تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

از تاثیر لیزر روی باروری و غدد لنفاوی خبر دارید ؟

آیا لیزر موهای زائد روی باروری و غدد لنفاوی تاثیر می گذارد؟


تاریخ انتشار : 22 آبان 1398          تاریخ بروزرسانی : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

تاثیر لیزر روی باروری ، امروزه برای از بین بردن موهای زائد روشی نوین و موثر به نام لیزر به وجود آمده است که می تواند اثر بخشی بسیاری بر روی موهای زائد داشته باشد و آن ها را از بین ببرد. البته اثر بخشی لیزر بین 80 الی 90 درصد است، این موضوع بدان معنا می باشد که لیزر موهای زائد می تواند 80 الی 90 درصد موهای زائد را از بین ببرد و بقیه موها را به صورت کرکی در آورد.

خوشبختانه این موضوع سبب شده است تا این روش به عنوان تأثیر گذار نرین روش برای از بین بردن موهای زائد شناخته شود. بسیاری از افراد سوالات متعددی درباره لیزر موهای زائد دارند و بیشتر آن ها نگران سرطان زا بودن و تأثیر آن بر روی غدد لنفاوی بدن هستند.

بنابراین تصمیم گرفتیم که در این مقاله به بررسی لیزر موهای زائد و تأثیر آن بر روی غدد لنفاوی، بپردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

غدد لنفاوی چیست ؟

باید بیان شود که غدد لنفاوی غده های کوچکی در بدن می باشند که بخشی از سیستم ایمنی بدن ما محسوب می شوند. غدد لنفاوی از لحاظ علمی قسمتی از سیستم لنفاوی به شمار می آیند که شبکه ای از اعضای بدن، عروق و غدد در سراسر بدن را تشکیل می دهند.

این غدد؛ باکتری ها، ویروس ها و دیگر مهاجمان را قبل از آنکه منجر به عفونت شود به دام می اندازد بنابراین می توانند از بدن ما در برابر آلودگی ها محافظت نمایند. از وظایف بسیار مهم غدد لنفاوی می توان به این موضوع اشاره داشت که غدد لنفاوی ؛ کنترل گردش مایع لنفاوی و رساندن گلبول های سفید را به قسمت های مختلف بدن بر عهده دارند. (مشابه گردش خون در رگ ها).

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که غدد لنفاوی در کجای بدن ما قرار دارند؟

برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که غدد لنفاوی قسمت هایی از بدن که در زیر به آن ها اشاره شده است، وجود دارند:

  • گردن
  • زیر چانه
  • زیر بغل
  • اطراف کشاله ران

ممکن است در صورتی که در حال مبارزه با عفونت در یکی از قسمت های بدن باشد متوجه متورم شدن این غدد شوید.

تاثیر لیزر روی باروری و غدد لنفاوی

تأثیر لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی و باروری:

تاثیر لیزر روی باروری و غدد لنفاوی از دیگر سوالاتی است که افراد به دنبال پاسخی مناسب قبل از انجام لیزر موهای زائد هستند. یکی از نادرست ترین باورهای رایج درباره لیزر موهای زائد، این است که لیزر موهای زائد باعث آسیب رساندن به تخمدان ها و افزایش خطر ناباروری می شود. باید بیان کنیم که لیزر موهای زائد هیچ آسیبی به تخمدان ها و سیستم داخلی بدن شما نمی رساند.

قبل از هر چیزی بهتر است با عمق نفوذ لیزر آشنا شوید تا درک بهتری از تاثیر لیزر روی باروری و غدد لنفاوی داشته باشید، همانطور که در مبحث نحوه عملکرد لیزر روی موهای زائد گفته شد وقتی لیزر به پوست شما تابانده میشود طول موج­هایی از ۸۰۰ تا ۱۰۶۴ نانومتر را منتشر می­کنند این انرژی نور توسط رنگدانه­ در فولیکول­های مو جذب می شود.

فولیکول هایی که موهای زائد را تولید می کنند، فقط تا درم شبکه ای فوقانی گسترش می یابند. عمق نفوذ لیزر تا حدی از پوست است که به فولیکول مو برسد ، از آنجا که فولیکول ها در این لایه قرار دارند بنابراین اصلا به بافت‌های زیری نمی‌رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. اندام های داخلی شما خیلی عمیق تر از سطح پوست شما قرار دارند.

می توان اذعان داشت که لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می‌ شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی‌گذارد. تاثیر لیزر روی باروری و غدد لنفاوی در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی ‌متر است و انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می ‌شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی‌کند بلکه فقط تا قسمت‌های سطحی از پوست نفوذ می کند.

بنابراین لیزر موهای زائد، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ای ندارد. عوارضی چون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تاثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدان‌ها به دنبال نخواهد داشت.

تورم زیر بغل یا کشاله ران بعد از انجام لیزر:

یکی از نگرانی های افرادی که لیزر زیر بغل و کشاله ران را انجام می دهند، تورم این نواحی می باشند و همه آن ها نگران این موضوع هستند که اتفاقی برای غدد این ناحیه نیافتد و خطرناک نباشد! تورم در این ناحیه پس از لیزر آن هم در جلسات اولیه ممکن است گاهی اتفاق بیافتد و پس از چند روز ( نهایت 3 روز ) از بین می رود، بنابراین هرگز نگران تورم در این ناحیه نباشید.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیزر موهای زائد در غرب تهران ، جوانسازی پوست و … با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم زیر اقدام به رزرو نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما