تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

با مزوبوتاکس جوانی را بدست آورید

با مزوبوتاکس زیبایی و جوانی را بدست آورید


تاریخ انتشار : 25 مرداد 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۲ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

مزوبوتاکس به معنای جوانسازی صورت با استفاده از تزریق محلول مزوتراپی و سم بوتولینوم با رقت زیاد در پوست است. مزوبوتاکس یک روش زیبایی است که می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش دهد و در نتیجه پوستی صاف و جوان تر داشته باشد. این تکنیک همچنین می تواند اندازه منافذ و تولید چربی را کاهش دهد و تعریق صورت را کاهش دهد. در این مقاله از سایت کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درباره مزوبوتاکس و فواید و عوارش آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزوبوتاکس چیست؟

به طور کلی مزوبوتاکس، یک روش ترکیبی از مزوتراپی و بوتاکس است که برای جوانسازی به پوست تزریق می شود. امروزه این روش جزو یکی از روش های جوانسازی مانند پروفایلو ، هایفو و پکیج گلدن اسکین به حساب می آید. در این روش علاوه بر جوانسازی پوست، چین و چروک های روی سطح پوست، روی چانه، بالای گونه و… نیز از بین می رود. آیا میدانید چرا؟ به دلیل دوز کمی از بوتاکس که درون مزوبوتاکس وجود دارد. همچنین این میزان بوتاکس علاوه بر برطرف کردن این چین و چروک ها، باعث از بین رفتن لک، جای جوش و چروک های ضعیف صورت نیز می شود.

شاید برایتان جالب باشد که روش هایی مثل لیزر، لایه برداری پوست ، تزریق فیلر، تزریق چربی، لیفت و… هیچ کدام به اندازه مزوتراپی تاثیر ندارند.

از مزوبوتاکس می توان برای ترمیم انواع پوست ها استفاده کرد و در ترمیم آن موفق بود. سم بتولینوم همچنین می تواند باعث کاهش تولید سبوم و درمان آکنه شود به همین دلیل برای پوست های چرب و مستعد جوش مناسب است.

روش انجام مزوبوتاکس چگونه است؟

روش انجام مزوبوتاکس :

در این روش، تزریق در سطح پوست انجام می شود. برای انجام مزوبوتاکس، مقداری هیالورونیک اسید، کوکتل ویتامین ها، اسید های آمینه، اسید هیالورونیک، عصاره های گیاهی و دوز بسیار کمی از سم بوتولینوم که همان بوتاکس است، به پوست تزریق می شود.

با کمک این روش، عیب و نقص های صورت درمان می شود و در مدت کوتاهی بهبود پیدا می کنند. شما پس از انجام این روش می توانید به انجام کارهای روزمره تان بپردازید و نیازی به استراحت کردن ندارید.  این تزریق نه تنها برای پوست صورت، بلکه برای گردن، دکلته و دست ها نیز انجام می شود.

ممکن است بعد از اتمام تزریق کمی احساس درد کنید اما اصلا جای نگرانی نیست. چرا که این درد پس از یک الی دو ساعت کاملا از بین می رود.

نتیجه درمان با این روش چگونه است؟

یکی از مهمترین نکاتی که باعث جواب دهی بالا در درمان بیماران با مزوبوتاکس می باشد همین نتیجه گیری مطلوب و موثرش است که درست مطابق با خواسته مراجعه کننده اقدامات لازم انجام می شود و در صورت بروز هرگونه اتفاقی درصد عوارض و ناراحتی بسیار بسیار کمتر از روش های دیگر می باشد.

چه زمان می توان نتایج تزریق مزوبوتاکس خود را مشاهده کرد؟

مشاهده کامل نتایج حداقل ۴ تا ۵ هفته طول می کشد. پس از گذشت این مدت ، بیماران هنگام لبخند زدن چین و چروک کمتری در کل صورت خود مشاهده می کنند اما بهبود منافذ به مرور زمان به وجود می آید. پس از ۳ تا ۶ ماه شکل صورت بسیار جوانتر به نظر می رسد.

نتیجه درمان با مزوبوتاکس چیست

مزوبوتاکس چه تاثیری روی پوست می گذارد؟

حتی اگر چهره شما زیبا و جوان به نظر برسد، باز هم ممکن است روی سطح پوست خود چین و چروک های ریز و کوچکی داشته باشید. معمولا این چین و چروک ها در زیر چشم به وجود می آیند. در واقع نقطه آغازین آنها زیر چشم است و به مرور به قسمت های دیگر صورت نیز می رسد.

مزوبوتاکس شاید از جهاتی عملکرد بوتاکس را داشته باشد اما اگر بخواهیم در خصوص تفاوت این دو توضیح مختصری دهیم باید بگوییم در مقایسه با این روش، بوتاکس یک روش سنتی است.

پس از درمان با این روش، پوست شما برای کلاژن سازی تحریک می شود و این تزریق باعث بهبود پوست شما می شود. در نتیجه آن هم مشاهده می کنید که چین و چروک های پوستی از بین رفته اند و شما دیگر از بابت زیبایی و جوانی خود نگرانی نخواهید داشت.

فواید درمان مزوبوتاکس

درمان با مزوبوتاکس، فواید بسیار زیادی دارد. این روش مزایای متعددی در بر دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • کاهش خط لبخند
  • دارای خاصیت لیفتینگ
  • درمان پوست سبورئیک
  • کاهش تعریق بینی و لب بالا
  • کاهش دهنده منافذ باز پوستی
  • درمان کننده هیپرهیدروز زیر بغل
  • کاهش چین و چروک های خط فک
  • کاهش خط و خطوط برجسته صورت
  • کاهش چین و چروک های روی گونه
  • جلوگیری از شل شدگی و افتادگی پوست
  • کاهش چین و چروک های سطحی پوست
  • درمان آکنه، جوش و جای جوش در بزرگسالان و نوجوانان

عوارض درمان مزوبوتاکس

عوارض درمان مزوبوتاکس :

هر روشی در پزشکی عوارض خاص خودش را دارد. تقریبا می توان گفت هیچ روش زیباسازی و جوانسازی پوست بدون عوارض نیست. اما بعضی از این روش ها عوارض بسیار کم و خفیفی دارند. حتی ممکن است این عوارض در بعضی از افراد بروز پیدا نکند. اما در هر صورت باید عوارض احتمالی روش های درمانی را در نظر داشت.

قبل از اینکه بخواهیم به عوارض این روش درمانی اشاره کنیم، باید بگوییم اگر در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک زیبایی دقت کنید، قطعا مزوبوتاکس برای شما بی خطر و بدون عوارض خواهد بود.

متاسفانه بعضی از افراد برای صرف هزینه کمتر، سلامت خود را فدای پول می کنند و به کلینیک های غیر معتبر مراجعه می کنند. در این خصوص باید بگوییم احتمال بروز عوارض با شدت بالا بسیار زیاد است. بنابراین سعی کنید تا در انتخاب پزشک و کلینیک تخصصی دقت کنید تا با عوارض شدیدی روبرو نشوید. اما عوارض مزوبوتاکس به شرح زیر می باشد:

  • تورم پس از تزریق
  • قرمزی در ناحیه تزریق
  • کبودی مختصر در ناحیه تزریق
  • ایجاد احساس خارش در ناحیه تزریق
  • امکان بروز آلرژی و حساسیت های پوستی

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق مزوبوتاکس :

این تکنیک نسبتا ساده بوده و پزشک می تواند به  مدت 30 دقیقه آن را انجام دهد و از آنجایی که به صورت سرپایی انجام می شود به دوره استراحت و بستری نیاز نیست. برای دستیابی به نتایج مطلوب و ایده آن می توانید هر 6 ماه یک بار آن را انجام دهید. زمانی که که چین و چروک های روی پوست مجدداً باز گردد و پوست قابلیت ارتجاعی خود را به دست آورد، نیاز است تا مجدداً این تزریق انجام شود. با انجام مداوم آن پوست شما به طور شگفت انگیزی، جوانی و حالت پذیری خود را به دست خواهد اورد.

آیا روش انجام مزوبوتاکس بی خطر است؟

این سوال برای افراد زیادی به وجود می آید که آیا روش درمانی مزوبوتاکس یک روش بی خطر است؟ در هر صورت نگرانی از بابت سلامتی، یک نگرانی کاملا به جایی است و شما باید از واقعیت های این امر باخبر شوید. به طور کلی انجام روش درمانی مزوبوتاکس یکی از روش های کم خطر است.

یعنی تاکنون گزارش های مشخصی در خصوص عوارض جانبی شدید و یا پرخطر بودن این روش درمانی در دسترس نیست. اما به طور کلی اگر شما در انتخاب پزشک و کلینیک تخصصی دقت کنید و برای انجام این کار نزد بهترین پزشک های متخصص کلینیک زیبایی معتبر بروید، ریسک خطر این روش به صفر می رسد و دیگر جای نگرانی نیست.

چه افرادی کاندید مناسب این روش هستند؟

به طور کلی کسانی که طی ماه ها و سال های اخیر بوتاکس انجام داده اند و مشکلی برای آنها پیش نیامده، می توانند بدون نگرانی مزوبوتاکس را انجام دهند. در صورتی که بوتاکس برای افراد حساسیت های پوستی به وجود نیاورد، میکرو بوتاکس نیز تاثیر منفی بر روی افراد نمی گذارد.

کسانی که به لیدوکائین حساسیت دارند، نمی توانند از این روش برای جوانسازی چهره خود استفاده کنند.

از دیگر کسانی که کاندیدای مناسبی برای انجام مزوبوتاکس نیستند می توان به افرادی که به بیماری های عصب عضلانی مبتلا هستند و یا از مشکلات نخاعی رنج می برند اشاره کرد.

تفاوت بوتاکس و مزوبوتاکس در چیست؟

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که مزوبوتاکس باعث شل شدن فیبرهای سطحی عضله می شود و نتیجه ی بدست آمده کاملاً طبیعی می باشد و همچنین در صاف کردن پیشانی و منافذ پوست بسیار تاثیرگذار می باشد.

اما بوتاکس باعث فلج کردن کل عضله ها می شود و همچنین باعث بالا رفتن غیر طبیعی ابرو  و یا عدم توانایی فرد در حرکت دادن پیشانی می شود اما مزوبوتاکس نه تنها باعث از بین بردن چین و چروک پیشانی بلکه فرد قادر به حرکت دادن پیشانی خود می باشد.

فواید مزوبوتاکس

نکات قبل و بعد از درمان مزوبوتاکس

برای اینکه از مزوبوتاکس بیشترین و بهترین نتیجه را دریافت کنید، باید یک سری نکات مهمی را قبل و بعد از این درمان در نظر بگیرید. همچنین توجه کردن به نکات مهم و توصیه های پزشک، در رضایت بخشی از نتیجه نهایی بی تاثیر نیست.

  • برای جلوگیری از کبودی ۳ الی ۷ روز قبل از انجام از تزریق داروهای رقیق کننده خودداری کنید.
  • از محصولات ضد پیری مانند رتینول استفاده نکنید
  • از نوشیدن الکل خودداری کنید
  • صورت خود را در روز درمان آرایش نکنید

اقدامات قبل از تزریق مزوبوتاکس چیست؟

  • قبل از بوتاکس بهتر است تا آفتاب نگیرید.
  • از رفتن به سونا و یا جکوزی و همچنین لیزر خودداری کنید.
  • از یک هفته قبل از درمان با این روش از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • از یک هفته قبل از شروع درمان، از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات خودداری کنید.
  • بهتر است تا قبل از اقدام برای درمان با این روش، اگر بیماری خاصی دارید و یا سابقه حساسیت پوستی دارید، آن را با پزشک در میان بگذارید.

مراقبت های بعد از مزوبوتاکس چیست؟

  • محل تزریق را ماساژ ندهید.
  • تا چند ساعت بعد از تزریق دراز نکشید.
  • از فعالیت های سنگین و شدید بدنی خودداری کنید.
  • بعد از تزریق، از آرایش کردن و اصلاح کردن صورت خودداری کنید.
  • بعد از مزوبوتاکس حداقل تا ۲۴ ساعت از مصرف داروها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می شوند، پرهیز کنید.

با استفاده از روش درمانی مزوبوتاکس، منافذ باز پوستی تا حد بسیار بالایی کاهش می یابند. همانطور که میدانید منافذ باز پوستی، تاثیر منفی در زیبایی چهره دارند. وجود این منافذ می تواند باعث ورود آلودگی ها به پوست شود. بنابراین بهتر است تا برای داشتن پوستی سالم و درخشان، این منافذ بسته شوند.

با کمک این روش درمانی شما می توانید پوستی صاف، یکدست و درخشان داشته باشید و دیگر نگران منافذ باز پوستی نباشید چرا که مزوبوتاکس بهترین روش برای کاهش منافذ باز پوستی است. پوستی که منافذ ندارد، دیرتر دچار آسیب و پیری زودرس می شود و همیشه زیباتر به نظر می رسد.

هزینه درمان با مزوپوتاکس چقدر است

نقاط تزریق مزوبوتاکس

مزوبوتاکس برای درمان نواحی وسیعی از درم ایده آل می باشد. تعدیل کننده های عصبی مانند بوتاکس رقیق می شوند اما به ماهیچه های خاصی تزریق نمی شوند. بلکه در نواحی وسیع تر و بالاتر از سطح پوست تزریق می شوند که باعث می شود در درمان چین و چروک های عمیق پوست بسیار موثر باشند.

  • قسمت های میانه صورت
  • پوست دست برای بهبود رنگ و وضعیت پوست
  • پوست گردن برای لیفت و بهبود وضعیت پوست
  • دور چشم برای رفع خطوط و چین و چروک های دورچشم
  • دور لب برای رفع خطوط لبخند و چین و چروک های اطراف دهان

در طول یک جلسه درمانی مزوبوتاکس باید چه انتظاراتی داست؟

این روش نسبتا سریع است و حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. در طول فرآیند کار احساس می کنید یک سوزن کوچک به درون پوست شما زده می شود. قبل از شروع حمل ، پزشک یک بی حسی موضعی را روی ناحیه تحت درمان می زند.

هزینه مزوبوتاکس چقدر است؟

به طور کلی باید بگوییم مزوبوتاکس هزینه ثابت و مشخصی ندارد. به همین علت شما باید برای مطلع شدن از هزینه این روش درمانی به کلینیک زیبایی مراجعه کنید و توسط پزشک معاینه شوید. عواملی متعددی در هزینه این روش درمانی موثر هستند.

ناحیه تزریق، واحد تزریق، هزینه تجهیزات پزشکی، هزینه کلینیک و دستمزد پزشک، هزینه کوکتل مزوتراپی و نوع برند آن و… همه و همه در قیمت و هزینه این روش درمانی تاثیر می گذارند.

جمع بندی :

به یاد داشته باشید که استفاده از هرگونه تزریق و جراحی زیبایی شما را برای رسیدن به آنچه در نظر دارید کمک می کند و درست مطابق با خواسته های شما پیش می رود اما اگر به دنبال یک روش بسیار طبیعی می گردید به شما پیشنهاد می شود که به بهترین دکتر های پوست در کلینیک مهراز مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما