تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

انواع مدل ژل لب

انواع مدل های تزریق ژل لب(مدل کلاسیک، مدل روسی، مدل هالیوودی و…)


تاریخ انتشار : 14 بهمن 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (11 امتیاز)

تزریق لب می تواند به طور قابل توجهی شکل و اندازه لب های شما را برای ماه ها تغییر دهد. لب‌ها یکی از ویژگی‌های ظاهری و اصلی صورت هستند که می‌توانند به جذابیت چهره بیفزایند. در این مقاله از سایت مهراز به بررسی انواع مدل های تزریق ژل لب می پردازیم. با ما همراه باشید.

پرکردن لب‌ها با استفاده از تزریق ژل لب یکی از موارد آرایشی محسوب می‌شود که منجر به پر شدن و بزرگ‌تر دیده‌شدن لب‌ها می‌شود و سال‌به‌سال بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. انواعی از پرکننده یا فیلر برای لب وجود دارند که جزو روش‌های جوانسازی پوست به حساب می‌آیند و معمولاً در کنار کارهایی مثل تزریق بوتاکس استفاده می‌شوند.

ژل لب چیست؟

فیلرهای لب بر پایه ‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت‌کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده‌اند. محصولات ژل با انواع برندهای مختلف با کاربردهای گوناگون برای استفاده‌ی بیماران بدون عمل جراحی انقلابی در زیبایی به پا کرده اند.

ژل لب چیست و چه کاربردی دارد

تزریق لب

انواع مدل های ژل لب با پرکننده‌های هیالورونیک اسید معمولاً نرم و ساختار ژل مانند دارند. نتایج حاصل از تزریق ژل لب و ماندگاری آن‌ها موقت است و بستگی به برند استفاده شده ژل و ناحیه‌ی مورد نظر جهت تزریق می‌تواند اثر بخشی طولانی‌تری داشته باشد اما معمولا مدت اثر آن ۶ تا ۱۲ ماه یا در برخی موارد ۱۸ ماه می‌باشد.

ژل در بدن با فرایندی طبیعی جذب می‌شوند. اکثر پرکننده‌های هیالورونیک اسید با درصدی از لیدوکائین لینک شده‌اند که در به حداقل رساندن درد در حین و بعد از درمان، نقش بسزایی دارند.

توجه داشته باشید که از فیلر علاوه بر لب ها برای حجم دادن گونه‌ها، چانه و ریمدلینگ زاویه فک، رفع چین‌ و‌چروک‌های عمیق در ناحیه‌ی نازولبیال و یا خط خنده و نیز برطرف کردن گودی اطراف چشم استفاده می‌شود.

انواع مدل های تزریق ژل لب:

  1. تزریق ژل لب مدل کمان

در چنین فرمی تمرکز اصلی بر روی لب بالایی می باشد که مانند کمان می باشد و لبه های آن ویژگی تمامی فرم های دیگر را دارد. برای کسانی که می خواهند تزریق ژل لب کاملا طبیعی باشد انتخاب این حالت کمانی بسیار مناسب است.

حالت کمانی لب ها احساس جوانی را به صورت انتقال می دهد. افرادی که پا به سن گذاشته اند و کلاژن و طراوت لب ها کاهش پیدا کرده است می توانند با تزریق ژل لب جوانی را به چهره خود بازگردانند.

تزریق ژل لب مدل کمان

  1. تزریق ژل لب مدل هالیوودی

این فرم لب ها را بیشتر در فیلم ها و تلویزیون میبینیم. مدل هالیوودی هم لب بالا و هم لب پایین را تحت تاثیر قرار می دهد و تقریبا هر دو به افزایش حجم نیاز دارند. فرم هالیوودی تمرکز را از روی بقیه اجزای صورت برمی دارد و بیشتر لب ها به چشم می آیند.

تزریق ژل لب مدل هالیوودی

  1. تزریق ژل لب مدل کلاسیک

مدل لب کلاسیک به همه افراد و با هر فرم صورت می آید. لب بالا و لب پایین در حالت کلاسیک نسبت به یکدیگر متعادل هستند و ظاهر طبیعی اولیه را حفظ می کنند.

  1. تزریق ژل لب مدل صدفی

این فرم لب تمرکز بیشتری بر لب پایین دارد و برخلاف حالت کمانی می باشد. حجم دهی لب پایین به شکل دو قطره اشک در مرکز لب اضافه می شود. شکل صدفی لب پایین را می توان با فرم های دیگر برای لب بالا ترکیب کرد و یک ظاهر جدید دلخواه بدست آورد.

تزریق ژل لب مدل صدف

  1. تزریق ژل لب مدل روسیه ای

مردمان روسیه به عنوان زیبارویان در کل جهان شناخته شده اند. شاید به تصاویر زنان روسی دقت کرده باشید که فرم بینی و لب های متفاوتی دارند. همچنین در زمینه جراحی و اعمال زیبایی بسیار پیشرفته هستند.

ژل لب دقیقاً چیست و چگونه کار می‌کند؟

انواع مدل های ژل لب و ژل لب نوع خالصی از اسید هیالورونیک (HA) است. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود. مزیت استفاده از اسید هیالورونیک این است که باعث جذب آب بسیار بیشتری نسبت به وزن خود می‌شود و در نتیجه ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.

با افزایش سن، اسید هیالورونیک طبیعی به تدریج کاهش می‌یابد و در نتیجه توانایی اتصال آن با آب نیز کم می‌شود. به همین دلیل لب‌های ما با افزایش سن نازک‌تر به نظر می‌رسند.

با این حال، این روزها از ژل لب فقط برای معالجه لب‌های سالخورده استفاده نمی‌شود بلکه اغلب توسط نسل جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهند لب‌های بسیار پر و برجسته‌تری داشته باشند یا حتی به دنبال تنظیم شکل لب‌های خود هستند.

تزریق ژل لب چگونه انجام می شود

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود؟

انواع مدل های ژل لب  و تزریق ژل لب به منظور حجم دهی و برجسته سازی لبها و همچنین هماهنگ سازی این عضو با سایر اجزای صورت، انجام می شود. برای این کار پس از ضدعفونی لب و اطراف آن، ژل مخصوص لب با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، در زیر مخاط و پوست و بالای عضله لب تزریق می گردد. در تزریق ژل لب، شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان و اجزای لب توسط پزشک بسیار مهم می باشد.

همچنین مقدار ژل تزریقی و قرار گرفتن مواد در محل های مذکور باید دقیق باشد. مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بسته به نوع ماده استفاده شده و نتایج دلخواه داوطلب می باشد.

فواید تزریق ژل لب:

ژل و فیلر لب فواید و مزایای زیادی برای شما دارد. از مهمترین مزایای انواع مدل های ژل لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل حجم لب‌ها
  • حداقل عوارض جانبی
  • بالا کشیدن گوشه‌های دهان
  • اثرگذاری سریع پس از تزریق
  • ضخیم ‌تر کردن لب‌های نازک
  • هماهنگی بیشتر بین لبهای نامنظم
  • دوام و ماندگاری به نسبت طولانی
  • کاهش چین و چروک ایجاد شده بر روی لب‌ها
  • دائمی نبودن نتایج و امکان تغییر و اصلاح نتایج در آینده

فواید تزریق ژل لب چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل:

  • بلافاصله پس از درمان، رایج ترین عوارض جانبی گزارش شده قرمزی موقتی و تورم در محل تزریق است. این اثرات به طور معمول طی دو یا سه روز برطرف می‌شوند.
  • کمپرس سرد ممکن است بلافاصله پس از درمان برای کاهش تورم استفاده شود. اگر ناراحتی بیش از دو یا سه روز ادامه داشته یا اگر واکنش‌های دیگری رخ داده است، لطفا با پزشک خود تماس بگیرید.
  • تا زمانی که قرمزی و تورم برطرف نشده است، از قرار گرفتن ناحیه تزریق با گرمای شدید (آفتاب یا حمام آفتاب، شنا، سونای خشک و بخار و جکوزی) خودداری کنید.
  • اگر قبلاً سابقه تبخال داشته اید به پزشک خود در مورد داروهایی که استفاده کرده‌اید و یا می‌کنید اطلاع دهید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و دوزهای زیاد مکمل‌های ویتامین E به مدت یک هفته پس از درمان خودداری کنید. این عوامل ممکن است کبودی یا خونریزی در محل تزریق را افزایش دهند.
  • به مدت ۱ روز بعد از درمان از ورزش کردن، مصرف الکل، سیگار و قلیان خودداری کنید (اگر کبودی و خونریزی زیادی داشتید بهتر است تا بهبودی ناحیه ی تزریق صبر کنید).
  • بعد از گذشت حدود شش ماه، پرکننده های اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می شوند. بنابراین، برای حفظ ظاهر باید سالی یک یا دو بار تزریق خود را تکرار کنید.
  • برای اینکه ژل های تزریق شده جابه جا نشوند تا حد امکان به محل تزریق ژل لب دست نزنید زیرا ژل ها به گونه ایی تزریق شده که هماهنگی و تقارن برقرار شده است و در صورت جابه جایی توازن به هم خواهد ریخت.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

سئوالات متداول :

ژل لب بهتر است یا تزریق چربی یا پروتز لب؟

تزریق ژل لب نسبت به دیگر روش‌ها فوایدی دارد. در زیر می توانید دلایل بهتر بودن ژل لب را ببینید:

  • اثرگذاری سریع.
  • امکان کنترل حجم لب‌ها.
  • تورم و عوارض حداقلی نسبت به دیگر روش‌ها.
  • اقتصادی‌تر بودن نسبت به تزریق چربی و روش‌های دیگر.
  • موقتی بودن که باعث داشتن امکان تغییر و اصلاح نتایج می‌شود.

از کجا متوجه شویم که کدام نوع تزریق ژل لب برای چهره شما بهتر است؟

برای کسانی که تا به حال تزریق ژل لب انجام نداده اند بهتر است ابتدا با یک فرم طبیعی شروع کنند. همچنین اگر می خواهید در کنار فرم طبیعی چهره شما تغییر کند بهتر است سراغ ژل لب روسی بروید که به اکثر افراد می آید.

تزریق ژل لب برای چه افرادی خطرناک است؟

اگرچه ژل لب هیالورونیک اسید ایمن و بی خطر در نظر گرفته می‌شود، چند دلیل برای به تعویق انداختن تزریق وجود دارد. از جمله:

بارداری- دوران شیردهی – عفونت سینوسی فعال – هرگونه عفونت در ناحیه صورت ممکن است به محل تزریق گسترش یابد

همچنین اگر می خواهید درمان های دندانپزشکی داشته باشید، بهتر است قبل از درمان دندانپزشکی، ژل لب را دریافت نکنید. درمان دندانپزشکی نیاز به فشار و کشش صورت دارد که به طور بالقوه می تواند جای پرکننده ها را جابجا کند. انتظار حداقل چند روز یا ترجیحا دو هفته ایده آل است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما