تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چه کسانی نباید لیزر انجام دهند

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟


تاریخ انتشار : 9 بهمن 1399          تاریخ بروزرسانی : ۹ بهمن ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ، پرسشی که خیلی از خانم ها از ما می کنند. روش های بسیار متفاوتی برای از بین رفتن موهای زائد وجود دارد که همه آن ها معایب و هم چنین مزایای خاص خود را دارا می باشند. روش های قدیمی مانند اپیلاسیون بدن و استفاده از ژیلت های اصلاح همگی دارای معایبی بودند که سبب می شد به پوست بدن آسیب هایی برسد، برای مثال می توان به صورت زیر اشاره داشت :

  • اپیلاسیون بدن با استفاده از موم های سرد گیاهی سبب شل شدگی و افتادگی پوست می شود و هم چنین در نواحی حساس غدد لنفاوی را تحریک می کند
  • استفاده از ژیلت ها سبب سیاه شدن پوسا و هم چنین بیشتر شدن موهای زائد و ضخیم شدن آن ها می شود که برای افراد بسیار ناراحت کننده می باشد

نکته بسیار مهم این است که ژیلت و اپیلاسیون هر دو روش های غیر دائمی هستند و موهای بدن را از بین نخواهند برد. امروزه زوشی به نام لیزر به وجود آمده است که می تواند موهای زائد را به صورت دائمی از بین ببرد.

لازم به ذکر می باشد که از بین رفتن 80 الی 90 درصد موهای لیزر شده به صورت کاملا تضمینی است. لیزر درمانی به دلیل اثر بخشی و بدون درد بودن ،  به یکی از محبوب ترین راه حل های رفع موهای زائد تبدیل شده است.

زمانی که  صحبت از روش های دائمی مو زدایی می شود ، لیزر موهای زائد یک گزینه عالی برای هدف قرار دادن مناطق وسیعی از بدن و هم چنین صورت است. لیزر یک راه حل بسیار دائمی تر از اپیلاسیون است و تعداد جلسات بسیار کمتری نسبت به الکترولیز مو لازم دارد .

با گذشت زمان ، میزان قابل توجهی از میزان و تراکم مو در ناحیه تحت درمان کاهش می یابد. در این مقاله به بررسی افرادی که نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خطر لیزر برای افراد باردار

چه کسانی بهتر است که لیزر موهای زائد را انجام ندهند ؟

هر چند اکثر افراد با خیال راحت می توانند برای از بین بردن موهای زائد خود به کلینیک زیبایی اما برخی از آن ها کاندیدای مناسبی نیستند و هم چنین ممکن است که لیزر موهای زائد برای آن ها ضرر داشته باشد. حال باید به این سوال جواب دهیم که چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند؟

به همین دلیل است که پزشکان معتقد هستند برخی از افراد بهتر است لیزر موهای زائد را انجام ندهند و می توان اذعان داشت که لیزر موهای زائد می تواند برای مدت طولانی پوست صاف و بدون مو به شما بدهد. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که باید در نظر بگیرید که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر مو هستید یا خیر.

در زیر به برخی از افرادی که نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند، اشاره می کنیم :

  • افرادی که پوست و موی روشنی دارند

باید بدانید که طبیعت مو و پوست شما می تواند نتیجه لیزر موهای زائد را تعیین کند. در حالی که دستگاه های لیزر زیادی برای حذف موهای زائد وجود دارد ، بعضی از آن ها برای نوع خاصی از پوست مناسب تر می باشند. به عنوان مثال :

  • اگر پوست تیره ای دارید ، ممکن است به شما توصیه شود لیزر Nd-YAG را انتخاب کنید ، زیرا آسیب کمتری به پوست شما وارد می کند.
  • در کل اگر پوست شما دارای موهای کم رنگ یا کرکی می باشد، بهتر است که لیزر بر روی ان انجام نشود مگر ان که با نظر پزشک این کار برای شما انجام گیرد.

به طور کلی ، هر چه تضاد رنگ از پوست به مو بیشتر باشد ، درمان آن آسان تر است. متاسفانه آن دسته از بیمارانی که موهای بلوند یا سفید دارند کاندیدای مناسبی برای این امر نمی باشند به دلیل آن که فاقد رنگ دانه لازم برای درمان هستند. بسته به فناوری خاصی که استفاده می شود ، داشتن هیچ گونه جوش پوستی ، عفونت ، زخم باز یا برنزه کردن پوست نیز می تواند مانع انجام لیزر مو شود.

  • انواع پوست های مستعد رنگ دانه

شایع ترین عوارض جانبی لیزر مو شامل تحریک پوست یا تغییر رنگ و رنگ دانه می باشد. اگر پوست شما به راحتی تغییر رنگ می دهد ، توصیه می شود رفع موهای زائد را با لیزر انجام ندهید. برای جلوگیری از این مسئله ، باید قبل از انتخاب روش ، از پزشک خود در مورد خطرات و عوارض درمان بپرسید. پزشک شما ممکن است یک آزمایش را برای دیدن واکنش پوست شما در برابر درمان  لیزر پیشنهاد دهد.

  • افرادی که بیماری پوستی دارند

درمان با لیزر به طور کلی برای افرادی که بیماری پوستی یا عفونت دارند توصیه نمی شود. برخی از داروهایی که برای شرایط پوستی خود استفاده می کنید ، مانند ایزوترتینوئین ، می تواند باعث حساسیت به نور شود. قبل از درمان باید به پزشک خود اطلاع دهید تا از مناسب بودن خودتان برای لیزر مو مطمئن شوید.

  • افرادی که باردار هستند

در حالی که اطلاعات کافی در مورد تأثیر لیزر یا مواد شیمیایی اعمال شده بر روی پوست شما در طی لیزر مو بر روی جنین وجود ندارد ، به طور کلی توصیه می شود در صورت بارداری از درمان لیزر موهای زائد خودداری کنید.

در واقع هیچ درمانی با لیزر برای افراد باردار توصیه نمی شود. بسیاری از خانم ها ممکن است در اثر افزایش هورمون ها در دوران بارداری ، شاهد رشد مو در نوک پستان ها یا شکم خود شوند. به طور معمول این موها بعد از بارداری خود بخود از بین می روند و نیازی به استفاده از لیزر برای حذف این موهای زائد وجود ندارد.

  • ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید

بسته به ضخامت مو ، اندازه ناحیه تحت درمان و وضعیت پوست و مو ، شدت لیزر متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید برای لیزر موهای زائد روی صورت یا ابروهای خود لیزر انجام دهید ، بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که به روش های قدیمی اپیلاسیون یا موچین پایبند باشید. نور لیزر در صورت برخورد با چشمان شما می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث نابینایی ، تاری و تیرگی دید شود.

در کل لیزر موهای زائد مزایای بسیاری برای افراد خواهند داشت اما اگر کلینیکی که برای لیزر انتخاب می نمایید مناسب نبوده و هم چنین اپراتوری که کار لیزر شما را انجام می دهد با تجربه نباشد می تواند آسیب های بسیاری به شما وارد کند، به همین دلیل است که شما باید در انتخاب کلینیک خود دقت کافی را داشته باشید.

چه کسانی نباید لیزر انجام دهند

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستند ؟

برای پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ،می توان بیان شود که بیمارانی که موهای تیره و پوستی روشنی دارند کاندیدا های ایده آلی برای انجام لیزر مو هستند. این اجازه می دهد تا لیزر نور خود را بر روی رنگ دانه موجود در مو متمرکز کند و رنگ دانه موجود در پوست در مقابل آن مقاومت نکند.

در بیماران با پوست تیره ، دستگاه های لیزر خاصی وجود دارد که می تواند با موفقیت استفاده شود.هر چه موهای شما نسبت به رنگ پوست تیره تر باشد ، سرعت درمان شما نیز سریع تر خواهد بود.

برای اینکه بفهمید که لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا نه؟ اول و مهم ترین نکته مشاوره با یک تکنسین لیزر می باشد. توجه به این نکته نیز ضروری است که برای دستیابی به نتایج مطلوب و کاهش دائمی رشد مو ممکن است به 8 جلسه یا حتی گاهی بیشترنیاز داشته باشد.

کدام مناطق با لیزر مو قابل درمان هستند؟

برخی از متداول ترین مناطق برای انجام لیزر مو عبارتند از:

  • پشت لب و چانه و کل صورت بجز اطراف چشم و زیر ابروها
  • زیر بغل
  • منطقه بیکینی و کشاله ران
  • پاها و ران ها
  • سینه و پشت
  • گوش ها
  • بازوها
  • شکم

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

بدن هر کدام از افراد نسبت به درمان لیزر مو واکنش متفاوتی نشان می دهد. پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد آقایان و خانم ها، برخی از افراد شاهد ریزش دائمی مو هستند و نتایج دائمی را می بینند ، در حالی که برخی فقط کاهش مو را نتیجه می گیرند و ممکن است طی یک یا دو سال نیاز به یک جلسه شارژ مجدد داشته باشند. موفقیت این روش به خود فرد و تعداد جلسات درمان بستگی دارد.

اما حتی برای این افراد نیز اگر موها دوباره رشد کند ، سبک و نازک تر از قبل خواهد بود و فقط به لیزر گاه به گاه نیاز خواهند داشت. اما باز هم اینکه چه کسانی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند یک سوالی است که در ذهن افراد پرسش ایجاد کرده است.

از بین بردن دائمی رشد مو در افرادی که هم پوست روشن و هم موی روشن دارند و هم چنین افرادی هم پوست تیره و هم رنگ موی تیره دارند چالش برانگیزتر است.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است

آیا لیزر مو یک روش مناسب است ؟

از بین بردن مو با لیزر یک جایگزین راحت و موثر برای دیگر روش های حذف موهای زائد است که وقت شما را می گیرند و فقط نتایج کوتاه مدت دارند.

برای انجام لیزر مو در در هر نقطه از بدن نظیر لیزر بیکینی ، لیزر پاها ، پشت ، سینه ، صورت و زیر بغل  ، لیزر کل بدن  و … دستگاههای لیزر دقیق امروزی نظیر مدیو استار اسکلپیون می توانند به راحتی مورد استفاده قرار گیرند و موهای زائد را از بین ببرند. لذا این روش با توجه به مزایای آن نظیر نتایج  دائمی یا طولانی مدت ، هزینه مناسب و ایمن بودن و … ارزش سرمایه گذاری را دارد.

شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد در غرب تهران با لیزر الکساندرایت به ما در مهراز کلینیک مراجعه نمایید و یا از طریق فرم زیر وقت خود را تعیین کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما