تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تفاوت دستگاه الکساندرایت و پلاتینیوم

دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا الکساندرایت؟


تاریخ انتشار : 8 تیر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۰ مهر ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.1/5 - (15 امتیاز)

دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا الکساندرایت؟ امروزه لیزر موهای زائد برای از بین بردن 80 الی 90 درصد موهای زائد شما به وجود آمده است که البته این اعداد به عنوان اعداد قابل قبول به حساب می آیند. دستگاه هایی که با استفاده از آن ها لیزر موهای زائد انجام می گیرد، بسیار است.

دو نمونه از این دستگاه ها لیزر پلاتینیوم و لیزر الکساندرایت می باشد. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد و هم چنین اثر بخشی های متفاوتی دارند. در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی دستگاه لیزر پلاتینیوم و دستگاه لیزر الکساندرایت بپردازیم. با ما همراه باشید تا ویژگی های هر کدام از این دستگاه ها را در اختیار شما قرار دهیم.

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، خوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر و تعیین وقت فرم زیر را تکمیل کنید و یا با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

دستگاه لیزر سوپرانو پلاتینیوم چه دستگاهی است؟

لازم به ذکر است که لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم، جدیدترین و موثرترین روش در زمینه لیزر موهای زائد برای انواع مو و پوست با رنگ های مختلف می باشد که توسط شرکت سوپرانو کره جنوبی با بازار عرضه شده است. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده بسیار قوی برای تماس با سطح پوست می باشد که می تواند با وجود این قابلیت، توان های بالای لیزر را بدون درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال نماید. این دستگاه با پوشش سه طول موج زیر را داشته و در درمان انواع پوست به کار گرفته می شود:

  • 808 نانومتر لیزر دایود
  • 755 نانومتر لیزر الکساندرایت
  • 1064 نانومتر لیزر Nd:YAG

لیزر الکس یا پلاتینیوم

مزایای لیزر پلاتینیوم چیست؟

لیزر پلاتینیوم ویژگی های بسیار خاصی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • از بین بردن موهای زائد برای طیف پوست های روشن و تیره
  • دارا بودن سه طول موج همزمان در یک اپلیکاتور
  • این دستگاه طراحی خلاقانه با سه کاربرد در یک دستگاه دارد.
  • لیزر پلاتینیوم بدون درد است. ( درمان تقریبا بدون درد بوده و با حس ماساژ همراه است.)
  • دستگاه پلاتینیوم برای هر نوع مویی مناسب است. باید بیان شود که نتایج موثر برای پوست های روشن یا تیره و هم چنین موهای زمخت یا نازک را دارد.
  • ایمنی بالا حتی برای پوست های تیره و سیاه ( باعث سوختگی پوست های تیره نمی شود)
  • این دستگاه می تواند برای پوست های برنزه نیز استفاده شود. درمان در هر زمانی از سال با استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم قابل انجام است، از جمله برای پوست های برنزه در فصل تابستان
  • سرعت دستگاه پلاتینیوم بسیار بالا است. جلسات درمانی بسیار سریع انجام می شوند حتی برای نواحی مانند پاها و کمر
  • از بین بردن موهای زائد با استفاده از این دستگاه هیچگونه دوره نقاهتی نخواهد داشت و شما می توانید فورا فعالیت های روزمره ی خود مانند مانند رفتن به باشگاه را از سر بگیرید.
  • این دستگاه ایده آل برای هر ناحیه ای از بدن مانند نواحی حساس یا نواحی که دسترسی به آ نها سخت است مانند گوش ها، سوراخ بینی و خط بیکینی

دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت چیست؟

می توان اذعان داشت که دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا  لیزری است با طول موج ۷۵۵ نانومتری که از کانی و عنصری بسیار کمیاب و گران بها به نام chrysoberyl ساخته شده است. کانی الکساندرایت Alexandrite  دارای پدیده color change  بوده و در نور روز یک رنگ ودر نور شب در زیر لامپ رنگ دیگری را نمایش می دهد. این سنگ معمولا در دو رنگ آبی مایل به سبز و یا بنفش مایل به قرمز ( یاقوتی رنگ ) در بازار موجود می باشد.

باید بیان شود که دلیل از بین رفتن موهای زائد در این دستگاه مربوط به جذب بسیار بالای ملانین آن بوده به گونه ایی که بالاترین ضریب جذب را در بین همه لیزرهای رفع موی زائد در جهان را دارد. هم چنین امروزه نسل های پیشرفته و قدرتمند این دستگاه این توانایی را دارد که در کنار موهای ضخیم و تیره ( که معمولا همه لیزرها بر روی آن ها تاثیرات مثبتی را دارند ) بر روی موهای کم عمق و کرکی نیز دارای اثربخشی بالایی داشته باشد.

مزیت و عملکرد دستگاه الکساندرایت

ویژگی های لیزر کندلا الکساندرایت چیست؟

همان گونه که در بالا اشاره شد، لیزر مو الکس به عنوان یک سیستم پیشرفته از لیزر الکساندرایت که با طول موج ۷۵۵ نانومتر کار می کند. این دستگاه لیزر می تواند موهای زائد را با بازدهی بسیار بالا و به روش کاملا ایمن حذف کند بدون آن که آسیبی به پوست شما برساند. رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر کندلا الکس درمانی با استفاده از طول موج منحصر به فرد (یا رنگ) از نور است، به گونه ایی همه انرژی لیزر متمرکز شده و به یک جهت حرکت می کند. لیزر کندلا الکس قادر است روی رنگدانه موجود در ریشه مو به طور هرفمند تمرکز نماید، به سرعت آن را گرم کرده و فولیکول مو را از بین ببرد. از آنجا که شدت، مدت پالس و لکه لیزر کندل الکساندرایت دقیقاً کنترل شده است، احتمال آسیب رساندن به پوست حین جلسات لیزر بسیار کمتر است.

بنابراین با اطمینان کامل می توان از لیزر  کندلا الکس روی انواع پوست 1-3 در مقیاس فیتز پاتریک استفاده کرد. درمان با لیزر کندلا الکساندرایت به تعداد جلسات کمتری نسبت به پلاتینیوم نیاز دارد ( معمولاً شش تا هشت جلسه ) بنابراین هزینه لیزر مو با استفاده از دستگاه کندلا الکساندرایت در بلند مدت، مقرون به صرفه تر است و خطر و عوارض جانبی آن نیز بسیار کمتر می باشد.

 از مهم ترین ویژگی های دستگاه لیزر کندلا الکس می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جذب موثر توسط ملانین در مقایسه با دستگاه های دیگر مانند لیزر پلاتینیوم:

جذب هدفمند انرژی لیزر توسط ملانین در پوست می تواند تاثیر قابل توجهی روی تخریب فولیکول های مو و حذف موهای زائد داشته باشد. بنابراین اثر بخشی دستگاه لیزر کندلا الکس فوق العاده خواهد بود.

  • این دستگاه می تواند برای موهای نازک و کم پشت نیز به کار گرفته شود

لیزر Alex مدل جنتل لیز می توانند موهای نازک تر و نرم تری را نسبت به روش های دیگر مانند لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم که قادر به حذف آن ها نیستند؛ از بین ببرد.

  • درمان کوتاه تر و مقرون به صرفه تر لیزر کندلا الکس:

لیزر کندلا الکس نسبت به روش پلاتینیوم به تعداد جلسات کمتری نیاز دارد درحالی که نتیجه آن طولانی مدت تر است. بنابراین در هزینه لیزر صرفه جویی خواهد کرد.

  • لیزر کندلا الکس مجهز به دو سیستم خنک کننده می باشد:

در دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت از دو سیستم خنک کننده پوست، هوای سرد و اسپری کریوژن برای کاهش درد استفاده می شود. این سیستم‌ها به بیماران کمک می کنند که بتوانند درد حین جلسات لیزر مو را به خوبی تحمل کرده و نتیجه بهتری نسبت به روش پلاتینیوم آیس سوپرانو بگیرند.

  • ایمنی بسیار بالا دستگاه لیزر کندلا الکس:

می توان اذعان داشت که دستگاه لیزر کندلا الکساندرایت به عنوان تنها تکنولوژی کاهش دائمی موهای زائد توسط FDA تایید شده است هیچ گونه عارضه جانبی غیرقابل جبران یا بلند مدتی برای بیمار نداشته و در ایمنی کامل بهترین نتیجه را برای حذف موهای زائد بدن ایجاد می نماید.

عملکرد دستگاه پلاتینیوم

عملکرد لیزر پلاتینیوم  چگونه می باشد؟!

اگر بخواهیم عملکرد لیزر پلاتینیوم را مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

1_ تکنولوژی گرما اندوزی (Heat build up) در لیزر سوپرانو ایس پلاتینیوم

لازم به ذکر می باشد که لیزر پلاتینیوم با گرم کردن تدریجی غشاء میانی پوست به طور موثری به فولیکول های مو آسیب زده و از رشد مجدد آن ها جلوگیری می نماید اما به بافت پیرامون آسیبی نمی رساند. تکرار بالایی از پالس های کوتاه به عمق غشاء پوست نفوذ کرده و به صورت بالینی و با گرما اندوزی موثر و بدون درد موهای زائد را از بین می برد.

تکنیک sweeping In-motion با حرکت مدام اپلیکاتور بر روی نواحی درمان از یک پوشش کامل اطمینان حاصل می کند در حالی که تکنولوژی ICE علاوه بر خنک کردن سطح پوست از سوختگی های سطحی جلوگیری کرده و باعث می شود که این کار با کارایی بالا و تقریبا بدون درد انجام می شود. هم چنین سوپرانو آیس پلاتینیوم (Soprano ICE Platinum) به یک راه حل منسجم، و ترکیبی از سه طول موج به نتایجی عالی برای از بین بردن موهای زائد دست یافته است.

شرکت سوپرانو مفتخر است که با طراحی سوپرانو آیس پلاتینیوم مفتخر بهترین و جدیدترین فناوری ها را برای مراجعه کنندگان ارائه می دهد. از جمله نکات مهمی که درباره این دستگاه باید بدانید این است که:

  • لیزر پلاتینیوم با ترکیب سه طول موج در یک هندپیس واحد، به طور همزمان سه عمق متفاوت بافت را علاوه بر ساختارهای آناتومیکی در فولیکول مو مورد هدف قرار می دهد.
  • سوپرانو آیس پلاتینیوم امروزه با ترکیب میزان جذب و نفوذ سه طول موج متفاوت، همراه با پوشش دهی مناسب ناحیه تحت درمان به ایمن ترین و جامع ترین درمان موهای زائد تبدیل شده است.

2_ ویژگی مهم سوپرانو آیس پلاتینیوم:

این دستگاه از ویژگی های زیر برخوردار می باشد:

  • سه طول موج با حداکثر کارایی برای از بین بردن موهای زائد که هر یک ساختارهای متفاوتی را در فولیکول مو تحت تأثیر قرار می دهند.
  • سه هدف آناتومیکی مهم این دستگاه لیزر شامل ساقه مو (Bulge)، ریشه مو (Bulb) و پاپیلا (Papilla) هستند که با ایجاد حرارت به طور موثری موجب تخریب فولیکول های مو می شوند.

3_ دارا بودن طول موج YAG 1064NM: موثرین روش برای پوست های تیره

می توان اذعان داشت که ویژگی طول موج YAG 1064NM، جذب پایین تر ملانین و مناسب برای پوست های تیره تر است. به طور همزمان، اشعه لیزر پلاتینیوم با طول موج 1064nm عمیق ترین نفوذ را به فولیکول مو داشته و ریشه  و هم چنین پاپیلا را علاوه بر درمان مو تحت تأثیر قرار می دهد. از لیزر پلاتینیوم می توان در نواحی مانند پوست سر، زیر بغل و نواحی شرمگاهی و بیکینی با بازدهی بالایی استفاده کرد. لازم به ذکر می باشد که طراحی سیستم پلاتینیوم به گونه ای است که با جذب آب بالاتر و ایجاد دمای بیشتر، پیوستگی طول موج 1064nm پروفایل حرارتی درمان لیزر را برای رفع موهای زائد به گونه ای موثر افزایش می دهد.

4_ دارا بودن طول موج ALEX 755NM: مناسب برای طیف گسترده ای از انواع موها با انواع رنگ

طول موج الکساندرایت جذب انرژی قدرتمندتری را با کروموفور ملانین ارائه می دهد و از این رو این روش برای طیف وسیعی از انواع مو، مانند موهای نازک و موهایی که رنگ شده اند ایده آل است. طول موج 755nm با نفوذ سطحی تر برآمدگی فولیکول مو را تحت هدف قرار داده و به طور خاص برای موهای زائد نواحی مانند ابرو و لب بالایی موثر است.

5_ دارا بودن طول موج SPEED 810NM: زمان درمان را به نصف کاهش خواهد داد

طول موج 810NM، طول موجی کلاسیک در لیزر موهای زائد می باشد که با قدرتی بالا و تکرار زیاد به فولیکول مو نفوذ کرده و به روند درمان سرعت می بخشد. 810NM دارای جذب متوسط ملانین است که برای پوست های تیره تر کارایی بسیار بیشتری دارد. این طول موج با قابلیت نفوذ عمیق، برآمدگی و ریشه فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد در حالی که با نفوذ متوسط برای حذف موهای زائد بازوها، پاها، گونه ها و ریش بسیار ایده آل و مناسب خواهد بود.

مزیت های لیزر پلاتینیوم

حال به سوال بسیار مهمی که ذهن شما درگیر کرده است، می پردازیم:

دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا کندلا الکساندرایت؟

دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا الکساندرایت؟ ، شایان به ذکر می باشد که لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ بازدهی بالایی برای حذف موهای زائد روی پوست نوع ۱ تا ۴ در مقیاس فیتزپاتریک دارد. هرچه طول موج کوتاه تر باشد اثر آن روی پوست های روشن تر بیشتر از پوست های تیره است و هرچه قطر لکه بزرگتر باشد مانند لیزر کندلا الکس که بیشترین قطر لکه حدود ۱۶ میلی متر را دارد.

این دستگاه موی زائد بر روی سطح وسیع تری از بدن در مدت کوتاهتری از بین می برد. به همین علت لیزر کندلا الکس برای حذف موهای زائد نواحی وسیع بدن مانند کمر یا پاها بهتر از پلاتینیوم عمل می کند.

به دلیل آن که در حال حاضر لیزر کندلا الکس تنها دستگاهی است که تاییدیه FDA را با هدف حذف موهای زائد دارد؛ اکثر پزشکان متخصص از این دستگاه استفاده می کنند. درمان با لیزر کندلا الکساندرایت با توجه به رنگ مو و رنگ پوست می ‌تواند به طور قابل‌توجهی به کاهش موهای زائد کمک کند.

هم چنین باید اشاره شود که دلیل عملکرد بهتر لیزر کندلا الکس نسبت به لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم آن است که:

همان گونه که بیان شد این دستگاه می‌ تواند قطر لکه بزرگتر از آن، در حدود 16 میلیمتر را داشته باشدو. به علاوه که در کنار استفاده از تجهیزاتی مانند موارد زیر، به عملکرد هرچه بهتر این دستگاه لیزر مو کمک می کند:

  • تنظیم قدرت
  • تناوب پالس ها
  • تجهیزات سیستم های خنک کننده

مزیت لیزر کندلا الکس نسبت به پلاتینیوم چیست؟!

دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا الکساندرایت؟ ، از جمله مزایای لیزر کندلا الکس نسبت به پلاتینیوم، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درد کم در ناحیه لیزر شده:

تکنسین های لیزر با بهره گیری از تجهیزات اسپری هوا و کریوژن طراحی شده در لیزر مو کندلا الکس ۲۰۱۹ موجب بی حس شدن ناحیه تحت درمان پیش از انجام لیزر می شوند. هم چنین باید اشاره شود که با تداوم در تکمیل جلسات لیزر و نازک تر شدن موها همان درد کم نیز که در جلسه اول قابل توجه بود؛ به شدت کاهش خواهد یافت.

  • سرعت بالا در دستگاه کندلا الکس:

مدت زمان جلسه درمان با لیزر کندلا الکساندرایت بسیار کوتاهتر از پلاتینیوم است. به عنوان مثال برای زیر بغل کمتر از 15 دقیقه زمان می برد البته برای تکمیل درمان و رسیدن به نتایج واقعی باید حدود ۳ تا ۶ جلسه برای یک ناحیه از بدن به کلینیک مراجعه کنید و بین هر جلسه نیز حدود ۶ هفته منتظر بمانید.

  • داشتن تکنولوژی پیشرفته در دستگاه کندلا الکس:

تکنولوژی لیزر کندلا الکس در شرکت کندلا آمریکا درعین سادگی بسیار موثر طراحی شده است. این لیزر مو، به طور مستقیم فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و آنها را تخریب می کند.

  • دارا بودن حداقل عوارض جانبی پس از لیزر:

هرچند پس از انجام لیزر علائم موقتی مانند قرمزی، تورم و التهاب در ناحیه درمان شده دیده می شود اما تمام این علائم طی چند روز از بین می روند. اکثر بیمارانی که لیزر کندلا الکس را برای حذف موهای زائد انتخاب کرده اند؛ و به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده اند؛ عوارض جانبی آزار دهنده ای را تجربه نکرده اند و بدون مشکل به کارهای روزمره خود ادامه داده اند.

عملکرد کدام دستگاه لیزر بهتر است؟

سوالات متداول:

برای حذف موهای زائد در پوست های تیره دستگاه لیزر پلاتینیوم بهتر است یا الکساندرایت؟

از نظر متخصصان مهراز کلینیک، لیزر کندلا الکساندرایت فقط برای افرادی که پوست روشن تا سبزه دارند مناسب است. بنابراین بیمارانی که پوست تیره تری دارند؛ برای پیشگیری از ایجاد سوختگی و مشکلات متعاقب لیزر مو بهتر است از لیزرهایی با طول موج بلندتر مانند کندلا یگ یا پلاتینیوم با تنظیمات مشخص لیزر Nd:YAG  استفاده کنند.

آیا اثر بخشی دستگاه لیزر کندلا الکس به صورت تضمینی مناسب است؟

بله، این دستگاه لیزر با به روز ترین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است که می تواند اثر بخشی بالایی داشته باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن موهای زائد نواحی مختلف را از بین ببرد.

مزیت های لیزر الکس نسبت به پلاتینیوم کدام است؟

از مزیت های لیزر پلاتینیوم می توان به درد کمتر ، سرعت بالا در لیزر الکس نسبت به پلاتینیوم ، دارا بودن حداقل عوارض جانبی، دارا بودن حداقل عوارض جانبی پس از لیزر را می توان نام برد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما