تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 9 دی 1399          تاریخ بروزرسانی : ۱۲ دی ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد :

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد امروزه یکی از دغدغه های اصلی افراد از بین بردن موهای زائد خود آن هم به صورت دائمی است. روش های متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

روش های بسیار قدیمی مانند استفاده از پودر های موبر دردسر های خاص خود را داشت و هم چنین در دهه های اخیر استفاده کردن از تیغ های اصلاح ( ژیلت )  در میان بانوان و آقایان جا افتاده است تا زمانی که افراد به این نتیجه رسیدند این روش ها دیگر جواب گو نیاز آن ها نمی باشد!

بنابراین دستگاه لیزر موهای زائد به وجود آمد تا بتواند در امر از بین بردن موهای زائد آن هم به صورت دائمی به افراد کمک بسیاری کند. در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین دستگاه لیزر موهای زائد و هم چنین کاربرد های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما باشید.

عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد :

باید بیان شود که بهترین مرکز لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش ها برای رهایی از مو های زائد افراد می باشد، که در این روش از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می گردد .در این روش نور لیزر به صورت مستقیم، به فولیکول مو برخورد می کند و آن ها را تخریب می کند، فولیکول شامل کیسه های کوچکی درون پوست است که مو در آن جا رشد می کند.

لیزر با استفاده از گرما این کیسه های کوچک را نابود و یا تخریب می کند. می توان اذعان داشت که یکی از مطمئن ترین روش ها برای حذف دائمی موهای زائد می باشد، البته این موضوع به موارد بسیار مختلفی بستگی خواهد داشت از جمله:

  • رنگ پوست افراد
  • پر مو بودن یا نبودن افراد
  • مقدار قوی بودن ریشه موهای زائد و ….

البته اگر دوره درمانی لیزر را که توسط کارشناسان و پزشکان مطرح می گردد را به صورت منظم و کامل طی کنید، آن گاه تا حد بسیار بالایی ( 80 الی 90 درصد ) موهای زائد خود را از دست می دهید.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد :

دستگاه های بسیار مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب و هم چنین کاربرد مخصوص به خود را دارند. هر دستگاه لیزر برای یک کارایی تولید شده است و اگر شما به دنبال انتخاب یک دستگاه مناسب برای لیزر بدن خود می باشید، بهتر است.

که درباره دستگاه ها اطلاعاتی را داشته باشید و هم چنین در این باره با پزشکان و کارشناسان با تجربه مشورت نمایید. دستگاه لیزر موهای زائد شامل چهار سیستم متداول لیزر برای از بین بردن موهای زائد است.

لازم به ذکر می باشد که از جمله سیستم های دستگاه لیزر موهای زائو می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • الکساندرایت (Alexandrite )
  • دایود ( Diode)
  • اندیاگ ( Nd: YAG )
  • روبی ( Ruby )
  • IPL ( IPL نیز اگر چه لیزر نیست، اما به همین منظور به کار گرفته می شود )
  • دستگاه Elight

IPL  چیست ؟

باید بیان شود که  IPL( intense pulse light  ) به معنای سیستم های نور شدید پالسی می باشد که در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را به دست آورد.

لازم به ذکر می باشد که دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زاید و جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد.

ارزان تر است و سریع تر عمل می کند. اما این دستگاه نمی تواند به صورت کامل موهای زائد را حذف کند و اثر گذاری خاص خود را دارا می باشد. این دستگاه بیشتر موهای زائد را کم رنگ و نازک می کند. بنابراین اگر قصد از بین رفتن کامل موهای زائد را دارید، این دستگاه توصیه نمی شود.

لیزر الکساندرایت :

این لیزر جزء یکی از انواع دستگاه های لیزر موهای زائد می باشد که یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های روز در دنیا است. در حال حاضر این دستگاه جز محبوب ترین دستگاه ها می باشد.

بهترین مزیت این دستگاه قابلیت تنظیم شدن طول موج و انرژی مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد است. نور این دستگاه در محدوده نور مرئی و جز لیزر های جامد شناخته می شود. به عقیده برخی از متخصصین پوست این دستگاه تاثیر بر انگیزترین و یکی از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن است.

یکی از امکانات مفید این دستگاه سیستم خنک کننده آن است که به منظور جلوگیری از سوختن پوست طراحی شده است. اما بدلیل قدرت بالای این دستگاه میزان درد ناحیه مورد نظر در جلسات لیزر به نسبت دستگاه های دیگر بیشتر است. باید بیان شود که این دستگاه  روی پوست های سفید با موهای تیره اثر بخشی بسیار مناسبی دارد.

از جمله معایب لیزر الکساندرایت :

 

  • ایجاد درد شدید برای افراد
  • ممکن است موجب تغییر رنگدانه ها شود.
  • برای پوست های تیره و برنزه مناسب نیست.

دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر دایود :

دستگاه لیزر دایود جز یکی از انواع دستگاه های لیزر موهای زائد که دارای طول موج در بازه فروسرخ می باشد که نور تولید شده با قطر بسیار باریک بر روی سطح پوست ساطع می شود. به بیان دیگر این دستگاه از تکنولوژی نیمه هادی استفاده  می کند.

یکی از مزیت های این دستگاه این است که سبب می شود برای حذف موهای زائد به بهترین شکل عمل کند. البته برای استفاده از این دستگاه باید امنیت بالا فراهم شود و نوع پوست و موی بیمار مشخص شود.

از معایب دستگاه دایود می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • احتمال سوختگی و تغییر رنگ دانه وجود دارد.
  • احتمال ایجاد کهیر

 

لیزر اندیاگ :

 

لازم به ذکر می باشد که لیزر اندیاگ جدید ترین نوع لیزر در بازار است که به طور خاص برای از بین بردن موثر و ایمن موهای انواع پوست های برنزه و تیره تولید شده است. این ماده برای استفاده در انواع پوست I  تا VI اثبات شده و در کاهش رشد مو در همه انواع پوست ها موثر است.

 

به دلیل جدید بودن این نوع لیزر، هنوز مطالعات کار آمد طولانی مدت در دسترس نیست. با توجه به میزان نفوذ عمیق آن در مقایسه با سایر لیزرها، لیزر Nd: YAG می تواند اپیدرم رنگ تیره را دور زده و مستقیماً به سمت هموگلوبین موجود در فولیکول مو برود. بنابراین برای افرادی که پوست تیره دارند و برنزه هستند، یکی از مناسب ترین گزینه ها می باشد.

 

از معایب این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • احتمال احساس درد وجود دارد.
  • بر روی موهای نازک و کم رنگ تاثیر چندانی ندارد.

 

دستگاه روبی :

 

این لیزر به عنوان قدیمی ترین نوع دستگاه لیزر موهای زائد شناخته می شود. با توجه به میزان جذب بالای ملانین آن، توصیه نمی شود از لیزر روبی بر روی پوست تیره استفاده کنید زیرا باعث تغییر رنگ پوست و حتی ایجاد زخم می شود.

 

این دستگاه، حاوی یک سیستم خنک کننده داخلی است که خطر سوزش و سایر عوارض جانبی را به حداقل می رساند. علاوه بر اثر خنک کنندگی، دو ثانیه تأخیر بین هر پالس لیزر، درمان با روبی را به یکی از کم دردترین لیزرها برای از بین بردن موهای زائد در بازار تبدیل می کند.

 

دستگاه ELIGHT :

 

دستگاه Elight ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF یا رادیو فرکانسی است. قدرت این دستگاه تقریبا پایین است و برای یک نتیجه عالی مناسب نمی باشد. ابته این موضوع به پزشک معالج شما بستگی خواهد داشت که چه نوع دستگاه های را به شما پیشنهاد دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما