تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

شیو کردن موهای زائد

نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 12 بهمن 1399          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (14 امتیاز)

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش های ممکن برای از بین بردن موهای زائد می باشد که مزایای بسیاری دارد. در کنار مزایای بسیار زیاد لیزر شما باید نکات بسیاری را در طول درمان با این روش رعایت فرمایید که یکی از آن نکات مهم نحوه شیو کردن موها قبل و بعد از لیزر می باشد.

امروزه استفاده از دستگاه کندلا الکس به علت سرعت و دوام بیشتر نتایج لیزر آن نسبت به سایر دستگاه ها با استقبال بسیار زیادی نسبت به سال های گذشته روبرو شده است. حذف موهای زائد با کندلا الکساندرایت راه حل بسیار بهتری نسبت به روش های سنتی است چون حذف موهای زائد را برای تمامی نواحی بدن به مدت بسیار طولانی بیش از ۱ سال تضمین می کند.

بر خلاف برخی روش های دیگر،تنها لیزر موهای زائد به شما اجازه می دهد بین فاصله جلسات درمان شیو انجام دهید، این در واقع یک الزام است. این طبیعی است که برخی موها بعد از هر جلسه لیزر رشد کنند، زیرا هر مو در مرحله دیگری از چرخه رشد است. به همین دلیل چندین مرحله لیزر با فاصله زمانی 10 هفته برای دستیابی به از بین رفتن کامل موها لازم است.لازم است قبل از هر قرار ملاقات برای لیزر موهای ناحیه مورد نظر به درستی تراشیده شود تا لیزر شلیک مشخصی در هدف قرار دادن فولیکول مو داشته باشد.

استفاده از ژیلت بعد از لیزر یکی از موارد مهمی است که بعد از انجام لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد، مطرح می‌شود. وقتی میزان رشد موی سر زیاد باشد باعث رضایت و زیبایی فرد خواهد شد و بر عکس اگر تعداد و رشد مو‌های زائد زیاد باشد، زیبایی ظاهر تحت الشعاع قرار می‌گیرد و باعث ناراحتی افراد می‌شود. رشد مو‌های زائد در قسمت‌هایی از بدن، کاملاً طبیعی می‌باشد و اتفاقاً نشانه سلامتی است. زیرا از زمان بلوغ اگر هورمون‌های جنسی به خوبی عمل کنند، مو‌های زائد در قسمت‌هایی از بدن رشد می‌کنند که در خانم‌ها و آقایان متفاوت است. ولی با بوجود آمدن برخی بیماری‌ها مانند تخمدان پلی کیستیک یا دیگر بیماری‌هایی که با هورمون‌ها در ارتباط هستند، در ناحیه‌های غیر معمول از بدن خانم‌ها، مو‌های زائد رشد می‌کنند و یا اینکه تجمع مو‌های زائد افزایش می‌یابد.

نحوه شیو کردن موهای زائد و مسائل مربوط به آن ، به اندازه ایی مهم است که اثر بخشی لیزر تا حدی به آن ها بستگی دارد، بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم که درباره نحو شیو  موها قبل و بعد از لیزر و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد مطالبی را برای شما عزیزان عنوان نماییم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما باشید.

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، جوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر و تعیین وقت فرم زیر را تکمیل کنید و یا با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید.

نحوه شیو موهای زائد

انواع لیزر شامل چه مواردی است؟

لیزر انواع مختلفی دارد سه نوع آن بیشتر از همه موارد مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که به شرح زیر می‌باشد:

لیزر دایود یک دستگاه بسیار موثر برای رفع موهای زائد است و فرآیند درمان با آن طی مدت کوتاهی انجام می‌‌شود این نوع لیزر برای انواع پوست‌ها مناسب است.

لیزر الکساندرایت نیز لیزر پرقدرتی است که برای درمان نقاط بزرگی از قبیل کمر و قفسه سینه مناسب است افرادی که رنگ پوست آنها روشن تا سبزه است می‌‌توانند از مزایای این نوع لیزر بهره مند شوند.

لیزر ان دی باگ برای اکثر پوست‌ها مناسب است و می‌توان از این نوع لیزر برای پوست که برنزه شده است استفاده کرد. بهتر است در این رابطه با پزشک خود صحبت کنید.

به طور کلی اکثر دستگاه‌های لیزر برای اکثر نقاط بدن کاربرد دارد و برای رفع موهای زائد از قبیل خط بیکینی، پشت لب، چانه و زیر بغل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه شیو کردن موهای زائد :

لازم به ذکر می باشد که به دلیل نحوه عملکرد و اثر لیزر موهای زائد، پزشکان از مشتریان خود می ‌‌خواهند که قبل از جلسات لیزر موهای زائد موهای زائد خود را اصلاح ( شیو) کنند تا نتایج حداکثری از لیزر خود به دست بیاورند. هدف از لیزر مواردی که در زیر بیان می کنیم می باشد :

  • لیزرهایی که برای رفع موهای زائد استفاده می ‌شوند ملانین (رنگدانه) را در فولیکول‌های موها هدف قرار می ‌دهند.
  • در واقع هدف نهایی از لیز موهای زائد آن است که با از بین بردن فولیکول مو، رشد موها را متوقف کند.

با اصلاح  و شیو کردن موها قبل از جلسات لیزر ، تنها مقداری از مو ( و ملانین آن ) باقی می‌ماند که زیر سطح پوست و نزدیک فولیکول مو قرار دارد و به این شکل فولیکول موها سهم بیشتری از انرژی لیزر را دریافت کرده و درمان هدفمند تر و موثر تر خواهد بود.

بنابراین می توان اذعان داشت که، اصلاح موهای زائد در فواصل بین جلسات لیزر کل بدن قطعاً ایده خوبی است که هیچ تاثیر منفی در نتیجه کار ایجاد نمی‌ کند ، و خوشبختانه بعد از هر جلسه ، موهایی که باید شیو شوند نیز کمتر خواهند شد!

نکاتی درباره اصلاح موها قبل و بعد از جلسه  لیزر موهای زائد :

قبل از آن که به بررسی نکات مربوط به نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر بپردازیم، عنوان می کنیم که هرگز در طول درمان لیزر موهای زائد خود را از ریشه جدا نکنید، این کار باعث می شود تمام تأثیرات لیزر از بین برود و دوره درمان شما بیشتر شود.

بهترین راه برای آن که قبل از لیزر به کلینیک مراجعه کنید، شیو کردن یا اصلاح کردن موها به وسیله ژیلت است، بنابراین استفاده از راه هایی مانند اپیلاسیون و … را فراموش کنید.

همان گونه که بیان شد، شما می ‌توانید قبل و بعد از جلسات لیزر، موهای زائد خود را اصلاح کنید ، اما ترفند هایی وجود دارد که به شما کمک می‌ کند نتایج بیشتری از درمان خود کسب کرده و از پوست خود نیز محافظت کنید.

نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر

زمان مناسب شیو قبل از لیزر

در اینجا چند نکته اساسی در خصوص زمان مناسب شیو قبل از لیزر موهای زائد وجود دارد:

  • زمان ایده آل برای شیو کردن روز قبل از درمان است. اگر سوزش وجود داشته باشد و زمان کافی برای رشد مجدد وجود نداشته باشد، پوست در این زمان،  حساسیت خود را از دست داده و کمترین میزان سوزش احساس می شود.
  • ابتدا باید سلول های مرده پوستی را با استفاده از تیغ، از بین ببرید.
  • فراموش نکنید که با یک ژل اصلاح کننده و مرطوب کننده محل اصلاح را چرب و مرطوب کنید تا تیغ صاف اصلاح کند. اگر کرم اصلاح ندارید، نرم کننده مو گزینه بهتری نسبت به صابون برای صاف کردن است.
  • از یک تیغ اصلاح تمیز و نو استفاده کنید تا در صورت ایجاد زخم روی پوست خود و یا بریدن خود خطر مبتلا شدن به بیماری و حساسیت را به کمترین میزان ممکن کاهش دهید.
  • در حین اصلاح کردن از آب ولرم یا آب خنک استفاده کنید. اگر درست قبل از تراشیدن خود را با آب داغ خیس کنید، پوست خیلی نرم و مستعد ایجاد زخم خواهد بود.

شیو کردن موها قبل از لیزر موهای لیزر

در طول درمان چه اتفاقاتی رخ می‌‌دهد؟

سوالی که اکثر افراد با آن مواجه می‌‌شوند این است که آیا لیزر درد دارد؟ لیزر در مقایسه با وکس و اپیلاتور درد کمتری دارد و شما در طول درمان احساس بدی نخواهید داشت و حتی ممکن است اصلاً متوجه نشوید که جلسه لیزر به اتمام رسیده است. اکثر افرادی که موهای زائد خود را لیزر کرده اند می‌گویند که در طول درمان احساسی شبیه برخورد کش به پوست را داشتند لیزر موهای زائد عوارض خفیفی دارد که برخی از افراد پس از درمان تجربه می‌‌کنند. التهاب پوست، قرمزی و تورم از جمله عوارض جانبی موقت هستند که طی مدت چند ساعت تا یک روز از بین خواهند رفت.

شما می‌‌توانید قبل از شروع درمان از کمپرس یخ استفاده کنید تا درد کمتری را احساس نمایید. تغییر موقت رنگ پوست پس از لیزر نیز ممکن است رخ دهد و این احتمال وجود دارد که پوست شما روشن تر یا تیره شود این پدیده کاملاً طبیعی است و این علائم معمولاً پس از چند روز از بین می‌روند.

شیو کردن موها قبل از لیزر موهای لیزر :

دستورالعمل‌های مخصوص این کار به صورت زیر عنوان می شوند :

  • موهای خود را فقط شیو کنید- اپیلاسیون نکنید، موم نیاندازید و از پودر یا کرم‌های موبر استفاده نکنید.
  • شما فقط باید بخشی از موها که بالاتر از سطح پوست هستند را اصلاح کنید نه این که مو را کاملا خارج کنید. در صورتی که موم بیاندازید یا از کرم‌های موبر استفاده کنید ، دیگر ملانینی باقی نمی‌ ماند که لیزر بتواند آن را هدف قرار دهد.
  • شب قبل از جلسه لیزر شیو کنید. اصلاح کردن موها بلافاصله قبل از لیزر ممکن است باعث تحریک پوست شود.
  • قبل از شیو کردن، پوست خود را لایه برداری کنید. این کار به رفع سلول‌های مرده سطح پوست کمک کرده و باعث می ‌شود راحت تر شیو کنید.
  • از لسیون‌های مرطوب کننده بعد از اصلاح استفاده نکنید. در شرایط معمولی ، استفاده از لسیون ‌های مرطوب‌کننده بعد از اصلاح کار خوبی است ، اما ممکن است مقداری از این لوسیون تا زمانی که مجددا حمام نکنید ، باقی مانده و در طول انجام لیزر هنوز روی پوست تان باشد.
  • در صورتی که احتمال می ‌دهید پوست تان تحریک شود و یا لکه‌ هایی روی آن ایجاد شود از ماشین اصلاح برقی استفاده کنید. بعضی از مناطق بدن مانند ناحیه بیکینی بسیار حساس هستند. استفاده از ماشین اصلاح برقی در شب یا صبح قبل از جلسه لیزر، احتمال آسیب‌ دیدگی پوست را کاهش می ‌دهد.
  • بعد از هر جلسه لیزر چند روزی صبر کنید و بعد موهای زائد خود را اصلاح کنید. پوست بلافاصله بعد از لیزر ممکن است کمی حساس شده باشد ، بنابراین بهتر است برای اصلاح کردن کمی صبر کنید تا پوستتان تحریک نشود.
  • بعد از لیزر، 4 تا 5 روز صبر کنید و بعد لایه برداری کنید. به این ترتیب احتمال تحریک پوست در ناحیه تحت لایه‌ برداری کمتر خواهد شد.
  • حواستان به ریزش موها باشد. چند روز پس از لیزر ، موهای آسیب دیده شروع به ریزش می‌ کنند. برخی از افراد این مساله را با رشد مو اشتباه می‌گیرند و به سرعت‌ به سراغ تیغ می ‌روند.
  • قبل از شیو کردن ، با یک لیف یا اسکراب به آرامی روی موها بکشید. اگر مو‌یی مرده باشد بلافاصله از پوست خارج شود.
  • روند جدید شیو موهای خود را تحت نظر اشته باشید. نیاز به اصلاح کمتر ، نشانه موثر بودن درمان است.

فواصل زمانی مناسب بین جلسات لیزر موهای زائد چگونه می باشد ؟

محدودیت استفاده از وکس و تیغ قبل و بعد از لیزر

نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر ، تحت هیچ شرایطی قبل از شروع جلسات لیزر مو از وکس استفاده نکنید؛ حداقل زمان بند انداختن، وکس انداختن، اپیلاسیون، استفاده از کرم های موبر و موچین  خود قبل از لیزر کردن حدود ۴ هفته است . مو هدف کلیه دستگاههای لیزر کندلا الکس است و اپیلاسیون، بند انداختن و استفاده از موچین مو را از ریشه داخل پوست خارج می کند. شیو کردن بهترین روش برای اصلاح موهای شما قبل و بعد از درمان با لیزر است. پس در فاصله زمانی بین جلسات بعدی لیزر خود برای رفع مو های زائد بدن خود چه در ناحیه هایی که قبلا تحت درمان قرار گرفته اند و در چه در ناحیه های دیگر بدن خود حتما از تیغ اصلاح استفاده کرده و شیو کنید.

اپیلاسیون، موها و رنگدانه های پوست را کاملاً از بین می برد اما با شیو کردن فولیکول مو و رنگدانه آن سرجای خود باقی است. به همین دلیل از شما خواسته می شود که موهای خود را 4 هفته قبل از درمان با لیزر و همچنین پس از انجام جلسات لیزر وکس نکنید. وجود موها پس از جلسات لیزر در نواحی لیزر شده کاملا طبیعی است و تنها روش از بین بردن آنها تا پایان دوره درمان با لیزر کندلا الکس شیو کردن است.

فواصل زمانی مناسب بین جلسات لیزر موهای زائد چگونه می باشد ؟

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این می باشد که موهای بدن ما سه چرخه یا فاز رشد مختلف دارند که به صورت زیر می باشد :

  • آناژن
  • کاتاژن
  • تلوژن

لازم به ذکر است که فاز آناژن دوره ‌ای است که مو به ریشه متصل است و تنها وقتی است که در آن درمان با لیزر موهای زائد موثر است و می‌ تواند به خوبی موها را از بین ببرد. در هر مقطع زمانی مشخص ، موها در یکی از مراحل خاص رشد خود قرار دارند ، و به همین دلیل است که به چندین جلسه درمان نیاز است تا تمام  فولیکول ‌های مو در مرحله آناژن خود تحت درمان با لیزر قرار بگیرند.

فاز رشد موها در نواحی مختلف بدن ، متفاوت است. عملکرد جدیدترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد،  بر اساس از بین بردن فولیکول ‌های مو در مرحله فعال رشد مو (آناژن) است. به همین دلیل فاصله بین جلسات لازم است به اندازه‌ای باشد که فولیکول‌های مو مجددا وارد فاز رشد خود شوند. به عنوان مثال ، رشد موهای صورت سریع تر است و بنابراین توصیه می ‌شود فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد این ناحیه 4-5 هفته یکبار باشد.

با این حال ، برای ناحیه بیکینی و نیز لیزر زیر بغل که چرخه رشد کند تر است ، توصیه می ‌شود که جلسات درمانی در فواصل 6-8 هفته یک بار برگزار شوند. برای نواحی ممکن است لازم باشد 8-10 هفته بین جلسات وقفه بیافتد.

به منظور دستیابی به بهترین نتایج ، توصیه می‌شود که جلسات درمانی به صورت متوالی و در فواصل زمانی مساوی حداقل 6 تا 8 هفته‌ای، برگزار شوند. این مسئله بیشتر به مواردی که در زیر بیان می شود بستگی خواهد داشت :

  • نوع پوست
  • رنگ موها
  • میزان ضخامت موها
  • ناحیه درمان و رشد کلی مو
  • مقدار موها و ژنتیک فرد

چند روز بعد از لیزر می توانیم که شیو کنیم؟

نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر ، تیغ زدن بعد از لیزر یکی از مواردی است که بسیاری از مراجعه کنندگان لیزر درمانی را دچار سر در گمی کرده است. چند نکته مهم درباره لیزر درمانی وجود دارد که باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید. اول اینکه برای انجام این خدمات حتماً به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و زیر نظر یک پزشک پوست قرار بگیرید. و نکته بعد اینکه حتماً به توصیه‌های اپراتور لیزر یا پزشک توجه داشته باشید و دقیقاً بر اساس آن پیش بروید.

اگر جلسات لیزر درمانی را برای از بین بردن مو‌های زائد شروع کرده‌اید شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ اینکه چند روز بعد از لیزر می‌توانید شیو کنید، موضوعی است که به شما ربط دارد برای اینکه بهتر متوجه شوید اطلاعاتی درباره روند لیزر درمانی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اگر پیش از شروع لیزر درمانی به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید، مشاوره‌ای برای شما انجام می‌شود که از شما می‌خواهند ناحیه مد نظر را تا ۲ ماه اپیلاسیون نکنید، یا به عبارتی از روش‌هایی که مو را از ریشه در می‌آورند استفاده نکنید زیرا تقریباً ۲ ماه طول می‌کشد تا تمام مو‌هایی که در ناحیه مد نظر رشد کرده بودند دوباره پیاز خود را رشد بدهند. لیزر هم دقیقاً همین پیاز‌ها را مورد هدف قرار داده و از بین می‌برد. پس در این دو ماه و در کل زمانی که مشغول لیزر درمانی هستید، اصلاً از هیچ روشی که مو را از ریشه در می‌آورد برای اپیلاسیون استفاده نکنید.

چند روز بعد از لیزر می توانیم که شیو کنیم؟

ژیلت بعد از لیزر :

ژیلت بعد از لیزر یکی از تاپیک های مهم در زمینه لیزر درمانی است. گفتیم که در صورت بروز برخی از بیماری ها ، رشد موهای زائد در ناحیه غیر معمول افزایش پیدا می کند. این مشکل بیشتر درخانم ها به وجود می آید زیرا داشتن پوست لطیف از فاکتورهای مهم زیبایی و اعتماد به نفس خانم ها به حساب می آید. هرچند که رشد موهای زائد تنها مشکلی نیست که خانم ها را گرفتار کرده باشد. برخی از آقایان هم دچار آن هستند. آقایان مخصوصا اگر ورزشکار باشند ترجیح می دهند که موهای زائد خود را لیزر کنند کلینیک مهراز لیزر موهای آقایان را نیز دارد.

چند روز بعد از لیزر بیکنی شیو کنم؟

استفاده از ژیلت بعد از لیزر بیکینی ، بعد از لیزر موهای زائد بیکینی و سایر نقاط شروع به ریزش می کنند. ریزش مو زائد و تاثیر لیزر روی آن ، به چرخه رشد مو زائد بستگی دارد. مو در این چرخه رشد در سه حالت آناژن ، کاتاژن و تلوژن قرار میگیرد. لیزر موهای زائد ، موهای قرار گرفته در حالت آناژن را هدف قرار می دهد به دلیل اینکه درصد بسیار کمی از موها ، در این حالت هستند فرد متقاضی به چندین جلسه لیزر نیاز خواهد داشت. از همین رو هر زمان موهای زائد جدید دوباره شروع به رشد کرد استفاده از ژیلت بعد از لیزر بیکینی توصیه می شود.

مراقبت های پوستی پس از لیزر موهای زائد :

نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر ، همان گونه که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم، لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین روش ‌های درمانی زیبایی است و درک دلیل محبوبیت آن نیز چندان دشوار نیست. این کار یکی از کارآمد ترین روش‌ ها برای رفع موهای زائد در افراد است و تقریباً برای تمامی نواحی بدن نیز قابل انجام است.

پس از سه تا شش جلسه ، اکثریت قریب به اتفاق مراجعین، در ناحیه تحت درمان، تا 90٪ کاهش مو به طور دائم خواهند داشت.

با توجه به افزایش تقاضای شدید برای لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر ، آگاهی از مراقبت‌ های لازم بعد از لیزر ، که اکثرا یا آن‌ را فراموش می‌کنند و یا نادیده می ‌گیرند، بسیار مهم است.

به همین دلیل ما در این جا به اختصار توصیه‌ هایی در زمینه مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد برای شما ارائه خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها احتمال بروز هر گونه مشکل در طول دوره درمان رفع موهای زاید برای شما به حداقل خواهد  رسید.

نکات شیو موهای زائد برای لیزر

  • از غوطه ور کردن ناحیه تحت درمان در آب خودداری کنید

یکی از کارکرد های اصلی در فرآیند لیزر موهای زائد آن است که لیزر ملانین موجود در فولیکول ‌های مو که در پوست قرار دارند را هدف قرار می‌ دهد. از آن جا که لیزر مستقیماً پوست را هدف قرار می ‌دهد ، منافذ طبیعی موجود در پوست از حد معمول خود بازتر خواهند شد، و این بدان معنی است که لازم است فرد زمان و فضای لازم را برای ترمیم پوست خود فراهم کند تا پوست بتواند از هر نوع آسیب ‌دیدگی احتمالی که در اثر لیزر به آن رسیده التیام پیدا کند.

منافذ باز راه آسانی برای ورود باکتری‌ها به پوست و بدن است و شنا کردن در استخر یا دریا ممکن است باعث بروز برخی عوارض جانبی منفی برای شما شود. علاوه بر این ، از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض بخار نیز خودداری کنید.

  • از نور خورشید دور بمانید

همه ما می‌دانیم که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در روزهای پس از درمان با لیزر مهم ترین چیزی است که به شدت لازم است از آن اجتناب کنیم. این بدان معنی است که نه فقط باید پوست خود را به خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید پوشش دهید، بلکه تا جایی که می ‌توانید از قرار گرفتن در معرض نور افتاب یا اشعه ماوراء بنفش حتی با وجود استفاده از کرم‌ های ضد افتاب با SPF بالا خودداری کنید.

به خصوص اگر به تازگی لیزر کرده‌  باشید! باید بیان شود که به طور طبیعی پوست بعد از لیزر موهای زائد خیلی حساس‌تر می‌ شود ، که این باعث خواهد شد احتمال ابتلا به هایپرپیگمنتیشن در صورت مواجه مستقیم فرد با نور خورشید بیشتر شود.

هایپرپیگمنتیشن معمولاً به زیاد شدن رنگدانه ‌های پوست یک نقطه خاص گفته می ‌شود و معمولاً به شکل تغییر رنگ یا لک ‌های آفتاب خود را نشان می ‌دهد. اما با پوشیدن لباس ‌هایی که بدن یا ناحیه تحت درمان را به خوبی پوشش می ‌دهند به راحتی می‌ توان از آن پیشگیری کرد. در هفته‌ های بعد از درمان ، استفاده از کرم ‌های ضد آفتاب با SPF بالا در ناحیه تحت درمان نیز مفید خواهد بود.

  • استفاده از کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید

پوست خشک تحریک‌ پذیرتر است و بیشتر احتمال دارد دچار خارش، که احساسی بسیار آزار دهنده است بشود. با استفاده از لوسیون‌ ها یا کرم ‌های طبیعی مرطوب کننده می‌ توانید پوست خود را مرطوب نگه داشته و از بروز این امر جلوگیری کنید و به این ترتیب پوست تعادل چربی و رطوبت خود را مجددا به دست خواهد آورد.

استفاده منظم از کرم ‌های مرطوب کننده پوست با کیفیت، هم چنین کمک می‌ کند تا پوستی صاف‌ تر، نرم ‌تر و با لکه ‌های کمتری داشته باشید. بعد از لیزر موهای زائد ، از کرم‌ هایی استفاده کنید که تا حد ممکن طبیعی باشند روغن نارگیل توصیه بسیار خوبی است.

یکی دیگر از کرم های بسیار مناسبی که می توانید از آن ها بهره ببرید، کرم های ترمیم کننده مخصوص بعد از لیزر می باشند که در تمامی داروخانه ها وجود دارند و از التهاب های شدید پوستی جلوگیری می کنند.

استفاده از کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید

عوارض شیو کردن بعد از لیزر ، بعد از لیزر میشه شیو کرد؟

نحوه شیو موها قبل و بعد از لیزر ، لیزر موهای زائد نیز مانند هر روش زیبایی یکسری معایب و عوارض دارد. البته همه این عوارض موقتی و نادر بوده و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. در مواردی ممکن است فرد متوجه قرمزی و تورم خفیفی شبیه به آفتاب سوختگی روی پوست شود. این اثرات برای حداقل چند ساعت و حداکثر ده روز ادامه داشته و به سرعت از بین میروند.

شما خواننده گرامی می توانید برای گرفتن خدمات لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لیزر موهای زائد صورت ، جوانسازی و خدمات دیگر با ما در مهراز در تماس باشید یا از فرم زیر وقت خود را رزرو نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما