تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد+ مقایسه 7 مدل دستگاه لیزر + کدام دستگاه لیزر بهتر است؟


تاریخ انتشار : 11 فروردین 1400          تاریخ بروزرسانی : ۴ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.5/5 - (17 امتیاز)

در این مقاله مختصری درباره انواع دستگاه های لیزر موهای زائد و اینکه کدام دستگاه لیزر بهتر است می پردازیم. موهای ناخواسته یا زائد به موهایی گفته می‌شود که در مواضعی از بدن ایجاد می‌شود که غیرمعمول بوده و رنگ تیره آن‌ها نیز این رویش غیرطبیعی را بیش‌تر نمایان می‌سازد.

رویش موهای زائد را عمدتاً در نواحی چانه ، لب فوقانی ، لیزر صورت  ،از محل ناف به‌طرف پایین و در فرورفتگی ناحیه کمر ، به رنگ تیره و سیاه می‌توان مشاهده نمود .
ریشه هر مو دارای رنگ‌دانه‌ای به نام ملانین بوده که درروند رشد مو ، به‌تدریج این رنگ‌دانه فعال گشته و تمامی بدنه یک مو را تیره و به رنگ‌های سیاه ، قهوه‌ای و بلوند و … درمی‌آورد . مکانیسم اثر لیزر ، بر بمباران و نابود ساختن رنگ‌دانه یا ملانین موجود در ریشه مو استوار است .

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، جوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید و یا از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.

نکات اساسی در هنگام درمان لیزر موهای زائد :

لیزر موهای زائد یکی از مهم‌ترین روش‌های رفع موهای زائد است. این روش غیرتهاجمی بوده و مبتنی بر حمله به فولیکول ریشه مو است و صدمات پوستی مانند قرمزی، خارش و جوش به وجود نمی‌آورد. براثر اشعه لیزر فولیکول ریشه مو گرم شده و ریشه مو از بین می‌رود.

موهای زائد در سیکل‌های زمانی مختلفی رشد می‌کنند. به همین دلیل است که در چند مرحله و در بازه‌های زمانی مختلف، باید از درمان با لیزر موهای زائد استفاده شود.

آنچه باید در مورد لیزر کل بدن و انواع دستگاه های لیزر موهای زائد بدانید آن است که این روش با مورد هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول مو باعث از بین رفتن مو می‌شود. به همین دلیل هرچه موها تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد نتیجه مطلوب‌تری به دست خواهید آورد.
6 هفته قبل از شروع کردن درمان برای شما بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. توجه داشته باشید حداقل 6 هفته پیش از لیزر کردن به‌هیچ‌عنوان بدن خود را برنزه نکنید و از آفتاب گرفتن بپرهیزید. زیرا این عمل باعث ایجاد تاول و سوختگی شود.

قبل از لیزر کردن محل موردنظر را اصلاح کنید ولی از بند انداختن، اپیلاسیون، بلیچ کردن و الکترولیز کردن 6 هفته قبل از استفاده از دستگاه لیزر جدا خودداری کنید. پیش از انجام لیزر حتماً بدن خود را بشویید تا هیچ‌چیز روی لایه‌های پوستی شما نباشد و قبل از شروع درمان مراقب باشید بدنتان مرطوب نباشد.

24 ساعت پیش از انجام درمان از انجام فعالیت‌های استرس‌زا دوری‌کنید و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی کافئین دار خودداری کنید.

انواع دستگاه لیزر

انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد (بهترین دستگاه لیزر) :

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد ، متخصصان پوست عقیده دارند احتمال اثربخشی لیزر زمانی که پوست بیمار روشن‌تر و موهای زائدش تیره‌تر باشند، بیشتر می‌شود. دستگاه‌های مختلفی برای لیزر درمانی به کار گرفته می‌شوند و دانستن تفاوت لیزر موهای زائد و مزیت هریک از آن‌ها امروزه دغدغه اصلی بسیاری از افرادی است که می‌خواهند از این روش بهره ببرند، که در زیر به  شرح انواع دستگاه های لیزر موهای زائد می‌پردازیم:

لیزر الکساندرایت :

در حال حاضر دستگاه الکس کندلا یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان می باشد که دارای قابلیت تنظیم طول موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد. دستگاه رفع موهای زائد با لیزر Alexandrite (الکساندرایت) برای بیمارانی باپوست سفید و موهای تیره بسیار مؤثر است. اگر پوست تیره‌تری دارید، ممکن است لیزر الکساندرایت برای شما مناسب نباشد.

لیزر پالس بلند الکساندرایت دارای قابلیت نفوذ عمیق به درم (لایه میانی پوست) می‌باشد. گرمای حاصله در تارهای مو انباشته‌شده و فولیکول‌های مو را که در مرحله رشد فعال هستند، ناتوان می‌کند و امکان دستیابی به نتایج لیزر موهای زائد را میسر می‌کند.

خطرات ناشی از این لیزر این است که لیزر ممکن است باعث ایجاد تغییر رنگ‌دانه (تیره یا روشن شدن) پوست شود و برای پوست‌های تیره مناسب نیست.

دستگاه لیزر الکساندرایت

سیستم لیزر Nd- YAG :

لیزر Nd- YAG یا پالس بلند روش بی‌خطر و مؤثر در از بین بردن طولانی‌مدت موهای زائد برای افراد باپوست تیره است. در این نوع لیزرها طول‌موج نزدیک به مادون‌قرمز به‌طور عمیق به پوست نفوذ و سپس توسط رنگ‌دانه‌ی مو جذب می‌شوند یافته‌های جدید نشان می‌دهد این نوع لیزر بر بافت‌های اطراف تأثیری ندارد.

از معایب لیزر ان دی یاگ این است که تأثیری بر موهای سفید یا روشن ندارد و تأثیر آن بر موهای نازک نیز کم است. درد این لیزر از دیگر لیزرها بیشتر است و خطر سوختگی، زخم، قرمزی، تغییر رنگ پوست و ورم وجود دارد.

دستگاه لیزر ICE PLATINA PLUS و ICE PLATINUM :

این دو دستگاه نیز جزو پیشرفته‌ترین و بهترین دستگاه‌های حال حاضر جهان هستند که انقلابی در نوع خود می‌باشند چه ازنظر تکنولوژی و چه ازنظر کیفیت، مزیت این دستگاه بر رقبای دیگر خود این است که تمامی تکنولوژی 3 دستگاه الکساندرایت،Nd:YAG و دایود را در خود جای‌داده است.

یعنی هر 3 طول‌موج دستگاه‌های نامبرده شده را دارد، اگر دارای موی بلوند یا روشنی هستید یا موهای نازکی دارید و یا پوست تیره و برنزی دارید این دستگاه با تغییر فرکانس مناسب برای پوست و موی شما می‌تواند به‌راحتی موهای زائد شمارا از بین ببرد.

با ترکیب 3 طول‌موج متفاوت این دستگاه می‌تواند به بهترین نحو ممکن به ساختار و عمق پوست شما نفوذ نماید تا موهای زائد شمارا از بین ببرد.

درد لیزر موهای زائد در این دو دستگاه چقدر می باشد؟

این دو دستگاه از تکنولوژی تابش و کولینگ منحصر بفردی استفاده می کند که علاوه بر اینکه اشعه لیزر به بهترین نحو به پوست شما نفوذ می کند و فولیکول مو را تخریب می کند ولی به بافت های اطراف و عصب های اطراف فولیکول هیچ آسیبی نمی رساند و عملا دردی را حس نمی کنید.

لیزر موهای زائد

دستگاه دایود لیزر الکس آلما سوپرانو :

لیزرهای آلما، اولین دستگاهی است که حذف موهای زائد بدون درد را روانه بازار کرده و چند سالی است که به برندی محبوب و معروف در بین دستگاه‌های لیزر تبدیل‌شده است. سیستم جدید این دستگاه پکیج چندمنظوره سوپرانو است که در حذف موهای زائد روشی جدیدتر و مؤثرتر محسوب می‎شود.

این دستگاه راه‌حلی مناسب برای لیزر موهای زائد انواع متخلف پوست با تناژ رنگ‎های پوستی است. دستیابی به چنین دستاوردی در فناوری حذف مو، ترکیبی از مزایای جذب بالای طول‌موج لیزر الکساندرایت با ویژگی‌های مثبت لیزر دایود است.

این رویکرد جدید درمانی با چند لیزر و چند فن‌آوری به پزشکان این امکان را می‌دهد تا نواحی زیادی از بدن را تحت پوشش قرار دهند و  انواع موها را حذف کنند. قابلیت شگفت‌انگیز این دستگاه این است که موهای روشن و نازک را نیز به‌سرعت و بدون درد را درمان می‎کند.

Soprano ICE Multi Package  با فناوری Alex ، کامل‌ترین و مؤثرترین سیستم حذف مو را در اختیار شما قرار داده است. لیزر آلما در خط مقدم دستگاه‌های چند فناوری قرار داشته است، انقلابی درروش های درمانی موجود ایجاد کرده و در جهت رفع نیازهای متنوع و رو به رشد بیماران و پزشکان در سراسر جهان تلاش کرده است.

لیزر ایلایت :

دستگاه لیزر ایلایت (E-light) تلفیقی از مزایای لیزر IPL و RF را ارائه می‌دهد. سازوکار عملکرد E-light مبتنی بر تفاوت مقاومت بین بافت هدف و پوست عادی است و تأثیرگذاری آن منتج از اثر جذب گزینشی انرژی نورانی توسط پوست است.

انرژی رادیوفرکوئنسی تا لایه میانی و عمقی پوست نفوذ و بافت را گرم می‎کند، درنتیجه نسبت به درمان آی پی ال انرژی کمتری به‌کاربرده می‌شود، بیمار ناراحتی کمتری را متحمل می‌شود و به نتیجه بهتری دست می‌یابد.

به‌علاوه سیستم خنک‌کننده دستگاه لیزر ایلایت درد و ناراحتی بیمار را کمتر می‌کند. انرژی رادیو فرکوئنسی (امواج رادیویی) برای جذب نیازی به ملانین ندارد و به همین دلیل E-light برای از بین بردن موهای نرم یا نازکی مناسب است که درمان آن‌ها به روش آی پی ال عوارض متعددی را به دنبال داشت.

دستگاه لیزر ایلایت

دستگاه لیزر IPL :

آی پی ال intense pulse light معین دستگاه‌های نور شدید پالسی؛ در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ‌های زنون هستند که نور چند طول‌موجی و non coherent ایجاد می‌کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می‌توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را به دست آورد.

دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد و جوان‌سازی پوست و روشن نمودن لک‌های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش‌های صورت (آکنه) است. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزان‌تر است و سریع‌تر عمل می‌کند.

دستگاه IPL با پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس به‌صورت آرام و بی‌خطر استفاده می‌شود. پالس‌های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن‌ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می‌شوند. دستگاه حذف موی IPL سریع و کاملاً بدون درد است.

عوارض جانبی کم است ولی می‌تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به‌سرعت برطرف می‌شوند.

IPL کاندیدهای مناسب جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می‌باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به‌صورت کامل توسط این روش رادارند، اگر موها دوباره رشد کنند به‌صورت نازک و ظریف خواهند بود.

دستگاه لیزر ipl

دستگاه لیزر روبی :

لیزر روبی اولین دستگاه لیزری است که برای حذف موهای زائد مورداستفاده قرار گرفت. این دستگاه با طول‌موج کوتاه 194 نانومتر، ملانین را مورد هدف قرار می‌دهد. این دستگاه لیزر بیشترین میزان جذب نور در ملانین را دارد، ازاین‌رو برای افرادی باپوست تیره مناسب نیست چون به دلیل جذب بالا خطر تغییرات رنگ‌دانه‌ای در پوست‌های تیره وجود دارد.

مزایا دستگاه لیزر روبی :

این دستگاه برای کاهش و از بین بردن دائم موهای زائد مؤثر است. موهایی که مجدداً رشد می‌کنند خیلی نازک ‌و کم‌پشت هستند. درد و ناراحتی هنگام استفاده از این لیزر نسبت به دیگر لیزرها کمتر است و همچنین سیستم خنک‌کننده دارد که خطر سوختگی و عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.

معایب دستگاه لیزر روبی :

این روش برای پوست‌ها تیره مناسب نیست. برای سطوح نسبتاً کوچک استفاده می‌شود و در مقایسه با دیگر لیزرها برای حذف دائمی موهای زائد به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد.

این روش باوجود مزایایی دارد اما دیگر قدیمی شده و روش‌های جدید و مؤثرتر جایگزین آن شده است.

دستگاه لیزر روبی

دستگاه لیزر سوپرنوا :

جدیدترین دستگاه برای لیزر موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر سوپرنواست، امروزه  در کلینیک‌های از بین  بردن موهای زائد در سراسر دنیا از این  دستگاه استفاده می‌شود. این دستگاه که به آن سوپرنوا آیس هم میگویند و آمیختن چند تکنولوژی و طول‌موج توانسته بدون هیچ درد و سوزشی روی انواع پوست‌ها لیزر موهای زائد را انجام بدهد.

طول‌موج‌های این دستگاه عبارت‌اند از: دایود 810 نانومتر، الکس 755 نانومتر، ان دیاگ 1064 که هرکدام از این  طول‌موج‌های موهای زائد خاصی را هدف قرار داده و آن‌ها را از بین می‌برند.

دستگاه لیزر سوپرانو

سه طول‌موج به‌اختصار شامل موارد زیر هستند:

تکنولوژی Alex  (طول‌موج دستگاه الکساندرایت): دارای طول‌موج 755 نانومتر است که انرژی و قدرت بالاتری را به پوست منتقل می‌کند که برای پوست و موهایی بارنگ‌های مختلف بسیار مناسب است.

تکنولوژی Speed  (طول‌موج دستگاه دایود): دارای طول‌موج 810 می‌باشند که این قابلیت را دارد بیشتر در پوست نفوذ کند و بتواند فولیکول مو را تخریب نماید، سطح مقطع بزرگی را در زمان لیزر پوشش می‌دهد بنابراین سرعت بالایی را در زمان درمان به بیمار ارائه می‌کند.

تکنولوژی YAG (طول‌موج دستگاه Nd:YAG ): دارای طول 1064 نانومتر که عمیق‌ترین نفوذ در پوست را انجام می‌دهد که بهترین گزینه برای پوست‌های تیره و یا کسانی که مایل هستند بعد از برنزه کردن یا سولار رفتن لیزر موهای زائد را انجام دهند.

از لیزر برای کدام قسمت‌های بدن می‌توان استفاده کرد و آسیب‌های لیزر کدام اند؟

از لیزر برای کدام قسمت‌های بدن می‌توان استفاده کرد و آسیب‌های لیزر کدام اند؟

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد کدام اند؟  از لیزر به‌جز چشم برای کل صورت، دست‌ها، لیزر زیر بغل، پشت، شکم، سینه، پاها، بیکینی و تقریباً برای لیزر کل بدن می‌توان استفاده کرد. در مورد خطرات لیزر برای سلامتی بحث‌های مختلفی وجود دارد.

یکی از این بحث‌ها در مورداستفاده از لیزر در ناحیه تناسلی زنان که آیا باعث ایجاد مشکلاتی در رحم می‌شود، می‌باشد، اما هیچ نمونه‌ای در این مورد ثبت‌نشده است. گفته می‌شود که لیزر روی پوست نیز اثر منفی دارد، ولی بیماری که مستقیماً تحت انجام لیزر مو، دچار مشکلات پوستی شود، مشاهده نشده است. نکته مهمی که بعد از لیزر باید به آن دقت کرد استفاده از ضد آفتاب با spf 50 و همچنین قرار نگرفتن مستقیم زیر نور آفتاب است.

برای دستیابی به نتایج رفع دائمی موهای زائد به چند جلسه لیزر نیاز داریم؟

بسیاری از افراد سؤال می‌کنند که برای رفع دائم و قطع کامل موهای زائد، به جلسه لیزر نیاز دارند. البته که این درمان با یک یا دو بار تکمیل نمی‌شود. طبق برخی تحقیقات، برای دیدن اثر واضح و قطعی در رفع موهای زائد، شما باید حداقل 4 تا 6 جلسه لیزر انجام دهید.

اگرچه این تعداد بستگی به مقدار مو و ساختمان بدنی افراد مختلف دارد. افراد پر مو ممکن است برای رسیدن به رفع دائمی موهای زائد، به 8 تا 10 جلسه لیزر نیاز داشته باشند.

قسمت‌های مختلف بدن نیز سرعت‌های مختلفی در از بین رفتن موها دارند. به‌عنوان‌مثال، رفع موهای زائد در زیر بغل به مدت‌زمان و جلسات کمتری برای رسیدن به اثر رضایت‌بخش نیاز دارد؛ و از طرفی، رفع موهای روی پاها، در زمان بیشتری طول می‌کشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر

کدام دستگاه برای پوست شما بهتر است؟

اگر دارای مویی بور هستید نگران نباشید یکی از یهترین دستگاه ها برای این کار دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا GentleMax می باشد. برای پوست های روشن و موهای تیره هم می توانید از دستگاه دایود استفاده کنید هم از دستگاه الکساندرایت کندلا . برای پوست های نیره بهترین گزینه اندیاگ می باشد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدامند؟

همانطور که در بالا گفتیم دستگاه های پلاتینیوم در حال حاضر بهترین و تاثیرگذارترین هستند بعد از این دو دستگاه الکساندرایت قرار می گیرد. دستگاه الکس کندلا دارای طول موجی منحصر به فرد می باشد و به خاطر همین موج می تواند همه انرژی لیزر را در جایی متمرکز کند و در یک جهت یکسان حرکت نماید.

سخن پایانی

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد، با توجه به تناژ پوستی و ویژگی‌های مربوط به موها، برای داشتن بدنی فاقد مو زائد، عدم خرج‌های اضافی جهت از بین بردن موها با مواد و ابزار مختلف، بدون آسیب داخلی و خارجی به پوست، به شرطی که توسط متخصص انجام این کار مورداستفاده قرار گیرند، بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. پس بهتر است قبل از تصمیم‌گیری با یک متخصص مشورت، و سپس اقدام کنید.

شما می توانید برای لیزر موهای زائد در غرب تهران با ما در تماس باشید و یا از طریق فرم های زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.


۴ پاسخ به “انواع دستگاه های لیزر موهای زائد+ مقایسه 7 مدل دستگاه لیزر + کدام دستگاه لیزر بهتر است؟”

  1. سیما گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنونم از اطلاعات مفیدتون در ارتباط با انواع دستگاه های لیزر موهای زائد … خیلی اطلاعات مفیدی بود هم برای خرید دستگاه لیزر هم برای استفاده برای از بین بردن موهای زائد…
    ممنونم

  2. مهتاب گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنونم من از خدماتتون استفاده کردم خیلی راضی بودم .. الانم این مطلبتون رو خوندم خیلی مفید بود راجب انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

  3. آذردخت بصیرت گفت:

    مقاله ی بسیار عالی بود از شما بسیار ممنونیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما