تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟


تاریخ انتشار : 25 مهر 1401          تاریخ بروزرسانی : ۳۰ مهر ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

1/5 - (1 امتیاز)

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟ ، همان طور که می دانید، یکی از عمل های زیبایی که امروزه طرفداران بسیاری دارد، تزریق ژل لب است. این تزریق باعث حجیم شدن و زیباتر شدن لب ها می شود؛ اما در برخی از موارد افرادی که این تزریق بر روی آنها انجام شده است، دچار تبخال می شوند.

تبخال نوعی عفونت است که در هر قسمت از بدن ممکن است که ایجاد شود؛ اما هیچ کس دوست ندارد که تبخال زیبایی صورتش را بر هم بزند؛ بنابراین ما در این مقاله سعی داریم تا راه های درمان تبخال بعد از تزریق ژل لب را به شما توضیح دهیم.

در صورتی که تصمیم دارید تا با تزریق ژل لب، زیبایی صورت و لب های خود را دو چندان کنید، این مقاله را حتما بخوانید تا در صورت مشاهده تبخال به سرعت آن را درمان کنید.

تبخال بعد از تزریق ژل لب در میان چه افرادی رایج است؟

تبخال نوعی عفونت می باشد که در هر قسمت از بدن ممکن است ایجاد شود. بعد از تزریق ژل ایجاد عفونت و تبخال زدن بسیار نادر است اما در برخی از افراد که سابقه تبخال دارند ممکن است بعد از تزریق ژل دچار تبخال شوند این افراد باید هنگام تزریق ژل و قبل از آن قرص تبخال مصرف کنند در صورتیکه این افراد بعد از تزریق ژل دچار تبخال شوند، باید قرص تبخال بعد از تزریق ژل لب را تنها با مشورت دکتر خود مصرف نمایند.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل لب

افرادی که تصمیم دارند به هر دلیل تزریق ژل لب را انجام دهند، باید قبل و بعد از عمل مراقبت های لازم را انجام دهند تا این تزریق بهترین نتیجه را داشته باشد.

از مراقبت های قبل از تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افراد از 2 تا 4 هفته قبل و بعد از تزریق ژل، نباید نسبت به سفید کردن و جرم گیری دندان ها اقدام کنند.
  • افراد از 10 روز قبل از تزریق، نباید داروها و غذاهای رقیق کننده خون را مصرف کنند.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی از ده روز قبل از تزریق خودداری شود.
  • مصرف ماهی، ویتامین E و… از یک هفته قبل از تزریق ممنوع است.
  • تزریق ژل در هفته منتهی به چرخه قاعدگی می تواند باعث کبودی و حساسیت به درد شود؛ بنابراین بهتر است که زمان تزریق، زمان دیگری باشد.
  • اپیلاسیون، دکلره و یا استفاده از کرم های مو بر در ناحیه نزدیک به تزریق ژل، در روزهای نزدیک به زمان تزریق انجام نشود.
  • انجام ورزش های شدید 2 روز قبل از تزریق متوقف شده و تا چندین روز بعد از تزریق نیز انجام نشود.

علل بروز تبخال بعد از تزریق ژل لب

علل بروز تبخال بعد از تزریق ژل لب

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟ ، تبخال یک نوع عفونت است که ممکن است در افراد مختلف و در نواحی مختلف بدن ایجاد شود. بروز تبخال بعد از تزریق ژل لب یکی از اتفاقات نادر است که بیشتر در افرادی که سابقه تبخال دارند، ایجاد می شود.

این عارضه بعد از تزریق ژل در ناحیه لب ایجاد شده و نه تنها چهره فرد را نازیبا می کند؛ بلکه ممکن است مشکلاتی در خوردن و آشامیدن نیز به وجود آورد؛ زیرا تبخال در بسیاری از مواقع ظاهر چندش آوری دارد.

ایجاد تبخال بعد از تزریق ژل به لب ربطی به محیط کلینیک یا مهارت پزشک ندارد. در واقع تبخال به دلیل عفونت هایی که در بدن و ناحیه پوست وجود دارد، در سطح ظاهری پوست، خود را نشان می دهد.

از مهم ترین علل بروز این عارضه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرد سابقه تبخال داشته باشد.

ژل در ناحیه وسیعی تزریق شود.

ژل به صورت عمیق تری در ناحیه زیرین پوست وارد شود.

فرد در معرض آفتاب قرار بگیرد.

عوامل ویروسی و عفونت

خانواده هرپس ویریدا شامل HSV-1 ، ویروس هرپس سیمپلکس 2 (HSV-2) ، ویروس هرپس زوستر ، اپستین-بار و ویروس ، سیتومگالوویروس ، ویروس تبخال انسانی 6 ، انسان ویروس هرپس 7 ، و ویروس هرپس انسانی 8. فعال سازی مجدد بالینی پس از تزریق پرکننده های پوستی شرح داده شده است.

برای ویروس های هرپس سیمپلکس و هرپس زوستر. این ویروسی عوامل مشترک DNA خطی دو رشته ای هستند که در داخل هسته تکرار می شود و توانایی آنها برای عفونت نهفته و مداوم.

ویروس های هرپس سیمپلکس با عفونت های پوستی مخاطی مشخص می شوند ، گرچه عفونت های سیستمیک وجود داشته است به ندرت توصیف می شود HSV-1 به طور کلاسیک با لب ارتباط دارد. عفونت ها و محلی سازی جمجمه ، در حالی که HSV-2 متشکل از عامل اتیولوژیک تبخال دستگاه تناسلی است.

دستکاری بافت و واکنش التهابی پس از تزریق فیلر می تواند در فعال سازی مجدد ویروس نقش داشته باشد. اعتقاد بر این است که آسیب ناشی از ضربه به طور عمده باعث فعال شدن مجدد عفونت می شود ، اما هیالورونیک اسید خود نشان داده شده است. به عنوان یک عامل محافظ ، جلوگیری از تکثیر ویروس

درمان تبخال بعد از تزریق ژل

درمان تبخال بعد از تزریق ژل

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟ ، قبل از هر چیز، افرادی که سابقه تبخال دارند، باید قبل از تزریق ژل، این مورد را با پزشک خود در میان بگذارند. البته بعد از تزریق ژل لب، تبخال می تواند بلافاصله ایجاد شود و یا اینکه بعد از چند ماه ایجاد شود.

تبخال هایی که بعد از چند ماه ایجاد می شوند، نسبت به درمان با تبخال هایی که بلافاصله ایجاد می شوند، سخت تر درمان می شوند.

اما در حالت کلی برای از بین بردن تبخال باید به موارد زیر توجه داشت:

استفاده از دارو

معمولا برای درمان تبخال و عفونت بعد از تزریق ژل لب، آنتی بیوتیک سفالکسین 500mg qid PO و کلیندامایسن 150mg qid PO تجویز می شود که باید به مدت 6 هفته مصرف شوند تا تبخال از بین برود.

از بین بردن ژل ناحیه تزریق شده

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟ ، اگر با روش های قبلی نتوانستید اقدام به درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل نمایید می بایست ژل ناحیه تزریق شده را از بین ببرید این کار را میتوانید با استفاده از برخی حلال های خاص انجام دهید. چنانچه از ژل های هیالورونیک اسید استفاده کرده اید می بایست از هیالورونیداز با غلظت خاص برای از بین بردن ژل ناحیه تزریق استفاده کنید. دوز (غلظت) ماده انحلال بستگی به مقدار ژلی دارد که باید حل شود. به عنوان مثال ۱۰u می تواند ۰٫۱mls هیالورونیک اسید را در خود حل کند.

راه دیگر برای درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل، تزریق جنتامیسین در ناحیه تزریق شده می باشد. که باید در تعداد مراحل متعددی این تزریق و استخراج انجام شود که فواصل زمانی آن میتواند با توجه به نظر پزشک معالج تعیین شود. در نتیجه بعد از درمان عفونت لب بعد از تزریق ژل برای حل کردن ژل از هیالورونیداز می توان استفاده کرد. روشی دیگر نیز برای حل کردن ژل وجود دارد که می توان ترکیب تزریق کلاریترومایسین و هیالورونیداز و استروئید استفاده کرد.

توجه: در صورت مشاهده کردن علائم عفونت بعد از تزریق ژل یا هر نوع پر کننده دیگر اقدام به خود درمانی ننمایید. بهترین کار مراجعه به پزشک معالج و استفاده از روش های اصولی درمان می باشد.

تزریق جنتامایسین به لب

تزریق جنتامیسین در ناحیه تزریق

راه دیگر درمان عفونت لب، تزریق جنتامیسین در ناحیه تزریق است. این تزریق در تعداد و فواصل زمانی که پزشک تعیین می کند، انجام می شود.

سخن آخر :

اگر بعد از تزریق ژل تبخال زدیم چه کنیم؟ تزریق ژل لب یکی از عمل های زیبایی است که در موارد نادری عوارضی را از خود نشان می دهد. یکی از این عوارض، تبخال است. تبخال بیشتر در کسانی ایجاد می شود که سابقه تبخال دارند؛ بنابراین افرادی که سابقه تبخال دارند، قبل از انجام تزریق باید با پزشک صحبت کنند.

پزشک با تجویز دارو این مشکل عفونی را درمان خواهد کرد. در مواردی که سطح عفونت با دارو قابل کنترل و درمان نباشد، پزشک اقدام به تخلیه ژل خواهد کرد. البته باید توجه داشت که ایجاد تبخال بعد از تزریق ژل بسیار نادر است و در صورتی که این تزریق به دست پزشک مجرب و در کلینیک معتبر انجام شود، تزریق ژل عوارض بسیار کمی خواهد داشت و درمان تبخال نیز به راحتی انجام می شود.

ما در مهراز کلینیک با تکیه بر کادر مجرب خود، سلامتی و زیبایی شما را تضمین می کنیم تا با خیال راحت و با دریافت مشاوره از کارشناسان ما، به زیبایی دلخواهد خود برسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما