تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد آقایان

خدمات لیزر موهای زائد آقایان + قیمت لیزر موهای مردان پاییز ۱۴۰۲ ، مزایا و ناحیه لیزر


تاریخ انتشار : 24 اسفند 1399          تاریخ بروزرسانی : ۴ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (7 امتیاز)

لیزر موهای زائد آقایان ، بسیاری از آقایان ایرانی بدن پرمویی دارند و دلایل پر مو بودن آن ها متفاوت می باشد، اما به صورت کلی نژاد مردان ایرانی و مردان عرب به این صورت است که موهای بدن زیاد و موهای سر تقریبا کم می باشد.

بسیاری از آقایان ایرانی نیز مانند بانوان از موهای بدن خود کلافه اند به دلیل آن که در فصل هایی مانند فصل تابستان، گرما آسیب ها تأثیرات مخربی بر روی پوست آن ها دارد.  سوال بسیار رایجی که برای آقایان پیش می آید، این است که بهترین راه برای کاهش یا رهایی از این موهای زیاد چیست؟ چگونه می توان درصد قابل توجهی از این موها را از بین برد؟

برای پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که روش های بسیار متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد، از جمله:

  • تیغ
  • ماشین‌ های اصلاح مختلف
  • کرم ‌های موبر
  • استفاده از موم و وکس
  • پودر های موبر و …

این ها همه و همه روش ‌هایی هستند که می ‌توانید از آن ‌ها استفاده نمایید اما ما در این مقاله قصد داریم، روشی را معرفی کنیم که از همه این موارد موثرتر و بهتر است و هم چنین نتایج بسیار ماندگارتری دارد: لیزر موهای زائد در غرب!

اگر تا کنون فکر می‌کردید که لیزر فقط برای خانم ‌ها انجام می ‌شود، باید بگوییم که لیزر موهای زائد برای آقایان نیز بسیار رایج بوده و این روش هر روز بیشتر مورد توجه آقایان قرار می گیرد.

بنابراین اگر می خواهید از شر موهای زائد خود خلاص شوید، می توانید به کلینیک های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید. با ما باشید تا درباره لیزر موهای زائد آقایان اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. کلینیک مهراز کلیه خدمات لیزر آقایان را انجام می دهد.

شماره تماس 

۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱

۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۲

لیزر موهای زائد آقایان چیست؟

لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد یک روش کلینیکی و کاملا مطمئن برای حذف موهای زائد نقاط مختلف بدن است که در آن یک اشعه نوری پر انرژی به پوست تابیده شده و باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد موها می گردد.

این اتفاق بدون این که به پوست بدن آسیبی برسد، رخ می‌دهد. در واقع با لیزر ارگان ‌های کوچکی به نام  فولیکول مویی را از بین می ‌بریم. وقتی فولیکول آسیب می ‌بیند، ساقه‌ی مو ضعیف و سپس شل می ‌شود.

طی چند جلسات درمانی آن قدر به فولیکول ‌ها آسیب می رسانیم که نهایتا فولیکول می میرد  و دیگر مویی از آن رشد نخواهد کرد. فقط در همین حد بدانید که انرژی و طول موج پرتوی لیزری به شکلی طراحی شده که جذب رنگدانه‌ های موجود در مو بشود.

به این ترتیب انرژی نوری لیزر به انرژی گرمایی تبدیل خواهد شد و گرما به فولیکول آسیب می‌ زند. به دلیل آن که تراکم رنگدانه ‌ها در پیاز مو بیشتر از پوست است، قبل از این که پوست گرم بشود یا بسوزد، آسیب دل خواه را به پیاز مو و فولیکول وارد کرده ‌ایم.

لازم به ذکر می باشد که موهای زائد فقط به موهای ناحیه‌ی شرمگاهی یا زیر بغل گفته نمی ‌شود. منظور ما از موهای زائد هر موی اضافه‌ ای است که شما مجبور هستید به طور مداوم یا در مواقعی آن‌ها را اصلاح کنید. مثلاً در که مجبورند هر چند وقت یکبار موهای بدن‌شان را به طور کامل بتراشند، کل موهای بدن موهای زائد محسوب می ‌شوند.

قیمت لیزر نواحی مختلف بدن آقایان :

در عکس زیر تعرفه لیزر آقایان کلینیک مهراز را مشاهده می کنید. همانطور که مشاهده می کنید هزینه لیزر فول بادی بین 2,200,000 تا 3,300,000 متغییر می باشد و این بسته به چاقی و لاغری و پر مویی و میزان نواحی بدن مردان دارد. قیمت برای دستگاه لیزر الکس کندلا آمریکایی می باشد که بالاترین بازدهی را دارد. همچنین قیمت نواحی مختلف مردان متفاوت می باشد که در زیر مشاهده می کنید. برای اطلاع از نحوه لیزر خط ریش به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

قیمت لیزر آقایان

نواحی لیزر موهای زائد مردان کجاست؟

اغلب در جاهایی مثل زیربغل ، ناحیه تناسلی ، پشت کمر ، پاها و … موهایی روییده می شود که ممکن است خوشایند نباشد و اطمینان به نفس آقایان را کاهش می دهد. البته اکثر آقایان با استفاده از تیغ و ماشین اصلاح بدن از شر آنها خلاص می شوند.

لیزر مو‌های زائد آقایان این امکان را به شما می‌دهد تا بدن و چهره‌ای جذاب و منحصربه‌فرد داشته باشید. البته شاید ذکر این نکته به صورت مجدد لازم باشد که بدانید، بدن مردان اغلب به دلیل هورمون‌های قوی‌تر نسبت به مو‌های زائد در بدن بانوان هم نیاز به جلسات بیشتری برای لیزر دارد و هم باید حتی سالیانه تا دو بار برای لیزر به پزشک خود رجوع کنید.

در هر حال به صورت کلی تقسیم‌بندی مو‌های زائد بدن را به صورت زیر به حساب می‌آورند:

  • لیزر خط ریش و لیزر خط ریش
  • گوش
  • زیر بغل
  • پشت کتف
  • شکم و ناف
  • سینه
  • ناحیه تناسلی
  • باسن و پشت کمر
  • ران و ساق

لیزر موهای زائد آقایان

چرا آقایان به لیزر موهای زائد نیاز دارند؟

لیزر موهای زائد برای آقایان به صورت یک نیاز می باشد و این موضوع دلایل خاص خود را دارد، از دلایل نیاز آقایان به لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاهش تراکم برای آقایان پرمو ( دلایل زیبایی )
  • بهداشت و سلامت پوست
  • اصلاح راحت‌ تر و مشکل موهای زیر پوستی
  • شکل ‌دهی و آنکادر موهای صورت
  • طاسی یا کچلی سر

در زیر به تشریح هر یک از این دلایل می پردازیم، با ما باشید.

کاهش تراکم برای آقایان پرمو ( دلایل زیبایی ) :

می توان اذعان داشت که لیزر موهای زائد بدن می ‌تواند کمک زیادی به آن دسته از آقایان بکند که احساس می‌ کنند موهای بدنشان بیش از حد متراکم است یا اصطلاحا بسیار پرمو هستند و این موضوع باعث آزار آن ها می شود. اگر موهای اضافی در پشت، سینه، شکم یا سایر نواحی بد شما بیش از حد زیاد است، لیزر موهای زائد برایتان مثل معجزه عمل خواهد کرد.

در این قسمت باید اشاره شود که که نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری از آقایان برای دریافت لیزر موهای زائد است. نتیجه‌ی نهایی لیزر موهای زائد لزوما این نیست که تمام موهای شما از بین بروند و پوست شما کاملا صاف و بی مو شود.

چون بیشتر متقاضیان لیزر موهای زائد، خانم‌ها هستند و می ‌خواهند که تمام موهای بدنشان به طور کامل حذف شوند، این ایده به اشتباه جا افتاده که لیزر موهای زائد حتما همه‌ی موهای بدن را از بین می ‌برد.

البته که لیزر موهای زائد آنقدر موثر است که می ‌تواند بیش از 80 درصد موهای بدن را به طور دائمی حذف نماید. ولی در عین حال می ‌توانیم برنامه و روند درمانی شما را طوری تنظیم کنیم که مثلا تراکم موهای بدن شما به نصف کاهش یابد.

بسیاری از آقایانی که برای لیزر موهای سینه مراجعه می‌کنند، نمی‌خواهند که موهای سینه را کاملا حذف کنند. بلکه می‌گویند که می‌خواهند تراکم موهای سینه ‌شان کاهش یابد.

در حدی که ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد یا از زیر لباس‌ها بیرون نزند. در عین حال بسیاری از متقاضیان دوست دارند که به طور کامل از شر مو های ناحیه‌ی پشت و کمر خلاص شوند.

پس میزان کاهش تراکم و درصد حذف موها به خواسته‌ی شما بستگی دارد. می‌توانید پوست خود را کاملاً صاف کنید یا این که از وضعیت پرمویی به کم ‌مویی برسید. البته همان گونه که اشاره شد، لیزر موهای زائد می تواند بیش از 80 درصد موهای شما را از بین ببرد.

آیا لیزر موی آقایان خطرناک است؟

بهداشت و سلامت پوست مردان :

یک عقیده کاملا اشتباه وجود دارد و این عقیده به این شکل است که : افرادی که موهای بدن آنها زیاد است بهداشت را رعایت نمی کنند!

لازم به ذکر است که داشتن موهای زیادی به این معنی نمی باشد که شما بهداشت را رعایت نمی ‌کنید! بلکه می توان بیان کرد که رشد موهای زائد می تواند برای بسیاری از افراد دردسر آفرین باشد و آن ها را با مشکلات متعددی رو به رو کند. از جمله دلایلی که آقایان به اصلاح و از بین رفتن موهای زائد علاقه دارند، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • صرفا اصلاح موها به بسیاری از آقایان کمک می نماید که کمتر دچار التهابات و آزارها پوستی ( مانند عرق سوز ) بشوند.
  • برخی هم موهای بدن خود را به دلیل خارش ناشی از آن ‌ها اصلاح می‌ کنند. خارشی که معمولا در ماه ‌های تابستان تشدید می ‌شود.
  • گاهی هم توزیع موهای بدن جالب نمی باشد. مثلا دیده‌ ایم که برخی آقایان در نواحی پشت خود موی کمی دارند ولی در ناحیه‌ی نشیمنگاه بسیار پر مو هستند. این توزیع نامتناسب این افراد را مجبور به اصلاح موهای نشیمنگاه می‌کند که بسیار دردسر ساز است.

مثال‌هایی که در بالا اشاره کردیم، شرایطی هستند که لیزر موهای زائد برای آقایان مفید خواهد بود. در واقع تعداد زیادی از آقایان متقاضی لیزر با همین شکایات به ما مراجعه می‌ نمایند و به دنبال راهی برای کاهش موهای زائد خود به صورت دائمی هستند.

اصلاح راحت ‌تر و مشکل موهای زیر پوستی بدن :

لازم به ذکر می باشد که یکی دیگر از علت های شایع لیزر موهای زائد در آقایان راحت ‌تر شدن اصلاح صورت و بدن است. هم چنین می توان اذعان داشت که بسیاری از آقایان در ناحیه‌ی گردن از مشکل موهای زیر پوستی یا موهایی که به سمت داخل رشد می ‌کنند رنج می ‌برند. این مشکل سودوفولیکولیت باربی یا التهاب کاذب ریش نام دارد و تنها راه درمانی موثر برای آن، لیزر کردن موها است.

علت التهاب کاذب ریش یا موهای زیر پوستی این است که موهای این ناحیه به هر سمتی که بخواهند رشد می‌کنند و می‌توانند باعث آزار پوستی شوند. حتی ممکن است مو از پوست خارج شود، به سمت پایین قوس بزند و از جای دیگر به پوست فرو برود و باعث التهاب شود و همین موضوع سبب خواهد شد که علاوه بر التهاب پوستی، جوش هایی بر روی پوست نمایان شوند که ظاهر متناسبی نیز ندارند.

خوشه ‌هایی از جوش‌ های قرمز یا سیاه رنگ ملتهب که کمی بعد از اصلاح روی گردن ظاهر می‌ شوند، ناشی از همین مشکل هستند. فقط ۲ یا ۳ جلسه لیزر می‌تواند تمام موهای زیر پوستی را از بین ببرد و پوست را به شرایط طبیعی باز گرداند.

لیزر موهای زائد به افرادی که از فولیکولیت‌های مکرر رنج می‌برند نیز کمک زیادی می‌کند. این افراد به طور مداوم دچار جوش‌های سرسفید و کوچکی می‌شوند که در واقع ناشی از التهاب فولیکول‌های مویی هستند. به دلیل آن که در لیزر موهای زائد فولیکول ‌ها را از بین می‌بریم، دیگر فولیکولی وجود ندارد که بخواهد ملتهب شود. پس مشکل برطرف می‌شود.

 شکل ‌دهی و آنکادر کردن موهای صورت ( ریش ) آقایان :

باید بیان شود که اگر ریش شما از پایین گردن تا بالای گونه‌ هایتان ادامه دارد و منطقه‌  وسیعی از صورت ‌تان را در بر می‌ گیرد، می ‌توانیم با استفاده از لیزر موهای زائد صورت شکل و الگوی موهای صورت شما اصلاح کنیم و به شکل دلخواه شما در بیاوریم و همین موضوع سبب خواهد شد که ظاهر بهتری داشته باشید و اعتماد به نفس شما دو چندان شود.

در کشور ما که بسیاری از آقایان ریش ‌های پرپشتی دارند، از این روش برای زیبا سازی حالت و الگوی رشد موهای صورت استفاده می‌ کنند. همان گونه که می دانید، مرتب بودن ریش های صورت تأثیر بسزایی در استایل و تیپ شما خواهد داست، بنابراین اگر می خواهید همیشه مرتب و منظم باشید، ریش های خود را آنکارد کنید.

طاسی یا کچلی سر مردان :

شاید به نظر عجیب بیاید ولی علت برخی از مراجعات، لیزر کردن موهای سر است. گاهی طاسی به شکل نقاط پراکنده ظاهر می ‌شود یا الگویی به خود می‌ گیرید که از نظر ظاهری جلوه‌ زیبایی ندارد و می تواند استایل و تیپ شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در این موارد بسیاری از بیمارانی که نمی ‌خواهند یا نمی ‌توانند کاشت مو انجام دهند، ترجیح می ‌دهند موهای خود را لیزر کنند. گاهی هم خط رویش مو دچار مشکلات و عدم تقارن است که می‌توان آن را با لیزر اصلاح کرد.

در مواردی هم موهای پشت گردن آقایان را آزار می‌دهد و ترجیح می‌دهند به جای این که از کسی خواهش کنند که مدام پشت گردنشان را اصلاح کند، آن بخش را برای همیشه با لیزر آنکادر و تمیز کنند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد آقایان

ورزشکاران و لیزر موهای زائد:

ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که آیا لیزر موهای زائد می ‌تواند به آقایان ورزشکار کمک کند؟ آیا لیزر موهای زائد راهی مناسب برای از بین بردن موهای زائد است؟

قبل از آن که به بررسی لیزر موهای زائد برای آقایان ورزشکار بپردازیم، باید اشاره کنیم که لیزر یکی از بهترین روش ها و هم چنین بی دردسر ترین راه برای از بین رفتن موهای زائد می باشد که می تواند پوستی عاری از هرگونه جوش و لک را برای شما به ارمغان بیاورد و از همه مهم تر پر مویی را در بدن شما از بین برود.

لازم به ذکر می باشد که ورزشکاران حرفه ‌ای و هم چنین آقایانی که به ورزش بدنسازی یا پرورش ‌اندام مشغول هستند از جمله افرادی هستند که به دنبال راه و روشی ایده ‌آل برای حذف موهای زائد می ‌گردند. وجود مو در بدن ورزشکاران مشکلات خاصی را به همراه دارد و همین موضوع سبب شده است که آقایان به فکر چاره ایی برای از بین بردن موهای زائد خود باشند.

از گروه های مختلف ورزشکاران که به کلینیک برای لیزر موهای زائد مراجعه می کنند، به صورت زیر می باشند:

  • این موضوع برای ورزشکاران پرورش اندام بسیار حیاتی است؛ چون حذف موها باعث بهتر به چشم آمدن عضلات بدن خواهد شد.
  • برای دوچرخه سواران نیز حذف موهای زائد اهمیت زیادی دارد؛ به دلیل آن که تماس موهای بدن با لباس‌ های تنگ دوچرخه سواری، تعریق فراوان و نشستن ‌های طولانی مدت روی زین می ‌توانند باعث التهاب و آزار پوستی بشوند.
  • گروه دیگری از ورزشکاران، شناگران هستند که گفته می‌شود حذف موهای بدن می‌ تواند باعث افزایش سرعت آن ‌ها شود. حتی اگر این افزایش سرعت در حد یک دهم ثانیه باشد، می ‌تواند در جابه ‌جا کردن رکورد ها به شناگران کمک کند.
  • حذف موهای بدن و موهای زائد می‌تواند به سایر ورزشکاران نیز کمک کند. اصلاح موهای بدن استفاده از لگینگ‌ های ورزشی مردانه، فوم رولینگ و ماساژ را راحت‌تر و بدون درد می ‌کند. به دلیل آن که دیگه موهای در حین استفاده و انجام این موارد کنده نمی ‌شود.
  • لازم به ذکر است، مزیت دیگری که لیزر موهای زائد و بدن برای آقایان ورزشکار دارد این است که دیگر لازم نیست پیش از رقابت‌ های ورزشی بدن خود را اصلاح نمایند. این مزیت هم باعث جلوگیری از اتلاف وقت می ‌شود و هم خطر زخم شدن یا آسیب دیدن پوست را کاهش می ‌دهد. گاهی زخم ‌های کوچکی که در معرض محیط ورزشگاه، رختکن یا استخر قرار می ‌گیرند، دچار عفونت می ‌شوند و دردسر های زیادی برای ورزشکاران ایجاد می‌ نماید.

آیا لیزرموهای زائد آقایان دردناک است

آیا لیزر موهای زائد آقایان دردناک می باشد؟

باید بیان شود که در دستگاه های قدیمی لیزر موهای زائد، از بین رفتن این موها با درد همراه بود اما دستگاه‌ های جدید لیزر و سیستم‌ های خنک کننده‌ جدید آن ها باعث شده که درد لیزر کاملا قابل تحمل باشد ولی در کل این که لیزر دردناک است یا نه، به آستانه تحمل شما بستگی دارد. در بیشتر موارد آقایان درد لیزر را در حد سوزن سوزن شدن خفیف مثل برخورد کش لاستیکی با پوست توصیف می‌ کنند.

کلینیک های بسیار مختلفی هستند که به امر لیزر موهای زائد بدن مشغول هستند اما بسیار مهم است که شما به کلینیک های معتبر و پربازده در این زمینه مراجعه کنید که پزشکان متخصص و اپراتور های با تجربه در آن جا فعالیت می نمایند.

وجود دستگاه های جدید نیز باعث می شود درد لیزر موهای زائد به حداقل مقدار خود برسد.  با این حال اگر درد لیزر برایتان زیاد باشد می ‌توانید از کرم ‌های بی ‌حس کننده استفاده کنید که درد را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می ‌دهند.

در بررسی ‌های مختلف، آقایان دریافت کننده‌ی لیزر موهای زائد گفته‌ اند که این روش حدود ۴۰ درصد کمتر از روش موم ( وکس یا همان اپیلاسیون ) درد دارد.

لیزر موهای زائد ، خطرات و عوارض  آن برای آقایان :

باید بیان شود که کار با لیزر نیاز به تجربه، تخصص و مهارت دارد. در غیر این صورت عوارض لیزر موهای زائد باعث ایجاد سوختگی و لکه ‌های پوستی شود. احتمال رخداد عوارض جانبی و آسیب ‌های ناشی از لیزر به صورت کلی بسیار پایین است و بیشتر زمانی دیده می‌شود که دستگاه لیزر در دست اپراتور کار نابلد باشد.

اپراتور های بی تجربه از درجه تنظیم لیزر و این که در هر جلسه لیزر موهای زائد به چه صورت باید انجام گیرد، آگاهی ندارند و همین عدم آگاهی سبب شده است که آسیب های جدی به بدن افراد وارد شود و سوختگی های به جای مانده از لیزر موهای زائد افراد را کلافه کند و یا هزینه های هنگفتی برای درمان سوختگی پس از لیزر بپردازند! همچنین انجام لیزر ممکن است به عوارضی مانند :

  • پوسته پوسته شدن
  • درد و سوزش
  • قرمزی و التهاب پوست
  • هایپرپیگمنتیشن
  • اسکار و زخم
  • عفونت پوستی

بیانجامد البته کلینیکی که برای این کار انتخاب میکنید در این موضوع بسیار دخیل می باشد.

اما اگر لیزر را اپراتورهای حرفه‌ای و تحت نظر پزشک متخصص انجام بدهند، با یکی از کم خطر ترین و کم‌ عارضه‌ترین روش ‌های حذف موهای زائد طرف هستیم و شاید تنها عارضه‌ آن درد خفیفی باشد که برخی از مراجعین تجربه می ‌کنند. بنابراین در انتخاب کلینیک مناسب و پزشک متخصص خود دقت کافی را داشته باشید تا میزان آسیب های پوستی به حداقل مقدار خود برسد.

آقایان به چند جلسه لیزر نیاز دارند؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای افراد بسیار متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به صورت کلی تعداد جلسات لیزر برای آقایان از بین 6 الی 12 جلسه می باشد. به عنوان مثال برای موهای پشت و سینه‌ی آقایان معمولا ۶ تا ۸ جلسه‌ی درمانی با فواصل حدود ۲ ماه (۶ تا ۸ هفته) می ‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

باید اشاره کنیم که در مورد لیزر موهای زائد ما تنها می ‌توانیم بگوییم که کاهش دائمی موهای بدن اتفاق می ‌افتد و نه حذف دائم موها. چون در پوست تعداد زیادی فولیکول وجود دارند که غیرفعال هستند و وقتی فولیکول ‌های مجاور آن ‌ها از بین می ‌رود، این فولیکول ‌های غیر فعال شروع به ساخت مو می نمایند.

لازم به ذکر است که رشد مو در چند مرحله‌ی مختلف صورت می‌گیرد و تعداد موهایی که در مراحل مختلف قرار دارند در هر فرد مختلف است. معمولا ۳۰ تا ۶۰ درصد از موهای بدن در مرحله‌ی آناژن هستند که فاز رشد موها است. باقی موها در مراحل ریزش مو یا استراحت هستند.

لیزر فقط می‌ تواند موهایی را از بین ببرد که در مرحله‌ی رشد یا آناژن هستند. وقتی فولیکول در اثر برخورد لیزر می ‌میرد، موی مربوط به آن فولیکول می‌ریزد. فواصل جلسات لیزر طوری تنظیم می ‌شوند که سایر موهای شما که در فاز استراحت یا ریزش هستند، به فاز رشد مو برسند تا ما بتوانیم آن‌ها را مورد هدف قرار بدهیم.

اگر جلسات درمانی را در فواصل تنظیم شده تکمیل کنید، تراکم موها در منطقه‌ی تحت درمان بین ۵۰ تا ۸۵ درصد به صورت مادام‌ العمر و دائمی کاهش می ‌یابد.

مزایای لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد و نکات آن:

قبل از آن که لیزر موهای زائد را انجام دهید، لازم است که نکاتی را بدانید و آن ها را قبل از لیزر به کار ببرید. از جمله نکات بسیار مهم قبل از لیزر موهای زائد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • اصلاح (شیو) کنید

حتما باید قبل از جلسه‌ی لیزر موهای بدن خود را اصلاح یا شیو کنید. این که دقیقا چند روز قبل و به چه شکل باید این کار را انجام دهید، توسط مشاور کلینیک برای شما با جزئیات توضیح داده می ‌شود.

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که دلیل اصلاح چه می باشد؟ علت این است که انرژی لیزر برای رسیدن به فولیکول باید از ساقه‌ی مو گذر کند. هرچه ساقه‌ی مو کوتاه‌تر باشد، انرژی مسیر کوتاه‌تری را طی می‌کند و درصد بیشتری از انرژی به فولیکول می‌رسد. ولی اگر موها بلند باشند، انرژی کمی به فولیکول می‌رسد و فولیکول آسیب نمی‌بیند.

  • از آفتاب دوری نمایید

یکی از دلایلی که بسیاری ترجیح می ‌دهند در زمستان لیزر موهای زائد را انجام دهند این است که در معرض نور خورشید قرار نگیرند. شما باید حداقل ۳ هفته پیش از جلسه‌ی لیزر، از رفتن در زیر آفتاب مستقیم خودداری کنید. لازم به ذکر است که بهترین نتیجه‌ی لیزر موهای زائد در مردان زمانی حاصل می ‌شود که فرد پوست‌ روشن و موهایی تیره داشته باشد.

هرچه اختلاف کانتراست بیشتری بین پوست و مو باشد، لیزر عملکرد بهتری خواهد داشت. اگر پوست شما برنزه شده باشد یا موهایتان در اثر برخورد اشعه‌ی UV کم رنگ شوند، لیزر تاثیر مناسبی نخواهد داشت. حتی ممکن است به پوست آسیب بزند و ایجاد سوختگی کند. یادتان باشد که استفاده از کرم‌ها و اسپری ‌های برنزه کننده نیز ممنوع است.

  • رنگ پوست شما در انتخاب دستگاه لیزر مهم است

برخی از دستگاه ‌های لیزر به نحوی طراحی شده ‌اند که بر پوست ‌های روشن بهترین اثر را بگذارند. برخی هم برای لیزر موهای زائد آقایان با پوست تیره بهینه‌ سازی شده ‌اند.

همان گونه که بارها اشاره کردیم، کاندید ایده ‌آل برای لیزر موهای زائد کسی است که پوستی روشن و موهای تیره داشته باشد. لیزر موهای زائد برای  کسانی که موهای قرمز، بسیار بور و سفید دارند بی ‌اثر است و این افراد نباید لیزر دریافت کنند. به نکات مهم زیر توجه فرمایید:

  1. آقایانی که پوست روشنی دارند در طبقه‌بندی رنگ پوست در گروه‌ های ۱، ۲ یا ۳ قرار می ‌گیرند. برای این افراد بهترین دستگاه لیزر همان لیزر الکساندریت است. این فناوری لیزری از طول موج پایین (۷۵۵ نانومتر) استفاده می‌کند که استرس کمی به پوست وارد می‌ کند و برای حذف موهای روشن ‌تر نیز موثر است.
  2. آقایانی که پوست سبزه و تیره دارند در طبقه‌ بندی رنگ پوست در گروه ‌های ۴، ۵ و ۶ قرار می‌ گیرند. در گروه ۴ افراد سبزه و در گروه ۶ افراد سیاه پوست قرار می‌ گیرند. برای این گروه‌ ها می ‌توانیم از لیزر Nd:Yag استفاده کنیم که طول موج بیشتری داشته (۱۰۶۴ نانومتر) و برای این رنگ ‌های پوست ایمنی بسیار بالایی دارد.
  • انجام لیزر موهای زائد آقایان سرعت بالایی دارد

لیزر کل موهای سینه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می ‌برد. لیزر کل پشت (از کتف تا زیر کمر) در ۳۰ دقیقه تکمیل می ‌شود. معمولا اپراتور برای این که مطمئن شود تمام سطح پوست را پوشش داده و لیزر کرده است، یک جدول روی پوست شما رسم می‌کند.

بعد از پایان جلسه، اپراتور کرم آرام بخش یا آلوئه ‌ورا به پوستتان می ‌زند تا التهاب و قرمزی خفیفی که ایجاد م ی‌شود را بهبود ببخشد. نهایتا حسی که بعد از لیزر خواهید داشت مثل آفتاب سوختگی خفیف است.

  • نمی ‌توانید بعد از لیزر ورزش کنید

در واقع تعدادی کار هستند که باید بعد از لیزر موهای زائد از انجام آن‌ها پرهیز کنید. در جلسه‌ی لیزر آسیب‌هایی انتخابی به پوست وارد کرده‌ایم. پس پوست شما به طور موقت صدمه دیده است و باید تا زمانی که کاملا التیام یابد مراقبت بیشتری از آن بکنید.

گرمای زیاد در این شرایط می‌تواند باعث آزار و تورم پوست شود. پس توصیه می‌شود که تا ۴۸ ساعت بعد از جلسه‌ی لیزر از ورزش کردن، قرار گرفتن در آفتاب مستقیم، رفتن به سونا، جکوزی و حمام آب داغ خودداری کنید.

لیزر موهای زائد آقایان در کلینیک مهراز :

شما می توانید برای انجام خدمات لیزر موهای زائد در کلینیک مهراز با مشاوران ما در کلینیک با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ و یا ۰۹۱۲۴۹۴۰۲۵۲ تماس بگیرید.

شما می توانید برای انجام خدمات لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لیزر موهای زائد بیکینی و … میتوانید با مهراز در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما