تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

عمل بلفارو پلاستی پلک

عمل بلفارو پلاستی پلک بالا و پایین +‌ هزینه عمل جراحی پلک 1402


تاریخ انتشار : 30 آذر 1400          تاریخ بروزرسانی : ۳ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.4/5 - (14 امتیاز)

عمل بلفارو پلاستی پلک یا جراحی پلک  (BLEF-uh-roe-plas-tee) نوعی جراحی است که افتادگی پلک را ترمیم می کند و ممکن است شامل برداشتن پوست، ماهیچه و چربی اضافی باشد. با افزایش سن، پلک های شما کشیده می شود و ماهیچه های حمایت کننده از آنها ضعیف می شوند.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک ها است.جراحی را می توان بر روی پلک های بالایی، پلک های تحتانی یا هر دو انجام داد. در این مقاله از سایت مهراز, به بررسی همه چیز درباره جراحی پلک یا بلفاروپلاستی می پردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بررسی کنیم.

بلفاروپلاستی پلک چیست؟

عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که از لحاظ پزشکی انجام آن ضرورتی ندارد و تنها به دلیل ایجاد زیبایی بیشتر در اطراف چشم و جوانسازی پوست این ناحیه انجام می‌پذیرد. چروکیدگی یا پف کردگی پلک بالایی و در مواردی هم پلک پایینی، تضعیف عضلات و رفع کیسه‌های چربی متورم، از مواردی است که با عمل جراحی زیبایی پلک قابل درمان است.

زمانی که سن افزایش می‌یابد به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن و الاستین، شادابی و رنگ و ضخامت پوست تغییر خواهد کرد و چروک‌ها به مرور زمان نمایان خواهند شد.

اگر افتادگی یا افتادگی پلک مانع از باز شدن کامل چشم‌ها یا پایین کشیدن پلک‌های پایین می‌شود، می‌توانید بلفاروپلاستی را در نظر بگیرید. برداشتن بافت اضافی از پلک بالایی می تواند بینایی شما را بهبود بخشد. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین می تواند چشمان شما را جوان تر و هوشیارتر نشان دهد.

با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، عضله پلک توان نگهداری از بافت چربی زیر پلک را از دست می‌دهد؛ در نتیجه مقداری چربی به زیر پوست تراوش خواهد کرد و کیسه چربی ایجاد خواهد شد که این شرایط پلک را پف آلود نشان می‌دهد. نکته مهم اینکه جراحی زیبایی پلک تاثیری بر چروک‌های کنار چشم، خط اخم و پیشانی ندارد.

برای درمان این چروک‌ها و خطوط، می‌توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد. حلقه‌های تیره و کبودی اطراف چشم نیز از مواردی است که برای درمان آنها، بلفاروپلاستی کاربرد ندارد و به جای آن تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسب تری باشد.

بلفاروپلاستی چیست

بلفاروپلاستی ممکن است یکی از گزینه های زیر باشد:

  • گشاد یا افتادگی پلک بالایی
  • پوست اضافی پلک های فوقانی که بینایی محیطی شما را مختل می کند
  • پوست اضافی در پلک پایین
  • کیسه های زیر چشم شما

ممکن است همزمان با عمل دیگری مانند لیفت ابرو، لیفت صورت یا لایه برداری پوست، بلفاروپلاستی انجام دهید.

پوشش بیمه ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا جراحی شرایطی را که بینایی را مختل می کند ترمیم می کند یا خیر. اگر جراحی را فقط برای بهبود ظاهر خود انجام دهید، احتمالاً هزینه آن توسط بیمه پوشش داده نمی شود. بلفاروپلاستی پلک پایین تقریباً همیشه فقط به دلایل زیبایی انجام می شود.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلاستیک پلک بالا به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک بالا از طریق اصلاح افتادگی پوست پلک و در مواردی برداشت مختصر یا جابجایی چربی انجام می گیرد.

در مواردی که افتادگی شدید پوست پلک بالا رخ داده، این عمل سبب بهبود میدان بینایی می شود. جراحی پلک تقریبا در تمام موارد با بی حسی موضعی انجام می شود. بخیه ها روز چهارم تا ششم برداشته می شود.

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی پلاستیک پلک پایین به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک پایین از طریق اصلاح برجستگی و ناهمواری های زیر چشم (که می تواند بدلیل برجستگی چربی پیرامون چشم در هر سنی یا تحلیل رفتن یا جابجایی چربی گونه بدنبال افزایش سن رخ دهد ) انجام می گیرد.

در مواردی که تنها برجستگی چربی وجود دارد می توان تنها از طریق برش سطح داخلی پلک پایین و بدون هر گونه برش در سطح پوست جراحی پلک را انجام داد ولی در مواردی که نیاز به برداشت پوست نیز می باشد برش پوست در زیر لبه پلک پایین لازم است.

چه کسانی مناسب برای جراحی پلک هستند

عمل بلفاروپلاستی (عمل زیبایی پلک) چگونه انجام میشود؟

جراحی بلفاروپلاستی با بی حسی موضعی انجام میشود. این عمل جراحی 1 تا 2 ساعت طول میکشد. البته بستگی به آن دارد که کدام نوع از عمل پلک را میخواهید انجام دهید. آیا میخواهید چربی اضافه ی زیر چشم را بردارید ؟ و یا میخواهید تا پوست زیر چشم را بکشید؟ و یا اینکه میخواهید افتادگی پلک بالایی خود را اصلاح نمایید؟ بلفاروپلاستی به دو صورت برای پلکهای بالا و پایین صورت میگیرد که به آنها خواهیم پرداخت. بعد از عمل یک تا دو هفته در منزل استراحت کنید تا پلکهای شما کاملا بهبود بیابند.

عمل زیبایی پلک یک عمل سرپایی محسوب شده و شما بدون نیاز به بیهوشی آنرا به دستان متبحر دکتر جراح خود میسپارید.در کلینیک مهراز ، شما بهترین جراحان چشم و زیبایی ، پیشرفته ترین دستگاههای پزشکی و لیزر، و بهترین قیمتها را در کنار هم خواهید داشت.

چرا بلفاروپلاستی انجام می شود؟

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چگونه انجام می‌شود؟

عمل بلفارو پلاستی پلک بالا و پایین، از محبوب‌ترین تکنیک‌های بهبود افتادگی پلک و پف زیر چشم است. این جراحی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به هیچ بستری در آن وجود ندارد. این جراحی تا حدی آسان انجام می‌شود که در بسیاری موارد نیاز به هیچ بی‌هوشی ندارد؛ مگر در برخی افراد که به درخواست خودشان و تحت نظر پزشک بی‌هوشی، از این شرایط استفاده می‌کنند.

برای انجام عمل بلفارو پلاستی پلک ، پزشک متخصص برشی در بالای پلک ایجاد می‌کند و پوست اضافه و چربی را برمی‌دارند. در این پروسه گاهی ماهیچه‌ها نیز تقویت می‌شوند. بلفاروپلاستی پلک پایین نیز، به‌وسیله برش کوچک انجام می‌شود. در بلفاروپلاستی پلک پایین، معمولا یک برش زیر پلک ایجاد می‌شود که گاهی داخل پلک و زیر مژه قرار دارد و گاهی نیز در ناحیه زیر چشم است. بعد از این اقدام، پوست اضافی و چربی خارج می‌شود و پلک در محل موردنظر خود فیکس می‌شود. این تمام رویدادی است که برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین انجام می‌شود.

چرا بلفاروپلاستی انجام می شود؟

این جراحی معمولا به دلایل زیبایی انجام می شود. همچنین یک راه موثر برای بهبود بینایی در افراد مسن است که افتادگی پلک بالایی آنها مانع بینایی آنها می شود.

لیفت چشم از شر سیاهی زیر چشم، پنجه کلاغی یا سایر چین و چروک های صورت خلاص نمی شود. این اغلب همراه با سایر روش‌ها مانند لایه‌برداری با لیزر، تزریق فیلر یا لیفت پیشانی انجام می‌شود.

روند پیری پلک:

با افزایش سن، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. فقدان خاصیت ارتجاعی به علاوه کشش مداوم ناشی از جاذبه باعث می شود پوست اضافی روی پلک های بالا و پایین جمع شود.

پوست اضافی در پلک پایین باعث ایجاد چین و چروک و برآمدگی می شود. در پلک های بالایی، یک چین اضافی از پوست می تواند روی مژه ها آویزان شود و مانع دید شود.

چربی هایی که کره چشم را از جمجمه جدا می کند نیز می تواند باعث برآمدگی در پلک های بالا و پایین شود. غشای نازکی که چربی را در جای خود نگه می دارد با افزایش سن ضعیف می شود و به چربی اجازه می دهد مانند فتق به داخل پلک ها جلو بیاید.

خطرات احتمالی جراحی پلک

چه کسی کاندیدای خوبی برای عمل بلفارو پلاستی پلک است؟

بهترین کاندیدها برای لیفت چشم افرادی هستند که از سلامت خوبی برخوردار هستند و ایده ای واقع بینانه از آنچه می خواهند دارند. اکثر آنها 35 سال یا بیشتر هستند، اما اگر پلک های گشاد یا افتادگی پلک در خانواده شما وجود دارد، ممکن است تصمیم بگیرید که جراحی را زودتر انجام دهید.

  1. افتادگی پلک بالا که حالت کش آمدگی پیدا می کند و روی چشمشان افتاده است.
  2. وجود چربی زیر پلک که حالت پف کردگی به پلک می دهد.
  3. وجود چروک های اطراف پلک
  4. شل شدگی و افتادگی عضلات پلک که وزن سنگینی روی پلک ایجاد می کند.
  5. گاهی افتادگی ابرو نیز می تواند بیانگر افتادگی پلک باشد.

عمل بلفارو پلاستی پلک | عملکرد جراحی پلک چگونه است

خطرات احتمالی جراحی پلک عبارتند از:

  • عفونت و خونریزی
  • چشم های خشک و تحریک شده
  • مشکل در بستن چشم یا سایر مشکلات پلک
  • جای زخم قابل توجه
  • آسیب به عضلات چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • نیاز به یک جراحی بعدی
  • تاری دید موقت یا به ندرت از دست دادن بینایی
  • خطرات مرتبط با جراحی به طور کلی، از جمله واکنش به بیهوشی و لخته شدن خون

برای بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با پزشک خود در مورد چگونگی اعمال خطرات جراحی برای شما صحبت کنید. درک آنچه در بلفاروپلاستی دخیل است و ارزیابی مزایا و خطرات می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این روش گزینه خوبی است یا خیر.

مدت زمان انجام بلفاروپلاستی چقدر است؟

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی بستگی به میزان تغییرات مورد نیاز در پلک ها دارد. اگر نیاز به تغییر کمی باشد عمل تنها ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول میکشد و اگر نیاز به تغییرات بیشتری برای بهبود ظاهر پلک ها باشد مدت زمان عمل ممکن است تا ۲ ساعت هم برسد.

در جراحی لیفت پلک از بی حسی استفاده می شود یا بیهوشی؟

عمل جراحی بلفارو پلاستی عمل بسیار سنگینی نیست پس تا حد امکان جراح می کوشد تا از گزینه های دیگر استفاده کند. چرا که بیهوشی عمومی هم در انجام و هم بعد از پایان عمل عوارض خود را ایجاد میکند. امروزه و با تکنیک های جدید، پزشک می تواند صورت و حتی قسمتی از صورت را بی حس کند که به همین دلیل آن را بی حسی موضعی می خوانند.

البته برای کودکان با اختلالات پلک مادر زادی و همچنین گروه های خاصی از بیماران همچنان از بیهوشی کامل استفاده می شود.
پس از این مرحله و بر اساس نوع اختلال (پف زیر چشم، چروکیدگی اطراف چشم، افتادگی پلک و غیره) جراح دست به کار می شود و پلک یا پلک های مشکل دار را برش میزند.

حتما در جلسه مشاوره رایگان پزشک را از تمایلتان به این روش آگاه سازید. در مورد پلک بالا داستان کمی متفاوت است. اینجا جراح برش را از قسمت فوقانی (بالایی) میزند و از این طریق مقداری از پوست را برداشته و چربی هارا هم بیرون می میکشد. بعد از این مراحل با بخیه هایی بسیار ریز و ظریف محل های برش را می بندند و بعد از یک عمل یک و نیم تا سه ساعته دوره نقاهت بیمار شروع می شود.

دوره نقاهت بعد از بلفاروپلاستی چقدر است؟

معمولا مدت دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی دو هفته می باشد. در طی این دو هفته همه کبودی ها و ورم های ناشی از عمل از بین خواهد رفت و شما می توانید برای کشیدن بخیه به پزشک مراجعه نمایید.

جمع بندی :

بسیاری از افراد از نتایج بلفاروپلاستی مانند ظاهری آرام و جوان تر و اعتماد به نفس بیشتر ابراز رضایت می کنند. برای برخی افراد، نتایج جراحی ممکن است تا آخر عمر باقی بماند. برای برخی دیگر، افتادگی پلک ممکن است عود کند.

کبودی و تورم به طور کلی در عرض 10 تا 14 روز کاهش می یابد، که ممکن است زمانی باشد که احساس راحتی کنید که دوباره در مکان های عمومی بیرون بروید. اسکارهای ناشی از بریدگی های جراحی ممکن است ماه ها طول بکشد تا محو شوند. مراقب باشید که از پوست ظریف پلک خود در برابر قرار گرفتن بیش از حد خورشید محافظت کنید.

عمل بلفارو پلاستی پلک | هزینه جراحی پلک چقدر است

سئوالات متداول :

هزینه عمل بلفارو پلاستی پلک چقدر است؟

مانند دیگر جراحی‏ ها برای این روش نیز نمی‏ توان یک نرخ ثابتی در نظر گرفت. زیرا دستمزد پزشکان و هزینه مراکز جراحی با یکدیگر متفاوت هستند. هرچه تخصص و تجربه جراح در این زمینه بالاتر باشد به همان نسبت هزینه عمل نیز افزایش می‏ یابد.

هزینه عمل پلک به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که گفته شد، هزینه های عمل پلک به عوامل مختلفی مربوط میشود. عواملی نظیر تعداد پلک های مورد نظر برای جراحی؛ شهری که در آن قصد عمل پلک را دارید؛ کلینیکی که انتخاب کرده اید؛ جراح متخصصی که در نظر گرفته اید؛ معایناتی که توسط جراح صورت میگیرد؛ آزمایشاتی که احیانا برای شما پیش از عمل درنظر گرفته میشود؛ پیشرفته بودن تجهیزات و ابزارها و مدلی که برای عمل پلک شما در نظر گرفته میشود.

چه سنی برای عمل بلفارو پلاستی پلک مناسب است؟

برخی از بیماران تا 25 سال سن دارند، در حالی که برخی دیگر 65 سال سن دارند. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا گزارش می دهد که بیش از 90 درصد بیمارانی که به دنبال لیفت پلک هستند، بالای 40 سال دارند و بیشتر این بخش بالای 55 سال است. اما بیمارانی که پلک های کلاهدار طبیعی دارند در دهه 20 و 30 زندگی خود به دنبال درمان هستند.

بلفاروپلاستی چقدر درد دارد؟

طبق یک مطالعه منتشر شده در Annals of Plastic Surgery، درد حدود 4.4 ساعت پس از جراحی به اوج خود می رسد. به همین ترتیب، تورم در 17 ساعت، تاری دید در 8.7 ساعت و کبودی در 33.6 ساعت به اوج خود می رسد. درد معمولاً خفیف تا متوسط است و می تواند تا هفت روز ادامه یابد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما