تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر برای پوست های سبزه و تیره

بهترین دستگاه لیزر برای پوست های سبزه و تیره کدام است؟ + انواع دستگاه مناسب پوست سبزه


تاریخ انتشار : 5 فروردین 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۲ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.7/5 - (12 امتیاز)

بهترین لیزر برای پوست های سبز و تیره

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره ، امروزه روش های بسیار نوینی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که پر طرفدار ترین آن ها لیزر موهای زائد می باشد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست های سبزه و تیره ، دستگاه الکساندرایت است که برای پوست های تیره با موهای ضخیم و سیاه عالی می باشد.

لیزر موهای زائد با اثر بخشی بسیار مناسب و طولانی باعث شده است که به یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد شناخته شود و بسیاری از افراد از این روش استفاده نمایند.

جلوگیری از رشد موهای زائد می تواند به وسیله لیزر آن ها به راحتی انجام گیرد و می توان به جرئت اذعان داشت که لیزر موهای زائد تا 80 درصد اثر بخشی دارد یعنی تا 80 درصد از رشد موهای زائد شما جلوگیری می کند و آن ها را از بین می برد. همان گونه که در مقاله های گذشته توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم، طول موج لیزر موهای زائد برای طیف های پوستی ( از روشن تا تیره ) متفاوت است.

یعنی اگر شما از پوستی تیره یا برنزه برخوردار هستید، نمی توانید از لیزر هایی که برای رنگ پوست روشن استفاده می شوند، بهره ببرید و باید لیزر مناسب با پوست خود را استفاده نمایید. در این مقاله به بررسی بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، جوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر و تعیین وقت فرم زیر را تکمیل کنید و یا با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید.

لیزر پوست های تیره:

لیزر موهای زائد سال های سال است که به عنوان یک راه مناسب برای از بین بردن موهای زائد شناخته می شود. لازم به ذکر می باشد که در گذشته اغلب افرادی که دارای پوست تیره یا برنزه بودند، هنگام لیزر کردن موهای زائد خود دچار سوختگی پوست می شدند و این سوختگی ها در برخی از موارد بسیار دردناک بود و لک و جای آن ها تا مدت ها بر روی پوست افراد می ماند.

باید بدانید که ملانین که جزئی از رنگدانه های پوست و مو است، جاذب اصلی نور لیزر است و در افرادی که پوستی تیره دارند، این ملانین بسیار است و در هنگام لیزر همین موضوع باعث سوختگی آن ها می شود. هنگامی که نور دستگاه لیزر حذف موهای زائد بر پوست تابانده می شود، انرژی آن توسط ملانین ها که جزئی از ساختار مو هستند، جذب می شود و فولیکول مو از این جذب انرژی دچار آسیب می گردد و از بین خواهد رفت.

زمانی که علاوه بر موها، پوست نیز دارای ملانین بسیار بالایی باشد و در حقیقت رنگ تیره تری داشته باشد، این امکان نیز وجود دارد که مقداری از انرژی نور لیزر را جذب کند و دچار سوختگی گردد. امروزه  با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر مو دیگر لازم نیست نگران چنین مسائلی باشید چرا که برای لیزر پوست تیره دستگاه های اختصاصی ساخته شده اند. این دستگاه ها می توانند از سوختگی پوست های تیره پس از لیزر کردن جلوگیری نماید.

در سرتاسر دنیا بسیاری از متخصصان پوست از این دستگاه های جدید استفاده می کنند بدون آن که برای بیماران مشکلات پوستی به وجود بیاید. در حال حاضر نیز در ایران و در کلینیک های معتبر این دستگاه لیزر وجود دارد و افراد با پوست تیره و برنزه می توانند به کلینیک ها مراجعه کرده و به راحتی زیر نظر پزشک پوست خود را لیزر کنند.

لیزر مناسب پوست های تیره و سبزه

لیزر بر روی پوست سبزه چگونه عمل میکند ؟

قبل از آشنایی با انواع دستگاه­های لیزر برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر پوست سبزه، در گام اول بهتر است با عملکرد کلی این دستگاه­ها آشنا شوید. در این بخش به‌طور مختصر روش از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر را موردبررسی قرار می‌دهیم تا توضیحات بعدی برای شما قابل‌درک باشد.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد یک روش درمانی غیرتهاجمی است که در آن از پرتوهای قوی نور لیزر استفاده می‌شود. در این روش لیزر، تجمع ملانین و رنگ‌دانه‌های پوست که در فولیکول­های مو قرار دارند را مورد هدف قرار داده و از این طریق فولیکول­ها را تخریب می­کند تا از رشد موها جلوگیری شود. این تأثیر بانفوذ لیزر و ایجاد گرما در فولیکول­های حاوی ملانین اتفاق می­افتد. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از این روش برای نواحی مختلف پوست مانند بیکینی، پاها، سینه، بازوها و زیر بغل، کمر، پشت لب و گونه­ها بلامانع باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد برای انواع طیف پوست:

لازم به ذکر می باشد که دستگاه های لیزر قدیمی ایده آل افرادی بودند که پوست روشن و موهای زائد تیره رنگی داشتند این موضوع بدان معنا است که در گذشته بیشترین اثر بخشی لیزر برای افراد با پوست روشن و موهای بسیار تیره بود، البته این موضوع نیز هم چنان وجود دارد و لیزر موهای زائد برای افراد با پوست روشن و موهای تیره بیشترین اثر بخشی را دارد، اما با این تفاوت که افراد با پوست تیره نیز می توانند موهای زائد خود را لیزر نمایند بدون آن که از اثر بخشی آن کم شود یا برای آن ها مشکلات پوستی نظیر سوختگی به وجود بیاید.

شایان به ذکر است که امروزه برای انواع رنگ پوست و مویی که در نژاد های مختلف وجود دارد، دستگاه های گوناگونی طراحی و ساخته شده اند که نور هر کدام از آن ها طول موج خاصی دارد. به نکاتی که در زیر اشاره می کنیم توجه فرمایید:

  • چنانچه پوست رنگ روشنی دشته باشد دستگاه لیزر الکسانداریت برای حذف موهای زائد به کار می رود و اثر بخشی بسیار مناسبی نیز دارد،
  • اگر رنگ پوست نه خیلی تیره و نه خیلی روشن و به عبارتی متوسط یا گندمی باشد لیزر دایود مناسب است
  • لازم به ذکر است که برای پوست های تیره هم لیزر ان دی یاگ (ND yag) لیزر مناسب و ایمنی محسوب می شود.

رابطه بین لیزر و رنگ پوست سبز چیست؟

همه لیزرها و درمان های نور برای همه تایپ های پوستی ایمن و مناسب نیستند. به طور کلی کسانی که در مقیاس فتوتایپ  پوست بالاتر از نوع IV قرار میگیرند ، باید در انتخاب درمان دقت کنند. برای افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند ، gentleyag راه حل مناسبی است. این لیزر ابداعی برای از بین بردن موهای ناخواسته تقریبا از هر جای بدن بدون آسیب رساندن به منافذ فولیکول ها یا بافت پوست استفاده می شود.

دستگاه لیزر موهای زائد برای انواع طیف پوست

انواع تیپ رنگ پوست برای لیزر موهای زائد

به طور کلی طیف رنگ پوست را می توان به ۶ تیپ تقسیم بندی کرد که به شرح زیر می باشد :

۱. تیپ پوستی ۱: افرادی که در این دسته قرار میگیرند پوست سفید ، موهای بلوند و چشمان رنگی دارند.

۲. تیپ پوستی ۲: این دسته پوست سفید ، موی بلوند ، قرمز یا قهوه ای روشن دارند.

۳. تیپ پوستی ۳: افرادی که در این دسته قرار دارند پوستی قهوه ای روشن یا سفید دارند. همچنین افراد موی بلوطی یا قهوه ای تیره دارند.

۴. تیپ پوستی ۴: افرادی که در تیپ ۴ قرار میگیرند ، پوست قهوه ای یا قهوه ای تیره ، موهای قهوه ای و چشمان قهوه ای دارند.

۵. تیپ پوستی ۵ : به طور کلی افرادی که در این دسته قرار دارند پوست ، مو و چشم های قهوه ای تیره دارند.

۶. تیپ پوستی ۶ : افراد پوست و موی سیاهی دارند و چشمهایشان نیز قهوه ای است.

دستگاه مناسب برای لیزر پوست تیره چه می باشد؟

همان گونه که در بالا اشاره کردیم، لیزر مناسب برای پوست های تیره و برنزه، لیزر اندیاگ است که ایمنی بسیاری دارد و در عین حال اثر بخشی خوبی نیز دارد. می توان اذعان داشت که پوست های تیره نسبت به پوست های روشن تر مقدار بیشتری از انرژی لیزر را جذب می کنند و بر همین اساس دستگاه لیزر ان دی یاگ برای لیزر پوست تیره ساخته شد که  پوست هایی با طیف تیره بتوانند موهای زائد خود را از بین ببرند و سوختگی نداشته باشند.

این لیزر ( لیزر اندیاگ ) طول موج بیشتری نسبت به دستگاه های مورد استفاده برای پوست های روشن دارد که این مسئله به نور لیزر اجازه می دهد از اپیدرم های تیره هم بدون جذب شدن و ایجاد آسیب عبور کند و به عمق پوست یعنی جایی که ریشه های مو قرار دارند، نفوذ یابد و در حقیقت بیشتر جذب نور لیزر توسط ریشه ی مو باشد.

در کل می توان بیان کرد هر چه طول موج بیشتر نفوذ به عمق پوست نیز بیشتر می شود. نکته بسیار مهمی که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم این است که برای افرادی که پوستشان نسبتا تیره یا به عبارتی متوسط است از جمله نژاد ایرانی دستگاه لیزر دایود نیز مناسب است و در اغلب موارد در عین حال که اثر بخشی خوبی دارد، آسیب های پوستی مانند سوختگی سطحی ایجاد نمی کند.

باید بیان شود که برای انتخاب دستگاه لیزر مناسب با پوستتان باید به کلینیک های معتبر در زمینه پوست و زیبایی مراجعه فرمایید تا در آن جا پزشکان ماهر و اپراتور های با تجربه نوع پوست و رنگ آن را تشخیص دهند و بهترین دستگاه لیزر را به شما معرفی کنند.

سعی داشته باشید که در انتخاب کلینیک مناسب برای لیزر موهای زائد بیشترین دقت را داشته و بهترین را انتخاب نمایید، به دلیل آن که پوست شما با ارزش ترین لباس شماست که باید به نحو احسنت از آن مراقبت کنید.

دستگاه لیزر موهای زائد

انواع لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد انواع و اقسان مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای رنگ های متفاوت پوست مورد استفاده قرار می گیرد و اثر بخشی های خاص خود را دارد. از جمله دستگاه های لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لیزر الکسانداریت ( دستگاه لیزر مو الکس )
  • لیزر دایود
  • لیزر اندیاگ ( لیزر ان دی یگ )
  • لیزر ای لایت

در زیر به تشریح هر کدام از انواع لیزر موهای زائد می پردازیم:

لیزر موهای زائد الکساندرایت ( دستگاه لیزر مو الکس ):

لازم به ذکر می باشد یکی از سریع ترین نمونه از دستگاه های لیزر، لیزر الکساندرایت است که روشی دائمی برای حذف مو های زائد به حساب می آید و اثر بخشی بسیار بالایی دارد.

این دستگاه از یک نوع کریستال به نام الکساندرایت به عنوان منبع اصلی لیزر استفاده خواهد کرد. هنگامی که پرتو نور از داخل این کریستال عبور می کند، پرتو آن با طول موج 755 نانومتر ( طیف مادون قرمز ) توسط فولیکول مو جذب می شود و به بافت های پوست آسیبی نمی رساند. تنها لیزری که برای درمان کردن عارضه پرمویی توصیه می شود لیزر الکساندرایت است که برای لیزر نواحی وسیع که نیاز به لیزر درمانی دارند، به کار می رود .

این لیزر برای پوست های روشن با موهای تیره به کار می رود و برای پوست های تیره مناسب نمی باشد به دلیل آن که ممکن است باعث سوختگی در پوست های تیره شود اما برای پوست های روشن عارضه ایی نخواهد داست و موهای زائد را از بین می برد.

کدام یک از مدل های لیزر الکساندرایت برای پوستهای سبزه مناسب تر است؟

کدام یک از مدل های لیزر الکساندرایت برای پوستهای سبزه مناسب تر است؟

از بین این دو مدل دستگاه لیزر هم دستگاه لیزر الکساندرایت هر دو دستگاه تاثیر یکسانی دارد.فقط در دستگاه موتوس AYاز دو طول موج برای لیزر موهای زائد استفاده می شود. طول موج ان دیاگ و طول موج الکس از جمله طول موجهای به کار رفته در دستگاه لیزر الکساندرایت ayاست. لیزر الکس کاملا جذب فولیکولهای مو می شود و آنها را می سوزاند. لیزر ان دیاگ هم باعث جوانسازی پوست می شود. در نتیجه بعد از لیزر با دستگاه لیزر الکساندرایت هم موهای بدن شما از بین می روند و هم پوست شما صاف و لطیف می ماند.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود:

یکی دیگر از دستگاه های موثر برای از بین بردن موهای زائد، دستگاه دایود است که همان گونه که در قسمت های قبل اشاره داشتیم، برای پوست های متوسط و گندمی مناسب می باشد.

لازم به ذکر می باشد که دستگاه لیزر دایود از تکنولوژی نیمه رسانا برای حذف موهای زائد استفاده می کند. طول موج لیزر دایود 800 تا 810 نانومتر است ( طول موج آن از لیزر الکس بیشتر است ) که در مقایسه با لیزر الکساندرایت نفوذ عمیق تری دارد. این دستگاه متشکل از دیود هایی است که برای تولید منبع نور برای لیزر کردن در مجاور هم قرار خواهند گرفت.

این دستگاه در بین آقایان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و برای پوست های روشن، سبزه و کمی تیره کاربرد دارد و می تواند برای پوست های گندمی اثر بخشی بسیار مناسبی داشته باشد.

نکته بسیار مهم این است که از نظر سطح تماس در دستگاه دایود هندپیس کاملا در تماس با بدن است و سر آن قابل تعویض نیست، این به این معنی نیست که غیربهداشتی است اما اول اینکه واکنش پوست حین لیزر را سخت تر میتوان مشاهده کرد و دوم به لحاظ بهداشتی کمی سخت تر است، از نظر سطح مقطع دایود کوچکتر است که احتمالا درد به همراه دارد.

دستگاه لیزر برای پوست های تیره

دستگاه لیزر موهای زائد ان دی یگ ( اندیاگ ) :

شایان به ذکر می باشد که یکی دیگر از دستگاه لیزر، لیزر اندیاگ است که بهترین دستگاه لیزر برای پوست های سبزه و تیره است و بیشترین اثر بخشی را بر روی طیف پوست های تیره دارد.  این دستگاه لیزر با طول موج 1064 نانومتر که یک طول موج بلند است از پوست بدن عبور می کند و انرژی را به فولیکول های مو خواهد داد و باعث سوختگی و ایجاد لک در پوست نمی شود.

این لیزر برای پوست های تیره بهترین گزینه می باشئ. لیزر ان دی یگ با توجه به طول موج بالایی که دارد در عمق بیشتری نسبت به سایر لیزر ها نفوذ خواهد کرد در نتیجه ممکن است با درد همراه باشد.

در کل لیزر موهای زائد در جلسات اول که تارهای مو ضخیم است ممکن است با کمی درد همراه باشد که به همین دلیل پزشکان معالج از کمی بی حسی برای از بین بردن درد لیزر استفاده می کنند.

دستگاه لیزر موهای زائد ایلایت :

لازم به ذکر می باشد که دستگاه لیزر ایلایت با بهره وری از 3 تکنولوژی که در زیر به آن ها اشاره می شود، درمان و نتایج موثری خواهد داشت:

  • فرکانس رادیویی دو قطبی
  • آی پی ال
  • خنک کننده تماسی پوست

این دستگاه با انرژی کمتری روند درمان را انجام می دهد و مناسب مو های بور می باشد. تعداد جلسات لیزر ایلایت نسبت به دیگر لیزر ها ممکن است بیشتر باشد و اثر بخشی آن نسبت به دیگر دستگاه ها کمی کمتر است.

بهترین دستگاه لیزر پوست های سبزه تا تیره:

بهترین دستگاه لیزر پوست های سبزه تا تیره:

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره ، همان گونه که اشاره کردیم، پوست های تیره به هنگام لیزر موهای زائد بسیار حساس هستند و می تواند دچار سوختگی شوند به همین دلیل استفاده از یک دستگاه لیزر مناسب می تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد و هم چنین از سوختگی پوست جلوگیری کند.

دستگاه لیرز مبنی تکنولوژی ان دی یگ مخصوص پوست های تیره است که تاثیر آن بیشتر از دستگاه دیود است به دلیل اینکه این دستگاه با تکنولوژی فقط برای پوست های تیره ساخته است متناسب و ایمن برای هر نوع رنگ پوست و مناسب برای مو های نازک نیز می باشد.

این دستگاه، فناوری انحصاری که انرژی پرتو را کاهش داده و درصد جذب آن را بالا می برد ، با این روش خطر لیزر بسیار پایین آمده و درمان را موثر تر می سازد.

آیا لیزر پوست سبزه خطرناک می باشد؟

در حالت کلی لیزر موهای زائد با کمی درد همراه است اما اندازه درد به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله حرفه ای بودن اپراتور لیزر ، نوع دستگاه و ضخامت و عمق موها در پوست می باشد. البته در دستگاه های جدیدتر از کولینگ استفاده شده است. این تکنولوژی ها میزان درد را به طرز قابل توجهی کاهش داده است.

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

نقاط ضعف پوست‌های تیره یا سبزه

همه انواع پوست، واکنش یکسانی به اعمال لیزر از خود نشان نمی‌دهد جالب است، نه؟ در واقع مقدار ملانین یا همان رنگدانه در هر پوستی، مشخص می‌کند که پاسخ‌گویی آن به لیزر چگونه است.

اگر انواع پوست را بر اساس تناژ یا رنگ آن در ۶ دسته مختلف جا بدهیم، دسته اول و دوم شامل پوست‌های رنگ پریده و روشن می‌شود. از دسته سوم که گندمی است، پوست‌های سبزه و تیره محسوب می‌شوند. به این ترتیب پوست زیتونی تا قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای متمایل به سیاه دیگر انواع پوست‌های سبزه و تیره هستند. پس در واقع پوست‌های سبزه و تیره یعنی پوست‌هایی که در دسته سوم تا ششم قرار می‌گیرند.

فرآیند لیزری که با اهداف زیبایی به کار می‌رود؛ آب، گلبول قرمز و یا ملانین را مورد هدف قرار می‌دهد. از آنجایی که غلظت ملانین در این چهار دسته پوست تیره بیشتر است، احتمال آسیب دیدن آن در صورت اعمال نادرست لیزر نیز بیشتر خواهد بود. این آسیب‌ها گاهی جدی و همیشگی است و از سوختگی و اسکار گرفته تا هایپو و هایپر پیگمنتیشن متفاوت است. همچنین پوست‌های تیره انرژی بیشتری را از اشعه‌های لیزر جذب کرده و بیشتر در معرض عوارض پوستی مانند هیپرپیگمانتاسیون قرار دارند.

البته در صورتیکه برای لیزر پوست سبزه خود به یک کلینیک حرفه‌ای لیزر مراجعه کنید، هیچکدام از این عوارض پیش نخواهد آمد. اپراتور یا پزشکی که قرار است با دستگاه لیزر بر روی پوست بدن شما کار کند نیز، باید تبحر و تخصص کافی در این زمینه داشته باشد. در واقع لیزر برای انواع طیف‌های پوستی قابل استفاده است، فقط و فقط باید در انتخاب کلینیک و مرکز لیزر مورد نظر دقت به خرج داد.

نقاط ضعف پوست‌های تیره یا سبزه

مراقبت از محل لیزر پوست:

همان گونه که می دانید، جنس پوست افراد مختلف با هم فرق دارد. و بسته به نوع جنس پوست، مراقبت های بعد از لیزر نیز متفاوت است. پس از لیزر موهای زائد مراقبت های زیر را انجام دهید:

  • حتما بعد از لیزر باید به طور مستمر و متناوب از کرم ضد آفتاب مخصوصا در تابستان بر اثر خشکی استفاده کنید.
  • اگر تمام پوست صورت لیزر شده است. لایه محافظی روی پوست قرار می دهند که 7 تا 21 روز باید روی صورت بماند و از پوست شما در برابر نور آفتاب و اشعه های دیگر محافظت کند.
  • ممکن است بعد از لیزر ترشحات زرد رنگی از پوست شما خارج شود. اصلا نگران نباشید به مرور زمان پوست صورت شما پوسته پوسته شده و رو به بهبودی می رود.

برای پوست های تیره لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت ؟

لیزر الکس کندلا یکی از بهترین دستگاه های لیزر موجود در بازار می باشد که جوابدهی بالایی دارد. لیزر دایود هم از روش های عالی برای از بین بردن موهای زائد می باشد. اگر می خواهید بدانید کدام برای پوست تیره بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

لیزر الکس کندلا اشعه هایی با طول موج ۷۵۵ نانومتر را روی بدن می تابانند. طول موج کوتاه تر لیزر به معنای قدرت بیشتر آنها است. از آنجایی که طول موج لیزرهای دستگاه الکساندرایت کوتاه تر است در از بین بردن موهای زائد بهتر از لیزر دایود عمل می کند.

اگر بخواهیم بین لیزر الکس و دایود یکی را انتخاب کنید باید بدانید که تاثیر و بازدهی لیزر الکس از لیزر دایود بیشتر می باشد و با جلسات کمتر شما به نتیجه ای بهتر خواهید رسید.

برای انجام خدمات لیزر در غرب تهران ، لیزر کل بدن ، لیزر موهای زائد پا ، لیزر موهای زائد دست و … با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما