تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

علت رویش موهای زائد در کلینیک مهراز

علت رویش موهای زائد


تاریخ انتشار : 11 آبان 1398          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

علت رویش موهای زائد در بدن :

امروزه محقق های انگلیسی با تحقیقات درباره ی موهای زائد به این نتیجه رسیده اند که پرمویی
در خانم ها تنها یک مشکل ظاهری نیست،علت رویش موهای زائد می تواند یک بیماری نهفته در آنها باشد.

۱۵ درصد خانم ها، دچارمشکل موهای زائد هستند علت رویش موهای زائد می تواند یک اختلال هورمونی
باشد که در اکثر اوقات جزو عامل های اصلی این عارضه می باشد.

70الی 80 درصد علت رویش موهای زائد می تواند نوعی سندرم تخمدان(PCOS) باشد. به جزء PCOS که علت اصلی ناباروری است، دلیل کمتر این مسئله می تواند وجود تومور و یا اختلال در کار تیروئید و همچنین مصرف  داروهای خاص باشد.ناگفته نماند طبق آمارها بیش از ۱۰درصد جمعیت زنان کشورمان با آن درگیرند.

تصویر علت رویش موهای زائد

به طور کلی از نظر بافت شناسی روی پوست انسان ۳ گونه مو رشد می کند؛ یکی موهای دوران جنینی هستند که پس از تولد از میان می روند، دیگری موهای ظریف و کرک مانندی که تقریبا تمام سطوح پوست انسان را پوشش می دهند و در نهایت، موهای ضخیم تیره و مجعد که در مردان و زنان دیده می شوند. به رشد بیش از اندازه مو در مکان های خاصی از صورت و بدن خانم ها هیرسوتیسم یا پرمویی گفته می شود. رشد این موهای ضخیم به سطح هورمون های جنسی مردانه (آندروژن ها) که در زنان از تخمدان ها و غدد فوق کلیوی ترشح می شوند،مرتبط است. وجود مقدار محدودی از این هورمون های آندروژن در تمام زنان کاملا طبیعی است، اما زیادی آن باعث رشد بیش ازحد موهای ضخیم می شود. در هیرسوتیسم گاهی سطوح هورمونی طبیعی است و علتی برای آن پیدا نمی کنیم.
متخصصان پوست و مو درباره علل این بیماری می گوید: به طور کلی اگر بخواهیم علت رویش موهای زائد را تقسیم بندی کنیم، در چند دسته می توان آن را بیان کرد؛ اختلالات ازدیاد هورمون آندروژن، علل غیروابسته به آندروژن، هیرسوتیسم ایدیوپاتیک و داروها. شایع ترین اختلالی که با ازدیاد هورمون آندروژن سبب پرمویی می شود، سندرم تخمدان پلی کیستیک یا همان کیست های تخمدانی است. برای رفع این مشکل دستگاه لیزر موهای زائد می تواند کمک بسیاری کند تا از شر موهای زائد خلاص شوید.(  لیزر موهای زائد )
در مقاله ای دیگر شما رو با عملکرد لیزر روی موهای زائد در بدن آشنا میکنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما