تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مقایسه هزینه لیزر با سایر روش ها

هزینه حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت در مقایسه با روش های دیگر


تاریخ انتشار : 6 شهریور 1400          تاریخ بروزرسانی : ۶ شهریور ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

هزینه حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت در مقایسه با روش های دیگر ، رعایت بهداشتی شخصی و فردی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای آن که بتوانید همیشه تمیز باشید، لازم است تا موهای زائد خود را کوتاه کنید یا از بین ببرید. مقایسه هزینه لیزر با سایر روش ها ، نداشتن موهای زائد تعریق و بوی نامطبوع ناشی از آن را بسیار کمتر خواهد کرد. به همین دلیل حذف موهای زائد یک اصل بسیار مهم برای رعایت بهداشت فردی به حساب می آید.

لازم به ذکر است که حذف موهای زائد دغدغه بسیاری از زنان می باشد و به طور قطع اکثر زنان به دنبال راهی مناسب برای حذف دائمی موهای زائد می باشند. روش های مختلفی مانند بند انداختن، اپیلاسیون، وکس، استفاده از کرم های موبر و …. وجود دارد که می تواند در این راستا به شما عزیزان کمک کند اما مشاهده عوارضی مانند موارد زیر؛ می تواند آن ها را به راهی نامناسب برای از بین رفتن موهای زائد تبدیل کند:

  • موهای زیر پوستی
  • جوش زدن
  • قرمز شدن پوست
  • دردناک بودن روش های مختلف
  • ایجاد حساسیت پوستی در اثر استفاده از کرم های موبر و …

علاوه بر این که تمام هزینه این روش ها باید به صورت هفتگی یا ماهانه تا پایان عمر پرداخت شود و حتی ذره ای بر روی موهای بدن افراد نیز تأثیر نخواهد گذاشت. بدیهی است که برخی از این روش های حذف مو، ارزان تر از سایر روش ها در کوتاه مدت هستند. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک به هزینه حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت در مقایسه با روش های دیگر می پردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه لیزر با سایر روش ها

هزینه های مختلف در راستای از بین بردن موهای زائد:

مقایسه هزینه لیزر با سایر روش ها ،همان گونه که می دانید، روش های بسیار مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد که البته همه آن ها هزینه داشته و هیچ یک به صورت رایگان نخواهد بود. در زیر به بررسی روش های مختلف و هزینه آن ها می پردازیم تا شما بتوانید مقرون به صرفه ترین روش و بهترین را انتخاب کنید.

  1. شیو کردن

همه شما یک بار یا حتی بیشتر در عمر خود از این روش استفاده کرده اید و ممکن است همچنان از این روش بهره برید. شیو کردن برای حذف موهای زائد از سطح پوست با استفاده از تیغ یکی از ارزان ترین روش ها به حساب می آید. به گونه ای که یک بسته ۶ عددی تیغ که حتی از بهترین مارک و مخصوص شیو کردن نواحی خاص بدن باشد کمتر از  یک جلسه لیزر برای یک ناحیه کوچک از بدن مثلا در پشت لب هزینه بردار خواهد بود. از جمله ویژگی های این روش به صورت زیر خواهد بود:

  • شیو کردن یک روش سریع است و حتی در نواحی وسیع بدن مانند پاها را می توان طی چند دقیقه با آن عاری از مو کرد.
  • سرعت رشد موهای زائد با استفاده از این روش بسیار بالاست. در واقع موهای زائد نواحی مختلف بدن که شیو شده ‌اند حداکثر پس از یک هفته مجددا رشد خواهند کرد.
  • اگرچه شیو کردن هزینه‌ بسیار کمی دارند اما یک روش دائمی نیست و همچنان تا پایان عمر باید حداقل هر هفته از این روش استفاده کرد.
  • هم چنین عوارض جانبی ناشی از شیو کردن مانند ایجاد آکنه یا موهای زیر پوستی نیز نیاز به درمان شدن دارند که این موضوع باعث ایجاد هزینه هایی بیشتر خواهد شد.

هزینه لیزر کندلا با سایر روش ها

  1. اپیلاسیون کردن

مقایسه هزینه لیزر با سایر روش ها ، اپیلاسیون یا وکس انداختن روشی است که موهای زائد را از ریشه جدا خواهد کرد. این روش یکی از قدیمی ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد می باشد که از سالیان بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفت. برای نتیجه گرفتن از این روش ابتدا موم در جهت رشد موها مالیده شده و سپس در جهت مخالف با پارچه مخصوصی برداشته می شود. از جمله ویژگی های این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حذف موهای زائد از ریشه موجب می‌شود موها به مدت ۴ تا ۶ هفته در آن ناحیه رشد نکنند.
  • برای وکس انداختن باید به سالن های زیبایی مراجعه کرد و یا با خرید وسایل مربوط به آن در خانه اقدام به اپیلاسیون نمود.
  • هزینه هر بار وکس انداختن در سالن برای نواحی کوچکی مانند زیر بغل تقریباً با دوره نصف هر جلسه لیزر مو با دستگاه کندلا الکس است اما همان طور که می دانید لیزر کندلا الکساندرایت نتیجه دائمی خواهد داشت و پس از تکمیل دوره شما به مدتی طولانی حدود یک سال دیگر نیازی به استفاده از هیچ روش حذف موی زائد نخواهید داشت.
  • لازم به ذکر است که حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکساندرایت بسیار به صرفه تر از وکس انداختن یا اپیلاسیون است.
  • هم چنین انجام لیزر بدون نیاز به تجهیزات جانبی و یا ایجاد چسبندگی انجام می گیرد.
  • صرفه جویی در زمان نیز روش لیزر مو را بسیار به صرفه تر می کند.
  • درد ناشی از لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس بسیار کمتر از اپیلاسیون است.
  • هم چنین برای انجام روش اپیلاسیون، موهای بدن باید تا حد مشخصی رشد کرده باشند که ظاهر ناخوشایندی دارد اما اگر کوتاه تر باشند روش اپیلاسیون روی موها جواب نخواهد داد.
  1. روش الکترولیز یا IPL

باید بیان شود که روش الکترولیز نیز یک روش دائمی برای حذف موهای زائد است. در این روش چون تک تک موها باید توسط دستگاه آی پی ال هدف قرار گیرند، زمان بسیار طولانی برای انجام این کار صرف خواهد شد. در این روش یک پروب بسیار نازک وارد فولیکول مو می گردد و جریان الکتریکی را به حباب مو ارسال کرده و یک واکنش شیمیایی را ناشی می شود که موجب جلوگیری از رشد ریشه مو به صورت دائمی خواهد شد. از آن جا که این روش زمان بسیار زیادی می برد معمولاً برای نواحی وسیعی مانند پاها و کمر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. از جمله ویژگی های این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جلسات لیزر با دستگاه آی پی ال معمولاً هر هفته یا هر دو هفته یک بار تنظیم می ‌شود و بسیار زمان بر است.
  • از آن جایی که هر مو باید به طور جداگانه درمان شود؛ یک دوره درمانی به عنوان مثال حدود ۱۰ دقیقه هزینه ای تقریباً معادل با یک جلسه لیزر با دستگاه کندلا الکساندرایت دارد و نتیجه آن نیز به مهارت الکترولوژیست و سطحی از بدن که در حال استفاده از آی پی ال روی آن هستید؛ بستگی دارد.
  • در یک جلسه ده دقیقه ای از آی پی ان می توان یک ناحیه بسیار کوچک از بدن مانند پشت لب را درمان کرد
  • در صورتی که این روش را انتخاب کنید باید اطمینان حاصل کنید که الکترولوژیست کاملا حرفه ای و با تجربه است به دلیل آن که در صورتی که از این دستگاه به درستی استفاده نشود امکان تغییر رنگ پوست و همچنین جوش زدن های متعدد وجود دارد.
  • برای انواع پوست های تیره تر باید با احتیاط بسیار زیاد از دستگاه IPL استفاده کرد و ممکن است نتیجه مطلوب نیز به دست نیاید.

نکته بسیار مهم این است که لیزر کندلا برای موهای تیره بسیار خوب عمل می کند. این دستگاه در کمتر از ۶ تا ۸ جلسه با صرف هزینه و زمان بسیار کمتر حذف موهای زائد روی پوست های بسیار تیره نیز به راحتی انجام می‌گیرد.

شیو کردن برای حذف موهای زائد

  1. روش بلیچینگ

شایان به ذکر می باشد که روش بلیچینگ که به مفهوم استفاده از یک کرم روشن کننده در منطقه ای است که موی زائد در آن وجود دارد؛ معمولاً روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این کرم ها یا رنگ موها حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌تواند پوست را دچار التهاب کرده و هم چنین بوی نامطبوع و ناخوشایندی نیز دارند. یک جلسه بلیچینگ حدود ۲ تا ۳ ماه رنگ موها را روشن کرده و آن ها را از دید خارج خواهد کرد. از جمله ویژگی های این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • هزینه انجام بلیچینگ، نصف یک جلسه لیزر می باشد. با توجه به اینکه باید هر سال سه تا چهار بار تکرار شود؛ در طولانی مدت اصلا به صرفه نیست.
  • سالن های زیبایی نیز هزینه گزافی برای انجام بلیچینگ می گیرند که موجب می شود هزینه انجام آن نسبت به لیزر موهای زائد تفاوت چندانی نداشته باشد.
  • بلیچینگ شما را از شر موهای زائد تان خلاص نمی کند. بلکه صرفاً با روشن کردن آن ها موجب می شود به چشم نیایند اما موها همچنان سر جای خودشان باقی خواهند بود.
  1. استفاده از کرم موبر

باید بدانید که کرم موبر نیز با استفاده از یک ترکیب شیمیایی موجب حل شدن رشته مو در کرم می شود. این کرم را باید به صورت یک لایه ضخیم روی پوست بمالید و به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه منتظر ماند تا موهای زائد از بین برود. سپس باید کرم را از روی پوست برداشت و پوست را شست و شو داد. نتیجه استفاده از کرم های موبر این است که کل موهای زائد از بین می رود. اما واکنش بدن و پوست نسبت به مواد شیمیایی ممکن است عوارض جانبی مانند قرمز شدن و التهاب و خارش در آن ناحیه را ایجاد نماید. از جمله ویژگی های این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کرم های موبر را تقریبا می توان در تمامی نواحی بدن به کار برد.
  • هزینه یک تیوب کرم مو بر تقریباً یک سوم یک جلسه لیزر است و آن را می توان روی یک ناحیه محدود از بدن مانند پاها یا دست ها به کار برد برای حذف موهای زائد کل بدن حداقل باید ۳ یا ۴ تیوب خریداری شود.
  • با استفاده از کرم موبر موهای زائد به اندازه شیو کردن سریع رشد می کند و ممکن است حدود دو هفته زمان ببرد تا مجدد موها را روی بدن خود مشاهده کنید.
  • هرچند بوی کرمهای موبر بسیار نامطبوع است اما اصلی ترین دلیلی که افراد از استفاده از کرم های موبر خسته می شوند؛ رشد مجدد موها در فاصله زمانی کوتاه و مجبور بودن به استفاده از این روش به صورت متوالی و تکراری است.

لیزر الکساندرایت و مزیت آن

  1. روش لیزر کندلا الکساندرایت

مقایسه هزینه لیزر با سایر روش ها ، یکی از جدیدترین و به روز ترین روش ها برای حذف موهای زائد، استفاده از روش لیزر آن هم با دستگاه کندلا الکس ( که یکی از قدرتمندترین روش ها است ) می باشد. در واقع لیزر موهای زائد با لیزر کندلا الکس تقریباً برای تمام انواع پوست ها و تمام نواحی بدن مناسب و مفید است. برای استفاده از لیزر یک ابزار دستی کوچک نزدیک پوست نگه داشته می شود و اشعه لیزر ساطع شده از طریق آن ابزار از پوست عبور کرده و با جذب شدن توسط ملانین مو به حرارت تبدیل شده و فولیکول مو را تخریب خواهد کرد. به این ترتیب از رشد مجدد موها جلوگیری خواهد شد. از جمله ویژگی های بسیار مهم این روش، به صورت زیر می باشد:

  • برای تکمیل درمان لیزر مو یک دوره درمانی ۶ تا ۸ جلسه ای با بازه زمانی حدود ۴ تا ۶ هفته برای نواحی مختلف بدن مورد نیاز است.
  • به علت اینکه رشد مو در نواحی مختلف بدن متفاوت است تعداد جلسات و فاصله زمانی بین آنها نیز متغیر است. به عنوان مثال موهای صورت خیلی سریع تر رشد می کند و به همین علت فاصله زمانی بین جلسات لیزر مو صورت با دستگاه کندلا الکساندرایت حدود ۳ تا ۴ هفته در نظر گرفته می شود.
  • درد ناشی از لیزر مو کندلا الکس در مقایسه با روش های دیگر مانند اپیلاسیون بسیار کمتر است و هر چند آستانه درد افراد با یکدیگر متفاوت است اما اکثر افرادی که به خصوص از دستگاه کندلا جنتل لیز پرو ۲۰۱۹ استفاده کرده‌اند بیان کرده اند که تجربه درد ناشی از این روش درمانی بسیار کمتر از روش هایی مانند اپیلاسیون و وکس می باشد
  • هزینه درمان با لیزر مو کندلا الکساندرایت به ناحیه ای از بدن که در حال لیزر شدن است؛ تعداد جلسات مورد نیاز و مکانی که در آن لیزر را انجام می دهید؛ بستگی خواهد داشت.
  • برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید مدت محدودی برای این روش وقت بگذارید و دوره درمان را تکمیل کنید.
  • به طور کلی می توان گفت هشت جلسه درمانی طی ۱۶ ماه می ‌تواند حدود ۸۰ درصد از موهای زائد هر ناحیه از بدن را از بین ببرد.
  • نکته مهمی که باید بدانید این است که حذف صد درصدی موها توسط دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت یا هر دستگاه لیزر دیگری غیر ممکن است. به دلیل آن که پس از هر جلسه لیزر موها نازک تر و کم رنگ تر شده و درمان آن ها با لیزر سخت‌تر می ‌شود.
  • اگر چه ممکن است هزینه درمان در ظاهر نسبت به شیو کردن یا اپیلاسیون بیش تر به نظر برسد اما باید در نظر داشته باشید که این هزینه فقط برای همان ۸ جلسه پرداخت می ‌شود و نه برای تمام عمر.
  • ممکن است تا حدودی نیاز به درمان های ترمیمی در سال‌های آینده برای موهایی که مجدداً رشد کرده‌اند؛ داشته باشید. اما این درمان ترمیمی فقط برای همان نواحی که مو روی آن ها رشد کرده انجام می گیرد و شاید سالی یک بار برای کل بدن نیز کافی باشد.

هزینه لیزر موهای زائد

سخن پایانی:

مقایسه هزینه لیزر با سایر روش ها بهره گیری از روش لیزر موهای زائد در غرب تهران برای از بین بردن موهای زائد، یکی از بهترین روش ها و مقرون به صرفه ترین آن ها ( در طولانی مدت ) می باشد. در واقع هزینه ‌ای که بابت حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس می پردازید در طولانی مدت واقعاً ارزشش را دارد. به دلیل آن که می توانید برای باقی عمر خود روش های دیگر حذف مو ها مانند شیو کردن های تکراری، اپیلاسیون دردناک، استفاده از کرم های موبر حساسیت زا و … را کاملا کنار بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما