تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر یا الکترولیز

تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز مو + فرق الکترولیز با لیزر چیست؟


تاریخ انتشار : 18 بهمن 1399          تاریخ بروزرسانی : ۲۰ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

امروزه از بین بردن موهای زائد بسیار پر طرف دار است و همه افراد به دنبال راه و روشی برای از بین بردن موهای زائد آن هم به صورت دائمی هستند. برای تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز مو باید بیان شود که روش های قدیمی مانند اپیلاسیون و شیو کردن به صورت دائمی موهای زائد را از بین نمی برد و امروزه روش های بسیار گوناگونی مانند لیزر موهای زائد و هم چنین الکترولیز مو برای از بین موهای زائد به وجود امده اند که نسبت به روش های قدیمی بسیار کم خطر هستند و هم چنین باعث از بین رفتن موهای زائد به صورت دائمی می شوند.

ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که الکترولیز مو چه تفاوتی با لیزر موهای زائد دارد و چقدر تأثیر گذار است ؟

لازم به ذکر می باشد که در این مقاله به تفاوت های لیزر موهای زائد و الکترولیز مو پرداخته ایم، تا شما بتوانید با دید بازتری هر کدام از روش ها را برای از بین بردن موهای زائد بدن خود انتخاب نمایید. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد :

لازم به ذکر می باشد که FDA لیزر موهای زائد را  “کاهش دائمی” می داند. در طی این فرآیند از بین بردن مو ، دستگاه لیزر به پوست فشار داده می شود تا انرژی نور لیزر در فولیکول مو منتشر شود.

نور لیزر فقط جذب ملانین یا رنگ دانه های قهوه ای و سیاه می شود. هنگامی که نور لیزر به ریشه موی قهوه ای یا سیاه می رسد ، آن گاه آن ها را تخریب کرده و مو از بین می رود. و از آن جا که دستگاه لیزر فقط رنگ دانه های قهوه ای یا سیاه را تشخیص می دهد ، روی موهایی که بلوند ، خاکستری ، سفید ، قرمز یا موهای بسیار ظریف و به اصطلاح کرکی ، موثر نیست.

نکته بسیار مهمی که برای لیزر موهای زائد باید در نظر داشته باشید، کلینیک معتبر برای انجام این کار است به دلیل آن که اگر کلینیک شما معتبر نباشد و یا افراد نا وارد به کار لیزر کردن بپردازند، آن گاه صدمات بسیار جدی به پوست شما وارد خواهد شد، بنابراین با پوست خود مهربان باشید و مکانی مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

مزایای لیزر موهای زائد این است که :

  • در مناطق وسیعی از بدن بسیار سریع انجام می شود و به طور متوسط ​​تقریباً فقط به 6 تا 8 جلسه لیزر نیاز دارید.
  • لیزر موهای زائد یک روش کاملا مطمئن برای از بین بردن موهای زائد است
  • این روش جزء کم خطر ترین روش ها می باشد
  • در طول درمان و پس از آن 80 الی 90 درصد موهای زائد شما از بین خواهد رفت و …

 

لازم به ذکر می باشد که هر جلسه لیزر موهای زائد آقایان در قسمت پشت در حدود 15-20 دقیقه ، لیزر پاهای خانم ها در 20-30 دقیقه و لیزر بیکینی در حدود 5-7 دقیقه انجام می شود. و نتایج فقط با یک جلسه درمان قابل مشاهده است!

عوارض جانبی لیزر و الکترولیز

عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

عوارض جانبی لیزر موهای زائد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تاول در نواحی لیزر شده
  • التهاب پوست و تورم
  • تحریک و تغییرات رنگ دانه ای (معمولاً لکه های روشن روی پوست تیره)

این عوارض طی چند ساعت پس از انجام لیزر از بین می روند. هر علامتی که بیش از آن طول بکشد ، باید با پزشک اطلاع داده شود. همان گونه که بیان شد، شما می توانید با مراجعه به یک مرکز لیزر معتبر و مطمئن  خطر عوارض جانبی و آسیب دائمی پوست را به صفر برسانید.

الکترولیز چیست؟

الکترولیز موهای زائد یک روش درمان زیبایی دارای تاییدیه FDA می باشد که از انرژی گرمایی یا شیمیایی برای تخریب فولیکول های مو استفاده می کند.

لازم به ذکر می باشد که در الکترولیز برای رفع موهای زائد از جریان الکتریکی برق برای تخریب فولیکول‌ های مو استفاده می ‌شود. در این روش سوزن بسیار نازک و کوچکی از طریق سوراخ پوست وارد فولیکول مو می شود.

این کار باید برای یک به یک فولیکول ‌ها انجام شود. سوزن با وارد کردن انرژی گرمایی فولیکول را از بین می ‌برد. بعد موها با موچین برداشته می شوند. به دلیل اینکه فولیکول یعنی بستر رویش مو از بین رفته است، مو دیگر قادر نخواهد بود دوباره رشد کند. الکترولیز توسط FDA به عنوان “روش دائمی” طبقه بندی شده است.

در طی فرآیند الکترولیز ، یک میله است درون خود فولیکول مو وارد می‌شود و همان گونه که بیان شد، با ایجاد یک جریان الکتریکی مو را از بین می ‌برد. برای  گرفتن نتایج دائمی ، برای هر مویی تعداد جلسات متعددی لازم است. این جریان الکتریکی می تواند باعث فعل و انفعالات یونی شده و به بافت پوست آسیب برساند.

مزیت الکترولیز این است که از آنجا که به صورت دستی به هر فولیکول مو هدایت می شود و برای جذب انرژی به مو به ملانین قهوه ای یا سیاه متکی نیست ، بر روی تمام رنگ ها ، بافت ها و تمام قسمت های بدن موثر است. و برخلاف لیزر موهای زائد ، می توان از آن در ناحیه ابرو نیز استفاده کرد و قسمت هایی که نیاز به رشد و رویش ندارند را به راحتی از بین برد.

لازم به ذکر می باشد که الکترولیز یک فرآیند آهسته برای مناطق بزرگتر است. با این حال ، از آنجا که هر موی منفرد باید چندین بار درمان شود ، روند الکترولیز می تواند بسیار کند و خسته کننده باشد ، احتمالاً برای شروع درمان های هفتگی شدید لازم است. به همین دلیل ، الکترولیز معمولاً در مناطق بزرگ بدن توصیه نمی شود.

نکته بسیار مهم :

اگر الکترولیز روی این یک سانت از پوست انجام شود ، هر مویی که به صورت دستی درمان می شود ، مهم نیست که چه رنگی باشد ، در نهایت به صورت دائمی از بین می رود. اگر لیزر موهای زائد بر روی این یک سانت از پوست انجام شود ، انرژی لیزر فقط 8 تار موی رنگ دانه دار را تشخیص می دهد و آن ها را برای همیشه از بین می برد ، در حالی که 2 تار مو (سفید ، خاکستری ، قرمز یا بلوند) کاهش دائمی پیدا می کنند. سپس می توان این چند تار مو را با الکترولیز درمان کرد.

از طرف دیگر برای مناطق وسیع مانند دست و پا و بدن بهتر است که در ابتدا درمان با لیزر موهای زائد انجام شود و پس از آن که 80 الی 90 درصد موها به صورت دائمی از بین رفت، آن گاه باقی مانده موها با استفاده از الکترولیز از بین برود.

مزایای الکترولیز و لیزر موهای زائد

مزایا الکترولیز موهای زائد چیست؟

  • درش این روش رشد مو کند می شود و نیازی دیگر به شیو و وکس نیست
  • این روش تقریبا روشی دائمی است
  • در بخش های کوچک بدن مقرون به صرفه تر است
  • برای انواع تایپ پوستی مناسب می باشد

عوارض جانبی الکترولیز :

عوارض جانبی جزئی شایع هستند ، اما معمولاً در طی یک روز برطرف می شوند. از عوارض الکترولیز می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • شایع ترین علامت ، قرمزی جزئی ناشی از تحریک پوست است.
  • عوارض جانبی شدید احتمالی شامل ایجاد عفونت به دلیل استفاده از سوزن های غیر استریل در طی این روش و هم چنین زخم است.

نکته بسیار مهمی که باید رعایت کنید این است که مراجعه به کلینیک زیبایی دارای مجوز می تواند خطرات را به حداقل برساند.

اکنون که از تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز مو مطلع شدید ، درک این مسئله آسان تر است که چرا FDA الکترولیز را به عنوان دائمی و لیزر را به عنوان کاهش دائمی طبقه بندی می کند. الکترولیز و لیزر موهای زائد بسیار موثر هستند و به طور مستقل و یا در ترکیب با یکدیگر به خوبی کار می کنند.

الکترولیز بهتر است یا لیزر موهای زائد :

در توضیح تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز مو ، لازم به ذکر می باشد دستگاه های لیزر مو بدون این که به بافت ‌های اطراف آسیب برسانند  موهای زائد را از بین می برند، در الکترولیز حرارت ایجاد شده توسط جریان الکتریکی با وجود این که سبب تخریب ریشه مو می شود اما ممکن است با ایجاد فعل و انفعالات یونی سبب آسیب رساندن به مو شوند. بنابراین لیزر موهای زائد انتخاب بهتری است مگر این که به دلیل رنگ مو چاره ای به جز استفاده از الکترولیز وجود نداشته باشند.

در ادامه به مقایسه رفع موهای زائد با الکترولیز و یا لیزر می پردازیم

  1. فاصله زمانی : در لیزر فرد بین هر ۳۰ تا ۴۵ روز برای انجام خدمات لیزر مراجعه می کند اما در الکترولیز فرد باید هفته ای یک یا دو بار برای انجام اقدام کند که هزینه بیشتری در پی دارد.
  2. مقایسه از لحاظ پوشش مناطق بدن : از الکترولیز بیشتر برای نواحی کوچک مانند پشت لب ، زیربغل استفاده می کنند اما لیزر قادر است برای کل بدن در یک جلسه را پوشش دهد و اثرگذاری آن برای تمام نواحی یکسان است.
  3. میزان درد الکترولیز : انجام الکترولیز همراه با درد می باشد که باید حتما از پماد بی حسی استفاده شود.
  4. عوارض جانبی الکترولیز : از عوارض جانبی و خطرات آن می توان به قرمزی پوست تا چند روز اشاره کرد. حالت خطرناک تر آن مربوط به مواردی می شود که از سوزن های غیراستریل استفاده می شود که باعث عفونت پوستی می گردد.

مزیت لیزر نسبت به الکترولیز چیست؟

  • کاهش زمان و مقرون به صرفه بودن
  • کاهش تعداد جلسات
  • عدم آسیب به بافت های بدن
  • نداشتن محدودیت در کاربرد

سخن پایانی :

در آخر این نکته را بدانید که برای از بین بردن موهای زائد با لیزر بهتر و راحت تر می باشد و باعث می شود فولیکول هیا مو به تدریج کاهش یابد . شما می توانید برای لیزر موهای زائد در غرب و لیزر الکساندرایت و … با ما در تماس باشید یا از طریق فرم های زیر وقت خود را رزرو کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما