تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد زیر بغل

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟ + 6 مورد فواید و عوارض لیزر زیربغل


تاریخ انتشار : 18 دی 1399          تاریخ بروزرسانی : ۳۱ فروردین ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (12 امتیاز)

موهای زیربغل یکی از آزار دهنده ترین نواحی است که باید به طور مداوم با آن مقابله کرد. مهم نیست که چند بار آن ها را اصلاح میکنید، باز هم به حالت اول خود باز می گردند! اما با استفاده از لیزر موهای زائد زیر بغل داشتن پوستی نرم و بدون مو به طور دائم در ناحیه زیربغل دیگر یک آرزوی دست نیافتنی نیست.

بدون شک در مورد لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس کنجکاو شده اید. اگرچه این روش در کوتاه مدت از تیغ و اپیلاسیون گرانتر است، اما موجب می شود بتوانید در بلند مدت در هزینه های خود برای خرید لوازم اصلاح صرفه جویی کنید.

تراشیدن مکرر موهای زائد زیر بغل با تیغ برای بسیاری از افراد؛ باعث ایجاد موهای زیرپوستی، خشکی پوست، کیست و اثرات خراشیدگی در پوست زیربغل می‌گردد؛ لیزر زیر بغل، مشکلات این چنینی را از بین می‌برد و کاملا رفع می‌کند. به این ترتیب که با تاباندن اشعه‌های لیزر به فولیکول‌ مو باعث تخریب مو از زیر پوست شده و مو پس از چند روز به طور کامل از بین می‌رود.

بدین روش روزنه‌های پوست بسته میشود و سبب می‌گردد که پوست شما صاف، نرم و یکدست بشود. بنابراین طبق این روش دیگر شما نیازی به تراشیدن موها، استفاده از وکس یا موم نخواهید داشت و دیگر اثری از موهای زیر پوستی، اثرات خراش بر روی پوست نبوده و از در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

لیزر زیربغل در کلینیک مهراز

لیزر موهای زائد زیر بغل :

موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی بعد از سن بلوغ در زن و مرد رشد می کنند. این موها وابسته به هورمون های جنسی هستند و رشد آنها طبیعی می باشد و جزء موهای زائد محسوب نمی شود. اما از لحاظ بهداشتی و زیبایی یک اقدام معمول می باشد. در گذشته نه چندان دور برای از بین بردن این موها از روش هایی مانند اپیلاسیون ، تیغ ، موم و … استفاده می شد که جزء روش های موقت محسوب می شود. با پیدایش دستگاه های لیزر مردم از این روش استقبال کردند و تعداد زیادی از افراد از این روش استفاده کردند.

شاید همانطور که در بالا اشاره شد موهای زیر بغل نادیده گرفته شود اما زمانی که پای نظافت و تابستان در میان باشد توجه افراد نیز به آن زیاد می شود.

لیزر زیر بغل و عوارض آن

عملکرد لیزر موهای زائد برای رفع موهای زیر بغل چگونه است؟ 

علی رغم این که لیزر موهای زائد بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد، اما این روش در واقع بسیار ساده است. در این روش لیزر پالس‌هایی از انرژی نوری را به عمق پوست می‍‌فرستد، و در آن‌جا فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. هنگامی که فولیکول‌های مو نابود شوند، موها دیگر نمی‌توانند رشد کنند.

رشد مو سه مرحله یا فاز دارد – فاز فعال رشد، فاز میانی، و فاز استراحت. لیزر رفع موهای زائد تنها زمانی موثر است که مو در فاز رشد باشد. هنگامی که مو در فاز میانی یا استراحت است، لیزر نمی‌تواند ریشه مو را تخریب کند.

برای اطمینان از تاثیر لیزر موهای زائد و این که موها در فاز فعال رشد قرار داشته باشند، مشتریان باید چند جلسه درمانی را در طول چند هفته انجام دهند. به این شکل زمانی برای استراحت بدن فراهم شده و تکنسین لیزر می‌تواند لیزر را در زمانی که فولیکول‌های مو در فاز رشد قرار دارند انجام دهد.

میزان اثر بخشی لیزر موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل چه میزان است؟

هر چند به عنوان یک اصل کلی نمیتوان اثر بخشی صد درصد و مادام العمر برای از بین بردن موها توسط لیزر تضمین نمود اما خوشبختانه لیزر موها جز موثرترین درمانهای طبی و زیبایی است و همانگونه که اشاره شد میزان موفقیت لیزر در این نواحی بیشتر از صورت است.

عملکرد لیزر موهای زائد برای رفع موهای زیر بغل چگونه است؟ 

چگونگی رشد موی زیر بغل و دلیل از بین بردن آن :

موهای زیر بغل بلندتر از سایر نقاط می باشند که دارای فوایدی نیز هستند به عنوان مثال عرق را به خود جذب می کنند و به خنک شدن بدن نیز کمک می کنند. اما باز هم افراد برای نظافت و زیبایی آن را از بین می برند.

زمانی که شما می خواهید لباس های تابستانی بپوشید موهای زیر بغل برای شما یک چالش اساسی می باشد مخصوصا زمانی که میزان آن نیز زیاد باشد. همچنین ممکن است بیماری ها و عفونت های قارچی نیز در این محل ظاهر شود که باعث بوی نامطبوع ، لکه های تیره پوستی و … را به دنبال دارد.

حال در این مقاله می خواهیم به راهکاری برای از بین بردن این موهای زائد اشاره کنیم و از فواید و مضرات آن سخن بگوییم.

لیزر موهای زائد زیر بغل برای چه افرادی مناسب است؟

عوامل متعددی باعث می‌شوند که فردی کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد زیر بغلش شود. برای درک این عوامل مهم است که بدانید لیزرها در هنگام هدف قرار دادن موها چگونه کار می‌کنند. لیزر نوعی نور پالسی است که قدرت زیادی دارد و نورش ملانین موجود در مو را هدف قرار می‌دهد (ملانین همان ماده‌ای است که به مو رنگ می‌دهد). لیزر با هدف قرار دادن ملانین قادر است فولیکول مو در انتهای موهای زیر پوست را بدون آسیب رساندن به پوست تجزیه کند.

با در نظر گرفتن این موضوع باید متوجه شده باشید که نوع و رنگ مو و پوست در اثربخشی لیزر موهای زائد زیر بغل تفاوت ایجاد می‌کند. نوع موی ایده‌آل برای لیزر موهای زائد زیر بغل، موی تیره و ضخیم است با این حال با تغییرات تکنولوژی، لیزر موهای زائد می‌تواند بر روی برخی از انواع موهای روشن‌تر نیز عمل موفقیت آمیز داشته باشد.

عملکرد لیزر موهای زائد زیربغل

لیزر موهای زائد زیر بغل چگونه انجام می شود ؟

لیزر امروزه یکی از روش های محبوب و موثر برای از بین بردن موهای زائد می باشد که هر شات آن یک فولیکول را در نظر میگیرد و آن را از درون نابود می کند. لیزر امروزه روشی موثر به جای روش های ناکارآمد رفع موهای زائد می باشد.

مو در سه مرحله آناژن ، کاتاژن ، تلوژن رشد می کند زمانی لیزر بر روی آن ها اثر می کند که مو در مرحله رشد یا آناژن باشد و اگر در مرحله تلوژن باشد اثری ندارد.

تعداد جلسات لیزر نیز به میزان ضخیم یا نازک بودن موهای زیر بغل وابسته می باشد که اگر موها ضخیم تر باشد تعداد جلسات بیشتری برای از بین بردن آن نیاز است.

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

باید گفت خیر . این روش یکی از بی خطر ترین روش های موجود می باشد . پیشرفت های فراوان در تکنولوژی های دستگاه های موهای زائد باعث شده تا حتی افراد از کمترین درد و سوزش نیز بهره مند باشند. شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد خود به ما در مهراز کلینیک سر بزنید.

قیمت لیزر زیر بغل

مراقبت‌های قبل از لیزر زیر بغل

لیزر زیر بغل یک روش دردناک نیست و در مقایسه با وکس و استفاده از اپیلاتور دچار درد زیادی نخواهید شد،  شما باید قبل از شروع جلسه درمان به طور کامل شیو کنید تا نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورید در صورتی که موهای زائد بلند باشد نور لیزر نمی‌تواند به راحتی به پوست برسد. از مصرف برخی داروهای خاص خودداری کنید،  ممکن است پزشک شما بخواهد که از مصرف برخی داروهای خاص قبل از شروع برنامه درمان با لیزر خودداری کنید زیرا مصرف برخی از آنها از قبیل آنتی بیوتیک باعث می‌شود که میزان حساسیت پوست شما به نور افزایش پیدا کند.

اگر شما و عفونت دارید باید وقت لیزر را به چند هفته بعد موکول کنید زیرا مصرف داروهای آنتی ‌بیوتیک شما را  دچار مشکل خواهد کرد. قبل از درمان از مصرف رتینوئیدها و آلفا هیدروکسیل خودداری کنید زیرا باعث می‌شوند که پوست شما نسبت به نور بسیار حساس شود و در طول جلسات درمان ملتهب گردد. اگر در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنید اطمینان ندارید و نمی‌دانید که آیا باعث حساسیت به نور می‌شوند یا خیر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد زیربغل :

عوارض جانبی لیزر موهای زائد زیربغل :

طبیعی است که شما بعد از لیزر احساس درد ، قرمزی و تورم داشته باشید. از هر گونه مواد ضد عفونی کننده و یا هر ماده ای که باعث حساسیت می شود بپرهیزید. می توانید یک تکه یخ را روی قسمت تحت درمان قرار دهید.

  • خارش یا بی حسی
  • قرمزی حداکثر تا ۳ روز
  • تورم در اطراف فولیکول های مو حداکثر ۳ روز

آیا لیزر روی تیرگی و سیاهی زیر بغل تاثیر دارد؟

مشاهدات روی افرادی که از لیزر برای از بین بردن موهای زیر بغل استفاده می کنند نشان داده است که پس از اتمام جلسات لیزر تا حدودی رنگ این ناحیه روشن تر می شود و فرد احساس بهتری حتی نسبت به قبل دارد.

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل

  • بعد از گذراندن تنها ۴ جلسه لیزردرمانی، موهای زائد زیر بغل به طول دائم از بین خواهد رفت.
  • از شکاف‌ها، موهای زبر، موهای زیر پوستی، فولیکول‌های ضخیم؛ بریدگی‌ها و علائم تیغ نجات خواهید یافت.
  • راحتی و آسایش را به ارمغان می آورد.
  • پوستی صاف، نرم، یکدست و روشن در ناحیه زیربغل خواهید داشت
  • گذشته از این در جراحی هایی که لزوم اعمال مستقیم روی این غدد وجود دارد، دستگاههای لیزر بعنوان یک ابزار مناسب و ایمن در دست جراحان شناخته شده اند که نه تنها عوارضی ایجاد نمیکنند بلکه نسبت به روشهای دیگر مزیتهایی هم دارند.
  • گزارشهای منتشر شده از تحقیقات علمی و FDA عارضه ای ناشی از لیزر موهای زاید زیر بغل بر روی غدد لنفاوی ناحیه ، گزارش نکرده اند.
    ممنوعیتی از این نظر برای سنین مختلف و همچنین کسانیکه سابقه جراحی قبلی در این ناحیه داشته اند برای ازاله موها توسط لیزر وجود ندارد.

آیا موهای زیر بغل از طریق لیزر کاملا از بین می روند؟

موهای موجود در یک ناحیه از بدن ، همگی رشد یکسان و همزمانی ندارند ، همچنان که بسیاری از موهای یک ناحیه از بدن در فاز رویشی قرار دارند ، برخی دیگر در فاز استراحت و در زیر پوست قرار دارند ، لذا باید برای از بین بردن تمامی این موها ، لیزر درمانی در چندین جلسه با فاصله ی ماهانه صورت پذیرد ، بدین ترتیب کلیه موهای یک ناحیه در اثر لیزر درمانی به طور موثری از بین خواهند رفت .
در لیزر درمانی موهای زائد یک ناحیه شاهد حذف ۱۰۰ درصدی موهای زائد یک منطقه نخواهیم بود ولی موهای باقی مانده نیز بسیار نازک و کم رنگ خواهند شد و با موفقیت ۹۰ درصدی حذف موها ، فرد احساس بهتر و رضایت کاملی خواهد داشت .

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل دائمی است؟

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل دائمی است؟

لیزر موهای زائد روشی است که به رنگ پوست و نوع مو هر فرد بستگی دارد. اما با این حال می توان گفت اگر فردی تعداد جلسات لیزر موهای زائد خود را به اتمام برساند از شر موهای زائد خود خلاص می شود و شاید مدتی بعد چند مو به صورت نازک مشاهده کنید که بسیار ناچیز است.

بعد از لیزر زیر بغل باید جه مراقبت هایی انجام دهید :

  • پس از انجام هر جلسه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از عطر و کرم های سنگین بر روی ناحیه لیزر شده بپرهیزید.
  • اگر بعد از لیزر احساس خارش کردید از خاراندن آن اجتناب کنید تا زخم ایجاد نشود.
  • ۲۴ ساعت بعد از انجام لیزر موهای زیر بغل ورزش نکنید تا منجر به تعریق نشود.
  • از رفتن به سونا ، استخر و حمام آفتاب بپرهیزید.

دیگر اقدامات مراقبتی :

  • پس از آنکه قرمزی پوست از بین رفت یک تا دو هفته پس از لیزر به آرامی زیر بغل خود را لایه برداری کنید می‌توانید برای این کار از یک عدد لیف استفاده کنید.
  • در صورتی که رنگ پوست شما پس از لیزر تغییر کرد ویتامین E را روی پوست خود بمالید تا پوست شما بهتر شود.
  • تا ۳ روز پس از لیزر از مصرف دئودورانت خودداری کنید تا دچار التهاب بیشتر نشوید.
  • اگرچه خارش پوست عادی و معمولی نیست و احتمال بروز آن وجود دارد به خاطر داشته باشید که خاراندن پوست باعث بروز بافت اسکار می‌شود.
  • به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان از ورزش سنگین و رفتن به سونا خودداری کنید زیرا باعث التهاب پوست خواهد شد.

بعد از لیزر زیر بغل باید جه مراقبت هایی انجام دهید :

سخن پایانی :

در آخر می توان گفت لیزر موهای زائد روشی بی خطر می باشد که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه می باشد و طی یک دوره درمانی است و نباید هر سری تکرار شود. شما می توانید برای لیزر موهای زائد خود در غرب ، لیزر بیکینی ، جوانسازی پوست و … به کلینیک مهراز مراجعه نمایید و همچنین برای تعیین وقت و مشاوره فرم زیر را پر نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما