تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

جوانسازی پوست با هایفو HIFU+ فواید هایفوتراپی ، ماندگاری و اثرات هایفو بر منافذ پوست


تاریخ انتشار : 7 دی 1399          تاریخ بروزرسانی : ۴ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

جوانسازی پوست با هایفو  ، بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف مانند بالا رفتن سن، پوستشان دچار مشکل شده و حالت افتادگی پیدا می کنند و قطعا از این موضوع رضایت ندارند. لازم به ذکر است که راه های بسیار زیادی برای کنترل پیری پوست و هم چنین جوان سازی پوست به وجود آمده است که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشد.

یکی از روش های نوینی که برای جوان سازی پوست استفاده می شود و پزشکان متخصص به آن توصیه می کنند، هایفو تراپی می باشد. در این مقاله می خواهیم درباره جوان سازی پوست با هایفو تراپی اطلاعات مهمی را بیان کنیم، بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جوان سازی پوست چیست ؟

لازم به ذکر می باشد که جوانسازی پوست یکی از انواع درمان های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است، پیری روندی است که برای همه افراد اتفاق می افتد و در طی آن پوست صورت چروک شده و افتادگی پیدا می کند.

حال با استفاده از روش های خاص جوان سازی پوست با هایفو می تواند روند پیری صورت را به تعویق انداخت و یا تا حد بسیاری آن را بر طرف کرد . جوان سازی پوست صورت را با روش های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می دهند.

باید بیان شود که با توجه به عمق درمان پوست، روش های جوانسازی با هم تفاوت های بسیاری دارند. جوان سازی پوست صورت می تواند تقارن را به صورت بازگرداند. حتی می توان به صورت موضعی برای درمان چین و چروک ها، شل شدگی و افتاگی پوست و جای زخم ها اقدام کرد.

هایفو تراپی چیست ؟

یکی از بی خطر ترین و مناسب ترین روش ها برای جوان سازی صورت، هایفو تراپی می باشد. روش هایفو تراپی جدیدترین تکنولوژی جوان سازی لیفت صورت و گردن است که بدون عمل جراحی انجام می گیرد.

که فقط در یک جلسه با استفاده از این روش می توان تأثیرات بسیار مثبت را بر روی پوست صورت مشاهده کرد. نکته بسیار مهم درباره هایفو تراپی این است که بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی شخص می‌تواند به فعالیت خود بپردازد و کار های خود را انجام دهد.

همان گونه که بیان شد، هایفوتراپی روشی بدون خطر و کاملا ایمن  و هم چنین مورد تایید FDA آمریکا است. که اثرات آن در همان جلسه ( بلافاصله قابل دیدن ) است. و نتایج آن بدون بازگشت و ماندگار می باشد.

هایفوتراپی دردسرهای عمل های جراحی مانند بی هوشی ، درد ، بخیه و خونریزی را ندارد و روشی امن و کم عارضه است.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

در روش هایفوتراپی از امواج الکتریکی با فرکانس بالا استفاده می شود که به عنوان هایفوفیلد نیز شناخته می شود. برای شروع هایفوتراپی بیمار را درموقعیت مناسبی قرار داده و ناحیه تحت درمان را با استفاده از ژل مخصوص هایفو می پوشانند. سپس دستگاه هایفوتراپی با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به صورت مکرر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی منطقه مورد نظر استفاده می شود.

در زمان انجام هایفوتراپی بیمار ممکن است حس گرمایی و لرزش در منطقه مورد درمان داشته باشد. البته این حس گرما باید در حدی باشد که بیمار اذیت نشود پس از آن بیمار باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت برای استراحت قرار گیرد و فعالیت بدنی شدیدی نداشته باشد. همچنین شما می توانید برای دانستن نحوه شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

تاثیر هایفوتراپی بر روی پوست :

لازم به ذکر می باشد که هایفو تراپی نتایج بسیار فوق العاده ایی بر روی پوست صورت دارد و همین موضوع سبب شده است که بسیاری از پزشکان متخصص برای کسانی که می خواهند جوان سازی پوست را انجام دهند.

این روش را پیشنهاد کنند. از نتایج بسیار فوق الهاده هایفو بر روی پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • لیفت ابرو ( بدون عمل جراحی )
  • رفع غبغب ( بدون عمل جراحی )
  • لیفت صورت و گردن به بهترین شکل ممکن ( بدون جراحی )
  • سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن در بالاترین حد ممکن ( بدون جراحی )
  • رفه چروک پلک ها و هم چنین رفع افتادگی پلک بالا
  • رفع چروک‌ های کناره های خارجی چشم ها ( چین های پنجه کلاغی )
  • کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه های لب ها )
  • رفع افتادگی ‌های زیر چانه ( رفع افتادگی پایین صورت )
  • رفع چین و چروک‌ های صورت و بالا گردن
  • درمان منافذ باز پوست
  • زاویه دار کردن فک و مشخص شدن آن
  • لاغری

از چه زمانی می توان اثرات هایفوتراپی را مشاهده کرد؟

در بسیار از مراجعین حدود ۲۰٪ از نتایج هایفوتراپی بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی مشاهده می شود. حدود ۶ الی ۱۲ هفته بعد از هایفوتراپی می توان اثرات فوق العاده ی این روش درمانی را مشاهده کرد. برخی از مراجعین تا چندین ماه شاهد نتیجه هایفوتراپی به دلیل بازسازی و کلاژن سازی می شوند.

جوانسازی با هایفو

سن مناسب برای هایفوتراپی :

سن مناسب هایفوتراپی به اختلال نورولوژیکی و شرایط سنی هر فرد دارد و توسط پزشک متخصص تعیین می شود. در همه سنین هایفوتراپی برای تقویت عضلات ، کاهش درد و افزایش انعطاف پذیری استفاده می شود. در افراد با سن های بالاتر به دلیل از بین رفتن قدرت عضلات هایفوتراپی استفاده می شود.

تاثیر هایفو بر منافذ باز صورت :

منافذ پوست در حالت طبیعی باید باز باشند اما اگر قطر این منافذ بیش از حد معقول باشد به آن منافذ باز گفته می شود. اگر این منافذ بسته شوند باعث ایجاد جوش های سرسفید می گردند. از عوامل این افزایش قطر منافذ پیری پوست و کاهش کلاژن و الاستین پوست است. هایفوتراپی با تحریک و تقویت پوست برای تولید دوباره کلاژن و جوانسازی پوست به طور ثانویه باعث کوچک شدن منافذ پوست می شود.

مزایای هایفو صورت چیست؟

لازم به ذکر می باشد که روش هایفو نسبت به سایر روش های جوان سازی پوست از مزایای بسیاری برخوردار می باشد، که در زیر به آن ها اشاره می شود :

  • هایفو روشی کاملا موثر، ایمن و تایید شده حتی توسط سازمان غذا _ داروی آمریکا ( FDA ) در درمان افتادگی پوست هست اما کاملا غیر تهاجمی بوده و کوچک ترین آسیبی به سطح پوست نمی زند. برخلاف روش های جراحی و لیزر، بعد از انجام هایفو شواهدی از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست دیده نمی شود و فرد به راحتی می تواند کار های معمول روزمره خود را ادامه دهد و نیاز به استراحت و نقاهت خاصی نیست.
  • لازم به ذکر می باشد که بعد از هر روش جوانسازی، روند تغییرات سنی ادامه می یابد و عملا هیچ روشی اثری دایمی ندارد اما اثر هایفو با یک جلسه درمان تا مدتی طولانی به ویژه در صورت رعایت اصول نگه داری پوست باقی می ماند.
  • نیاز به هیچ مراقبت‌های بعد از درمانی خاصی وجود ندارد.
  • نتایج کاملاً طبیعی و زیبا روی می‌ دهند و هرگز نگران غیر طبیعی بودن پوست خود بعد از انجام هایفو نباشید. با تحریک لایه‌ های ساختاری عمیق و حمایتی پوست، یک پاسخ طبیعی و بازسازنده آغاز می ‌شود، که باعث تحریک رشد کلاژن جدید شده که پوست را به مرور زمان کشیده و لیفت می ‌کند.

معایب استفاده از روش هایفو :

عملا این روش هیچ گونه معایبی ندارد و سبب آسیب رسیدن به پوست شما نمی شود. هم چنین به دلیل آن که این روش بدون عمل جراحی می باشد، بنابراین ضرر های دارو های بیهوشی را نیز بر روی بدن فرد نخواهد داشت.

تنها عوارضی که می تواند با انجام هایفو اتفاق بیافتد، این می باشد که بیمار ممکن است پس از درمان افتادگی پوست صورت با مقداری قرمزی و یا ورم پوست مواجه شود و ممکن است مقداری حس سوزش داشته باشد و باید بیان شود که این علائم طی مدت چند ساعت از بین می روند. همچنین ممکن است عوارضی مانند قرمزی ، تورم ، بی حسی ، تیره شدن پوست و بی اثر بودن هایفوتراپی را مشاهده نمایید که بسته به وضعیت هر فرد متغیر می باشد.

با وجودی که نتایج این روش درمانی به میزان عمل جراحی لیفت صورت برای رفع افتادگی پوست صورت واضح و آشکار نیست، هایفوتراپی می تواند ظاهر پوست شما را  بدون عوارض هایفوتراپی و طبیعی سفت کرده و به تدریج آن را شاداب و جوان سازد.

جوان سازی پوست با استفاده از روش هایفو برای چه کسانی مناسب است ؟

هایفوتراپی با دستگاه هایفو جهت لیفت و جوانسازی پوست برای خانوم ها و آقایان با هر نوع مدل پوستی از رنج 30 الی 65 سالگی بسیار مناسب و موثر می باشد، به خصوص برای افرادی که در دهه سوم زندگی خود هستند.

با استفاده از این روش می تواند روند پیری پوست خود را کنترل کنند و هم چنین افرادی که دچار پیری پوست شده اند، با استفاده از این روش شاهد از بین رفتن چین ها و چروک ها باشند.

شایان ذکر می باشد که افرادی که در نواحی صورت و گردن از افتادگی و شل شدن پوست و هم چنین چین و چروک های بسیار عمیقی رنج می برند ، استفاده از روش درمانی جوانسازی پوست با هایفو برای آن ها خیلی مناسب نبوده و باید به جای استفاده از دستگاه هایفو از عمل های جراحی جوان سازی و لیفت پوست استفاده نمایند.

ماندگاری اثرات هایفوتراپی چقدر است؟

ماندگاری و میزان اثر بخشی هایفوتراپی به عواملی مانند سن ، میزان افتادگی پوست ، سبک زندگی ، رژیم غذایی و مقدار رشته های کلاژن موجود در پوست بستگی دارد و می توان اثرات را کاهش یا افزایش دهد. اما از ۶ تا حتی ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده هستند.

چه کسانی نباید از هایفوتراپی استفاده کنند؟

  • کسانی که در صورت و بدن خود دارای اسنتن های فلزی مانند ایمپلنت دندان هستند.
  • بیمارانی که از ضربانسازها به دلیل مشکلات قلبی خود استفاده می کنند.
  • افرادی که شیمی درمانی کرده اند
  • کسانی که از داروهایی مانند روآکتون و یا سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کرده اند
  • افراد دارای دیابت
  • افراد دارای کم کاری تیروئید
  • خانم های باردار و یا شیرده
  • کسانی که به تعداد متعدد بوتاکس و یا تزریق ژل انجام داده اند
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.
  • افراد دارای آکنه شدید کیستیک

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه های دریافتی برای انجام هایفوتراپی بسیار کمتر از لیفت صورت می باشد. اما باز هم هزینه آن بسته به میزان و تعداد جلسات آن دارد اما می توان به طور میانگین بین ۴ تا ۶ تومان بیان کرد. این هزینه متغییر می باشد و کاملا بسته به شرایط هر فرد متغییر است. برای طلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه هایفوتراپی برای جوانسازی پوست می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

برای اطلاعات بیشتر و انجام خدمات لیزر موهای زائد در غرب تهران و جوانسازی پوست با هایفو می توانید با کیلینیک مهراز در ارتباط باشید و یا فرم تعیین وقت را تکمیل نمایید.

چند بار می توان هایفوتراپی انجام داد ؟

برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از هایفوتراپی خود داشته باشید بهتر است یکسال به پوست خود زمان بدهید و مراقبت های بعد از هایفوتراپی را به طور دقیق انجام دهید حال اگر بعد از یکسال دوباره آثار پیری و چین و چروک بازگشت می توانید دوباره از هایفو استفاده نمایید. اگر شما هایفوتراپی را با سایر دستگاه ای جوانسازی ترکیب کنید نتیجه ای به مراتب بهتر خواهید داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما