تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی(HPV) با لیزر


تاریخ انتشار : 21 مهر 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ مهر ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

درمان زگیل تناسلی با لیزر ، درمان با لیزر می تواند برای نابودی زگیل های تناسلی استفاده شود. جراحی لیزری ممکن است در مطب دکتر یا کلینیک، بیمارستان یا مرکز جراحی, به صورت سرپایی انجام شود. برای درمان زگیل تناسلی با لیزر بیهوشی محلی یا عمومی استفاده می شود, میزان استفاه بستگی به تعداد و عمق ریشه زگیل دارد. در این مقاله از سایت کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درباره درمان زگیل تناسلی با لیزر می پردازیم. با ما همراه باشید.

پاپیلوماویروس انسانی یکی از شایع‌ ترین عفونتهای منتقله از طریق جنسی است. HPV  می تواند باعث زگیل و سرطان های تناسلی در مقعد, سرویکس, دهان و گلو, پنیس, واژن و ولوا شود. واکسن های HPV از عفونت ها در برابر انواع خاصی از HPV حفاظت می کنند، اما هنگامی که این عفونت رخ دهد از بین نمی روند.

بهداشت کانادا ۲ واکسن HPV را تایید کرده است:

  • Cervarix® (HPV2)
  • Gardasil®9 (HPV9)

زگیل تناسلی چیست؟

علت ایجاد زگیل تناسلی زگیل تناسلی از شایع ترین بیماری های عفونی مقاربتی است که در اثر تماس مستقیم پوست با پوست فرد آلوده و از طریق روابط جنسی بین افراد منتقل می شود. عامل اصلی این بیماری نوعی ویروس DNA دار با نام  HPV است که با نام پاپیلوما انسانی هم شناخته می شود .

ویروس  HPV تیپ ها و ژن های مختلفی دارد. برخی از تیپ های این ویروس از نوع کم خطر هستند و فقط باعث به وجود آمدن زگیل های کوچک و بی خطری در نواحی اندام های تناسلی و مقعد می گردند. این ویروس ها مشکل خاصی به وجود نمی آورند و بسیاری از آنها پس از گذشت مدت زمانی در حدود ۱۸ الی ۲۴ ماه از روی پوست ناپدید می شوند.

زگیل تناسلی چیست

درمان زگیل تناسلی با لیزر

لیزر یکی از روش های پرکاربرد، سریع و بطور قطع بهترین درمان زگیل تناسلی و همچنین درمان زگیل واژن و مقعد است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالای بیماران را جلب کند.

در حقیقت لیزر زگیل تناسلی جدید ترین روش درمان این عارضه شناخته می‌شود که نتایج آن در بیش از 90% موارد قطعی است. پرتوهای لیزر با نفوذ به عمق زائده ها آن ها را بطور تهاجمی از بین می‌برند و به همین دلیل احتمال بازگشت و عود مجدد در این روش وجود نخواهد داشت. در عین حال عوارض جانبی مثل سوزش و درد بعد از لیزر در مقایسه با سایر روش ها به حداقل می‌رسد.

در این روش با تابش اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ و با تعداد زیاد هم استفاده می‌شود. روش درمان زگیل تناسلی با لیزر معمولا در مطب یا کلینیک، تحت بی حسی موضعی و در زمان کوتاهی انجام می شود.

علائم زگیل تناسلی

زمانی که علائم این ویروس در بدن را به خوبی بشناسیم می توانیم برای درمان زگیل تناسلی از طریق روش های مختلف اقدام کنیم. زگیل تناسلی ممکن است هیچ علائمی روی بدن فرد نداشته باشد و به صورت لکه های سفید روی پوست به وجود بیاید.

در این موارد زگیل خیلی کوچک، به رنگ پوست و تیره زگیل حتی با چشم هم قابل تشخیص نیست. زگیل ها در ناحیه ی تناسلی مردان ممکن است به صورت تکی یا دسته ای ظاهر شوند.

مهم ترین علامت زگیل ها را مانند سر شبیه به گل کلم آن ها دانست که می تواند کمی برآمده و یا نرم باشد. خارش یا احساس درد نیز می تواند از دیگر علائم زگیل تناسلی باشد که باید برای تشخیص بهتر در این موارد به پزشک متخصص مراجعه نمود. افرادی که دچار زگیل تناسلی شده اند معمولاً در هنگام مقاربت خونریزی را نیز تجربه می کنند.

ترشحات واژن و خارش آن از علائم زگیل در زنان است. زگیل در زنان بیشتر در قسمت های درون یا بیرون واژن و اطراف مقعد مشاهده می شود.

در مردان اما قسمت های بیشتری می توانند درگیر این ویروس عفونی شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • ران
  • درون مقعد
  • کشاله ی ران
  • اطراف مقعد
  • روی کیسه ی بیضه
  • روی قسمت های مختلف آلت تناسلی

مزیت های درمان زگیل تناسلی با لیزر

مزیت های درمان زگیل تناسلی با لیزر

استفاده از لیزر برای درمان زگیل های تناسلی روش بسیار مطمئن و کارآمدی است زیرا که لیزر به عمق بافت ها نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر خویش قرار می دهد، در نتیجه تهاجم بیشتری را در برابر ویروس HPV ایجاد می کند. مزیت های لیزر زگیل عبارتند از :

  • عوارض آن کمتر است.
  • با آسیب کمتر همراه است.
  • این روش موثرترین راهکار است.
  • لیزر اثرات موضعی و قابل کنترل دارد.
  • لیزر قابل استفاده در دوران بارداری است.
  • مناسب افرادی با سیستم ایمنی ضعیف است.
  • درد و خونریزی پس از این عمل بسیار اندک است.
  • قابلیت این را دارد که برجستگی ها را از بین ببرد.
  • بهبود آن سریع است(طول درمان حدود یک روز است(
  • زخم درمان با لیزر نیازی به پانسمان های دردناک ندارد.
  • احتمال انتقال عفونت پس از انجام این روش وجود ندارد.
  • لیزر هیچ ضایعه و اسکاری را بر روی پوست به جای نمی گذارد.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان و تحمل عوارض داروی بیهوشی نیست.
  • استفاده از لیزر درمان قطعی بوده زیرا میزان عود زگیل را به شدت کاهش می دهد.
  • پاکسازی توسط لیزر CO2 در حدود 2 برابر موثرتر از درمان با کریوتراپی است.
  • لیزر تنها یا یک جلسه درمان زگیل های ایجاد شده در نواحی تناسلی را از بین می برد.
  • این عمل به صورت سرپایی انجام شده و فرد می تواند می تواند بعد از آن به خانه و یا حتی محل کار خود بازگردد.
  • لیزر نسبت به جراحی به مراقبت کمتری نیاز دارد و شما میتوانید کارهای روزمره ی خود را تنها بعد از یک روز استراحت انجام هید.

مزیت های درمان زگیل تناسلی با لیزر

عوارض و معایب لیزر زگیل تناسلی

عمل زگیل تناسلی با لیزر تنها روشی است که بیشترین میزان رضایت بیماران را داشته و در 90% افراد بدون هیچگونه ایجاد عارضه می باشد. اما در اندک افراد، ایجاد برخی از عوارض کوتاه مدت بعد از انجام لیزر امری طبیعی تلقی می شود و بخشی از فرآیند درمان است. برخی از عوارض انجام لیزر عبارتند از :

  • احساس سوزش
  • اثر زخم
  • درد

برای جلوگیری از پیش آمدن عوارض پس از لیزر زگیل تناسلی پزشک معمولا پماد تجویز می کند. که طبق دستور متخصص باید مصرف شود.

مراحل بعد از لیزر زگیل

مراقبت های جزئی بعد از درمان زگیل با لیزر مورد نیاز است که شامل:

  • مصرف پماد و کرم های ترمیمی برای برطرف کردن جای لیزر
  • رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و جلوگیری از تجمع باکتری
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه لیزر زگیل نیاز به معاینه است. زیرا علاوه بر تمامی عواملی که در بالا گفته شد، گاهی بیماران قادر به مشاهده زگیل های داخل واژن و مقعد خود نیستند و در زمان معاینه زائده های جدیدی شناسایی می شود.

البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که روش لیزر یکی از جدیدترین و موثرترین روش های درمان این بیماری شناخته می‌شود و به دلیل استفاده از تجهیزات گران قیمت در این روش، هزینه لیزر زگیل تناسلی کمی گران تر از سایر روش هاست.

مقایسه درمان با لیزر یا کرایو تراپی

مقایسه درمان با لیزر یا کرایو تراپی

لیزر در مقایسه با سایر روش های درمانی تاثیرگذاری بیشتری دارد. زیرا که به عمق بافت ها نفوذ کرده در نتیجه به طور قطعی و صد در صد زگیل ها را از بین می برد، در صورتی که استفاده از روش هایی نظیر کرایو و پماد تاثیرگذار عمیق لیزر را نداشته و به طور کامل بیماری را درمان نخواهد کرد.

بر طبق نتایج یک تحقیق میزان اثر گذار لیزر تنها در یک جلسه 95% است در حالی که میزان اثربخشی کرایو تنها 65% گزارش شده است. انجام کرایو به خصوص برای زگیل ها بزرگتر به چندین هفته زمان نیاز دارد. همچین احتمال عود پس از لیزر کمتر از 3% و عود پس از کرایو در حدود 45% است.

هزینه ی لیزر درمانی زگیل تناسلی، واژن و مقعد

شاید اولین سوالی که پس از خواندن مطلب فوق به ذهن شما می رسد، هزینه ی انجام این کار است. هزینه های درمانی بخش مهمی از دغدغه ی فکری بیماران را تشکیل می دهد. با توجه به شرایط فعلی اقتصادی جامعه و وضعیت بیمه های اجتماعی طبیعی است که نگرانی های زیادی برای بیماران در رابطه با هزینه درمان زگیل تناسلی وجود داشته باشد.

به هر صورت لیزر درمانی روش نوینی است که جزء پیشرفته ترین و موثرترین روش های درمانی در دنیای پزشکی محسوب می شود و واضح است که به علت استفاده از تکنولوژی بالاتر و تجهیزات مدرن تر نسبت به سایر روش های درمانی کمی گران تر می باشد. از طرفی وضعیت بالینی بیمارانی که به زگیل های تناسلی مبتلا هستند با یکدیگر متفاوت است. ممکن است بیمار با چند عدد زگیل ریز در ناحیه ی واژن، آلت تناسلی یا مقعد برای انجام لیزر درمانی مراجعه کند و بیمار دیگری در وضعیت وخیم تری قرار داشته باشد.

بنابراین نمی توان یک قیمت واحد و مشخص برای این کار در نظر گرفت. با انجام معاینه و بررسی تعداد و اندازه ی زگیل های تناسلی شما می شود میزان هزینه ی لیزر درمانی شما را به طور قطعی تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه ها می توانید با تلفن های مرکز کلینیک مهراز تماس حاصل نمایید. همکاران ما صمیمانه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه می دهند.

هزینه ی لیزر درمانی زگیل تناسلی، واژن و مقعد

سوالات متداول

کرایو(فریز) بهتر است یا لیزر زگیل تناسلی؟

لیزر شیوه ای تهاجمی است که فرد در یک جلسه می تواند آن را درمان نموده و به طور کامل از بین ببرد. اما کرایو در چندین جلسه انجام شده و ممکن است از نتیجه مطلوبی هم برخوردار نباشد.

سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی چیست؟

سریعترین و بهترین روش درمانی این عارضه لیزر زگیل تناسلی می باشد که در یک جلسه هر تعداد زائده زگیل را از بین میبرد.

آیا بعد از لیزر زگیل تناسلی میتوان رابطه داشت؟

برقراری رابطه جنسی با فاصله بعد از انجام لیزر ممنوع است. ولی بعد از گدشت چند روز و بهبود کامل زائده ها بله میتوان رابطه جنسی برقرار نمود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما