تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد چانه

لیزر موهای زائد چانه چه فوایدی دارد؟


تاریخ انتشار : 10 اسفند 1399          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر موهای زائد چانه چه فوایدی دارد؟

چانه یکی از قسمت هایی است که برخی از بانوان علاقه دارند تا آن را لیزر کنند و از شر موهای زائد غیر عادی این قسمت رها شوند. لازم به ذکر می باشد که در شرایط عادی، زنان موهای زائدی روی ناحیه چانه ندارند و معمولا این قسمت از پوست صورت عاری از مو می باشد ( یا ممکن است دارای موهای بسیار ریز و کرکی باشد که قابل مشاهده نیست.

با این حال گاهی بنا به دلایل هورمونی یا عوامل ژنتیکی، ممکن است در ناحیه چانه موی زائد هم ایجاد شود و نیاز باشد تا برای از بین بردن آن ها اقدام کرد. برای بسیاری از افرادی که موهای زائد روی قسمت چانه خود دارد، این موهای زائد می توانند بسیار آزار دهنده به نظر برسند و به همین دلیل افراد با روش های مختلفی سعی در از بین بردن آن ها دارند که لیزر موهای زائد هم یکی از آن ها است.

با استفاده از لیزر موهای زائد می توانید از موهای روی چانه خود رهایی یابید. بسیاری از افراد درباره از بین بردن موهای زائد چانه به وسیله لیزر سوالات و ابهامات خاصی دارند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا درباره لیزر موهای زائد چانه و فواید آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیزر موهای زائد چانه، تا انتهای این مقاله ما را همراهی فرمایید.

 

دلایل رشد موی زائد روی چانه چه می باشد؟

دلایل بسیار متفاوتی برای رشد موها در قسمت چانه وجود دارد که مهم ترین آن ها عوامل ژنتیکی و هورمونی می باشد. لازم به ذکر است که این عوامل ژنتیکی و هورمونی، باعث رشد مو روی چانه می ‌شود.

در واقع می توان اذعان داشت که، هورمون ‌های مردانه به ‌نام آندروژن و وضعیت کلی هورمون ‌ها در بدن خانم ‌ها است که باعث رشد موی روی چانه آن ها می شوند. ضمن این‌ که با توجه به میزان حساسیت فولیکول ‌های مو نسبت به همین هورمون ‌ها است که میزان موهای روی چانه کمتر یا بیشتر می گردد.

موی چانه ممکن است در هر سنی رشد بکند، اما اغلب خانم ‌ها متوجه شده ‌اند که رشد این موها همراه با افزایش سن و تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن، بیشتر و بیشتر خواهد شد. در کل جای نگرانی درباره موهای روی چانه وجود ندارد، چون می ‌توانید به ‌سادگی و با استفاده از روش ‌های همیشگی این موها را از صورت‌ تان حذف کنید.

اما باید به یاد داشته باشید که مناسب ترین روش استفاده از لیزر موهای زائد است، به دلیل آن که باعث توقف یا رشد مو روی صورت شما خواهد شد. اما روش های دیگر پس از مدت زمان کوتاه، موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد.

لیزر موهای زائد چانه

لیزر موهای زائد چانه و روش انجام آن:

 

همان گونه که اشاره شد، با استفاده از لیزر، می توانیم موهای زائد روی چانه را از بین ببریم. در واقع یکی از مناطقی که موفق ترین نتیجه را به همراه دارد، لیزر چانه است و واقعا می توان اذعان داشت که در کم ترین تعداد جلسات می توانید به بهترین نتیجه برسید.

با لیزر می توان به طور دائمی از تمام موهای زائد چانه در مدت زمان 5 دقیقه خلاص شد. لیزر موهای زائد بر روی چانه بیشترین اثر بخشی را می دهد و تمام بانوانی که از این روش برای از بین بردن موهای روی چانه خود استفاده کرده اند بسیار راضی بوده اند.

لیزر موهای زائد بر روی چانه به صورت زیر انجام می شود:

  • اشعه لیزر تولید شده در دستگاه لیزر با استفاده از ابزار دستی روی پوست اعمال می شود.
  • مساحتی به قطر 15 میلی متر با یکبار شات اسکن می شود.
  • افرادی که لیزر چانه را انجام می دهند، از لوازم ایمنی استفاده می کنند تا میزان خطا پایین بیاید.
  • پرتو های اعمال شده بر روی چانه، توسط ماده رنگی به نام ملانین نگه داری می شود که در ساختار مو قرار دارد.
  • نور حفظ شده توسط ملانین، در فولیکول مو به انرژی گرما تبدیل می شود. گرمای منتقل شده به ریشه مو، فولیکول را در کسری از ثانیه از بین می برد.
  • در این لحظه احساسی مانند سوزن سوزن شدن یا تورم و قرمزی در ریشه های مو مشاهده می شود که گذرا است. لازم به ذکر می باشد که علائم سوزن سوزن شدن یا قرمزی تورم در پوست، نشان می دهند که فولیکول ها به درستی هدف قرار داده شده اند.
  • به لطف خنک کننده که از طریق دستگاه با پوست تماس پیدا می کند، پوست محافظت می شود و از درد و عوارض جانبی کاسته می شود. حتی گاهی هنگام خنک شدن مشاهده می شود که قرمزی و ورم از بین رفته است.

مزایای لیزر موهای زائد چانه:

شاید نمی خواهید دیگر موهای زائد چانه را تحمل کنید و تصمیم گرفته اید لیزر انجام دهید که طبیعی است. بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد بر روی چانه لیزر است. باید بیان شود که روش لیزر موهای زائد چانه مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت که در زیر به برخی از مهم ترین مزایای آن اشاره می کنیم:

  • لیزر می تواند پوست تان را به طرز محسوسی نرم و زیبا جلوه دهد
  • هم چنین ممکن است چهره شاداب تری ایجاد کند.
  • لیزر موهای زائد برای مناطق کوچک به اندازه مناطق بزرگ موثر است و تقریبا در تمام قسمت های بدن نیز قابل استفاده است.
  • بیشتر افراد برای خلاص شدن از شر موهای زائد بالای لب، چانه، صورت، گردن، ناحیه بیکینی، پا، قفسه سینه، کمر و شانه ها به دنبال انجام لیزر هستند چون دقت لیزر بسیار بالا است.
  • معمولا با لیزر امکان هیچگونه خطایی وجود ندارد.
  • باید بیان شود که سرعت انجام این روش نسبت به اپیلاسیون معمولی بسیار بالاست و در عرض چند ثانیه، می تواند تمام مشکلات را حل کند.
  • علاوه بر تمامی این ها، این روش مرد و زن نمی شناسند و همه می توانند از این روش استفاده کنند.
  • با تحولات و پیشرفت های اخیر، امکان انجام لیزر بدون درد، بدون حساسیت و بدون عوارض جانبی فراهم شده است.
  • لیزر روشی کاملا بدون درد است و هیچ عارضه ای مانند قرمزی، التهاب و سوزش را که در سایر روش ها ایجاد می شود، به وجود نمی آورد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چانه

لایه برداری لیزر چانه چند جلسه به طول می انجامد؟

از آنجا که تعداد جلسات با توجه به ساختار موی فرد متفاوت خواهد بود، تعداد جلسات برای همه ثابت نمی باشد. لازم به ذکر است که  ساختار مو اکثر افراد، موهای ضخیم و تیره می باشد، لیزر می تواند چند جلسه به طول بیانجامد.

در صورت نیاز به انجام ​​جلسات اضافی برای این دسته از افراد که موهای ضخیم تری دارند، تقریبا 6-8 جلسه برای لیزر موهای زائد چانه کافی می باشد. البته ممکن است تعداد جلسات بسته به عواملی مانند رنگ مو، تراکم مو و رنگ پوست متفاوت باشد.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد چانه عوارض کمی دارد اما از مهم ترین عارضه و هم چنین راه جلوگیری از آن؛ می توان به صورت زیر اشاره کرد:

  • باید بیان شود که بارزترین عارضه جانبی که در درمان با لیزر مشاهده می گردد این است که موها تحریک می شوند و مشکل در این قسمت است که شکل بدتری به خود می گیرد.
  • با انتخاب کلینیک موهای زائد مناسب که دستگاه عالی و پیشرفته دارد و استفاده از دوزهای موثر می توان شاهد از بین بردن موهای زائد بدون تحریک موهای چانه بود.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، لیزر موهای زائد چانه، هیچ گونه عوارض جانبی شناخته شده در پوست و بافت های زیر پوستی ندارد. از آنجا که درجه حرارت در زیر پوست، بعد از استفاده افزایش می یابد، ممکن است قرمزی یا احساس سوزش جزئی هم ایجاد شود این یک عارضه جانبی احتمالی است که پس از کاربرد انتظار می رود. به طور متوسط ​​با کاهش دمای دما در زیر پوست بین 1 تا 2 ساعت کاهش می یابد.

 

به جزء چانه، لیزر موهای زائد برای کدام نواحی بدن مناسب می باشد؟

معمولا لیزر موهای زائد برای تمامی قسمت های بدن قابل استفاده می باشد به جزء قسمت هایی که موهای بسیار کرکی و کم رنگ دارد. روش اعمال لیزر موهای زائد باید با ارزیابی متخصصان و با بررسی ناحیه مورد نظر با توجه به نوع مو و پوست انجام بگیرد.

در نتیجه معاینه، امکان انجام لیزر موهای زائد با در نظر گرفتن نتایج احتمالی و عوارض جانبی، مشخص می گردد. سپس مراحل اصلی شروع می شود. انتخاب نوع مناسب لیزر توسط پزشک بسیار مهم است. به همین دلیل دقت کنید کلینیکی که قرار است لیزر انجام دهد، دارای پیشرفته ترین دستگاه ها باشد.

 

موفقیت در لیزر موهای زائد چانه به چه مواردی وابسته است؟

 

  • انتخاب دستگاه: اولین گام برای موفقیت در زمینه لیزر موهای زائد، انتخاب دستگاه مناسب است.
  • رنگ پوست: رنگ پوست فرد اهمیت زیادی در این فرآیند دارد زیرا این کار را راحتتر می توان بر روی پوست سفید انجام داد.
  • رنگ مو: هرچقدر رنگ مو روشن تر باشد، به همان اندازه لیزر راحت تر انجام می گیرد برعکس هرچه تیره تر باشد، شاید نیاز به جلسات و زمان بیشتری باشد تا دقت به کار گرفته شود.
  • جنسیت: انجام این روش توسط زمان بسیار راحت تر است چون میزان هورمون در زنان بسیار کمتر است.

 

مزایا و معایب لیزر موهای زائد چانه

نکات مهم که قبل از لیزر موهای زائد چانه باید بدانید:

 

  • اپیلاسیون، موچین یا هر روش دیگری نه تنها یک روش دائمی و حتی مناسب نیست، بلکه مشکلات را بیشتر می کند زیرا باعث تحریک ریشه ها می شود.
  • تا 5 ماه قبل از انجام لیزر، فرد نباید به سولاریوم رفته یا از طریق آفتاب گرفتن برنزه کند به دلیل آن که اهمیت رنگ پوست در لیزر زیاد است.
  • داروهای استفاده شده قبل از لیزر موهای زائد، به ویژه بیماری های پوستی باید به پزشک گزارش شوند.
  • لازم به ذکر است که اگر فرد آکنه دارد و مدت زیادی است درمان های آن را استفاده می کند، باید این موضوع را با پزشک درمیان بگذارد.

 

نکاتی که بعد از لیزر موهای زائد چانه باید رعایت کنید:

  • خنک کردن چانه با استفاده از یخ یا دستگاه خنک کننده 20 دقیقه پس از انجام لیزر، پوست را لطیف می کند و قرمزی و تورم را کاهش می دهد.
  • مرطوب کردن چانه با مرطوب کننده ها نیز به بهبود وضعیت پوست کمک می کند. 24 ساعت پس بعد از لیزر، زیر آب داغ قرار نگیرید.
  • انجام ورزش های سنگین و به تبع آن عرق کردن، باید منع شود.
  • چانه نباید در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد و فقط به مدت 15 روز پس از لیزر می توانید برای انجام فرآیند برنزه شدن به سولاریوم یا حمام آفتاب بروید.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر از لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لاغری و تناسب اندام و … با ما در مهراز در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به رزرو وقت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما