تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

عنوان صفحه لیفت نخ در سایت کلینیک زیبایی مهراز

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از اصلی ترین روش های کم تهاجمی و غیر جراحی برای از بین بردن آثار پیری پوست در نواحی مختلف صورت است. لیفت صورت با نخ دارای دو نتیجه بسیار مهم است : رفع افتادگی و اثرات افزایش سن بر روی پوست و تحریک افزایش تولید کلاژن سازی.

امروزه بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند پیری و افتادگی پوست، لک های روی صورت، چانه دوم و یا خط اخم و خط خنده روبرو هستند. در حالی که این مشکلات درمان نشوند، روز بروز بدتر شده و بیشتر در صورت فرد نمایان می شوند. در این حالت روی چهره تاثیر منفی می گذارند.
با پیشرفت علم متخصصان پوست روشی را یافتند که با استفاده از آن، پوست صورت را تنها در مدت زمان 20 دقیقه بالا می کشند. این روش که در خدمات جوانسازی به نام لیفت با نخ شناخته می شود باعث زیبایی و درمان افتادگی های صورت می شود. همچنین، این روش باعث ایجاد زخم و یا جوش روی صورت و در تمامی نواحی صورت قابل پیاده سازی است. با استفاده از روش لیفت با نخ، صورت تا حدود ده سال جوانتر می شود.

لیفت با نخ

انواع نخ لیفتینگ در لیفت با نخ

نخ کاگ یکی از نخ هایی است که در لیفتینگ صورت از آن استفاده می کنند : در این روش هیچ گونه ردی از نخ باقی نمی ماند و زمان بهبودی آن بسیار کم است و خیلی زود به نتیجه ی مطلوب خود می رسید. در لیفت صورت با نخ کاگ پوست به شکل طبیعی به زیبایی خود می رسد.

نخ pdo یکی دیگر از نخ های موثر در این پروسه جوانسازی است : این نخ به محض این که وارد بافت های بدن می شود باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول های فیبروبلاست می شود . محل این نخ ها مابین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی می باشد.

نخ سلوئیت سومین نخی است که زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند: این نخ ، نخ بخیه ای مخروطی است که کاملا جذب می شود و برای تصحیح موقعیت بافت و اجزاء صورت و گردن استفاده می شود . این نخ سال های سال است که در پزشکی کاربرد دارد و بسیار ایمن است.

آیا نخ های لیفت صورت قابل جذب هستند ؟

نیاز نیست نگران باقی ماندن نخ های لیفت در زیر پوست خود باشید زیرا آنها تشکیل رشته های فیبری جدیدی می دهند که تشکیل دهنده و تحریک کننده کلاژن هستند و طی چند ماه طی فرآیند هیدرولیز حل می شوند. استفاده از این نخ های جذبی باعث می شوند که شما دیگر هیچ دردی را برای کشیدن بخیه ها تجربه نکنید.

انواع نخ های لیفت کدام اند؟

روش لیفت صورت با نخ:

زمانی که انسان پیر مشود، پروتئین های موجود در پوست تحلیل پیدا کرده و تجزیه می شوند. در این حالت، پوست صورت شل شده و رفعر هایی در نواحی مختلف صورت نمایان می شود. روش لیفت صورت با نخ از پوست صورت محافظت کرده و در نهایت به استحکام آن کمک می کند که در نتیجه آن، پوست جوان تر وزیباتر می شوند.
طریقه عملکرد عمل لیفتینگ یا همان لیفت با نخ به این صورت است که، در ابتدا پزشک از بی حسی موضعی در محل مورد نظر استفاده می کند. پس از آن، سوراخ های بسیار کوچکی روی قسمت های مختلف صورت ایجاد می شود. با استفاده از این سوراخ ها، سوزن و نخ مخصوص لیفتینک وارد بافت زیرین پوست می شوند.
در این مرحله، نخ مخصوص لیفت صورت به وسیله یک سوزن بسیار کوچک در زیر پوست قرار داده می شود. زمانی که سوزن در محل مورد نظر قرار داده شد، پزشک به آرامی و با فشار دست شکل مورد نظر را در بافت پوست ایجاد می کند. در این حالت، نخ به بافت پوست گیر کرده و به این وسیله، آن قسمت از پوست بالا کشیده می شود.
در نتیجه عمل لیفتینگ، پوست صورت جوان و شاداب می شود. همچنین این عمل باعث استحکام پوس صورت می شود. در این مورد ذکر این نکته نیز ضروری است که عمل لیفتینگ به هیچگونه بریدگی و یا بخیه نیاز ندارد و بعد از عمل نیز فرد درد خاصی را احساس نخواهد کرد.
قبل از انجام عمل لیفتینگ توجه به برخی نکات ضروری است:
• در ابتدا اینکه، شما باید به منظور انجام عمل لیفتینگ پزشکی متخصص و قابل اعتماد را انتخاب کنید. در این صورت می توانید مطمئن باشید که پزشک شما عمل لیفتینگ را به طور صحیح انجام می دهد.
• توصیه می شود، حتما قبل از انجام عمل لیفتینگ با پزشک خود مشورت کنید. در رابطه با تکنیک هایی که مورد استفاده قرار می دهد و آن دسته از قسمت های صورت خود را که به وسیله عمل لیفتینگ دچار تغییر می شوند، بشناسید.
• بهتر است در حدود ده روز قبل از عمل لیفتینگ یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. می توانید از ویتامین C ها در رژیم خود استفاده کنید. این ویتامین باعث می شود که روند بهبود سرعت پیدا کند.
در صورتی که این موارد را رعایت کنید، لیفتینگ صورت شما با موفقیت بیشتری انجام خواهد شد و سرعت روند درمان نیز افزایش پیدا می کند.
مراقبت های بعد از انجام عمل لیفتینگ
تمامی افراد معمولا بعد از 24 ساعت از انجام عمل لیفت صورت، می توانند فعالیت های عادی روزانه خود را انجام دهند و در واقع، این عمل در فعالیت های عادی زندگی اختلال ایجاد نمی کند.

برای اطلاع از سایر خدمات جوانسازی این صفحه رو حتما مشاهده کنید …

• از گذاشتن مستقیم کمپرس های یخ و یا کمپرس های حرارتی روی پوست صورت جلوگیری کنید. در غیر این صورت، بافت تشکیل شده روی پوست از بین می رود.
• داروهایی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین بعد از انجام عمل لیفتینگ نباید مصرف شوند زیرا این داروها منجر به کبودی در قسمت های لیفت شده می شوند. در این صورت، برخی افراد بعد از انجام لیفتینگ نیاز به مصرف مسکن پیدا می کنند که بهتر است از مصرف ایبوپروفن و آسپرین خودداری شود.
• همچنین، توصیه می شود که پس از انجام عمل لیفتینگ سیگار و نیکوتین نیز مصرف نکنید زیرا این موارد روند بهبودی را کند می کنند. همچنین سیگار کسیدن خون رسانی به بافت های تشکیل شده را کاهش می دهد.
• از انجام فعالیت هایی که در نهایت منجر به افزایش فشار خونتان می شود، خودداری کنید. فعالیت های ورزشی و تمرینات فیزیکی روزانه خود را تنها پس از حدود 3 هفته از انجام عمل لیفتینگ می توانید مجددا انجام دهید.

تاثیر جوانسازی با نخ لیفت

2 تاثیر جوانسازی لیفت با نخ:

همانطور که می دانید لیفتینگ صورت با نخ ، یک روش جوانسازی است که در آن به وسیله نخ های جذبی یا موقتی مخصوص ، پوست زیباتر و جوان تر می شود. اما در این پروسیجر چه عواملی ، پوستی جوان تر را برای ما پدید می آورند؟ در ادامه 2 دلیل زیباسازی صورت در لیفت صورت با نخ را شرح می دهیم.

پوست به کمک نخ بخیه ، به بالا کشیده می شود. این فرآیند بدون ایجاد برش در سطح پوست یا هر گونه اقدام برای جراحی پیش می رود. بدین ترتیب در این روش جوانسازی ، سختی ها و مراقبت های بعد از جراحی زیبایی برای زیباجو وجود ندارد.

نخ های وارد شده در زیر پوست ، علاوه بر لیفتینگ ، مواد موجود در لایه دوم پوست (لایه درم) را تحریک کرده و سبب افزایش تولید این مواد می شوند. یکی از مهم ترین مواد موثر در زیبایی پوست ، کلاژن موجود در لایه درم است. این نخ ها تولید کلاژن را افزایش می دهند و بدین ترتیب آثار پیری نظیر چین و چروک و خشکی پوست را از بین می برند.

رشته های پروتئینی کلاژن ، زخم ها را ترمیم می کنند ، به بافت پوست استقامت می بخشند ، خط و خطوط صورت را کاهش می دهند ، آبرسانی را افزایش داده و در نهایت تمام این اقدامات ، حدود 80 درصد پوست ما را شاداب و جوان تر می کنند.

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

با توجه به اینکه در لیفت با نخ بخیه ها پوست را به عقب کشیده و صاف می کنند ممکن است تصور کنید که این روش درمانی فوق العاده دردناک می باشد اما باید بدانید که نیاز به نگرانی نیست زیرا نخ ها معمولا با استفاده از بی حسی موضعی زیر پوست قرار میگیرند به همین منظور بیماران در حین انجام کار دردی حس نمی کنند.

کاربردهای لیفت با نخ :

روش درمان لیفت با نخ نوعی فرآیند درمانی کوتاه مدت می باشد که هدف آن درمان علائم پیری و افتادگی پوست در قسمت پایین صورت است. لیفت صورت با سیلوئت ، شامل قرار دادن زیر جلدی نخ های مخصوصی است که جهت کشیدگی و بالا بردن نواحی مورد نظر از پوست استفاده می شوند. گار چه لیفت با نخ در رفع افتادگی ابرو و گونه ها نیز تاثیر دارد اما نقش مهم آن در بخش میانی و انتهایی صورت از جمله غبغب و گردن است.

مزایای انجام لیفت صورت با نخ

مزایای انجام عمل لیفت صورت با نخ:

همانطور که گفته شد انجام عمل لیفتینگ صورت مزایای زیادی دارد و در واقع پوست را جوان کرده و از افتادگی آن جلوگیری می کند. به طور کلی، مزایای عمل لیفت صورت با نخ در موارد زیر خلاصه می شود:
• اثرات پیری به خصوص پین و چروک صورت، با انجام این عمل کاهش پیدا می کند.
• پوست صورت سفت شده و استحکام پیدا می کند.
• نتیجه انجام عمل بلافاصله بعد از آن، قابل مشاهده است و نیاز به نگرانی ندارد.
• اثرات این عمل دائمی و پایدار است.
• همچنین، انجام عمل لیفت صورت با التهاب و قرمزی بیش از حد، همراه نخواهد بود.
در برابر این مزایا، عمل لیفت صورت با نخ، عوارضی نیز دارد که در ادامه به این عوارض اشاره شده است:
• عمل لیفتینگ با توردم و کبودی به مقدار کمی همراه است.
• در اکثر افراد، عمل لیفتینگ خونریزی دارد.
• در برخی از افراد، لیفت صورت با نخ باعث ایجاد عفونت در پوست می شود.
• در صورتی که افراد به نخ حساسیت داشته باشند، انجام این عمل با اثرات جانبی این حساسیت همراه است.
• ممکن است در برخی از افراد انجام عمل لیفتینگ باعث برهم خوردن تقارن صورت شود.
• با انجام عمل لیفتینگ پوست صورت تا مدتی بی حس است.
• همچنین بعد از انجام این عمل پوست صورت نسبت به لمس حساس می شود.

نحوه انجام لیفت صورت با نخ :

آیا نخ های لیفت قابل جذب هستند

آیا نخ های لیفت قابل جذب هستند؟

نیازی به نگرانی نیست که چرا نخ های لیفت زیر پوست باقی مانده اند؛ آن ها تشکیل رشته های فیبری جدید که تشکیل دهنده و تحریک کننده کلاژن هستند را تسهیل می کنند و به طور کلی، در طی چند ماه از طریق یک فرآیند طبیعی به نام هیدرولیز حل می شوند. استفاده از این نخ های جذبی باعث می شوند که شما دیگر هیچ دردی را برای کشیدن بخیه ها تجربه نکنید.

عمل تجزیه و هیدرولیز نخ در پوست، روندی کاملا بدون درد است و به سادگی انجام می شود (هیدرولیز تجزیه شیمیایی نخ ناشی از واکنش آن با آب پوست می باشد). پس از حل شدن نخ ها، کلاژن جدید و بافت های فیبری از قبل در مناطق تحت درمان شکل گرفته اند، بازسازی و اثر خود را در مناطق تحت درمان با لیفتینگ نشان می دهند و جوانی را به ناحیه مورد نظر باز می گردانند.

اقدامات قبل از لیفت با نخ :

  1. یکی از مهم ترین اقداماتی که قبل از لیفت صورت با نخ باید انجام شود انتخاب یک پزشک خوب و باتجربه می باشد.
  2. برای انتخاب پزشک می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو کنید.
  3. افرادی که قصد انجام لیفت صورت با نخ را دارند، حتما پیش از مراجعه استحمام کرده و بهداشت خود را رعایت کنید.
  4. آقایان پیش از مراجعه برای لیفتینگ صورت حتما ریش و سبیل خود را بتراشند.
  5. به مدت دو هفته قبل از انجام لیفت صورت از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین اجتناب کنید.
  6. در صورتی که قبلا نزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید حتما به اطلاع پزشک خود برسانید.

چه نوع نخی برای لیفت صورت با نخ مناسب می باشد؟

برای لیفت صورت از نخ های متنوعی استفاده می شود که هرکدام ویژگی های خود را دارند اما بهتر است از بین آنها نخ های جذبی یا نیمه جذبی را انتخاب کنید زیرا اساس کار لیفت با نخ تحریم بافت های کلاژن صورت میباشد. بنابراین نخ های جذبی و نیمه جذبی به تنها در راستا این هدف هستند بلکه عوارض بسیار کمتری نیست به نخ های دائم دارند.

مراقبت های قبل و بعد از لیفت با نخ

مهم ترین مراقبت های بعد از کشیدن پوست با نخ:

معایب لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

لیفت صورت با نخ بیشتر برای افرادی که به دنبال لیفت طبیعی صورت هستند و نگرانی های خاصی در مورد قسمت پایینی صورت دارند. افرادی که قبلا از روش های دیگر برای لیفت صورت استفاده کرده اند و اکنون پوستشان افتاده شده است می توانند از این روش استفاده کنند.

آیا لیفت با نخ عوارضی دارد

سوالات متداول :

آیا لیفت صورت با نخ عوارضی دارد؟

بیشتر عوارض جانبی لیفت نخ در ۲۴-۴۸ ساعت اول پس از انجام عمل اتفاق می افتند و اغلب به سرعت برطرف می شوند. ممکن است رفع شدن برخی از مشکلات احتمالی چند هفته طول بکشد. این عوارض جانبی احتمالی شامل عفونت، کبودی، تورم، حساسیت، بی حسی و عدم تقارن جزئی است.

شما می توانید اشکال سبک ورزش مانند پیاده روی را از ۱ هفته بعد از لیفت نخ از سر بگیرید؛ اما مراقب باشید از هر گونه تمرینی که باعث شود ناحیه درمان تحت فشار قرار گیرد خودداری کنید. به عنوان مثال باید از انجام ورزش هایی مانند وزنه برداری تا زمانی که متخصص به شما اجازه نداده و از بهبود صورتتان اطمینان حاصل نکرده، خودداری کنید. از ورزش یوگا که لازم است سر شما زاویه پایین تا حدود زیر قلب داشته باشد هم باید به مدت ۷ روز خودداری کنید.

توصیه می شود ۱۲ ساعت بعد از لیفت نخ صورت خود را مرطوب نکنید و آب نزنید، اما قبل از شنا و استخر بهتر است صبر کنید تا محل بخیه ها کاملاً بهبود یابند. برای استخرهای  آب گرم – سونا خشک و بخار نیز همین دستورالعمل را دنبال کنید.

چه زمانی بعد از لیفت با نخ می توان دوباره شروع به کارکرد؟

این بستگی به نوع کار و محیط  کار شما دارد که بعد از لیفت صورت با نخ چقدر باید در حالت ریکاوری و استراحت بمانید. باید انتظار داشت که در طی ۱ روز تا ۱ هفته پس از  درمان خود می توانید  به محل کار خود برگردید ، اما این مدت زمان بسته به نوع شغل شما متفاوت است. شغلی که نیازی به فعالیت زیادی نداشته باشد می تواند طی ۱-۲ روز پس از درمان  از سر گرفته شود اما  شغلی که به حرکت و فعالیت زیادی نیاز دارد، به مرخصی بیشتر نیاز دارد.

چه زمانی می توانیم روال منظم مراقبت از پوست را از سر بگیریم؟

شما می توانید حدود ۴۸ ساعت بعد از لیفت نخ صورت خود را به آرامی شستشو نمایید، خشک کنید و از یک لوسیون ملایم استفاده نمایید (از فشار دست و انگشتان جهت پخش آن بر روی صورت خودداری نمایید) اما از  استفاده هر نوع لایه برداری یا ضد لک در ناحیه درمان اجتناب کنید و قبل از استفاده از هر گونه لوسیون و یا کرم  که ترکیبات و دوز قوی دارند، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

کدام نواحی از صورت با عمل لیفت با نخ قابل درمان می باشد؟

چه سنی برای لیفت با نخ مناسب می باشد؟

عمل لیفت صورت برای کلیه افراد در رده سنی ۳۰ الی ۵۰ سال جهت برطرف سازی چین و چروک های سطحی پوست بسیار مناسب می باشد. افراد سالمند می توانند از این روش به جای روش های جراحی استفاده کنند.

بعلاوه افرادی که قبلا تحت جراحی قرار گرفته اند و در حال حاضر با افتادگی پوست در چهره خود مواجه هستند می توانند از عمل لیفت با نخ استفاده کنند.

هزینه لیفت با نخ چقدر است؟

هزینه این پروسه جوانسازی با توجه به دستمزد پزشک ، نوع نخ و تعداد ان هزینه داروها و غیره تعیین می شود.عوامل مختلف در تعیین هزینه پرداختی شما عبارتند از :

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم که ماندگاری لیفتینگ نخ نسبت به جراحی های تهاجمی کمتر است. جراحی لیفت صورت می تواند حدود ۱۰ الی ۱۵ سال ماندگاری داشته باشد. درحالی که لیفت صورت با نخ حدود ۱ الی ۲ سال ماندگاری دارد. و بعد از آن نیاز به ترمیم می باشد. به دلیل آنکه پوست دائما در حال کلاژن سازی و تخریب کلاژن های قدیمی است اثر لیفتینگ از بین می رود . در اصل هیچ روش غیر تهاجمی ماندگاری دائمی ندارد و حداکثر عمر آنها ۲ سال است.

Call Now Buttonتماس با ما

رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما