تلفن کلینیک زیبایی مهراز 09124940252
آدرس کلینیک زیبایی مهراز بلوار اصلی تهرانسر،کوچه 17 غربی ، کوچه شهید پندیار ، پلاک 52
لوگوی کیلینیک مهراز
نکات مهم بعد از انجام لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸      نویسنده : مهشید محمد زاده دسته بندی :  لیزر موهای زائد بدن

نکات بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش سریع،محبوب و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است و برای کسانی مناسب است که درگیر مشکلات پوستی مثل موهای زیرپوستی ،جوش و …. هستند و دیگر تمایل به انجام اپیلاسیون ندارند در این روش فولیکول های مو توسط اشعه لیزر نابود میشود.بعد از انجام لیزر محل مورد نظر ملتهب و قرمز می شود بنابراین در این مرحله پوست نیاز به مراقبت دارد. نکات بعد از لیزر موهای زائد به شما کمک میکند تا بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

بررسی نکات مهم بعد از انجام لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی مهراز

۱- در فواصل زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد، از اپیلاسیون، بند انداختن، وکس و استفاده از کرم موبر استفاده نکنید. این روش ها به فولیکول های مو آسیب می زنند وبرای لیزر نیاز است فولیکول‌ها دست ‌نخورده باشند. بهترین روش برداشت موهای زائد در بین جلسات لیزر موهای زائد، شیو کردن است.تیغ کشیدن بر روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد

۲- به مدت یک تا سه روز پس از درمان نیز در صورت وجود تورم قرمزی یا پوسته پوسته شدن بر روی پوست تیغ نکشید.

۳- زمان ریزش بعد از لیزر
10 تا 21 روز بعد از جلسه بعد از لیزر درمانی، موهای لیزر شده شروع به ریزش می کنند. شما می توانید با استفاده از لیف یا اسفنج در حمام، این موها را از سطح پوست جدا کنید.

۴- فاصله بین جلسات درمان

۵- کمپرس یخ
در صورت وجود احساس سوزش حتماً پس از لیزر موهای زائد ، از کمپرس یخ و پماد ترمیم کننده استفاده کنید تا ناراحتی آن را به حداقل برسانید.

۶- استفاده از پماد
ناحیه درمان شده احتمالاً دچار قرمزی یا تورم می شود که اثر طبیعی لیزر است و با استفاده از کرم های ضد التهاب نظیر زینک اکساید، بتامتازون یا کرم های ترمیم کننده به سرعت رفع خواهد شد

۷- استفاده از ضد آفتاب
پس از جلسات لیزر باید محافظت کافی از پوست خود در برابر آفتاب داشته باشید چون پوست شما بعد از لیزر بسیار حساس است و اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می‌کند و دچار ایجاد اک های سطحی میشود، پس حتما ازکرم ضدآفتابی متناسب با پوست خود و با حداقل SPF30 انتخاب کنید.

۸- پرهیز از محصولات پوستی تهاجمی
کرم‌های سفید کننده و آلفا هیدروکسی اسید باید تا زمانی که پوست حالت طبیعی خود را پیدا می‌کند، کنار گذاشته شوند.

۹- حمام کردن
بعد از لیزر موهای زائد زمانی که کاملا التهاب و قرمزی پوستتان از بین رفت می توانید حمام کنید؛
اما توصیه می شود 12 تا 24 ساعت پس از جلسه درمان، از شستشوی موضع درمان شده با مواد شوینده خودداری شود و همچنین از استفاده آب داغ پرهیز کنید

۱۰- ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از درمان لیزر از اسپری، عطرو لوازم آرایشی استفاده نکنید

۱۱- پرهیز از شناکردن به مدت یک هفته
ترجیحا از شنا کردن در استخر حاوی کلر به مدت یک هفته بعد از لیزر موهای زائد اجتناب کنید.

۱۲- استفاده از کرم مرطوب کننده
بعد از درمان حتما از کرم های مرطوب کننده به صورت مداوم استفاده شود. علت خارش پوستی در برخی مراجعین پس از جلسه درمان، خشک شدن پوست است که با استفاده از مرطوب کننده یا ترکیب زینک و بتامتازون به طور کامل رفع خواهد شد.

۱۳- درمان درد لیزر
بعد از درمان ممکن است با التهاب و درد کمی مواجه باشید. برای تسکین دردهای خود از ایپوبروفن استفاده نکنید زیرا بروفن ممکن است باعث التهاب پوست شما شود. بهتر است بعد از درمان از کرم‌های مسکن التهاب مانند زینک ، بتامتازون یا کرم های ترمیم کننده استفاده کنید تا التهاب و درد پوست شما آرام بگیرد.

۱۴- پرهیز از لایه برداری و میکرودرم
حداقل به مدت 10 روز بعد از لیزر موهای زائد، بهتر است لایه برداری پوست و میکرودرم ابریشن انجام نشود.

۱۵- اسکراب پوست یک هفته بعد از لیزر
یک هفته پس از درمان، پوست خود را اسکراب (به معنای ساییدن و برداشتن لایه‌های سطحی پوست )کنید.این امر نه تنها باعث می‌شود که ریزش موهای زائد سریع‌تر گردد، بلکه موجب نرم و صاف نگه داشتن پوست شما می‌شود. با این حال، اگر پوست لیزر شده دارای سوزش و خارش است، از اسکراب پوست خودداری کنید.

اسکراب پوست، سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می کند و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. با اسکراب و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد کرد، زیرا اجازه نفوذ به زیر سلول‌های پوستی داده می شود و سلول‌های مرده مانع رسیدن و جذب مواد مغذی به پوست نخواهند بود.

۱۶- لیزر موهای حساس
اگر شما دارای پوست حساس هستید، در مورد لیزر مناسب برای پوست های حساس با پزشک خود مشورت نمایید.

5 1 vote

رزرو وقت آنلاین

• این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما

Call Now Buttonتماس با ما
Would love your thoughts, please comment.x
()