تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

علل و راه های درمان میکرودرم ابریژن

علل و راه های درمان میکرودرم چیست و چه کاربردی دارد؟


تاریخ انتشار : 16 شهریور 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ شهریور ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است که در آن از کریستال های ظریف و خلاء برای حذف سلول های مرده پوست استفاده می شود. می توان از آن برای صورت، گردن، سینه، پشت و دست استفاده کرد. هدف از این کار کاهش خطوط ریز، اسکارهای جزئی، چین و چروک و لکه های ناشی از افزایش سن است و پوست را صاف تر و جوان تر نشان می دهد. در این مقاله از کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درباره علل و راه های درمان میکرودرم می پردازیم. همچنین می توانید با ما همراه باشید و انواع کاربردهای میکرودرم را بخوانید.

علل و راه های درمان میکرودرم ، میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است. این شامل یک متخصص مراقبت از پوست است که لایه بالایی پوست را با یک دستگاه کوچک دستی جدا می کند. میکرودرم ابریژن می تواند پوست را لایه برداری کند، علائم پیری را کاهش دهد و پوست را صاف تر نشان دهد. این روش برای انواع پوست بی خطر است.یک متخصص مراقبت های بهداشتی معمولا این روش را انجام می دهد، اما برخی از فروشگاه ها کیت های خانگی را می فروشند.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن می تواند علائم پیری را کاهش دهد. میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است. متخصص کریستال های ریز را با یک گرز که به آرامی سطح را لایه برداری می کند، روی پوست اسپری می کند یا می مالد و لایه بالایی را از بین می برد. هدف جوان تر نشان دادن پوست است.

این روش نباید دردناک باشد. آکادمی پوست آمریکا (AAD) تخمین می زند که 30 تا 40 دقیقه برای صورت و 20 دقیقه برای گردن طول می کشد. پس از آن، ممکن است تورم خفیف یا علائمی شبیه آفتاب سوختگی برای چند روز وجود داشته باشد.

قبل از مشاهده علائم کاهش یافته پیری، ممکن است یک فرد بین 5 تا 16 درمان از یک متخصص مراقبت از پوست نیاز داشته باشد. افراد بسته به نوع پوست و دلیل درمان می توانند به صورت هفتگی، هر 2 هفته یا ماهانه درمان انجام دهند.

اکثر افراد برای جوانسازی پوست صورت و گردن درخواست میکرودرم ابریژن می کنند، اما متخصص می تواند این روش را در هر ناحیه ای از پوست انجام دهد. نتایج دائمی نیستند.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مناسب است؟

علل و راه های درمان میکرودرم ، میکرودرم ابریژن یک روش بی خطر برای اکثر انواع پوست و رنگ ها در نظر گرفته می شود. اگر افراد دارای مشکلات پوستی زیر باشند، ممکن است این روش را انجام دهند:

  • ملاسما
  • علائم کشش
  • آسیب خورشید
  • رنگ پوست کدر
  • آکنه و اسکار آکنه
  • رنگ و بافت ناهموار پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • منافذ بزرگ و جوش های سر سیاه
  • هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پیری و لکه های قهوه ای

موارد استفاده و فواید

هدف میکرودرم ابریژن صاف کردن، روشن‌تر کردن و یکدست‌تر کردن پوست صورت است. مردم اغلب درخواست میکرودرم ابریژن می کنند تا موارد زیر را برطرف کنند:

  • زخم ها
  • بافت ناهموار پوست
  • رنگ پوست ناهموار
  • تیرگی در رنگ چهره
  • لکه های تیره ای که می توانند پس از از بین رفتن آکنه ایجاد شوند
  • ملاسما، یک مشکل رایج که باعث ایجاد لکه ها یا لکه های تیره روی پوست می شود
  • متخصصان پوست همچنین ممکن است از میکرودرم ابریژن برای بهبود نتایج محصولات ضد پیری یا سفید کننده پوست استفاده کنند. این روش می تواند به نفوذ این محصولات به پوست کمک کند.

هزینه میکرودرم ابریژن چقدر است؟

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، متوسط ​​هزینه ملی یک روش میکرودرم ابریژن در سال 2020, 167 دلار بود. هزینه کل به هزینه های ارائه دهنده و همچنین موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد. میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است. بیمه پزشکی معمولاً هزینه را پوشش نمی دهد.

آماده سازی برای میکرودرم ابریژن

آماده سازی برای میکرودرم ابریژن

علل و راه های درمان میکرودرم ، میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی و با حداقل تهاجم است. برای آماده شدن برای آن کار بسیار کمی باید انجام دهید.

ایده خوبی است که نگرانی های پوست خود را با یک متخصص مراقبت از پوست در میان بگذارید تا متوجه شوید که آیا میکرودرم ابریژن برای شما مناسب است یا خیر. در مورد هر گونه روش و جراحی زیبایی گذشته و همچنین آلرژی و شرایط پزشکی بحث کنید.

ممکن است به شما گفته شود که حدود یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کرم های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که استفاده از کرم ها و ماسک های لایه بردار را تقریباً 3 روز قبل از درمان متوقف کنید.

قبل از شروع عمل، هرگونه آرایش را پاک کرده و صورت خود را تمیز کنید.

عوارض میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی رایج میکرودرم ابریژن شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است. اینها معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می روند.

ممکن است به شما توصیه شود از یک مرطوب کننده برای به حداقل رساندن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده کنید. کبودی جزئی نیز ممکن است رخ دهد. این بیشتر به دلیل فرآیند ساکشن در طول درمان ایجاد می شود.

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن یک روش در مطب است که معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. این معمولاً توسط یک متخصص مراقبت از پوست مجاز انجام می شود، که ممکن است تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باشد یا نباشد. این بستگی به این دارد که در چه ایالتی زندگی می کنید.

برای میکرودرم ابریژن نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی حس کننده نیست.

در طول درمان، روی یک صندلی دراز می‌نشینید. ارائه دهنده شما از یک دستگاه دستی استفاده می کند تا به آرامی روی ذرات اسپری کند یا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر دور کند. در پایان درمان، یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب روی پوست شما مالیده می شود.

میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و دارو تایید شد و از آن زمان تاکنون صدها دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است. بر اساس دستگاه خاص مورد استفاده، چند روش مختلف برای انجام این روش وجود دارد:

  • هندپیس با نوک الماس

علل و راه های درمان میکرودرم ، یک هندپیس با نوک الماس برای لایه برداری ملایم سلول های مرده در پوست شما طراحی شده است. در عین حال بلافاصله آنها را مکش می کند.

عمق ساییدگی ممکن است تحت تأثیر فشار اعمال شده بر روی هندپیس و همچنین مدت زمان باقی ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع اپلیکاتور میکرودرم ابریژن عموماً در نواحی حساس تر صورت مانند نزدیک چشم استفاده می شود.

  • میکرودرم ابریژن کریستالی

میکرودرم ابریژن کریستال از یک هندپیس ساطع کننده کریستال استفاده می کند تا به آرامی روی کریستال های ریز اسپری شود تا لایه های بیرونی پوست از بین برود. مانند هندپیس نوک الماس، سلول های مرده پوست فورا ساکشن می شوند.

انواع مختلف کریستال هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.

  • هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن روش جدیدتری است. این شامل ترکیب لایه برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. گفته می شود که این فرآیند تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون را در پوست شما به حداکثر می رساند.

بعد از میکرودرم ابریژن چه انتظاری باید داشت؟

بعد از میکرودرم ابریژن چه انتظاری باید داشت؟

علل و راه های درمان میکرودرم ، بعد از میکرودرم ابریژن زمان کمی وجود ندارد. شما باید بتوانید بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

پوست خود را هیدراته نگه دارید و از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید. حداقل یک روز پس از درمان از مصرف داروهای موضعی آکنه خودداری کنید. محافظت از پوست با ضد آفتاب بسیار مهم است. پوست شما در چند هفته پس از درمان می تواند به نور خورشید حساس تر شود.

شما می توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از عمل، نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. تعداد جلسات میکرودرم ابریژن مورد نیاز به شدت نگرانی های پوستی و همچنین انتظارات شما بستگی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما