تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

دستگاه لیزری که درد کمی دارد

کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد؟


تاریخ انتشار : 23 دی 1399          تاریخ بروزرسانی : ۲۳ دی ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

احتمالاً مانند بسیاری از افراد با شنیدن عبارت لیزر موهای زائد بدن، اولین چیزی که به ذهن شما خطور کرده است، این باشد که آیا لیزر درد دارد و یا کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد؟

اگرچه از بین تمام فرآیندهای رفع موهای زائد بدن، لیزر محبوب ترین، ماندگارترین و کم دردترین است اما باز هم در هنگام لیزر کردن متوجه درد و سوزش پوست خواهید شد. اما انتخاب روش و دستگاه مناسب می تواند درد لیزر را به میزان زیادی کاهش دهد و شما را کاملا از نگرانی در بیاورد.

در این مقاله به بررسی لیزر پوست و راه کار هایی برای کاهش درد می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا متوجه شوید که کدام روش و دستگاه لیزر را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید و اینکه کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد .

لیزر و درد !

اول از همه باید ببینیم که آیا اصلا دردی که در دوران لیزر شاهد آن هستیم، طبیعی است یا نه؟

دستگاه های رفع موهای زائد بدن که با لیزر کار می کنند، از انرژی گرمایی بالا استفاده می کنند. پس طبیعی است که هنگام برخورد لیزر به پوست شما، کمی احساس سوزش و درد در ناحیه و بافت های قسمت لیزر شده خواهید داشت. پس این درد طبیعی است.

از طرف دیگر موهای بسیار ضخیم مانند بیکینی و زیر بغل در جلسه های اول خود با درد همراه است اما پس از آن که موها کم تر شد و ریشه آن نازک تر گردید، عملا درد لیزر نیز کاهش پیدا می کند. باید بیان شود که این درد به آستانه تحمل افراد نیز بستگی دارد. البته برای کاهش درد نیز راه کار هایی را به شما معرفی می کنیم. با ما باشید.

درد لیزر و میزان اثر بخشی آن بر روی موهای زائد :

نگذارید این باور غلط در ذهن شما شکل بگیرد که هر چه یک دستگاه و روش لیزر آن موثرتر باشد، پس درد بیشتری نیز متوجه پوست شما می شود، به دلیل آن که امروزه با پیشرفت و استقبال از لیزر موهای زائد بدن، دستگاه هایی روی کار آمده اند که در کنار اثر بخشی بالایی که دارند درد بسیار کمی را نیز متوجه شما می کنند. این بدین علت است که این دستگاه ها از طول موج مناسب در کنار ژل خنک کننده برخوردار هستند.

از طرفی طول موج یک دستگاه رابطه مستقیمی با نفوذ پذیری آن بر روی پوست دارد، اما برای رفع موهای زائد بدن نیازی به نفوذ بالا بر روی پوست نمی باشد. پس اگر دستگاهی ایجاد درد بیشتر می کند صرفا به این علت است که به لایه های بیشتری از پوست شما نفوذ کرده است و این می تواند برای پوست شما بسیار مضر باشد و نتایج عکس بر روی زیبایی شما بگذارد.

در بسیاری از مواقع درد ناشی از لیزر به قدری شدید است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. این درد نباید از حد خود فراتر رود و بنابراین اگر موقع لیزر موهای زائد درد بیش از اندازه ایی را حس کردید این موضوع را با اپراتور در میان بگذارید، به دلیل آن که در بسیاری از مواقع این درد ها ناشی از سوختگی پوست بر اثر لیزر می باشد.

عوامل موثر در میزان درد لیزر :

لازم به ذکر می باشد که عوامل متعددی در مقدار دردی که شما در هنگام لیزر کردن احساس می کنید تاثیرگذار است و باید دید که کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد . از جمله این عوامل پوست ناحیه هدف می باشد. برای مثال درد لیزر در قسمت هایی بسیار بیشتر می شود :

  • درد لیزر ناحیه بیکینی بیشتر از درد ساق پا می باشد.
  • حتی جنسیت هم می تواند عامل تعیین کننده ای در دردی که احساس می کنید، باشد.
  • از آنجایی که خانم ها پوست ظریف تری دارند در مقابل مردان درد بیشتری حس می کنند.
  • اما از همه مهم تر روش و دستگاه لیزر است که در میزان درد و سوزش وارد شده به پوست شما نقش دارد.

برای آن که با موضوع درد به هنگام لیزر موهای زائد بیشتر آشنا شوید، بهتر است که درباره روش های انجام لیزر موهای زائد مواردی را بیان کنیم. بنابراین به ادامه این مطلب توجه فرمایید.

انواع روش های لیزر موهای زائد بدن :

روش های متعددی در لیزر موهای زائد وجود دارد که هر یک ویژگی ها و نقاط قدرت و ضعف مختلفی دارند. ما در این قسمت به رایج ‌ترین و جدید ترین روش های لیزر موهای زائد بدن اشاره خواهیم کرد.

روش دایود :

هر چند روش لیزر دایود هنوز هم یکی از روش های رایج در رفع موهای زائد بدن است اما با روی کار آمدن روش هایی مانند الکس کم کم جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین روش لیزر از دست داد. در این روش که طول موج پرتوهای آن 808 نانومتر است، مانند بسیار از روش های نوین از ژل خنک کننده در هنگام لیزر استفاده می شود که موجب درد و سوزش کمتر در نقطه هدف و اطراف می شود.

مزایا روش دایود:

  • کاهش درد به دلیل طول موج پایین
  • کم بودن دوره های لیزر
  • زمان ریکاوری سریع تر
  • مؤثر در حذف موهای زائد ضخیم

معایب روش دایود:

  • بازدهی کم
  • نامناسب برای پوست های تیره
  • قطر کم لکه لیزر که موجب طولانی شدن پروسه لیزر درمانی می شود.

لیزر   ND-YAG :

این روش بیشتر با هدف کار بر روی افرادی که پوست سبزه یا تیره دارند، وارد بازار شد. شما در روش ND-YAG با طول موج 1064 نانومتری روبرو هستید که نفوذ بالایی بر روی پوست شما می تواند داشته باشد.

این میزان بالا از طول موج می تواند موجب سوزش و درد بالایی در روی پوست شما شود. لذا این روش برای افراد دارای پوست روشن به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست و برای همان پوست های سبزه و برنزه و تیره کاربرد دارد.

مزایا ND-YAG:

  • توانایی پوشش همه انواع پوست ها (که البته همان طور که گفته شد برای افراد با پوست روشن توصیه نمی شود)

معایب ND-YAG  :

  • احساس درد بیشتر نسبت به سایر روش ها،
  • شواهد ناکافی برای حذف بلند مدت موهای زائد بدن

روش IPL :

البته واقعیت این است که IPL لیزر نیست بلکه یک پرتو قوی و تقویت شده است. اما از آنجایی که این روش به باور غلط در لیست دستگاه های لیزر قرار دارد و بسیاری از این روش به عنوان لیزر رفع موهای زائد بدن یاد می کنند، در لیست ما نیز آورده شده است.

IPL از این لحاظ که روش ارزانی می باشد از قدیم مورد استفاده بوده است. اما امروزه نسبت به گذشته کاربرد کمتری دارد. جدیدترین نوع IPL روش ELIGHT است که در آن از رادیوفرکانس نیز استفاده می شود تا اثرپذیری بالاتری داشته باشد. طول موج در این روش برابر با 500 الی 1200 نانومتر است.

مزایا IPL:

  • مقرون به صرفه بودن
  • توانایی پوشش رنج وسیعی از پوست های روشن تا تیره با تغییر طول موج

معایب IPL :

  • نیاز به تعداد جلسات بیشتر نسبت به سایر روش ها

لیزر الکس :

کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد؟این روش در حال حاضر محبوب ترین روش در رفع موهای زائد به کمک لیزر است. در این روش پرتوهای نور با طول موج 755 نانومتر بر روی سطح بدن می تابد. با این طول موج، ملانین های پوست کمتر نور ساطع شده از لیزر را جذب می کنند و بنابراین رنگ پوست تغییر نمی کند و هم چنین سوزش و درد کمتری در نواحی هدف احساس می شود.

از طرفی ژل خنک کننده ای که در این روش استفاده می شود درد را به حداقل میزان ممکن می رساند. این روش برای پوست های روشن و موهای تیره گزینه ای بسیار ایده آل است.

مزایا  الکس:

  • قطر بالای لکه لیزر
  • سرعت بالا
  • تاثیر بالا بر روی موهای زائد نازک

معایب الکس :

  • خطر تغییر رنگ و سوختگی روی پوست های تیره.

همانطور که مشاهده کردید روش های مختلف طول موج متفاوتی دارند. از طرفی با توجه به آنچه در ابتدای مطلب گفتیم همانطور که قبلا گفتیم برای رفع موهای زائد باید روشی انتخاب کنیم که نه آنقدر طول موج پایینی داشته باشد که تاثیر کمی بر روی موهای زائد بدن بگذارد و نه آنقدر زیاد باشد که به پوست آسیب بزند. پس می توان نتیجه گرفت که بهترین و کم درد ترین روش، لیزر الکس است.

راه هایی برای کاهش درد لیزر

درد ناشی از لیزر مو های زائد در هر نقطه از بدن :

کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد؟به طور کلی لازم به ذکر می باشد که در هر نقطه ای از بدن که پوست کمی نازک تر است، لیزر مو های زائد درد بیشتری به همراه خواهد داشت. برای مثال در لیزر موهای زائد پا به دلیل ضخامت بالای پوست، شما درد بسیار ناچیزی را احساس خواهید کرد.

در زیر بغل ها به خاطر نازکی پوست، این درد کمی بیشتر است اما به هیچ وجه آزاردهنده و غیرقابل تحمل نمی باشد و حتی افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند، می توانند بدون نگرانی لیزر مو های زائد زیر بغل را پشت سر بگذارند.

لیزر مو های زائد در خط بیکینی نیز نسبت به شکم کمی دردناک تر است اما باز هم همان طور که گفته شد، حتی در مواجه با نازک ترین بخش از پوست بدن، لیزر مو های زائد هرگز درد وحشتناکی را به شما تحمیل نمی کند.

آیا روش الکس را می توان بر روی هر نوع پوستی پیاده کرد؟

کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد؟  تا به اینجا به این نتیجه رسیدیم که روش الکس دارای درد بسیار کمتری در میان روش های لیزر موهای زائد بدن است. اما یک نکته اساسی وجود دارد و آن هم این است که لیزر موهای زائد الکس با طول موجی که دارد برای پوست های روشن مناسب است و در مورد پوست های تیره شاهد عملکرد خوبی از آن نیستیم. پس باید برای این نوع پوست ها به دنبال روش دیگری باشیم.

با وجود اینکه در نقاط ضعف روش لیزر ND-YAG درد بیشتر این روش در مقایسه با سایر روش ها را عنوان کردیم اما باید بگوییم این لیزر مناسب ترین لیزر برای رفع موهای زائد بدن افرادی با پوست تیره می باشد. اما نگران نباشید ما روش هایی را به شما معرفی می کنیم که حتی با استفاده از این روش نیز بتوانید در حد قابل توجهی درد ناشی از لیزر کردن بدن خود را کاهش دهید.

راهکارهایی برای کاهش درد لیزر :

در این بخش 5 روش را برای کاهش درد ناشی از لیزر پیشنهاد کرده ایم. این روش ها بسیار راحت اما به شدت کاربردی هستند.

  • استفاده از کرم بی حس کننده:

قبل از انجام لیزر می توانید از کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنید. حدودا 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر درمانی بهتر است از کرم بی حسی استفاده شود. (البته توصیه می شود که برای اطمینان از انتخاب یک کرم مناسب، حتما با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت کنید.)

  • موهای بدن را کوتاه نگه دارید:

هرچه طول مو بیشتر باشد، درد بیشتری را به واسطه انتقال گرما، متحمل خواهید شد. به همین دلیل ست که تکنسین ها به طور کلی تراشیدن ناحیه هدف، حداقل یک یا دو روز قبل از لیزر کردن را توصیه می کنند.

  • سرعت را با توجه به راحتی خود تنظیم کنید:

هر تکنسین روش خاص خود را در استفاده از لیزر دارد. برخی ترجیح می دهند سرعت پایین و در عین حال مداوم را دنبال کنند. برخی دیگر از دستگاه با فواصل سریع تر استفاده می کنند. از تکنسین خود بخواهید سرعت را با توجه به راحتی شما تنظیم کند.

  • صادق باشید:

در مورد میزان دردی که متحمل می شوید صادق باشید. اگر هر لحظه درد غیر قابل تحملی را تجربه کردید، از تکنسین خود بخواهید فوراً متوقف شود.

  • قبل از درمان به اندازه کافی آب بنوشید:

بدون نوشیدن آب فراوان به جلسه لیزر موهای زائد نروید. 4 تا 5 ساعت قبل از شروع جلسه لیزردرمانی، شروع به خوردن آب کنید. هر چه آب بیشتری بخورید، کمتر احساس درد خواهید کرد.

کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد ؟

بالاخره نوبت به یک پاسخ نهایی برای سوال اصلی این متن رسید. کدام دستگاه لیزر درد کمی دارد .  در پاسخ باید بگوییم که در واقع هر چه یک دستگاه لیزر، روش و مکانیزم مورد نظر خود را بهتر پیاده کند، درد کمتری را متوجه شما خواهد کرد.

بدون تردید معتبرترین و استانداردترین دستگاه لیزر موهای زائد در حال حاضر دستگاه کندلا می باشد. دستگاه های کندلا برای روش های مختلف لیزر درمانی از جمله دو روش پیشنهادی بالا یعنی الکس و ND-YAG دستگاه هایی را طراحی کرده است که به بهترین شکل این فرآیند را انجام می دهند.

این دستگاه ها از یک ژل خنک کننده بسیار مرغوب و تاثیرگذار جهت خنک کردن پوست شما استفاده می کنند که موجب کاهش اثر حرارت بر روی بدن شما می شوند. بدین منظور ما به شما دستگاه های کندلا سری پرو را پیشنهاد می دهیم که عملکرد خیره کننده ای از خود در رفع موهای زائد بدن نشان داده است.

در کشور ما نیز معتبرترین مراکز لیزر از این برند جهت کسب رضایت مشتریان خود استفاده می کنند.  شما می توانید برای انجام لیزر در غرب تهران با شماره های درج شده تماس بگیرید و یا فرم تعیین وقت را پر کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما