تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

واقعیت های لیزر موهای زائد

واقعیت هایی در ارتباط با لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 16 دی 1399          تاریخ بروزرسانی : ۱۷ دی ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

حقیقت های لیزر موهای زائد :

یکی از راه های بسیار موثر و مناسب برای از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر می باشد. امروزه لیزر بدن نسبت به گذشته بیشتر شناخته شده است و افراد بسیار زیادی به سمت لیزر کردن بدن یا قسمتی از بدن گرایش پیدا کرده اند، به دلیل آن که لیزر یک را بسیار مطمئن و موثر برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد و اثر و ماندگاری آن به صورت دائمی است.

اگر به از اصلاح کردن همیشه و روزانه خود خسته شده اید، به شما پیشنهاد می دهم که این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید تا درباره لیزر اطلاعات بیشتری کسب کنید و با دید بازتری به لیزر خود بپردازید. در این مقاله برای شما اطلاعات جامعی از واقعیت های لیزر شرح می دهیم، با ما باشید.

 

لیزر موهای زائد :

باید بیان شود که در ایده آل ترین شرایط ممکن هم امکان بازگشت و رشد مجدد موها حدود 20 الی 30 درصد از موهای لیزر شده وجود خواهد داشت. لیزر موهای زائد، جزء آن گروه از خدمات زیبایی است که باید و نباید های زیادی درباره آن وجود دارد و حتی محدودیت ها یا ممنوعیت هایی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

 

مشکلات هورمونی و موهای زائد :

 

نکته اولی که باید درباره لیزر کردن موهای خود بدانید این است که موهای زائد، معمولا به 2 دلیل هورمونی یا غیر هورمونی در بدن افراد ایجاد می شود. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موهای زائد شوند.

شما نمی توانید هیچ نوع لیزری و بدون درمان بیماری زمینه ای از پس این موها بر بیایید و قطعا لیزر موهای زائد بر روی این موهای هورمونی پاسخ گو نمی باشد، بنابراین شما باید در ابتدا بیماری زمینه ایی خود را درمان کنید.

اختلالات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک باعث می شود خانم ها در قسمت هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم و تیره مواجه شوند و اعتماد به نفس آن ها از بین برود و مشکلات متعددی برای آن ها به وجود بیاید. از این رو، چنین افرادی باید ابتدا بیماری و سپس موهای زائد خود را درمان کنند.

 

اثر بخشی لیزر بر روی پوست :

 

لیزر می تواند موهای زائد را از بین ببرد و برای مواقعی که موهای زائد شما رشد بیش از حد دارد استفاده می شود و یا این که بخواهید خود را متفاوت نشان دهید می توانید از لیزر بدن استفاده کنید. بیشتر افراد باید برای رفع موهای زائد درمان خود را طی چند مرحله انجام دهند .

بیشتر لیزرها و نورهای سبک که برای از بین بردن دائمی موها استفاده می شود از نظر سازمان بهداشت جهانی مناسب می باشند و تأییدیه دارند اما با یک جلسه نمی توان موهای زائد را از بین برد یا رشد آن ها را متوقف کرد و باید دوره درمانی آن تکمیل شود.

لیزر موهای زائد صورت و بدن برای افرادی مناسب است که پوست روشن و کلفت دارند و موهای زائد آن ها تیره ( قهوه ای و سیاه ) می باشد. با ابن حال دستگاه های بسیار جدیدی وجود دارند که برای پوست های تیره و برنزه نیز به خوبی پاسخ می دهد.

برخی از افراد ممکن است زمان طولانی تری مثلا بعد از چندین سال برای از بین رفتن کامل موهای زائد خود سپری کنند که این موضوع نیز خود به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما معمولا پس از دوره درمان شاهد از بین رفتن مقدار بسیار زیادی از موهای خود خواهید بود.

موارد دیگری که باید در نظر گرفت مراقبت هایی است که بیمار بعد از لیزر  بدن برای نگه داری از قسمت های لیزر شده باید داشته باشند، برای مثال در دوره درمان با لیزر هرگز موهای تحت ناحیه درمان را از ریشه از بین نبرید و از اپیلاسیون و … استفاده نکنید به دلیل آن که نور لیزر بر روی ریشه شما اثر می گذارد و اگر شما در طول درمان موها را از ریشه جدا کنید، ریشه جدیدی رشد خواهد کرد و باید درمان را از ابتدا شروع کنید.

واقعا غیر ممکن است که تشخیص بدهیم چه کسی به انجام لیزر  و تا چه میزان به درمان، احتیاج دارند و هم چنین تا چه مدت موها کاملا از بین خواهند رفت . همان طور که قبلا گفته شد لیزر کردن برای افرادی با موهای تیره و پوستی روشن بسیار عالی است.

لیزر موهای زائد بر اساس رنگ پوست

رنگ پوست و لیزر موهای زائد :

یکی از عواملی که برای انجام لیزر بسیار تأثیر گذار می باشد، رنگ پوست افراد است. باید بیان شود که از آنجایی که امکان سوختگی و آسیب های پوستی با لیزر موهای زائد در افرادی با پوست های تیره بیشتر است.

توصیه می شود افرادی که سولاریوم کرده اند، حمام آفتاب گرفته اند یا پوست های بسیار تیره ای دارند، از لیزر کردن موهای زائد خود به شدت پرهیز یا در مورد این کار با پزشک متخصص پوست مشورت کنند به دلیل آن که ممکن است باعث سوختگی های بسیار خطرناک شود.

لیزر کردن موهای زائد در این افراد و توسط اپراتور های غیرمتخصص، چیزی جز سوختگی های شدید پوستی را برای آن ها به دنبال نخواهد داشت؛ سوختگی هایی که ممکن است لک های پوستی ناشی از آن ها گاهی تا آخر عمر هم همراهشان بماند.

بنابراین اگر می خواهید به لیزر کردن بدن بپردازید تا مدت ها از حمام آفتاب و سولاریوم دوری کنید و هم چنین انتخاب دستگاه مناسب برای لیزر بدن را به پزشک خود بسپارید تا ایشان با توجه به رنگ پوست شما و موهای زائد شما طول موج موثر و غیر مخرب را انتخاب نماید، ممکن است که جلسات لیزر شما کمی طول بکشد اما صبور باشید و به گفته های پزشک و افراد متخصص در این زمینه گوش فرا دهید.

 

نکات بسیار مهم برای لیزر کردن موهای زائد :

شما باید نکاتی را برای لیزر موهای زائد رعایت کنید که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

  • باید منطقه مورد لیزر را از قبل بتراشید و از تیغ های اصلاح استفاده کنید
  • قبل از انجام لیزر از اپیلاسیون و از ریشه جدا کردن موها به شدت خودداری کنید
  • از عینک محافظ که ارائه می شود استفاده کنید
  • از ژلی که برای تسکین درد داده می شود و رسانا است استعمال کنید
  • بعد از انجام لیزر از یک کرم ترمیم کننده پوست مخصوص و مناسب استفاده کنید
  • هرگز قبل و بعد از انجام لیزر به حمام آفتاب نروید تا دوره درمان شما کامل شود.
  • قبل از رفتن به پیاده روی از یک فیلتر uv ( کرم ضد آفتاب حداقل ۳۰ ) استفاده کنید
  • تا ۳ روز اول لیزر مو به سونا و استخر نروید
  • جلوگیری از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب حداقل یک هفته بعد از انجام لیزر

 

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب نمی باشد ؟

  • اگر دچار بیماری های پوستی هستید از لیزر موهای زائد استفاده نکنید و با پزشک مشورت نمایید
  • اگر دچار بیماری دیابت هستید برای انجام لیزر با پزشک مشورت نمایید
  • اگر بیماری پوستی مادر زادی دارید از لیزر موهای زائد استفاده نکنید
  • دچار بیماری های دستگاه قلب و عروق هستید با پزشک خود درباره لیزر موهای زائد مشورت نمایید
  • اگر بیماری های عفونی دارید تا بر طرف نشدن آن از لیزر موهای زائد دوری کنید
  • در مدت زمان بارداری خود از لیزر موهای زائد استفاده نکنید
  • پوست خیلی تیره دارید یا آفتاب سوختگی تازه در پوست خود دارید از لیزر استفاده نکنید البته بهتر است که در این باره نیز با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
  • برای افراد زیر 18 سال لیزر موهای زائد نباید انجام شود
  • این روش نباید در افراد مشکوک به سرطان لوزه یا تیروئید استفاده شود

 

لیزر در اطراف چشم :

لیزر هرگز نباید در اطراف چشم زده شود و این کار ممنوع می باشد به دلیل آن که آسیب های بیش از اندازه ایی را به چشم های شما وارد می کند.

باید فراموش نکنیم لیزر کردن عوارضی نیز دارند که یکی از مهم ترین این عوارض آسیب به چشم ها می باشد بنابراین لازم است حتما از عینک های مخصوص برای لیزر کردن که پزشک به شما می دهد استفاده کنید و اگر پزشکتان فراموش کرد که به شما عینک دهد خودتان از او درخواست عینک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما