیدن زیاد آب قبل از شروع لیزر تأثیر بسیار مؤثری در کاهش سوزش و درد حاصل از لیزر دارد.

برای لیزر کردن نیازی به موهای بلند ندارید. پس قبل از این‌که به مرکز زیبایی لیزر مراجعه کنید ، بدن خود را شیو کنید. چراکه درد لیزر برای موهای شیو شده کمتر از موهای بلند است.

برخی از دستگاه‌ها سرعت بیشتری در انجام لیزر دارند. بنابراین باعث می‌شود درد کمتری احساس کنید و زودتر به نتیجه دلخواه برسید. از خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار و انواع قهوه قبل از درمان خودداری کنید. چراکه وجود کافئین موجب افزایش درد می‌شود.

هنگامی‌که در حین درمان لیزر تحمل درد برای شما غیرممکن بود. از پزشک یا تکنسین خود درخواست کنید برای چند دقیقه لیزر را انجام ندهد. در این فاصله زمانی می‌توانید از کمپرس یخ به وضعیت سوزش و درد حاصل از لیزر بهبود دهید.

کرم‌های بی‌حسی مانندEMLA (که فقط 2.5٪ لیدوکائین و 2.5٪ پریلوکائین است) یا  ELA Max که یک کرم بی‌حسی بدون نسخه است که نیازی به نسخه ندارد؛ می‌توانند برای نواحی کوچک بدن مانند خط بیکینی استفاده شود.  EMLA را می‌توان حدوداً یک ساعت قبل از جلسه لیزر در نواحی کوچک بدن اعمال کرد. اما حتماً متخصص لیزر را در این خصوص در جریان بگذارید. گاهی اوقات مصرف بیش‌ازحد کرم‌های حاوی لیدوکائین موجب می‌شود عوارض جانبی پس از لیزر جبران‌ناپذیر باشد.

هشدار: کرم‌های بی‌حسی نباید در مناطق وسیعی مانند پاها، کم، قفسه سینه یا هنگامی‌که چند ناحیه از بدن در یک روز لیزر می‌شود، استفاده شود.

  1. از ضدالتهاب‌ها استفاده کنید

ضدالتهاب‌هایی مانند  Aleve، Motrin( که به آن ایبوپروفن نیز گفته می‌شود) و Advil بهترین کارایی رادارند. این داروها را طبق دستور پزشک متخصص مصرف کنید. اشتباه رایجی که معمولاً بیماران را دچار مشکل می‌کند، مصرف بیش‌ازحد آن است. همیشه این نوع داروهای ضدالتهاب را همراه با غذا مصرف کنید.

  1.  از خنک‌کننده استفاده کنید

از تکنسین بخواهید که قبل و بعد از لیزر از خنک‌کننده آلوئه ورا  روی پوست شما استفاده کند تا ناحیه تحت درمان را آرام و خنک کند. کرم‌های خنک‌کننده می‌توانند التهاب ایجادشده روی پوست را تسکین دهند و درنتیجه درد و سوزش شما کاهش خواهد یافت.

  1. از دستگاه IPL  دوری‌کنید زیرا برخلاف لیزر کندلا الکس درد زیادی را تجربه خواهید کرد.

مطمئن شوید که مرکز لیزر از دستگاه Intense Pulsed Light یا IPL استفاده نمی‌کند. در درمان با نور پالس شدید از دستگاه خنک‌کننده استفاده نمی‌کنند که موجب می‌شود درد زیادی را تجربه کنید.

در سال‌های اولیه متخصصان تلاش کردند که به‌منظور کاهش درد ناشی از لیزر IPL یک دستگاه خنک‌کننده را به یکی از دستگاه‌های لیزر IPL به نام Photoderm اضافه کنند اما استفاده از دستگاه خنک‌کننده موجب شد که این درمان بی‌اثر باشد؛ به همین دلیل دستگاه لیزر IPL با ایجاد حرارت بسیار زیاد روی پوست، موجب می‌شود درد بسیار زیادی داشته باشید.

شیمون اکهاوس، مهندس هوافضا، لیزر IPL را برای سوزاندن رنگ هواپیماهای جنگنده طراحی کرده بود. تصور کنید که چنین لیزری چه دردی روی پوست شما به وجود خواهد آورد.

  1. از وسایل بازی یا سرگرمی کوچک مانند توپ‌های کوچک پلاستیکی استفاده کنید.

توپ‌های کوچک را می‌توانید باقیمت کمتر از ۲۰ هزار تومان خریداری کنید. از این توپ‌ها معمولاً برای تسلط بر درد، استرس یا آسیب‌دیدگی استفاده می‌کنند. تجربه نشان داده که بیماران درگذشته نتایج بسیار خوبی از فشردن این توپ‌ها هنگام لیزر کردن دریافت کرده‌اند.

فشردن توپ توجه شمارا به سمت خود جلب کرده و موجب احساس آرامش شما هنگام لیزر موهای زائد می‌شود. فشردن این توپ‌ها تنش و استرس را کاهش می‌دهد که می‌تواند بهترین روش برای کاهش درد لیزر موهای زائد در افرادی است که استرس زیادی دارند.

کاهش درد و سوزش و سوختگی لیزر

  1. فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد را رعایت نمایید

  • البته فاصله بین هر جلسه توسط پزشک تعیین می‌شود.
  • اما فاصله استاندارد بین هر جلسه بین 25 تا 30 روز متغیر است.
  • البته فاصله دو و یا سه جلسه آخر را می‌توان بیشتر یک ماه افزایش داد.
  • انجام لیزر در فاصله‌های کوتاه دردآور است و در فاصله‌های  طولانی درنتیجه کار تأثیر می‌گذارد.
  1. قبل از درمان با لیزر، از پزشک لیزر خود در مورد Valium سؤال کنید

اگر پزشک لیزر شما Valium را تجویز می‌کند، روز انجام لیزر، رانندگی نکنید. والیوم نیمه‌عمر طولانی دارد و این بدان معنی است که برای خنثی شدن آن در بدن زمان زیادی طول می‌کشد. رانندگی پس از مصرف والیوم یا آرام‌بخش مانند رانندگی در حالت مستی است و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.

  1. در طول درمان با لیزر با متخصص صحبت کنید

در جراحی ، به این روش، بیهوشی کلامی گفته می‌شود. صحبت کردن  ذهن شمارا طی عمل جراحی موضعی که بیدار هستید، منحرف کرده و برای کاهش درد هنگام لیزر موهای زائد بسیار مفید است. وقتی روی آنچه احساس می‌کنید متمرکز نباشید و به چیزی که می‌خواهید بگویید فکر می‌کنید، درد زیادی احساس نمی‌کنید.

  1. قبل از جلسات لیزر، موهای خود را شیو کنید

هرچه طول مو طولانی‌تر باشد، درد ناشی از لیزر موهای زائد بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که معمولاً توصیه می‌شود حداقل یک یا دو روز قبل از درمان، ناحیه را اصلاح کنید تا موهای ناحیه تحت درمان را تا حد امکان کوتاه شود، اما مطمئن شوید که برای کار با لیزر قابل‌مشاهده است. بنابراین نباید از روش‌هایی مانند اپیلاسیون استفاده کنید.

  1. سرعت مناسبی را انتخاب کنید.

هر تکنسینی تکنیک خاص خود را در استفاده از لیزر دارد. برخی ترجیح می‌دهند با سرعت آهسته و درعین‌حال مداوم پیشروی کنند. برخی دیگر دستگاه لیزر مو را سریع‌تر با فواصل زمانی به کار می‌برند. اگر از سرعت عمل متخصص لیزر ناراضی هستید، از تکنسین بخواهید که سرعت خود را طبق راحتی شما تنظیم کند.

در مورد میزان درد نیز همین مسئله صادق است. هرلحظه که درد غیرقابل‌تحملی را تجربه کردید، از تکنسین بخواهید که فوراً متوقف شود. آن‌ها همیشه می‌توانند قبل از ادامه لیزر، زمان کافی را به شما اختصاص دهند تا احساس آرامش کنید.

  1. قبل از لیزر کردن حتماً مقدار زیادی آب بنوشید.

سعی کنید پیش از شروع لیزر با دستگاه کندلا الکس آب کافی بنوشید. حداقل 4 تا 5 ساعت قبل از جلسه لیزر حدود 4 لیوان آب مصرف کنید. اگر آب زیادی بنوشید، حین لیزر موهای زائد هیچ ناراحتی احساس نخواهید کرد. این تکنیک کاملاً تائید شده و بدون هزینه است.

باوجود نکات مهمی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم؛ بهتر است پیش از شروع جلسات لیزر با یک متخصص واجد شرایط مراقبت از پوست مشورت کنید تا همه‌چیز در مورد لیزر موهای زائد، خصوصاً فواید و عوارض آن را بدانید. علاوه بر این، مهم است که فقط برای به حداقل رساندن عوارض و درد ناشی از لیزر موهای زائد، به کلینیک پزشکی باسابقه و باتجربه مراجعه کنید.

چه کسانی نمی‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند :

لیزر موهای زائد مانند هر عملکرد زیبایی دیگری دارای محدودیت‌های خاص خودش است و برای دسته‌های مختلفی از اشخاص هیچ فایده‌ای ندارد و استفاده از آن موجب آسیب رساندن به پوست بدن می‌شود.

توصیه می‌شود قبل از انجام لیزر حتماً سلامتی پوست خود را ارزیابی کنید و باید توسط پزشک متخصص پوست موردبررسی قرار بگیرید که آیا می‌توانید لیزر موهای زائد انجام دهید یا نه؟

شما باید قبل از شروع لیزر درمانی هرگونه سؤالی که در ذهن دارید ، مانند سؤال برای کاهش درد لیزر چکار باید کرد؟ که در ابتدا مقاله به آن پرداختیم ، از پزشک متخصص خود بپرسید.

چگونگی کاهش درد لیزر

موانع درمان لیزر شامل موارد زیر است :

لیزر موهای نازک و کرکی را از بین نمی‌برد :

کسانی که موهای قرمز یا خاکستری دارد ، گزینه مناسبی برای انجام لیزر نیستند. همچنین لیزر بر روی موهای کرکی و نازک اثربخش نیست.

کسانی که تازه سولاریوم یا حمام آفتاب رفتند :

افرادی که پوست‌های خود را برنزه کرده‌اند ، باید حداقل ۲ الی ۳ ماه صبر کنند تا رنگ پوستشان به رنگ طبیعی خود برگردد.

وجود تبخال فعال :

در صورت وجود تبخال در ناحیه موردنظر برای لیزر ، امکان انتقال ویروس و بروز عفونت وجود دارد. کسانی که تب‌خال فعال یا سابقه‌ی آن رادارند ، پزشک برای آن‌ها داروهای ضدویروسی تجویز می‌کند.

وجود زخم عفونتی:

در صورت وجود یک زخم عفونتی بر روی بدنتان ، انجام لیزر باعث انتقال عفونت به نواحی دیگر بدن می‌شود

مبتلابه بیماری‌های پوستی:

در صورتی مبتلابه بیمارهای پوستی مانند پسوریازیس ، ویتیلیگو باشید ، در اثر انجام لیزر دچار زخم یا سوختگی می‌شود . و میزان درد حاصل از لیزر افزایش پیدا می‌کند.

خانم‌های باردار یا شیرده:

البته سند قطعی ممنوعیت لیزر برای خانم‌های باردار معلوم نشده ، اما توصیه می‌شود انجام لیزر را این دوران انتخاب نکنید.

کلام آخر :

حال با یکدیگر به سؤالات رایج علاقه‌مندان لیزر موهای زائد مانند برای کاهش درد لیزر چکار باید کرد یا چه کسانی نمی‌توانند لیزر انجام دهند ، پاسخ دادیم.در مقاله‌های بعدی با عوارض لیزر بدن اطلاعات بیشتری بدانید. اکنون با آگاهی بیشتر می‌توانید به کلینیک‌های پوست ، مو و زیبایی برای انجام لیزر در غرب و مشاوره قبل از آن مراجعه کنید.


۲ پاسخ به “برای کاهش درد لیزر چه کار باید کرد؟”

  1. سوگند گفت:

    سلام
    شما چه دستگاهی دارین توی کلینیک برای لیزر موهای زائد؟ و اینکه جواب میده چون من یه بار یه جا رفتم ولی جواب خوبی نگرفتم از دستگاهشون

    • سلام
      ما توی مهراز کلینیک از به روز ترین دستگاه الکس کندلا استفاده می کنیم که جوابدهی ۹۰٪ داره از جلسه اول لیزر .. میتونید برای مشاوره و رزرو وقت با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما