تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت

چرا بعد از لیزر نباید بند انداخت؟


تاریخ انتشار : 28 خرداد 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر موهای زائد جدیدترین اختراع در زیبایی و درمان پوست است که بر از بین بردن دائمی موهای زائد بدن طراحی شده است. حذف موهای زائد با لیزرهای پیشرفته مانند دستگاه کندلا الکساندرایت کاملاً بدون درد و همچنین در از بین بردن موهای زائد مؤثر است. در ادامه به موضوع چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت می پردازیم.

صورت یکی از مناطق بدن است که موهای زائد آن ناحیه برای خانم­ ها و بعضی از آقایان آزاردهنده است و می ­تواند ظاهر ناخوشایندی برای آن­ها ایجاد کند. در این مقاله به بررسی لیزر موهای زائد صورت و نکات مربوط به آن می­پردازیم.

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین راه‌های خلاص شدن از دست موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است. این روش ایمن و مؤثر، تنها روش دائمی حذف موهای زائد است. تمامی روش‌های درمانی و زیباسازی، هرچقدر هم که کم‌تهاجمی و ایمن باشند، احتمال ایجاد عوارضی را دارند و لیزر هم از این قاعده مستثنی نیست.

درمان‌های لیزری حذف موهای صورت به‌وسیله ی لیزر می‌تواند به شما کمک کند از موی ناخواسته خود بر روی لب فوقانی، چانه، خط ریش، دور ابروها و گردن، خلاص شوید.

لیزر کندلا الکس قادر است حجم موها را به طور دائم کاهش دهد اما درک نحوه عملکرد آن و دانستن اینکه کل فرآیند به چه شکل است؛ برای اثربخشی مطلوب لیزر و هم چنین گرفتن نتایج لذت بخش، ضروری است. آگاهی از اقدامات لازم قبل و بعد از لیزر مو برای رفع موهای زائد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. با وجود اینکه تکنیک لیزرمو به طور مداوم در حال تغییر است، اما همچنان بند انداختن پس از لیزر از اقداماتی است که نباید انجام بدهید.

اصلی ترین دلیلی که “چرا بعد از لیزر نباید بند انداخت؟” مشاهده اثرات مثبت کندلا الکس در جلسات بعدی لیزر مو است. اگر اقداماتی که تحت عنوان باید و نباید بعد از لیزر توسط متخصص به شما توصیه می شود را رعایت کنید؛ بازده لیزر موهای زائد فوق العاده خواهد بود.

یکی از اقداماتی که نباید انجام دهید؛ خودداری از بند انداختن است. خارج کردن موها از ریشه، قبل و بعد از لیزر موجب بی اثر شدن نتایج آن می شود بنابراین بعد از لیزر نباید بند انداخت بلکه باید اجازه دهید موها به طور طبیعی بریزند.

اگر بعضی از موها نریزند، به این معنی است که ریشه آن‌ها هنوز زنده و مقاوم است. پس ساقه مو باید در ریشه باقی بماند تا با جذب اشعه لیزر در جلسه بعد، حرارت ایجاد کرده فولیکول مو را بسوزاند. اگر بعد از لیزر بند بیاندازید، این ساقه از داخل ریشه خارج شده و دیگر رنگدانه ای باقی نخواهد ماند که انرژی لیزر روی آن اثر گذار باشد. شما می توانید برای انجام لیزر در غرب تهران با ما در ارتباط باشید و برای آنکه بدانید چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت ادامه مطلب را بخوانید.

لیزر موهای زائد صورت:

لیزر موهای زائد صورت چگونه است؟ در جواب این سؤال این‌طور شروع می‌کنیم که در مجاورت فولیکول­ های مو، رنگدانه ­های پوست ما (که ملانین نام دارند) قرار گرفته‌اند. این رنگدانه ­ها باعث ایجاد رنگ طبیعی پوست ما می­ شوند.

لیزر یک دسته از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی است که پس از برخورد با ملانین باعث تخریب فولیکول­ های مو می­ شود. وقتی فولیکول مو تخریب می‌شود، دیگر نمی­ تواند تار مویی بسازد و به همین دلیل در آن منطقه دیگر مویی رشد نمی­ کند. به این ترتیب لیزر باعث حذف موهای زائد می ­شود.

پوست صورت بسیار حساس است و موهای زائد این ناحیه در زیبایی صورت اثرگذار هستند. به همین دلیل افراد مختلف روش­ های متفاوتی را برای از بین بردن موهای صورت انتخاب می‌کنند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد صورت از مؤثرترین روش ­های موجود است که قسمت قابل توجهی از مراجعات به کلینیک­ پوست و مو را شامل می­ شود.

اگر بعد از لیزر نباید بند انداخت، پس چگونه در فاصله بین جلسات موهای زائد را از بین ببریم؟

بسیاری از بیماران به خصوص بعد از لیزر صورت از حجم زیاد موهایی که روی پوستشان دیده می شود و در حال ریزش است؛ شکایت دارند و می خواهند به هر نحوی از شر آن‌ها خلاص شوند.

چون نمی توانند به خوبی آرایش کنند و از طرفی وجود این موها به صورت دسته ای روی پوست صورت، ظاهر مناسبی ندارد. برای از بین بردن این موهای زائد بهتر است ابتدا صورت خود را بشویید و موهای باقی مانده روی صورت را شیو کنید. اما باید از هر روشی مانند بند انداختن که موها را از ریشه خارج می کند؛ اجتناب کنید.

چه مدت بعد از جلسه لیزر نباید بند انداخت؟

بعد از جلسه لیزر با کندلا الکساندرایت حدود 10-14 روز طول می کشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود. موها به آرامی می ریزند و تقریباً دو هفته برای دیدن نتایج محسوس باید منتظر بمانید. ممنوعیت بند انداختن موها پس از لیزر، به این دلیل است که چرخه رشد مو را مختل می کند. این واقعیت که موها بعد از لیزر هم چنان سرجایشان هستند به معنای عدم تاثیرگذاری لیزر نیست.

این اتفاق به سادگی در مورد هر نوع درمان با لیزر صرف نظر از نتایج آن صورت می گیرد. دستگاه لیزر برخلاف سایر روش های رفع موهای زائد، موها را از ریشه خارج نمی کند، اما به گونه ای به آنها آسیب می زند که امکان رشد مجدد نداشته باشند. موهایی که مرده اند، از پوست بیرون زده و میریزند، و موهایی که به اندازه کافی آسیب ندیدند، در جلسه بعدی مورد هدف قرار می گیرند. شما می توانید برای لیزر کل بدن مقاله مربوطه را بخوانید.

اگرچه وجود موهای زائد دست نخورده بعد از یک جلسه لیزر برای برخی از افراد ناراحت کننده است، اما باید برای همیشه با روش‌هایی مانند بند انداختن خداحافظی کنید. مهم است که به هیچ وجه ساقه مو موجود در ریشه را از بین نبرید. از بین بردن موها با بند انداختن آن‌ها، اثر درمان های لیزر کندلا الکس را بسیار کمتر می کند.

دلیل اصلی عدم از بین بردن موها از ریشه قبل از جلسه لیزر، این است که اگر مویی وجود نداشته باشد، قابل درمان نخواهد بود. لیزر موهای زائد روی ریشه مو تأثیر می‌گذارد تا مو بتواند انرژی را جذب کند و گرمای ناشی از دستگاه لیزر آن را از بین ببرد.

پس از اتمام تمام جلسات برنامه ریزی شده برای رفع موهای زائد توسط  لیزر، سایر روش های رفع موهای زائد که موها را توسط ریشه استخراج می کنند، که شامل بند انداختن و اپیلاسیون است، در صورت لزوم قابل استفاده است. اما اگر به هر دلیلی نیاز به از بین بردن موهای زائد وجود داشت، باید تا دو هفته قبل از جلسه لیزر از آن خودداری شود.

چرا بعد از لیزر نباید بند انداخت؟

از چه کرم ضدآفتابی بعد از لیزر استفاده کنیم؟

محصولات بهداشتی ضد آفتاب به دو شکل کرم‌ها و افشانه‌ها یا اسپری‌ها وجود دارند. در دو روز اول بعد از لیزر موهای زائد، بهتر است از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید. چرا که نیازی به دست کشیدن روی پوست و لمس آن ندارید. این کار به تحریک کمتر پوست کمک می‌کند. پس از دو روز می‌توانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بهتر است از محصولاتی با SPF50 یا بالاتر استفاده کنید. البته محصولات با SPF بالاتر از ۵۰، مثلاً ۸۰ یا ۹۰ تنها ۲ تا ۵ درصد محافظت بیشتری برای پوست ایجاد می‌کنند و فقط در صورت قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور آفتاب، از آنها استفاده کنید. همچنین حداقل SPF که می‌تواند از پوست شما محافظت کند، ۳۰ است که در روزهای زمستانی با آفتاب ملایم از آن استفاده نمایید. با این حال بهترین محافظ همان SPF ۵۰ است که توصیه می‌شود.

باید پوست خود را قبل از مصرف کرم، کاملاً تمیز کنید. برای این کار از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید. اگر زیاد زیر آفتاب می‌مانید، هر دو ساعت یک بار به اندازه یک قاشق چای‌خوری برای یک ناحیه از بدن (مانند صورت و گردن) از ضد آفتاب استفاده کنید. چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت ، کرم ضد آفتاب را در تمامی روزهای بین جلسات لیزر و تا دو ماه بعد از آخرین جلسه، حتماً استفاده نمایید.

آیا بند انداختن بعد از جلسه لیزر به پوست آسیب می زند؟

بله. یکی دیگر از دلایلی که چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت؛ این است که پوست به احتمال زیاد بعد از درمان قرمز و حساس خواهد بود. اجتناب از فعالیت‌هایی که می توانند پوست را بیشتر تحریک کنند به تسریع در روند بهبودی کمک می کند.

چرا متخصص به من گفته که حتی نباید بعد از لیزر شیو کنم؟

بسیاری از متخصصان لیزر اجازه استفاده از تیغ را می دهند زیرا موها را از ریشه خارج نمی کند و فقط قسمت هایی از مو که روی پوست قرار دارند را از بین می برد. برخی از متخصصین برای برنامه ریزی بهتر درمان می خواهند ببینند که موها بعد از لیزر قبل از اینکه اصلاح شوند، چگونه رشد می کند.

بهترین راه برای گرفتن جواب قطعی، سؤال از شخصی است که درمان را انجام می دهد. مهم است که بدانید نظر آن‌ها چیست. البته حتی اگر هنگام مراجعه برای لیزر موهای خود را شیو نکرده باشید؛ متخصص پیش از شروع درمان با کندلا الکس این کار را خواهد کرد تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

اثرات منفی استفاده از تیغ بر روی پوست :

1 – استفاده از تیغ ممکن است باعث افزایش بیش از حد موها شوند که از علائم اولیه آن خارش روی سطوح تیغ زده شده نام برد.

2 -شکل تراشیده شده ی مویی که با تیغ اصلاح شده است به دلیل آنکه تیغ به صورت مخروطی و از ساقه مو ها را جدا می‌نماید به طور کاملاً درشت و بزرگتر از حد معمول دیده می شوند.

3 – تراکم موها در مکان هایی که تیغ مصرف شده است(مثلاً زیر چانه و روی گردن) بیشتر از افرادی است که کمتر تیغ مصرف کرده اند.

4 – به دلیل قطع و تقویت موهای کرکی(موهای بور)ممکن است به نظر برسد که تیغ باعث شده که موها زود تر رشد کنند و پس از یک روز ممکن است موها تا دو دهم میلیمتر رشد کنند.

5 -پس از مصرف تیغ روی پوست ، مقداری از پوست را تیغ به همراه خود برده و مویرگ‌ها را تحریک می کنند.

6 -پس از مدت زیادی ممکن است صورت چروک به نظر برسند(به دلیل مسئله 5)

7 – زبری بیش از حد موها و ماندگاری کم

اثرات منفی تیغ بر روی پوست

چه اتفاقی می افتد اگر موهای خود را بعد از لیزر اپیلاسیون کنید یا بند بیندازید؟

استفاده از روش هایی مانند بند انداختن یا اپیلاسیون بعد از لیزر نه تنها ممکن است پوست شما را تحریک کند بلکه تأثیرگذاری لیزر کندلا الکساندرایت را نیز کاهش خواهد داد. لیزر ساقه مو موجود در فولیکول های مو را گرم کرده و آنها را می سوزاند. پرتو لیزر به طور خاص فقط ملانین ریشه مو را هدف قرار میدهد.

پیش از انجام لیزر، موها باید شیو شوند، بنابراین موی قابل رویتی برای از بین بردن وجود ندارد. به طور کلی می‌توانید موهای خود را با هر روشی که دوست دارید از بین ببرید اما اگر قصد دارید که جلسات لیزر خود را ادامه دهید باید از بند انداختن و اپیلاسیون ( که موها را از ریشه از بین می برند) خودداری کنید و فقط شیو کنید.

توصیه نمی شود که موها را بعد از انجام لیزر بند بیندازید یا اپیلاسیون کنید. زیرا مدتی طول می کشد تا پس از لیزر، پوست درمان شود. به یاد داشته باشید که برخی از عوارض لیزر موهای زائد باعث سوزش پوست، یا سوختگی خفیف می شود. همچنین، فقط یک جلسه لیزر موهای زائد برای دیدن نتایج نهایی کافی نیست. یک ناحیه از بدن باید حدود 4-6 بار لیزر شود.

اگر در این مدت اپیلاسیون انجام دهید، نه تنها موهای “مرده” بلکه همچنین موهایی که هنوز ریشه های زنده دارند را از بین خواهید برد. درنتیجه هنگامی که به جلسات بعدی خود برای لیزر می روید، نور لیزر قادر به هدف قرار دادن این ریشه های مو زنده نخواهد بود زیرا بعد از لیزر بند انداخته اید.

متخصصان توصیه نمی کنند موها را بلافاصله پس از درمان بند بیندازید زیرا این امر می تواند روند کار را مختل کند. برای دیدن بهترین نتیجه، موهای درمان شده باید به خودی خود بریزند. بعد از یک هفته می توانید شیو کنید و اجازه دهید ساقه مو در ریشه های زنده باقی بماند.

به طور خلاصه، اتفاقی که در صورت بند انداختن یا اپیلاسیون میفتد این است: ممکن است پوست خود را با این کار تحریک کنید بعلاوه با خارج کردن ساقه مو از ریشه درمان با لیزر کندلا الکساندرایت را مختل نمایید.

پوست شما در روزها و هفته های پس از انجام لیزر موهای زائد، کاملاً حساس خواهد بود. بیماران اغلب این حس را به آفتاب سوختگی تشبیه می کنند. در این دوران استفاده از موچین و دیگر تحریک کننده های پوست باعث طولانی کردن مدت زمان بهبود پوستتان می شود.

بعد از لیزر از چه ضد آفتابی استفاده کنیم

اگر قصد لیزر کردن دوباره نداشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟

در این حالت هم بهتر است یک هفته صبر کنید تا پوست به صورت کامل ترمیم پیدا کند و حساسیت و قرمزی خود را از دست بدهد و بعد از آن اپیلاسیون یا وکس را انجام دهید یا آن محل بند بیاندازید.

اما بهتر است که بین درمان یا قبل و بعد آن وکس یا اپیلاسیون انجام ندهید چرا که باعث می شود ریشه موهای زائد شما از دسترس لیزر خارج شوند. از طرفی انجام دادن وکس یا بند انداختن بعد از لیزر موهای زائد تأثیر آن‌چنانی ندارد، چرا که ریشه موهای شما سوخته و اصلاً لیزر انجام دادید که از شر موهای زائد خلاص شوید و آن کارهای اضافی را انجام ندهید.

بند انداختن بعد از لیزر چه تأثیری خواهد داشت؟

وقتی موها را بند میندازید، یک فولیکول زنده را از بین می برید که مدتی طول می کشد تا دوباره رشد کند. اگر مدت زمان کمی پس از بند انداختن لیزر موهای زائد را انجام دهید، لیزر نمی تواند آن فولیکول را هدف قرار داده و از بین ببرد زیرا به طور موقت آن را از بین برده اید.

باید بدانید که لیزر ملانین موجود در فولیکول مو را به روشی هدف قرار می دهد که باعث می شود فولیکول مو و پاپیلای تولید کننده مو توانایی رشد مجدد مو را نداشته باشند. نکته دیگر، این است که موهایی که انتظار می رود تحت درمان قرار گیرند و بریزند (از 1 تا 4 هفته پس از درمان) باید در حالی که هنوز در مرحله آناژن (مرحله رشد) قرار دارند، تحت درمان قرار گیرند.

هر فولیکول مو چرخه رشد خاص خود را دارد. به همین دلیل است که هر جلسه درمانی با لیزر نمی تواند 100٪ موهای هر ناحیه از بدن را از بین ببرد زیرا همه آنها به یکباره رشد نمی کنند. برای کسب بهترین نتیجه، بیماران به چندین جلسه که در فاصله چند هفته ای تنظیم می شوند، نیاز دارند.

یکی دیگر از دلایلی که موها پس از لیزر نباید بند انداخت، این است که پوست بسیار ضعیف و کشیده و شل می شود. چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت، بنابراین وقتی سعی می کنید با موچین یا اپیلاسیون مو را از بین ببرید؛ به پوستتان آسیب میزنید و احتمال درد زیاد و هم چنین عفونت وجود خواهد داشت.

این‌ها مهم‌ترین دلایلی است که اپراتور لیزر شما اصرار دارد که بعد از لیزر، موها را به جای بند انداختن، شیو کنید (که فولیکول را سالم نگه می دارد. معمولاً تکنسین ها قبل از انجام عمل برداشتن مو توسط لیزر ناحیه مورد نظر را شیو می کنند. زیرا در این صورت نور لیزر 100از سطح پوست عبور کرده و به ریشه مو می رسد تا ریشه مو را بسوزاند. البته اثربخشی لیزر کندلا الکس برای کاهش حدود 85 درصد از موهای زائد است و هنوز راه حلی صددرصدی برای از بین بردن موهای زائد ابداع نشده است.

چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت ، موهایی که در فولیکول های مو مرده در حال رشد بودند، تا حدود دو هفته بعد از لیزر خواهند ریخت. پس از ریختن این موها، فولیکول ها مرده و موها دیگر رشد نمی کنند. اگر موها را بند بیندازید، چرخه رشد مو را مختل می کنید و درمان های بعدی به همان اندازه مؤثر نخواهد بود. پس بهتر است بعد از لیزر، وسوسه نشوید که ناحیه لیزر شده را بند بیندازید؛ فقط صبور باشید تا پس از اتمام جلسات لیزر کندلا الکساندرایت داشتن پوستی نرم و بدون مو را تجربه کنید.

نکات بعد از لیزر موهای زائد صورت

بعد از لیزر چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

چرا نباید بعد از لیزر بند انداخت ، درمان های لیزر را طبق برنامه تنظیم شده انجام دهید و دستورالعمل های متخصص را دنبال کنید. بعد از هر جلسه لیزر مو (بعد از هر بار ریزش موها به طور طبیعی) موهایتان کمتر و نازک تر خواهند شد.

منطقه تحت درمان را تحریک نکنید. هم چنین از بین بردن موهای در شرف ریزش بعد از جلسه لیزر موهای زائد اصلاً ایده خوبی نیست چون چرخه رشد مو را مختل می کند. داشتن موهای در شرف ریزش به معنای مؤثر بودن لیزر موهای زائد نیست. برخلاف سایر روش های رفع مو، لیزر مستقیماً ریشه های مو را از بین می برد.

در نتیجه، موهای مرده از پوست بیرون زده و به طور طبیعی می ریزند. در حالی که موهایی که آسیب ندیده بودند، می توانند در جلسه بعدی لیزر شوند. همچنین کندن موهای در شرف ریزش می تواند باعث تحریک بیشتر پوست و باعث تورم آن ناحیه شود.

اگر شما تحت لیزر قرار گرفتید، پس احتمالاً در مناطقی که تحت درمان قرار گرفته اند موهای سستی دارید که حتی با دست قابل کندن هستند. اگر این موها را بکشید و متوجه شوید که نیاز به فشار بیش از حد متوسط دارید و احتمال صدمه دیدن وجود دارد، احتمالاً در آن جلسه از لیزر این مو تحت تأثیر لیزر قرار نگرفته است و باید در ریشه باقی بماند تا جلسه بعد لیزر شود.

با تکنسین خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که منطقه مورد نظر شما را تحت درمان قرار می دهد. حتماً هرگونه دستورالعمل مراقبت های بعدی را رعایت کنید. شما می توانید برای لیزر موهای زائد پا و لیزر بیکینی با ما در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما