تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

امکان رشد موهای زائد بعد از لیزر

آیا امکان رشد دوباره موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد؟


تاریخ انتشار : 20 اسفند 1399          تاریخ بروزرسانی : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

رشد دوباره موهای زائد پس از لیزر :

امکان رشد دوباره موهای زائد بعد از لیزر ، بسیاری از افراد از موهای زائد خود ناراضی هستند و همیشه به دنبال راه حلی برای از بین بردن آن می باشند. راه های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که معمولا روش های سنتی و قدیمی یک راه حل مناسب و دائمی نمی باشد.

لیزر موهای زائد می تواند اثر بخشی بسیار بالایی برای از بین بردن موهای زائد بدن داشته باشد و حدود 80 درصد این موها را پس از تکمیل دوره درمان از بین می برد. رشد مو های زائد باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می شود که باعث خواهد شد اغلب مردم به دنبال راهی برای حذف موهای زائد بدن خود باشند.

روش های گوناگونی هم برای حذف موهای زائد وجود دارد که اغلب آن ها موقتی اند اما روش دائمی هم برای حذف موهای زائد وجود دارد برای مثال درمان زیبایی لیزر موهای زائد به عنوان روش دائمی برای حذف موهای زائد شناخته شده است. از درمان زیبایی لیزر موهای زائد می توان برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن استفاده کرد.

شما می توانید مناطق مختلف بدن خود را لیزر کنید و از شر موهای زائد خود خلاص شوید. از مناطقی که می توان آن ها را لیزر کرد به صورت زیر اشاره می کنیم:

  • سینه
  • شانه ها
  • گردن
  • خط مایو و لیزر بیکینی
  • کل صورت به جز ناحیه چشم
  • بازو ها
  • دست ها و پاها

نکته بسیار مهم این است که هرگز موهای کرکی و کم خود را لیزر نکنید، به دلیل آن که ممکن است نتیجه عکس بگیرید. لیزر برای موهای خشن و زیاد مناسب است نه برای موهای کم رنگ و کرکی.

رشد موهای زائد پس از لیزر

آیا نتیجه لیزر موهای زائد دائمی می باشد؟

درمان زیبایی رفع موهای زاید توسط دستگاه مخصوص درمان زیبایی لیزر موهای زائد انجام می شود. دستگاه مخصوص درمان زیبایی لیزر با تولید پالس هایی که طول موج آن بر اساس بدن شما تنظیم شده است فولیکول های موهای زائد شما را مورد هدف قرار می دهد. دستگاه مخصوص درمان زیبایی لیزر موهای زائد با گرم کردن فولیکول های موهای زائد شما توسط پالس های تولیدی آن ها را به صورت غیر فعال در می آورند.

می توان بیان کرد که غیر فعال شدن فولیکول های موهای زائد شما باعث می شود تا مدت طولانی از رشد مجدد موهای زائد شما جلوگیری به عمل آید، اما انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد برای همیشه فولیکول های موهای زائد شما را به صورت غیر فعال نگه دارد. به همین دلیل بعد گذشت مدتی از درمان زیبایی لیزر موهای زائد شما رشد مجدد موهای زائدتان را مشاهده می کنید.

در واقع درمان زیبایی از بین بردن موهای زاید نمی تواند به طور دائمی از رشد موهای زائد جلوگیری کند اما زمان رشد مجدد موهای زائد در لیزر طولانی تر از روش های موقتی مانند اپیلاسیون است. زمانی که دوره درمان لیزر شما به پایان رسید ( یعنی 8 الی 12 جلسه لیزر را انجام دادید )، لازم است که بعد از مدتی ( بنا به نظر پزشک ) به کلینیک ها مراجعه کنید و قسمت های مورد نظر را لیزر نمایید، همین جلسات لیزر سالیانه یا هر 6 ماه می تواند بسیار اثر بخش باشد و رشد موهای شما را متوقف نماید.

درست است که درمان زیبایی لیزر موهای زائد نمی تواند از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری کند اما هنگام رشد مجدد موهای زائد از حجم تعداد موهای زائد جدید ناحیه ای که درمان زیبایی لیزر موهای زاید شده کاسته شده است و تعداد کمتری رشد می کنند. البته نتیجه درمان زیبایی لیزر موهای زاید بر روی هر فردی متناسب با نوع و رنگ پوست و موهای زائد متفاوت است. روی افرادی که دارای موهای تیره و ضخیم تر هستند نتیجه بهتری دارد تا زمانی که دارای موهای روشن، بلوند، قرمز و یا مایل به خاکستری باشند.

البته نتیجه درمان زیبایی لیزر موهای زائد بستگی به پزشک انتخابی شما هم دارد به این دلیل که معمولا پزشکان قبل از انجام درمان زیبایی لیزر موهای زاید برای تشخیص نوع پوست و موهای زائد شما بررسی هایی بر روی شما انجام می دهد و در صورت لزوم برای تشخیص بهتر تکه ی از پوست شما را جدا می کنند و بعد از اتمام بررسی ها طبق بررسی های انجام شده طول موج پالس های تولیدی دستگاه مخصوص درمان زیبایی لیزر موهای زاید تنظیم می کنند تا بهترین نتیجه را از انجام درمان زیبایی رفع موهای زاید بگیرید.

در صورتی که فرد مناسبی را برای انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد خود انتخاب نکرده باشید نمی تواند تشخیص درستی بدهد در این صورت شما نتیجه خوبی را از انجام لیزر نمی گیرید و هم چنین اگر اپراتور شما از تجربه بالایی برخوردار نباشد، باعث می شود که لیزر به پوست شما آسیب رسانده و هم چنین سوختگی هایی را بر روی نواحی لیزر شده به وجود بیاور، بنابراین در انتخاب کلینیک مورد نظر خود دقت کافی داشته باشید.

آیا امکان رشد دوباره موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد

پس از گذشت چه زمانی از لیزر موهای زائد موهای از بین رفته رشد خواهند کرد؟

 

امکان رشد دوباره موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد ؟ همانطور که گفته شد درمان زیبایی لیزر موهای زائد بر روی ریشه موهای زائد تاثیر می گذارد و به طوری که بعد از رویش مجدد موهای زائد بعد از انجام درمان زیبایی از بین بردن موهای زاید از تعداد فولیکول های موهای زائد رشد کرده تا حدی کاسته می شود.

لازم به ذکر می باشد که تعداد فولیکول های موهای زائد کاسته شده بعد از انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می شود:

  • نوع پوست و نوع موهای زائد شما. همان گونه که بیان شد، درمان زیبایی لیزر موهای زائد بر روی هر پوست و مویی نتیجه متفاوتی دارد.
  • مراقبت هایی که قبل و بعد از انجام درمان زیبایی لیزر انجام می دهید. انجام نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام لیزر کمک می کند تا نتیجه لیزر ماندگار تر باشد و شما دیر تر شاهد مشاهده رویش مجدد موهای زائدتان شوید. برای مثال بعد از انجام لیزر اگر موهای شما رشد کرد هرگز آن ها را از ریشه جدا نکنید و …
  • تعداد جلساتی که درمان زیبایی رفع موهای زاید انجام داده اید. بعد از انجام درمان زیبایی لیزر در هر جلسه نتیجه آن ماندگار تر و بیشتر از جلسه قبل می باشد.

دو نکته مهم که اثر بخشی لیزر را در همان جلسات اول نشان می دهد، به صورت زیر است:

  • در کل طبق بررسی های انجام شده بر افراد تحت درمان زیبایی لیزر موهای زائد قرار گرفته شده مشخص شده که به طور معمول بعد از اولین لیزر 10 تا 25 درصد از تعداد موهای زائد در حال رشد کاسته می شود.
  • موهای رشد کرده پس از انجام درمان زیبایی لیزر موهای زاید هم با توجه به تاثیر درمان زیبایی لیزر موهای زاید مانند قبل نیستند و نازک تر و ضعیف تر از جلسه قبلی درمان زیبایی لیزر می شوند.

تعداد جلسات برای لیزر موهای زائد

برای رفع دائمی موهای زائد، چند جلسه لیزر باید انجام شود؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای این که نتیجه کاملی از درمان زیبایی لیزر موهای زائد بگیرید برای هر فردی بسته به تاثیر آن بر هر فرد متفاوت است. برای مثال همانطور که گفته شد اگر موهای تیره و ضخیمی داشته باشید انجام درمان زیبایی لیزر موهای زاید نتیجه بهتری نسبت به موهای روشن، بلوند، قرمز و یا مایل به خاکستری بر روی شما می گذارد. بنابراین در صورت داشتن موهای تیره تر و ضخیم به تعداد جلسات کمتری برای انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد نیاز پیدا می کنید.

البته علاوه بر نوع پوست و موهای زائد شما، دلیل رشد موهای زائد هم در تعداد جلسات درمان زیبایی لیزر موهای زاید و در نتیجه درمان زیبایی رفع موهای زاید تاثیر دارد. برای مثال حذف موهای زائد زیر چانه بر اثر عدم تعادلی هورمونی با درمان زیبایی لیزر موهای زائد ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نسبت حذف موهای زائد ناحیه زیربغل نیاز داشته باشد.

همان گونه که اشاره کردیم، رشد موهای زائد در بدن هر فرد بسیار متفاوت می باشد و عوامل متعددی وجود دارد که بر روی رشد موهای زائد تأثیر می گذارد، از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • وراثت
  • عدم تعادل هورمونی
  • بیماری هایی که باعث ایجاد رشد نا به جای موهای زائد می شوند
  • عوارض جانبی برخی از داروهای خاص
  • استفاده بیش از حد روش های موقتی حذف مو مانند اپیلاسیون، موچین شدن، کرم های موبر و شیو کردن

اما با توجه به بررسی های انجام گرفته توسط پزشکان متخصص زیبایی معمولا برای هر فردی انجام 6 تا 8 جلسه درمان زیبایی لیزر موهای زائد کافی است تا نتیجه مورد نیاز را از انجام درمان زیبایی از بین بردن موهای زاید به دست آورند.

سیکل و دوره درمان لیزر موهای زائد

سیکل و دوره درمانی و رسیدن به نتایج لیزر موهای زائد چقدر است؟

امکان رشد دوباره موهای زائد بعد از لیزر ، لازم به ذکر است که بعد از انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد بعد از گذشت 2 تا 3 هفته موهای زائد در محلی که درمان زیبایی لیزر موهای زاید انجام شده شروع به رشد می کند اما همزمان با رشد موهای زائد ریزش موهای زائد هم آغاز می شود.

ریزش موهای زائد تا زمانی ادامه پیدا می کند که دیگر هیچ موی زائدی در ناحیه تحت درمان زیبایی لیزر موهای زائد قرار گرفته شده دیده نشود. سپس پس از ریزش موهای زائد تا مدتی فولیکول های موهای لیزر شده به صورت غیر فعال باقی می مانند و رشدی در ناحیه ای که درمان زیبایی لیزر موهای زاید انجام گرفته دیده نمی شود.

اما بعد از گذشت این مدت رویش مجدد موهای زائد مشاهده می شود. بعد از شروع رویش مجدد موهای زائد نوبت جلسه درمان زیبایی لیزر موهای زائد بعدی فرا می رسد. با انجام مجدد درمان زیبایی laser hair removal همین سیکل ادامه می یابد تا زمانی که تا حد زیادی از رویش مجدد مو های زائد کاسته شود.

شما می توانید برای انجام خدمات لیزر در غرب تهران ، لیزر چانه ، لیزر روی دست و … می توانید با ما در مهراز تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما