تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا حذف موهای زائد با لیزر کندلا ضرری دارد ؟

آیا حذف موهای زائد با لیزر کندلا ضرری دارد ؟


تاریخ انتشار : 24 مرداد 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

عوارض حذف موهای زائد با لیزر کندلا  ، یکی از روش های بسیار رایج از بین بردن موها زائد بدن و صورت لیزر می باشد. پاکیزگی و نظافت بدن و صورت از گذشته تاکنون برای افراد، مخصوصاً خانوم ها دغدغه ی بسیار مهمی بوده. لیزر در طی چند سال اخیر مورد توجه و استقبال چشمگیری قرار گرفته. دستگاه های لیزر الکساندرایت کندلا جزو بهترین دستگاه های دنیا می باشد که عملکردی ۹۰٪ دارد و عوارضی از این دستگاه در دنیا مطرح نشده است.

شما می توانید با کلینیک مهراز با شماره ۴۴۵۰۰۸۱۱-۰۲۱ تماس بگیرید و از قیمت های لیزر با دستگاه کندلا جنتلمکس پرو با خبر شوید و یک بار برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

با ما همراه باشید ما در این مقاله شما را با فواید و مزایای لیزر و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

لیزر الکساندرایت کندلا :

لیزر الکس کندلا لیزری است که از بلورها و تشعشات ویژه ای به عنوان منبع لیزر استفاده می کند. لیزر کندلا طول خاصی از نور را در طیف مادون قرمز تولید می کند.

طول موج نور پر انرژی که توسط این نوع لیزر منتشر می شود به انرژی گرمایی تبدیل می شود و این نور به منطقه هدف خاص برخورد کرده و موجب تضعیف ریشه موهای زائد حتی موهای ضخیم با ریشه های بسیار محکم می شود.

قابلیت های ویژه ی لیزر الکس کندلا نسبت به سایر دستگاه ها :

دستگاه لیزر کندلا در بازار بسیار محبوب می باشد حالا چه عاملی باعث می شود که میزان عوارض دستگاه کندلا نسبت به سایرین کمتر باشد؟ لیزرهای الکس همه کاره هستند و قادر به درمان ضایعات ، چروک ها و لکه های پوستی هستند.

علاوه بر این موارد فقط لیزرهای کندلا از دستگاه خنک کننده دینامیکی برای به حداکثر رساندن ایمنی و راحتی بیمار برخوردار می باشند. از این رو اگر به دنبال لیزر موهای زائد بدون هیچ عارضه و آسیبی هستید می توانید از دستگاه الکس استفاده کنید.

فواید و مزایای لیزر موهای زائد:

لیزر برای افرادی که رشد بیش اندازه موهای زائد چه صورت و چه بدن دارند گزینه مناسبی است که میتوانند در طی چند مرحله زیر نظر متخصصان و اپراطورها برای همیشه از شر موها زائد خلاص شوند. میزان جلسات استفاده از لیزر برای هر فرد بستگی به ضخامت و نازکی مو دارد. این روش از بین بردن موهای زائد برای افرادی که پوست روشن با موهای ضخیم و تیره دارند بسیار مناسب است.

از فواید آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش موهای زیر پوستی
  • در مقایسه با دیگر روشهای از بین بردن موهای زائد درد کمتری دارد
  • متناسب با مناطق مختلف بدن درجه آن قابل تنظیم می باشد
  • اثر بخشی بالایی دارد
  • نتیجه آن را نسبت به بقیه روش ها سریع تر می توان رویت کرد
  • کمک به سفید تر شدن پوست

اکثر افرادی که از لیزر مو کندلا الکس استفاده می کنند، دریافتند، که لیزر موهای زائد ایمن و به خوبی قابل تحمل است. و همچنین خطرات بهداشتی دراز مدت در رابطه با این روش وجود ندارد. معمولاً عوارض لیزر به صورت کاملاً موقتی است، بنابراین در صورت قطع درمان، اثر دائمی به دنبال نخواهد داشت.

البته ممکن است برخی از افراد بعد از لیزر موهای زائد، عوارض جانبی جزئی را تجربه کنند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این کار روی قسمت وسیعی از پوست، یک لکه کوچک از پوست به درمان را آزمایش کند. افرادی که تمایل به درمان با لیزر موهای زائد را دارند، باید حتماً پیش از انجامش با یک پزشک متخصص و کاملاً واجد شرایط مشورت نمایند.

مزایای لیزر موهای زائد با کندلا

عوارض جانبی لیزر:

عوارض حذف موهای زائد با لیزر کندلا  ، بسیاری از افرادی که تحت لیزر موهای زائد قرار میگیرند ممکن است در نتیجه استفاده از این روش متوجه برخی عوارض جانبی شوند. که این موارد شامل؛ قرمزی و التهاب پوست معمولاً در منطقه درمانی می شود. ما در این مقاله به خطرات اصلی سلامتی مرتبط با لیزر موهای زائد میپردازیم.

به دلیل افزایش خطر عوارض جانبی که ممکن است در بعدها به وجود بیاید، ما لیزر موهای زائد را برای برخی از مناطق بدن توصیه نمی کنیم.

به عنوان مثال معمولاً این عمل به دلیل خطر آسیب دیدگی چشم در اطراف چشم پیشنهاد نمی شود، زیرا در صورت عدم انجام صحیح لیزر ممکن است به چشم ها آسیب جدی برسد. بسیاری از افرادی که پوست تیره ای دارند، به احتمال زیاد  به دلیل استفاده نادرست از لیزر دچار عوارضی می شوند.

زیرا برای اثربخشی این روش نیاز به انواع خاصی از لیزرها وجود دارد. برای همه بیماران می تواند تغییرات موقتی در ظاهر پوست را ایجاد کند. درنهایت، مهم است که مزایا و خطرات این روش را برای هر فرد روشن کنیم تا بهترین تصمیم را درخصوص درمان با لیزر کندلا الکس بگیرند.

حال این سوال ممکن است برایتان پیش بیاید که آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

بسیاری از افراد نسبت به درد احساس ترس دارند و حساس هستند و تحمل درد پایینی دارند. میزان درد لیزر در نقاط مختلف بدن متفاوت بوده و بستگی به ضخامت پوست دارد. قسمت هایی که پوست نازک تری دارند دردشان بیشتر از سایر قسمت های دیگر می باشد. اما این درد بسیار مدت کوتاهی دارد و فقط چند دقیقه هم طول نخواهد کشید و برای کاهش درد از پماد های بی حسی استفاده میکنند.

پس جای ترس و نگرانی نیست.  به مدت چند روز پس از درمان، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و حساس شود. بسیاری از افراد این احساس را شبیه آفتاب سوختگی توصیف می کنند، اما معمولاً این روند ادامه دار و دردناک نخواهد بود .

عوارض جانبی لیزر

عوارض جانبی :

عوارض حذف موهای زائد با لیزر کندلا ، پس از لیزر موهای زائد، چند عارضه متفاوت ایجاد می شود. بیشتر عوارض جانبی، به صورت جزئی و موقتی می باشند. این عوارض ممکن است شامل درد، ناراحتی، قرمزی و تورم و التهاب باشد. در بیشتر مواقع، کلیه عوارض جانبی ناشی از لیزر کندلا الکساندرایت ظرف مدت 24 ساعت پس از درمان برطرف شده و آثاری از قرمزی و التهاب نمی ماند. کسانی که عوارض جانبی طولانی را تجربه کند،  باید با متخصص پوست خود مشورت کند.

در صورتی که لیزر در مراکز نامعتبر و توسط افرادی که تجربه ای در این زمینه ندارند، انجام شود، احتمال بروز عوارض شدید بسیار زیاد است. بنابراین توصیه می شود که لیزر موهای زائد را در کلینیک های تخصصی، زیر نظر پزشک انجام شود.

ایجاد قرمزی و سوزش :

قرمزی پوست بعد از لیزر یکی رایج ترین عوارض های بعد از لیزر می باشد که علت آن این است که لیزر به فولیکول موهای هدف آسیب می رساند و سپس بدن به این امر واکنش نشان داده و بسیاری از افراد دچار  قرمزی و سوزش در مناطق آسیب دیده می شوند. ممکن است پوست سوزن سوزن یا حساس شود و یا ممکن است کمی متورم شود.

علائم لیزر معمولاً کوتاه مدت است. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه به پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده است. تحریک پوست باید بعد از واکنش اولیه، معمولاً در طی چند ساعت پس از درمان، کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به خوبی با گذاشتن کیسه یخ یا گرفتن دوش آب سرد بر طرف شود.

پوسته پوسته شدن :

بعضی از افراد ممکن است  دچار پوسته پوسته شدن پوست در ناحیه لیزر شده شوند . که جای نگرانی نیست، این نشانه به طور معمول یک موضوع جزئی است اما می تواند ناخوشایند باشد. پوسته پوسته شدن بعضی اوقات می تواند منجر به زخم یا ایجاد پوسته های متعدد در آن ناحیه شود. با مراقبت از منطقه تحت درمان، می توانید با استفاده از کرم های مرطوب کننده، از بروز هرگونه مشکل پایدار در این روش درمانی جلوگیری کنید.

تغییر رنگ پوست:

برخی از افراد ممکن است دچار تغییرات جزئی در رنگ ناحیه تحت درمان شوند.  لیزر موهای زائد ممکن است در برخی از افراد، پوست کمی تیره تر یا روشن تر شود. ممکن است افرادی که پوست روشن تری دارند، تغییرات رنگ تیره تری را تجربه کنند، و برعکس افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند، ممکن است رنگ پوست ناحیه لیزر شده روشن تر شود. لیزر موهای زائد می تواند در رنگدانه پوست در ناحیه آسیب دیده تأثیر داشته باشد که این امر به احتمال زیاد در افرادی که پوست تیره تری دارند، تأثیر می گذارد، به خصوص هنگامی که یک نوع لیزر نامناسب در طول درمان استفاده می شود. این تغییرات به مرور زمان از بین می روند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

سوختگی خفیف و تاول زدن :

درصورتیکه پس از لیزر مو ، پوست ناحیه لیزر شده در معرض آفتاب قرار بگیرد امکان تاول زدن وجود دارد. همچنین اگر طول موج و فرکانس مناسب پوستتان توسط متخصص انتخاب نشود امکان ایجاد سوختگی مخصوصا روی پوست های تیره با لیزر کندلا الکس وجود دارد.

آیا واقعا لیزر تاثیرگذار است؟

آیا لیزر به چشم ها آسیب میزند؟

روش لیزر مو یکی از روش های لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که احتمال آسیب جدی در چشم وجود دارد، به ویژه هنگامی که پزشک روی صورت شخص کار می کند. هم فرد تحت معالجه و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از آسیب دیدگی چشم جلوگیری شود.

خطر عفونت کردن پوست

مانند سایر روش های آرایشی موهای زائد، آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت پوست را ایجاد کند. اما این امردر افراد بسیار نادر است و خطر وقوعش بسیار پایین می باشد. در حالی که پوست پس از لیزر بهبود می یابد، با منطقه لیزر شده باید به عنوان زخم در حال درمان برخورد شود. افراد باید علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش داده و سرانجام، در صورت بروز عفونت، نباید از کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک در نواحی پوست استفاده شود.

عوارض جانبی نادر :

عوارض جانبی کمتر شایع بعد از لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

  • سوختگی و تاول

اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول بسیار زیاد است . با این وجود، هنگامی که یک پزشک متخصص این روند را انجام می دهد، احتمال ایجاد سوختگی و تاول بسیار نادر است. در حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس معمولاً از لیزرهای پر حرارت استفاده می کنند. بنابراین پزشک ممکن است قبل از استفاده از لیزر پوست فرد را به طریقی خنک کند. که اکثر دستگاه های جدید قابلیت خنک کردن پوست را دارند و از سوختن پوست توسط لیزر جلوگیری می کنند.

  • علت ایجاد زخم پس از لیزر

ایجاد زخم معمولاً عوارض لیزر موهای زائد نمی باشد. اما اگر پزشک، کار را به درستی انجام ندهد و خطایی رخ دهد، ممکن است زخم ایجاد شود. این مسئله در مورد بیشتر متخصصان رخ نمی دهد. هم چنین اگر افراد بعد از لیزر به درستی از منطقه موردنظر مراقبت نکنند، ممکن است زخم هایی بر پوستشان ایجاد شود.

شما  میبایست پوست آسیب دیده را طوری درمان کنید که گویی دچار آفتاب سوختگی شده اید و مراقبت های لازم را انجام دهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. که این مراقبت ها شامل؛ مرطوب نگه داشتن پوست ، محافظت در برابر نور و به طور مرتب  چک کردن پوست برای جلوگیری از ایجاد علائم عفونت می باشد.

  • لیزر موهای زائد در دوران بارداری

این عمل برای افرادی که باردار هستند مناسب نیست و متخصصان برای این افراد لیزر موهای زائد را حتی با دستگاه لیزر مو کندلا الکس توصیه نمی کنند. این امر به این دلیل است که دانشمندان تحقیقاتشان بر روی موش های باردار امتحان کرده اند و تحقیقاتشان مورد تایید قرار نگرفته. بارداری باعث ایجاد تغییرات هورمونی در بدن می شود.

این معمولاً این امر باعث رشد موهای اضافی در مکان های ناخواسته از بدن می شود. در حالی که رشد این موها می تواند باعث خجالت زدگی آن شخص شود، اما این موها اغلب به مرور زمان خود به خود از بین می روند.

اگر این موها پس از بارداری از بین نروند، ممکن است فرد بخواهد لیزر درمانی را امتحان کند. پزشکان ممکن است از آنها بخواهند قبل از معالجه به مدت چند هفته پس از زایمان صبر کنند. 

خرافاتی درباره رفع موهای زائد به کمک لیزر با کندلا :

ما می خواهیم در اینجا به چندین شایعه بی اساس در مورد لیزر موهای زائد اشاره کنیم:

آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شود؟

به طور کلی پاسخ این سوال منفی است. این حرف که لیزر درمانی با موهای زائد باعث ایجاد سرطان می شود بی اساس است. لیزر یکی از رایج ترین روش های از بین بردن موهای زائد، خال و… بوده. این دستگاه به گونه ای طراحی شده تا از سلول های پوست عبور کرده و فقط فولیکول های مو را در اعماق پوست هدف قرار دهند و هرگز به عمق پوست وارد نمی شوند.

لیزرهای مورد استفاده در رفع موهای زائد مقدار کمی اشعه ایجاد می کنند. با این حال تصور نمی شود این پرتو درمانی مضر باشد، و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر درمانی با موهای زائد باعث سرطان پوست می شود، وجود ندارد چرا که پزشکان و متخصصان از لیزر به عنوان یک روش بی خطر و ایده آل استفاده می کنند.

 آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟

باز هم این شایعه در میان افراد بسیار رایج شده و باید بگوییم که هیچ مدرکی برای اثبات اینکه لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود، وجود نخواهد داشت . لیزرها فقط به پوست نفوذ  کرده و به اندام های دیگر نمی رسند که آنها را تحت تأثیر قرار دهد. لیزر موهای زائد را حتی در مناطق حساس مانند کشاله ران نیز استفاده می کنند وهیچ خطری به دنبال نخواهد داشت.

استفاده از کیت های خانگی برای لیزر از دستگاه کندلا الکساندرایت نتیجه بهتری خواهد داشت.

این دستگاه ها روی همه ی افراد ممکن است جواب ندهد. در حال حاضر کیت های لیزر خانگی برای افرادی که می خواهند  موهای زائد را بدون مراجعه به متخصص پوست از بین ببرند در دسترس هستند.

بسیاری از افراد ممکن است از استفاده از این کیت ها، با داشتن موهای روشن تر یا ریزتر، نتایج متوسطی را دریافت کنند. با این حال، کیت  خانگی با دستگاه های قدرتمند پزشکی که توسط پزشکان متخصص استفاده می شود و نتیجه آن نیز اصلا با کیت هایی که در منزل استفاده می کنند، قابل مقایسه نمی باشد.

تغییر رنگ پوست یا تغییر رنگدانه ها :

پس از انجام لیزر مو با دستگاه کندلا الکس ممکن است احساس کنید که رنگ پوستتان تغییر کرده است. مثلا اگر پوستتان تغییر کرده است . ممکن است روی پوست شما لکه های روشن تری ببینید. این رنگدانه ها نیز موقتی هستند  اما معمولا این لکه ها بین ۴ تا ۶ روز از بین می روند.

لیزر موهای زائد

حال این سوال برایتان پیش می آید که:

آیا لیزر واقعا تاثیرگذار است؟

عوارض حذف موهای زائد با لیزر کندلا  ، بهتر است قبل از هرچیز اگر تصمیم دارید که برای لیزر سرمایه گذاری کنید در ابتدا به خوبی راجبش تحقیقات لازم را انجام دهید. لیزر موهای زائد با لیزر مو Candela مؤثر است، اما به ندرت باعث عدم رشد دائمی موهای زائد می شود. شما باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد با دستگاه مختلف متفاوت می باشد. برای بعضی از بیماران، مو در نواحی خاصی از بدن ممکن است در برابر لیزر مقاومت کند و یا ممکن است بعد از درمان مجدداً رشد کند.

اگرچه موهای دوباره رشد کرده پس از لیزر معمولاً نرم تر یا ریزتر از قبل از درمان است، اما بسیاری از بیماران برای حفظ نتایج باید درمان را ادامه دهند. این امر به دلیل تدارم قرار گرفتن در معرض نور لیزر، ممکن است خطراتی را ایجاد کند. با این وجود، درمان با لیزر می تواند رشد مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بعد از اولین جلسه درمانی، بسیاری از افراد تنها چند ماه را بدون موهای زائد خود سپری میکنند.

سرانجام موهای آنها دوباره رشد می کنند، اگرچه موهای جدید اغلب از جنس فیبر و روشن تر هستند و نسبت به گذشته نیز کمتر در معرض دید قرار دارند و جلب توجه میکنند. این روش برای افرادی که دارای رنگدانه موی روشن تر از رنگدانه پوست خود هستند، بعید است که جواب بدهد.

لیزر موهای زائد همچنین ممکن است روی موهای تیره موثرتر باشد و افرادی که موهای بلوند، قرمز یا مایل به خاکستری دارند ممکن است متوجه تغییرات چندانی نشوند، زیرا پرتو های لیزر بیشتر جذب موهای تیره می شوند و اغلب روی موهای روشن موفق نیستند.

با وجود فن آوری ها و تکنولوژی های جدید، نرخ نتیجه بخش بودن لیزر در حال بهبود است، اگرچه هنوز هم در بیماران با انواع پوست تیره افزایش خطر عوارض وجود دارد. بسیاری از افراد برای دستیابی به راه حل دائمی تر یا رضایت بخش تر برای موهای زائد، به چندین جلسه درمان نیاز دارند. ممکن است موها با هر جلسه لیزر، سبک تر و نازک تر شوند. بعد از درمان کافی، ممکن است رشد مجدد آنها به طور کلی متوقف شود.

عوارض لیزر موهای زائدبا کندلا

مقایسه مزایا و خطرات لیزر موهای زائد با کندلا :

عوارض حذف موهای زائد با لیزر کندلا  ، قبل از تصمیم گیری در مورد شروع درمان با لیزر موهای زائد توسط لیزر کندلا الکساندرایت، باید مزایا و خطرات آن را برای هر فرد به طور خاص درنظر گرفته شود. فایده اصلی لیزر موهای زائد از بین بردن و کاهش رشد مو در ناحیه مورد نظر بدن است.

این کار ممکن است در یک وضعیت پزشکی (مثل رشد بیش از حد مو) یا به دلایل زیبایی در صورت تمایل به برداشتن موهای بدن انجام شود. با استفاده صحیح از لیزر هنگام انجام درمان و همچنین مداخلات کافی قبل و بعد از عمل می توان خطرات موهای زائد لیزر مو را کاهش داد . به همین دلیل اکثر افراد ترجیح میدهند که رفع موهای زائد با لیزر مو کندلا الکس توسط یک متخصص پوست و مو مجرب و دارای تجربه کافی برای آنها انجام شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما