تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟


تاریخ انتشار : 3 اسفند 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (7 امتیاز)

حفظ زیبایی و شادابی پوست همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بیشتر انسان‌ها به ویژه بانوان است، بنابراین همیشه دنبال روش‌ها و راهکارهایی جهت حفظ شادابی و زیبایی پوست هستند، اما به هر حال با افزایش سن طبیعی است که پوست شادابی اولیه خود را نخواهد داشت و به مرور دچار آسیب‌دیدگی و چین و چروک می‌شود، بنابراین افراد سعی می‌کنند با روش‌های مختلف به جوان سازی پوست خود بپردازند، روش‌های زیادی جهت جوان سازی پوست وجود دارد، ولی روش‌های جدید و مدرنی مثل تزریق ژل پروفایلو یا هایفو تراپی در حال حاضر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.   در این مقاله از سایت کلینیک مهراز به بررسی همه چیز درباره تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ می پردازیم تا شما بتوانید برای جوانسازی پوستتان یکی آنها را انتخاب کنید. همراه ما باشید.

پروفایلو چیست؟

هنگامی که صحبت از جوانسازی پوست به میان می آید، تزریق ژل پروفایلو اولین اقدامی است که به عنوان یک درمان غیر جراحی، تحول آفرین و جدید در زمینه پوست به یاد ما می آید.

این اقدام زیبایی موثر علاوه بر رفع چروک و خطوط صورت، مواردی همچون حالت ارتجاعی، بافت و رطوبت پوست را نیز بهبود می بخشد. تزریق ژل پروفایلو برای کسانی قابل انجام و مناسب است که بر روی پوست صورت یا گردن خود دارای چین و چروک های سطحی یا عمیق هستند. همگام با افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش می یابد. کلاژن و الاستین موادی هستند که سبب ایجاد ظاهر تندرست و پر حجم پوست می شوند.

ژل پروفایلو از هیالورونیک اسید ساخته شده و بافتی شبیه به همین مواد طبیعی داخل پوست دارد؛ به این ترتیب با تزریق پروفایلو به بخش های مختلف پوست صورت و گردن می توان مشکلات ظاهری ناشی از افزایش سن را برطرف کرد. ژل پروفایلو با داشتن تکنولوژی پیشرفته در بافت خود به بازسازی ساختارهای پوستی کمک می کند.

این ماده به طرز موثری تولید الاستین و کلاژن طبیعی را در پوست تحریک کرده و به آن طراوت و زیبایی دوباره می بخشد. پروفایلو به دلیل رهایش آهسته هیالورونیک اسید تولید 4 نوع مختلف کلاژن و الاستین را تحریک می کند. این تحریک به بهبود چشمگیر کیفیت بافت پوست منجر می شود. در حال حاضر، پروفایلو تنها محصولی است که می تواند تولید طبیعی تمامی 4 نوع کلاژن و الاستین را تحریک کند.

این ویژگی، ژل پروفایلو را به محصولی بی همتا تبدیل کرده است. از آنجایی که نتایج تزریق ژل پروفایلو ظرف مدت اندک 2 هفته نمایان می شوند، این درمان یک گزینه عالی برای افرادی به شمار می رود که با مواردی چون افزایش سن، خستگی یا تیرگی پوست و کاهش حجم صورت دست و پنجه می کنند. تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

هایفوتراپی چیست

ژل پروفایلو و جوانسازی پوست

تزریق ژل پروفایلو یکی دیگر از روش‌های جوان‌سازی پوست بدون نیاز به جراحی است که برای رفع چین و چروک پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی به آن و حفظ رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اصلی این ژل هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد. به همین دلیل عوارض زیادی برای بدن ایجاد نکرده و نتیجه نهایی کاملا طبیعی است. ژل پروفایلو می‌تواند به طور موثری تولید کلاژن پوست را رونق بخشیده و در نتیجه آن ساختار پوست را بازسازی کند.

پزشکان متخصص استفاده از این دو روش برای جوان‌سازی پوست را به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌کنند. در تزریق ژل پروفایلو معمولا حد بالای سنی مشخص نمی‌شود و افراد مسن‌تر نیز می‌توانند این روش را برای برطرف کردن چین و چروک‌های پوست خود امتحان کنند. اما در روش هایفو معمولا توصیه می‌شود که افراد بالای ۷۰ سال از شیوه دیگری برای درمان چین و چروک پوست خود استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که اثرگذاری روش هایفو برای افراد جوان‌تر بیشتر و موثرتر است. در حالی که تزریق ژل پروفایلو برای افراد مسن‌تر با چین و چروک‌های عمیق تاثیر بیشتری دارد.

نواحی مناسب برای تزریق ژل پروفایلو

پروفایلو معمولا برای صورت استفاده می شود، اما می توان از این ماده برای درمان شل شدگی پوست و یا سایر مشکلات پوستی در قسمت های زیر نیز استفاده کرد:

از مزایای استفاده از ژل پروفایلو می توان به سفت شدن پوست، افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و کوچک شدن منافذ پوستی اشاره کرد.

هایفو چیست؟

هایفو یا هایفو تراپی یک روشی است که در آن به صورت غیر تهاجمی به جوان سازی پوست پرداخته می‌شود، که این کار با امواج فراصوت با شدت زیاد انجام می‌گیرد، یعنی امواج فراصوت یک گرمای مرکزی در نقطه‌ای که تابیده می‌شوند، به وجود می‌آورند که این گرما باعث می‌شود کلاژن‌های پوست بازسازی شود.

فواید ژل پروفایلو

هایفو و پروفایلو هر دو جزو روش های زیباسازی و جوانسازی پوست به حساب می آیند اما در هر صورت تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. تفاوت هایفو و پروفایلو، در مزایای آن هم قابل رویت می باشد. شما با تزریق فیلر پروفایلو، علاوه بر برطرف کردن چین و چروک های پوستی، حجم از دست رفته را نیز مجدد به دست می آورید.

این ویژگی در پروفایلو به یک ویژگی ایده آل تبدیل شده است؛ چرا که باعث بهبود حالت ارتجاعی پوست نیز می شود یا به نوعی باید بگوییم پوست سفت می شود. شل شدن پوست عوارض بسیار زیادی دارد و می توان گفت باعث از دست دادن حجم پوست می شود. رفع افتادگی پوست و همچنین جلوگیری از شل شدن پوست جزو بهترین مزایای پروفایلو به حساب می اید.

همچنین از دیگر مزایای تزریق پروفایلو می توان به احیای پوست و درخشندگی آن، آبرسانی به پوست، بهبود دهنده بافت و رنگ پوست و افزایش حالت ارتجاعی پوست اشاره کرد.

فواید ژل پرفایلو

فواید هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت فواید و مزایای بسیار زیادی دارد. معمولا هر روشی که نسبتا جدید باشد و به دنیای پزشکی وارد شود، دارای مزایای بهتری به نسبت روش های قبلی خواهد بود. حال بهتر است تا فواید هایفوتراپی را مورد بررسی قرار دهیم.

  • ماندگاری بالا
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • اصلاح طرح لبخند
  • لیفت گردن و دکلته
  • کوتاه بودن جلسات درمانی
  • لیفت گونه ها، ابرو و چانه
  • صاف شدن و شادابی پوست
  • بدون درد، خونریزی و پانسمان
  • کاهش چین و چروک های پوستی
  • هایفو واژینال برای جوانسازی واژن
  • سفت شدن و لیفتینگ پوست صورت
  • جلوگیری از شل شدن و افتادگی ناحیه تحت درمان
  • هزینه بسیار پایین در مقایسه با عمل های جراحی زیبایی

عوارض ژل پروفایلو

هر روش درمانی و پزشکی، دارای عوارض خودش است؛ هر چند محدود و ناچیز. اما در هر صورت باید این عوارض را در نظر گرفت. تفاوت هایفو و پروفایلو در عوارض آن هم هست. به همین علت قصد داریم تا عوارض ژل پروفایلو را بررسی کنیم.

ممکن است پس از تزریق فیلر پروفایلو، کمی قرمزی، خارش و تورم را در ناحیه تزریق احساس کنید. این موضوع کاملا طبیعی است. اما در صورتی که احساس کردید این علائم به حساسیت تبدیل شده است، بهتر است تا فورا پزشک خود را در جریان قرار دهید. در هر صورت باید بگوییم عوارض این روش، بسیار کم و ناچیز است و در صورتی که بروز پیدا کند، بسیار خفیف خواهد بود.

فواید ژل پروفایلو چیست

عوارض هایفوتراپی

به طور کلی تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ و تفاوت آنها در روش انجام، فواید و عوارض است. آیا میدانید هایفوتراپی صورت چه عوارضی دارد؟

در هر صورت شما باید این را در نظر بگیرید که هر روش درمانی و زیبایی دارای عوارض خاص خودش است. هایفوتراپی هم از این قضیه مستثنا نیست. اما باید توجه داشته باشید که این عوارض بسیار ناچیز هستند و در صورتی که مراقبت های بعد از درمان و توصیه های پزشک به خوبی انجام شود، امکان بروز این عوارض به حداقل خود می رسد.

  • ایجاد اسکار پوستی
  • کبودی یا بی حسی
  • احتمال ایجاد عفونت های پوستی
  • احساس سوزن سوزن شدن در پوست
  • قرمز شدن و یا متورم شدن ناحیه تحت درمان

تفاوت پروفایلو و هایفو تراپی در چیست ؟

  • مزیت هایفو نسبت به پروفایلو، غیر تزریقی بودن درمان آن است.
  • ماندگاری پروفایلو حدود شش ماه، و هایفو تا حدود یک سال می باشد.
  • مزیت پروفایلو نسبت به هایفو، آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست است.
  • پروفایلو با هیالورونیک اسید، و هایفو با امواج فراصوت باعث جوانسازی پوست می شوند.
  • عوارض هر دو درمان خفیف بوده، و کمی تورم و قرمزی خفیف پس از درمان طبیعی می باشد.
  • نتایج پروفایلو زودتر از هایفو نمایان می شوند. نتایج هایفو پس از 3 ماه به تدریج ظاهر می شوند.
  • هزینه پروفایلو از هایفو بیشتر می باشد. پروفایلو نیاز به تکرار درمان و تمدید بیشتری نسبت به هایفو دارد.
  • وجه مشترک بین پروفایلو و هایفو، افزایش کلاژن سازی و در نتیجه سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک می باشد.

پروفایلو بهتر است یا هایفوتراپی؟

پروفایلو بهتر است یا هایفوتراپی؟

تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ پروفایلو در واقع یکی از پر غلظت ترین هیالورونیک اسیدهای موجود در بازار است که نه تنها در آبرسانی پوست بلکه در فرمدهی و رفع شلی پوست تاثیر می گذارد. این روش درمانی به تنهایی و در ترکیب با سایر روشها در جوانسازی پوست تاثیر دارد.

این محصول به مدت 28 روز در پوست باقی می ماند و 4 نوع کلاژن متفاوت و الستین را با آزاد سازی تدریجی هیالورونیک اسید تحریک می کند.و این انگیزش منجر به بهبود کیفیت و سفتی پوست خواهد شد. پروفایلو با آزاد شدن تدریجی از کمپلکس هیالورونیک اسید هیبریدی خود منجر به هیدراسون و آبرسانی پوست بویژه اپیدرم میشود.

از مزایای دیگر پروفایلو افزایش ایجاد کلاژن تیپ 1 و 3 در فیبروبلاستها و تیپ 4 و 6 کلاژن در کراتینوسیتها است.این اتفاق منجر به بهبود کیفیت و آب در هر دولایه اپیدرم و درم شده و تولید هیالورونیک اسید و الاستین را در ایجاد پوست جوانتر تحریک می کند.

هایفوتراپی با انتقال امواج اولتراسوند متمرکز به لایه های عمقی پوست اثر خود را اعمال می کند. مکانیسم سفتی پوست توسط HIFU   بر تولید کلاژن به واسطه حرارت در درم و سیستم اپونورز عضلات که به اختصار SMAS نام دارد می باشد.اگرچه HIFU   برای بسیاری افراد مفید است ولی گاهی عارضه اتروفی چربی در تعداد محدودی افراد گزارش شده است .

استفاده از این تکنولوژی را در افراد با صورت لاغر محدود می کند. در مورد هایفو که کاربرد زیبایی آن از سال 2008 آغاز شد و در سال 2009 توسط FDA در لیفت ابرو بکار رفت باید گفت این وسیله در سال 2014 توسط FDA  جهت بهبود خطوط و چروک های گردن و بالای قفسه سینه تایید شد. یکی دیگر از کاربردهای هایفو در درمان تومورهاست. این روش بیشتر در ایجاد لیفت صورت بویژه در افراد جوانتر که نمی خواهند ریسک جراحی و عوارض آن را داشته باشند مناسب است.

هایفو چندین مزیت زیبایی دارد از جمله: کاهش چین و چروک، سفت کردن پوست شل گردن، لیفت گونه، ابرو و پلک، بهبود زاویه فکی و سفتی پوست و خطوط دکلته می گردد.

انرژی متمرکز اولتراسوند با تجمع گرما در لایه زیرین پوست منجر به ساخت کلاژن های جدید و بهتر از کلاژن های قبلی شده و بتدریج منجر به بهبود کیفیت پوست خواهد شد. تغییرات ایجاد شده توسط هایفو برای اثر بخشی به 6 ماه زمان احتیاج دارد. در مقابل، نتیجه تزریق ژل پروفایلو بلافاصله بعد از انجام این اقدام قابل مشاهده هستند.

مدت ماندگاری هایفوتراپی چقدر است

مدت تاثیرگذاری هایفو و پروفایلو

تفاوت هایفو و پروفایلو در مدت تاثیرگذاری نیز متفاوت است. همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، شما در هایفوتراپی، پس از اولین جلسه درمانی می توانید تاثیر را مشاهده کنید. اما در تزریق فیلر پروفایلو، شما باید ۲ الی ۳ جلسه درمانی را ادامه دهید تا بتوانید نتایج آن را مشاهده کنید. معمولا جلسات پروفایلو با فاصله ۴ هفته انجام می شوند و شما پس از گذر ۶ ماه می توانید به طور کامل نتایج آن را مشاهده کنید.

در روش هایفوتراپی، ممکن است مراجعه کننده با توجه به وضعیت جسمی و پوستی اش، با یک جلسه درمانی، عیوب پوستش را برطرف کند. اما در بیشتر موارد به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. اما به طور کلی ۲۰ روز پس از انجام هایفو، شما می توانید کاملا نتایج را ببینید.

نتایج تزریق ژل پروفایلو چه موقع ظاهر می شود؟

نتایج این فرایند می توانند فوری باشند. مراجعه کنندگان اندکی پس از انجام فرایند تزریق ژل پروفایلو، متوجه داشتن ظاهری طبیعی و جوان در نواحی محل تزریق می شوند. افزایش سفتی، حالت ارتجاعی و بهبود کلی کیفیت پوست می تواند پس از گذشت 6 ماه از زمان تزریق ژل نمایان شود.

افزایش سفتی، حالت ارتجاعی و بهبود کلی کیفیت پوست می تواند پس از گذشت 6 ماه از تزریق ژل پروفایلو نمایان می شوند. با این حال، این مورد به مقدار اصلاح مورد نیاز، سن فرد و سبک زندگی او بستگی خواهد داشت. برای دریافت بهترین نتایج، تزریق 2 میلی لیتر از پروفایلو 1 ماه پس از تزریق اولیه توصیه می شود. همچنین بسته به پاسخ بدن به درمان، جهت حفظ نتایج به دست آمده جلسات درمانی بعدی برای بیمار برنامه ریزی می شوند.

 

تفاوت در دوره نقاهت و مراقبت های بعد از درمان

  • مراقبت های پس از تزریق پروفایلو:

بعد از تزریق از مصرف مواد آرایشی پرهیز نمایید.

از کمپرس آب سرد در موضع تزریق استفاده نمایید.

از مالش و دست زدن به محل تزریق پرهیز نمایید.

تا مدتی پس از تزریقمی بایست از رفتن به استخر، سونا، باشگاه پرهیز نمایید.

  • مراقبت های پس از انجام هایفو:

تا 24 ساعت از مواد آرایشی استفاده نشود.

موضع تحت درمان می بایست در معرض گرما و سرما قرار نگیرد.

استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از موضع درمان محافظت نماید.

مقایسه هایفو و پروفایلو از نظر محل‌های کاربرد

اینکه روش انتخابی شما برای زیباسازی چه محل‌هایی از بدن استفاده می‌شود تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری نهایی شما دارد. تزریق ژل پروفایلو در صورت معمولا در نواحی گونه، پایه بینی، کنار لاله گوش (ناحیه تراگوس)، چانه و زاویه ماندیبولار انجام می‌شود. بسته به اینکه میزان چین و چروک یا افتادگی پوست چگونه باشد پزشک تصمیم می‌گیرد که تزریق را در کدام نواحی انجام دهد. علاوه بر این‌ها از پروفایلو می‌توان برای برطرف کردن شل شدگی، افتادگی و چین و چروک ناحیه گردن، سینه و دکلته، بازو و دست نیز استفاده کرد.

هایفوتراپی اگر به‌عنوان روشی برای جوان‌سازی و نه لاغری استفاده شود معمولا در صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیفت کامل صورت و ابرو با استفاده از این روش شامل پیشانی، اطراف ابروها و پلک‌ها، ناحیه بالایی لب و نواحی کناری چانه و خود آن می‌شود. در لیفت نواحی پایین صورت و غبغب معمولا فقط قسمت بالای لب و چانه و نواحی اطراف چانه تحت درمان قرار می‌گیرند. در لیفت گردن و دکلته نیز ناحیه جلویی گردن در معرض امواج فراصوت قرار می‌گیرد.

بنابراین اگر قصد دارید شل شدگی پوست خود را در نواحی مختلف بدن درمان کنید از تزریق ژل پروفایلو استفاده کنید. همچنین برای برجسته‌تر کردن گونه‌ها نیز پروفایلو انتخاب مناسبی است. اما برای درمان ناحیه گردن بهتر است از روش هایفو استفاده کنید. چرا که گردن ناحیه حساسی است و تزریق در آن نیازمند مهارت و تجربه کافی است. در حالی که هایفو تزریق ندارد و بنابراین خطرات ناشی از مهارت کم پزشک در تزریق نیز در آن وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟ در حالت کلی این که ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو بستگی به موارد مختلفی دارد، این که روش انتخاب شده توسط شما قرار در چه محل‌هایی از صورت و بدن استفاده شود، اهمیت زیادی دارد، علاوه بر این سن و سال هم از فاکتورهای تاثیرگذار است، برای مثال در روش هایفو توصیه می‌شود افراد بالای ۷۰ سال از آن استفاده نکنند، به طور کلی اگر قصد دارید شل شدن پوست خود را درمان کنید، بهتر است از ژل پروفایلو استفاده کنید و در مواقع برجسته کردن اجزای صورت مثل گونه‌ها روش هایفو بهتر نتیجه خواهد داد.

ژل جوانساز پروفایلو چیست | تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو؟

سئوالات متداول :

چند بار تزریق پروفایلو مورد نیاز است؟

برای کسب بهترین نتایج ما به متقاضیان پیشنهاد می دهیم تا 4 میلی لیتر پروفایلو را در 2 جلسه (هر کدام 2 میلی لیتر) با فاصله یک ماه تزریق کنند. در برخی موارد که علائم پیری شدید تر هستند، امکان دارد به تزریق 8 میلی لیتر دارو در 4 جلسه درمانی نیاز باشد.

برای جوانسازی، هایفوتراپی صورت بهتره یا پروفایلو ؟

به طور کلی هایفوتراپی یک روش درمانی با کمک امواج دستگاه هایفو است. اما پروفایلو تزریق هیالورونیک اسید به پوست است. هر دوی این روش ها، به تحریک کلاژن سازی پوست کمک می کنند اما به نظر می رسد که پروفایلو برای جوانسازی مناسب تر است.

ژل پروفایلو  کدام مناطق را می‌تواند درمان کند؟

ژل پروفایلو، پوست صورت، گردن و پایین گردن را سفت می‌کند. همچنین می‌تواند برای درمان سایر قسمت‌های بدن که مستعد افتادگی پوست و چروک شدن هستند مانند پشت دست‌ها یا زانوها و شلی پوست شکمی بعد از بارداری استفاده شود.

آیا برای جوانسازی پوست می توان هایفوتراپی صورت و پروفایلو را بطور همزمان انجام داد؟

شاید برای بسیاری از مراجعه کنندگان این موضوع مطرح شود که آیا می توان از هر دو روش پروفایلو و هایفو در کنار هم و به طور همزمان استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم بله! در مواردی ممکن است نواحی مختلف صورت، به روش های درمانی مختلفی نیاز داشته باشند. در این صورت و با صلاحدید پزشک، می توان از هر دو روش درمانی به طور همزمان استفاده کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما