تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد دست چگونه انجام می شود

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟ + مراقبت های پس از لیزر دست


تاریخ انتشار : 20 فروردین 1401          تاریخ بروزرسانی : ۷ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟ ، برخلاف روش های دیگر برای حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، اصلاح و وکس کردن، لیزر موهای زائد یک روش درمانی خاص برای حذف موهای زائد به مدت طولانی می باشد که حجم موهای زائد در جلسات اول کاهش پیدا می کند و نازک شده و در نهایت از بین می رود، لیزر برای مدت زمان زیادی خیال شما را از رشد مجدد موهای زائد راحت می کند.

لیزر موهای دست (لیزر کردن دست) شامل از بین بردن موهای زائد دست ها از مچ تا آرنج است. موهای تیره، ضخیم و حتی سفت در ناحیه دست ها در نتیجه ی افزایش سطح تستوسترون ظاهر می شوند. لیزر از بین برنده موهای زائد، بر خلاف روش های دیگر از بین بردن مو در ناحیه دست مانند: اپیلاسیون و یا شیو، اثر بسیار ماندگارتری در ایجاد پوست صاف و بدون مو دارد.

رفع موهای زائد دست در صورتی که با دستگاه استاندارد، تحت نظارت پزشک و در یک کلینیک حرفه ای انجام شود، عوارضی ندارد. عوارض احتمالی شامل التهاب و قرمزی موقت بعد از لیزر است که به هیچ عنوان خطرناک نیست.

در طی لیزر دست، پرتوهای لیزر توسط سلول های تولید کننده ملانین جذب می شوند (موهای تیره حاوی بیشترین مقدار این ماده هستند). هنگام انجام لیزر موهای زائد بدون داشتن احساس درد غیر عادی، فولیکول های مو به همراه ریشه و ماتریکس (زمینه) شان مورد هدف قرار می گیرند؛ در نتیجه موها دوباره رشد نمی کنند.

لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟ ، لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند و بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند. ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­  تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­  مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت. از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

لیزر موهای زائد دست برای چه افرادی مناسب می باشد؟

لیزر موهای زائد دست ها که در کلینیک های زیبایی انجام می شود، شامل رفع موهای زائد از انگشتان دست تا مفصل آرنج است. توجه داشته باشید که در صورتی که موهای بازوی شما ظریف هستند، از انجام لیزر این بخش جدا خودداری کنید.

چرا که باعث ضخیم شدن موهای بازو می شوند و نیاز به لیزر طولانی مدت دارد که گاهی با ۸ جلسه نیز جوابگو نیست. لیزر بازو در چنین حالتی، نقش شیو بلند مدت را دارد! مردان نیز همانند زنان می توانند لیزر موهای دست را انجام دهند.

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟ ، از بین بردن مو با استفاده از لیزر به ویژه در افرادی که موهای بسیار تیره و متراکم دارند بسیار موثر است. اگرچه پوست در ناحیه بازوها نسبتاً قوی و مقاوم است، اما حذف موهای زائد با روش های مختلف موجود در بازار ممکن است منجر به تحریکات پوستی به صورت جوش، فولیکولیت یا قرمزی شود (این اتفاق مخصوصاً در برداشتن موها با روش هایی مانند: استفاده از موم یا دستگاه اپی لیدی رخ می دهد).

مزایای لیزر موهای زائد دست:

جایگزین موثر برای روش های سنتی موزدایی، از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر است که نه تنها اثر بخشی بالایی دارد بلکه به شما امکان می دهد پوستی صاف داشته باشید، که در صورت گذراندن تعداد جلسات مورد نیاز، که به صورت علمی بین ۴ تا ۱۲ جلسه است، جلوی رشد دست کم ۸۰ درصد موهای ناخواسته گرفته می شود. به طور کلی میزان جوابدهی لیزر موهای زائد در نواحی مختلف، متفاوت است.

به طور مثال ما در نواحی پا، زیربغل و بالای بیکینی جوابدهی خیلی خوبی خواهیم داشت. اما در نواحی مثل ساعد و پایین بیکینی جوابدهی کمتری را شاهد هستیم حتی گاهی ممکن است میزان جوابدهی در این نواحی، ۵۰ درصد و یا بیشتر باشد. قطعا این حق شماست که صادقانه این اعداد را که بر اساس مستندات موجود در کتاب های علمی است، بدانید و با علم به این مساله، در مورد لیزر موهای زائد تصمیم بگیرید.

با در نظر گرفتن موارد فوق، از بین بردن موهای زائد بازوها با استفاده از لیزر در بین زنان و همچنین مردانی که می خواهند یک بار و برای همیشه از مشکل موهای ضخیم و تیره بازوهای خود خلاص شوند، محبوبیت بیشتری دارد.

نتایج لیزر موهای زائد دست

برای از بین بردن موهای دست چند جلسه نیاز است؟

– فاصله بین جلسات لیزر هر ۲ ماه یکبار است.

– برای حذف کامل موهای زائد، باید ۴ تا ۱۲ جلسه، این عمل را انجام دهید ( با این حال بسته به جنس مو و ژنتیک فرد، تعداد جلسات کمی متغیر است). اما اکثر افراد با ۴ تا ۸ جلسه به جوابدهی مطلوب می رسند.

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده برای از بین بردن موهای دست است؟

در حقیقت هنگامی که موضوع برداشتن موهای صورت و بدن به میان می‌آید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید همه این روش‌ها را امتحان کنید اما در نهایت پس از چند روز موها دوباره رشد خواهند کرد و معمولاً با خارش و گاهی زخم همراه هستند. پرتوی لیزر با دقتی که دارد بر روی سلول‌های رنگدانه مو تمرکز می‌کند و آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد. هنگامی که ملانین در مو شناسایی می‌شود و مورد هدف قرار می‌گیرد، لیزر موهای زائد تمام ساقه و ریشه مو را می‌سوزاند.

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده برای از بین بردن موهای دست است؟

آیا لیزر موهای زائد ضرری دارد؟

پرتوی لیزر تا ۳ تا ۵ میلی متر به فولیکول مو نفوذ می کند، بدون اینکه به پوست آسیب برساند و یا باعث سوختگی و ایجاد رنگدانه روی آن شود. حذف مو با استفاده از فناوری لیزر، بی خطر است!

لیزر مو های زائد دست چه مزایایی دارد ؟

۱ بدون عارضه:

در بین دستگاههای لیزر موهای زائد عوارض لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت بسیار کم است.

2 بدون درد:

اگر لیزر موهای زائد با دستگاه بهترین دستگاه (Alex) آمریکا با پیشرفته ترین دستگاه خنک کننده صورت بگیرد بدون وجود هیچ گونه دردی می باشد و همچنین بصورت کاملا دائمی است.

3 اثر بخشی سریع:

الف ) یکی از بهترین دستگاههای لیزر مو های زائد لیزر الکساندرایت می باشد که ساخت کشور آمریکاست و به هیچ عنوان نمی توان آن را با دستگاههای آسیایی و اروپایی مقایسه نمود و می تواند از ۲تا ۳۳ جلسه از طول درمان شما کم نماید.

ب ) نیاز به هیچ نوع بستری نمی باشد و شما سریعا می توانید بعد از لیزر موهای زائد به فعالیت های خود ادامه بدهید.

مراقبت های مورد نیاز پس از لیزر دست چه هستند؟

چنانچه موهای دست خود را به روش لیزر (لیزر دست) برطرف کرده اید، مراقبت های زیر برای سلامت پوست شما ضروری هستند:

به مدت دو هفته، آفتاب گرفتن باید کنار گذاشته شود.

بین جلسات، از موم، موچین، اپیلاتور یا هر روش دیگری برای از بین بردن موها استفاده نکنید. فقط استفاده از تیغ مجاز است.

رفتن به استخر و یا سونا به مدت سه روز پس از جلسه لیزر، توصیه نمی شود.

چگونگی انجام لیزر موهای زائد

مراحل آمادگی قبل از لیزر کردن موهای زائد دست:

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟ ، اگر تمایل به حذف موهای زائد دستان خود با روش لیزرتراپی دارید، مرکزی را انتخاب کنید که علاوه بر مجهز بودن به بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد دارای پزشک متخصص پوست و مو با گواهینامه رسمی از سازمان نظام پزشکی کشور بوده و تجربه لیزر موهای زائد بر روی هر نوع پوستی را داشته باشد.

اگر پزشک از دستیار خود برای کمک به پروسه درمانی درخواست حضور کرد، اطمینان حاصل کنید که پزشک در طول جلسه لیزر بر وی نظارت داشته و در محل حضور مستقیم دارد. حتی‌المقدور از مراجعه به سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها و به طور کلی مکان‌های غیرپزشکی برای لیزر موهای زائد خود خودداری کنید.

قبل از انجام لیزر، برای تعیین این که آیا این روش گزینه درمانی مناسبی برای شما است، با یک پزشک متخصص خبره مشورت کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید. به طوری که:

  1. سابقه پزشکی خود را بررسی کنید، از جمله استفاده از دارو، سابقه اختلالات پوستی یا زخم و روش های قبلی حذف مو
  2. درباره خطرات احتمالی، مزایا و نتایج لیزر تحقیق کنید تا متوجه هرگونه کم و کاست در این روش شوید.
  3. برای مشاهده بهتر نتایج حتما پیش از انجام لیزر از دست‌های خود عکس بگیرید و آن را با بعد از عمل مقایسه کنید.

ضرورت انجام لیزر موهای زائد دست:

ضرورت انجام لیزر دست، برای زیبایی و داشتن پوستی صاف و یک دست، مورد اهمیت قرار می گیرد. انتخاب با شماست. می توانید با استفاده از یک روش جدید و مدرن، برای همیشه از شر موهای زائد دست هایتان راحت شوید. و همچنین می توانید همیشه در حمام و سالن های اپیلاسیون، وقت خود را برای حذف موهای زائد هدر دهید.

با انجام لیزر دست، شما پوستی صاف، درخشان، نرم و بدون وجود منافذ باز پوستی را تجربه خواهید کرد. این موضوع در افزایش اعتماد به نفس شما بسیار موثر است. همچنین خوب است تا بدانید، انجام لیزر دست تا حدودی تیرگی دست ها را نیز از بین می برد.

مزایای انجام لیزر موهای زائد دست

نتایج لیزر موهای دست چقدر باقی میماند؟

نتیجه لیزر موهای زائد معمولا به رنگ و ضخامت موهای دست، رنگ پوست، ناحیه تحت درمان و نوع دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد. در حالت کلی، نتیجه لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش‌های موزدایی مانند اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ، ماندگاری بیشتری دارد. بسیاری از مراجعه‌کنندگان تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد از تکمیل دوره لیزر خود، اثری از موهای زائد روی دست‌هایشان نمی‌بینند.

البته برای تداوم نتیجه لیزر، انجام جلسات یادآور هر چند ماه یک بار و با مشورت پزشک، ضروری است. با انجام جلسات یادآور بیشتر، نتیجه لیزر موهای زائد دست هم بهتر شده و اثر کمتری از مو را در طول زمان مشاهده خواهید کرد.

کلام آخر

لیزر موهای زائد دست چگونه عمل می کند؟ ، از بین بردن موهای زائد دست با لیزر یکی از بهترین روش‌های موزدایی با ماندگاری بالا است. با این حال، بسیاری از افراد به‌خاطر ترس از لیزر، انجام این روش را به تعویق می‌اندازند و خود را نتیجه رضایت‌بخش لیزر محروم می‌کنند.

در صورتی که لیزر موهای زائد دست در بیشتر مواقع، هیچ دردی ندارد و باعث بروز عوارض خطرناکی نمی‌شود.  برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما در مهرازکلینیک در ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما