تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا می باشد؟ + نکاتی که باید بدانید


تاریخ انتشار : 25 دی 1399          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (8 امتیاز)

بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها از موهای زائد بدن خود بسیار ناراحت بوده و تلاش می‌کنند تا برای همیشه از شر آن خلاص شوند. روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد، اما بیشتر آن ‌ها موقت بوده و انجام آن به صورت طولانی مدت بافت پوست را از بین می ‌برد و هم چنین ضرر هایی برای پوست بدن دارند. حال به بحث آیا لیزر موهای زائد سرطان زا می باشد؟ می پردازیم.

از این روش ها می توان به اپیلاسیون و اصلاح کردن پوست با استفاده از ژیلت اشاره داشت که دارای معایب زیر می باشد :

  • استفاده از اپیلاسیون می تواند پوست بدن را به شدت شل کند و هم چنین در برخی از نقاط باعث تحریک غدد لنفاوی بدن نیز می شود
  • استفاده از اپیلاسیون می تواند به ایجاد موهای زیر پوستی کمک کند
  • استفاده از ژیلت می تواند موهای زائد را بسیار پر و پر رنگ کند
  • استفاده از ژیلت می تواند پوست بدن را تیره نماید
  • ژیلت و اپیلاسیون یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد نمی باشد

حال می توان اذعان داشت که یک روش قطعی بنام لیزر وجود دارد که موها را به صورت دائم از بین می‌برد. اما، شاید از خود بپرسید که آیا از بین بردن موهای اضافی بدن سرطان زاست؟ در این مقاله به بررسی سرطان زا بودن لیزر می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

لازم به ذکر می باشد که لیزر یک اشعه نوری بسیار قدرتمند بوده که ریشه مو را به طور دائم از بین می ‌برد و با استفاده از این روش می توان رشد موهای زائد را تا حد بسیاری متوقف کرد.

این اشعه از طریق بافت ‌های پوست به فولیکول مو رسیده و پیاز مو را برای همیشه می ‌سوزاند، به همین دلیل است که یک روش دائمی برای از بین بردن بیش از 80 درصد موهای زائد می باشد. البته، برای این که موها به طور قطعی از بین بروند، باید هر چند ماه یکبار و هم چنین هر سال این کار را انجام داد تا از رویش مجدد پیاز مو جلوگیری شود.

توجه داشته باشید برای اینکه پوست شما آسیب نبیند، بهتر است به کلینیک ‌های معتبر پوست و مو دارای مجوز از وزارت بهداشت مراجعه کنید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. برخی سوال می‌پرسند که آیا از بین بردن موهای اضافی بدن سرطان زاست‌ ؟ خب، پاسخ تنها درصورتی می ‌تواند مثبت باشد که از دستگاه ‌های بی‌ کیفیت استفاده شود.

باید بیان شود که کیفیت دستگاه ها تأثیر بسزایی در سلامت پوست و هم چنین سلامت بدن دارد و اگر به کلینیک هایی مراجعه کنید که از دستگاه های نا مرغوب بهره بگیرند یا اپراتور های بی تجربه داشته باشند، این روش مناسب می تواند به یک روش خطر آفرین برای شما تبدیل شود.

بنابراین در انتخاب کلینیک پوست و مو خود دقت کنید و همیشه به یاد داشته باشید که بهتر است این کار را زیر نظر پزشکان حاذق انجام دهید تا باعث سوختگی نواحی لیزر شده نشود.

آیا اشعه لیزر مضر می باشد؟

اساس کار لیزر با اشعه می باشد اما این اشعه کاملا ایمن است. در درمان با لیزر از اشعه ای استفاده می شود که با تولید پرتو مناسب فولیکول های مو را نابود می کند.اشعه ساتع شده از لیزر اشعه ای غیریونیزه است که با اشعه ایکس کاملا متفاوت می باشد.

اشعه یونیزه می تواند به داخل بدن نفوذ کند و باعث ایجاد سرطان شود اما این در مورد اشعه غیر یونیزه صادق نیست و این مدل از اشعه هرگز به قسمت های اخلی بدن نفوذ نمی کند و به همین دلیل جهش DNA و احتمال ابتلا به سرطان وجود ندارد.

مزایا و معایب لیزر

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا می باشد ؟

شاید از خود بپرسید که آیا لیزر موهای زائد سرطان زا می باشد؟ خب، به طور کلی پاسخ این سوال منفی است. به دلیل آن که لیزر یکی از رایج ‌ترین روش‌ های درمانی برای ازبین بردن موهای زائد، خال، زگیل و غیره بوده و پزشکان از آن به عنوان یک روش ایده‌ آل بهره می ‌برند. انرژی موجود در نور لیزر به صورت سطحی بوده و هرگز به عمق آن وارد نمی ‌شود.

دستگاه ‌های لیزر به گونه‌ای ساخته شده ‌اند که تنها پیاز مو را هدف بگیرند. البته، پزشک نیز باید در این کار مهارت داشته باشد تا نور لیزر را به صورت مستقیم و طولانی مدت بر روی فولیکول‌ های پوست قرار ندهد.

مواردی که در بالا ذکر شد، بدین معنا نمی باشد که استفاده مکرر از لیزرها هیچ خطری برای بدن ندارد. لیزر، تنها زمانی بی‌ خطر است که به ندرت از آن استفاده شود و توسط افراد ماهر و تجهیزات مدرن انجام شود. افراط در استفاده از هرچیزی می‌ تواند خطرناک باشد و مشکلات زیادی را برای انسان بوجود بیاورد. از این رو، توصیه می ‌شود تا بین هر دوره از لیزر کردن، وقفه ایجاد کنید تا فولیکول‌ های پوست زمان مناسب برای ریکاوری را داشته باشند.

همان گونه که ذکر شد، لیزر بدن می تواند معایبی برای پوست داشته باشد و این معایب وابسته به اپراتور و کلینیک انتخابی شماست. اپراتور و پزشک متخصص باید بداند که از کدام دستگاه و نور با چه طول موجی برای پوست بدن شما مضر نخواهد بود و تیرگی و سوختگی را از خود بر جای نخواهد گذاشت.

ممکن است افراد بسیاری را دیده باشید که به دلیل نامناسب بودن دستگاه های لیزر و هم چنین بی تجربه بودن اپراتور ها سوختگی هایی بر بدنشان وجود دارد یا درد بسیاری را به هنگام لیزر تحمل کرده اند.

واقعیت این است که این دستگاه ها جدیدا به بهترین نحو ممکن ساخته شده اند که عوارض کمی داشته باشند اما اگر اپراتور مورد نظر نداند نوع پوست شما و طول موج مناسب برای پوست شما چه می باشد، می تواند به بدن شما آسیب هایی را وارد کند.

دلیل ابتلا به سرطان بعد از لیزر موهای زائد

همانطور که می دانید لیزر روشی غیرتهاجمی است که عوارض جزئی دارد مثل حساسیت. پس بهتر است قبل از انجام لیزر اپراتور یا پزشک در ناحیه کوچکی از پوست شما آن را تست کند و سپس برای لیزر کل بدن آن را انجام دهد. اما موردی که به اشتباه شایع شده است این است که برای انجام هرکاری که اقدام به لیزر می شود در دراز مدت می تواند مشکل ساز شود و باعث سرطان زا شدن لیزر موهای زائد می شود. این مورد کاملا اشتباه و بی اساس است.

آیا لیزر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد؟

عدم امکان سرطان پوست با لیزر ، استفاده از لیزرهای فرسوده یا بسیاری از لیزرهای غیر ساینده باعث افزایش تشکیل کلاژن می شود که به بهبود خطوط و چین و چروک منجر می گردد. هیچ کدام از این لیزرها شانس سرطان زا بودن لیزر موهای زائد را افزایش نمی دهند.

همچنین این نکته را نیز بدانید ابتلا به سرطان پوست با قرار گرفتن در معرض انواع خاصی از امواج نوری در محدوده uv مرتبط می باشد. این محدوده ی امواج نوری دارای طول موج هایی کوتاه و انرژی های بالایی هستند که فراتر از محدوده ی دید انسان اند و می توانند باعث تغییر ساختار سلولی شوند.

مزایای استفاده از لیزر :

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا می باشد؟ لیزر موهای زائد دارای مزایای بی‌نظیری است که انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کرده است. از مهم ترین مزایای استفاده از لیزر، می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • از بین رفتن قطعی موهای زائد بدن
  • روشن پوست بدن با استفاده از لیزر امکان پذیر است
  • هزینه انجام آن به نسبت دیگر روش ها مقرون به صرفه تر است
  • لیزر باعث شل شدن و افتادگی پوست نخواهد شد

هم چنین باید بیان شود که یکی از دغدغه‌ های افراد وجود موهای زائد فراوان بوده که برای خلاص شدن از شر آن لیزر را انتخاب می ‌کنند. از دیگر مزایای استفاده از لیزر عدم درد آن است. معمولا لیزر هیچ دردی نداشته و افراد به راحتی می‌ توانند از آن به عنوان یک روش ایده ‌آل برای از بین بردن موهای اضافی بدن خود استفاده کنند. هم چنین از لیزر می‌ توان برای از بین بردن موهای زائد تمام نقاط بدن از جمله صورت استفاده کرد. البته، فراموش نشود که این کار باید به یک پزشک ماهر بسپارید.

آیا لیزر سرطان زاست

معایب لیزر موهای زائد :

لیزر کردن در کنار مزایای بی‌نظیری که دارد، ممکن است گمان کنید که هزینه لیزر بدن بسیار بالاتر از روش هایی مانند اپیلاسیون است اما شما باید در نظر داشته باشید که لیزر کردن یه دوره درمانی دارد و بعد از آن نیز هر چند ماه یک بار یا هر سال می توانید به کلینیک مراجعه کنید.

اما اپیلاسیون یک روش غیر دائمی می باشد که نیازمند این است هر سه هفته یک بار هزینه ایی را برای آن پرداخت کنید، بنابراین لیزر را می توان مقرون به صرفه تر روش های دیگر دانست.

باید بیان شود که رنگ پوست و جنس مو نیز در فرایند لیزر بسیار مهم است؛ به گونه‌ای که اگر رنگ پوست شما تیره باشد، ممکن است پزشک نتواند به خوبی جنس مو و تعداد موهای زائد شما را تشخیص دهد. از این رو، این روش معمولا برای پوست‌ های روشن کاربرد دارد. بهتر است در انتخاب کلینیک مورد نظر خود نهایت دقت را انجام دهید.

سخن پایانی

لیزر موهای زائد یکی از روش‌ های ایده ‌آل برای از بین بردن موهای اضافی و زائد بدن است. در این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که انجام لیزر تقریبا هیچ خطری نداشته و همه می‌توانند با خیال راحت آن را انجام دهند.

بسیاری از افراد به تصور این که لیزر کردن باعث سرطان و نازایی می ‌شود از انجام آن خودداری می ‌کنند. اما، این تصور کاملا غلط بوده و شما می‌توانید به راحتی موهای زائد خود را از طریق لیزر از بین ببرید.

شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لیزر بیکینی ، لیزر موهای زائد زیر بغل و … با کلینیک مهراز در تماس باشید و یا از فرم زیر اقدام به رزرو وقت خود کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما