تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

اکسیژن تراپی صورت چه مزایایی دارد

اکسیژن تراپی صورت چیست و چه مزایایی دارد؟


تاریخ انتشار : 19 آبان 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۹ آبان ۱۴۰۰                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

هیچ معجزه ای نمی تواند یک شبه پوستی درخشان به شما بدهد. به گفته دکتر  K.Harish Kumar پوست به مراقبت و تعهد نیاز دارد. لایه‌های آرایش نمی‌توانند احساسی را که وقتی پوستی طبیعی زیبا دارید به شما بدهد و اکسیژن درمانی صورت به شما در رسیدن به پوستی زیبا و بانشاط کمک می کند. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب اکسیژن تراپی می پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

اکسیژن تراپی صورت چیست؟

اکسیژن تراپی صورت یک روش است که معمولا توسط یک متخصص زیبایی انجام می شود. این یک روش “غیر پزشکی” در نظر گرفته می شود زیرا هیچ چیزی به بدن تزریق نمی شود و از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود.

این درمان برای تغذیه پوست شما و تقویت رشد کلاژن طراحی شده است و شامل دستگاهی است که برای پاشیدن مولکول‌های بسیار غلیظ اکسیژن مستقیماً به اپیدرم (لایه بیرونی پوست) استفاده می‌شود. اکسیژنی که به صورت و گردن شما اعمال می شود با ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و عصاره های گیاهی تزریق می شود. سلبریتی ها، از جمله مدونا، برای داشتن پوستی صاف و حجیم به این روش سوگند یاد می کنند.

بدن برای رشد به اکسیژن نیاز دارد، به همین دلیل است که ما نفس می کشیم. تئوری پشت اکسیژن ‌سازی صورت – که از نظر علمی تایید نشده است – این است که سلول‌های پوستی که از طریق اکسیژن صورت کاملاً اکسیژن می‌شوند، روشن و سالم به نظر می‌رسند.

در طول این عمل، یک متخصص زیبایی ابتدا صورت شما را پاکسازی و لایه برداری می کند. هر متخصص فرآیند خاص خود را برای تزریق اکسیژن به صورت دارد، اما معمولاً از یک عصا برای رساندن جریانی از اکسیژن با فشار بالا به سطح پوست استفاده می‌شود.

سرم‌هایی که معمولاً حاوی اسید هیالورونیک هستند که پوست را حجیم می‌کنند، با عصا یا بعد از قسمت اکسیژن صورت روی صورت استفاده می‌شوند. 

اکسیژن تراپی صورت چیست؟

فواید اکسیژن تراپی صورت:

سلول های شما برای سالم ماندن و تغذیه به اکسیژن نیاز دارند. اکسیژن صورت اکسیژن را به عمیق ترین لایه های پوست شما می رساند و باعث درخشش آن می شود. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم:

  1. اکسیژن تراپی تولید کلاژن را افزایش می دهد

کلاژن پروتئینی است که باعث می شود سلول ها به هم بچسبند و استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست شما را فراهم کند. هنگامی که کلاژن ضعیف می شود (با افزایش سن)، چین و چروک ظاهر می شود.

یکی از بزرگترین مزایای اکسیژن رسانی صورت، تقویت کلاژنی است که به پوست شما می دهد، آن را محکم می کند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

  1. پوست را سم زدایی می کند

اکسیژن صورت به پوست کمک می کند تا از اکسیژن و مواد مغذی و ویتامین های تزریق شده در آن استفاده کند. این کار فرآیند سم زدایی پوست شما را تقویت می کند، اثرات آلودگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نوسانات رژیم غذایی را خنثی می کند و به ترمیم و بازسازی سلول های پوست کمک می کند.

  1. افزایش سرعت گردش سلولی

سلول های پوست ما عمر محدودی دارند. آنها می میرند و سلول های جدید جایگزین آنها می شوند. اکسیژن برای بازسازی سلول بسیار مهم است. سرعت رشد سلول های جدید را افزایش می دهد، که به نوبه خود به بهبود اسکار (آکنه) کمک می کند. اکسیژن صورت دوز اضافی اکسیژن را به سلول های پوست شما می دهد و در نتیجه به گردش سلولی سریعتر کمک می کند.

  1. بدون عوارض جانبی دردناک

اکسیژن تراپی به طور استثنایی برای پوست شما عالی است و هیچ گونه عوارض جانبی مانند سوزش، قرمزی، تورم، سوزش و احساس سوزش ایجاد نمی کند. برای افرادی که پوست حساسی دارند و کسانی که می خواهند از درمان های زیبایی شیمیایی اجتناب کنند مناسب است.

  1. پوست شما را مرطوب می کند

قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب، گرد و غبار و آلودگی رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد. این باعث می شود آن را به شدت خشک و بی جان کند. و اگر پوست خشکی دارید، این مسائل می تواند پوست شما را بدتر کند. پوست صورت با اکسیژن عمیقاً پوست شما را مرطوب می کند و تعادل pH را بازیابی می کند و از آسیب های خورشید محافظت می کند.

هر چند وقت یکبار باید اکسیژن تراپی انجام داد

  1. پوست شما را فوق العاده درخشان می کند

اکسیژن تراپی صورت تمام ناخالصی ها را از اپیدرم (لایه بالایی پوست) پاک می کند و محتوای اکسیژن را افزایش می دهد. همچنین سلول های مرده را از لایه بالایی پاک می کند، منافذ مسدود شده را باز می کند و رژگونه طبیعی را روی گونه های شما ظاهر می کند.

  1. آکنه را درمان می کند

آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های پوست مسدود می‌شوند، کثیفی‌ها و روغن‌ها در آن‌ها به دام می‌افتند و باعث بزرگ شدن منافذ می‌شوند. اکسیژن صورت به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند و اجازه نمی دهد پوست شما گرد و غبار و کثیفی را جمع کند. در نتیجه، برای مدت طولانی تری درخشان می ماند و جوش، زگیل و آکنه آزاردهنده نخواهید داشت.

  1. زمان بازیابی سریع

معمولاً در مورد سایر روش‌ها و درمان‌های پوستی، باید برای یک دوره خاص صبر کنید تا بتوانید به رژیم مراقبت از پوست خود بازگردید. اما در مورد اکسیژن تراپی صورت، زمان بهبودی خاصی وجود ندارد. می توانید تقریباً بلافاصله شروع به استفاده از کرم ها، لوسیون ها یا آرایش روی پوست خود کنید.

  1. نتایج فوری هستند

بلافاصله بعد از اکسیژن رسانی صورت متوجه نتایج خواهید شد. فواید اکسیژن تراپی صورت شامل درمان مسائلی مانند آکنه، چین و چروک و لک است و پوست شما را جوان‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

  1. رنگ ناهموار پوست را درمان می کند

سرم مورد استفاده برای اکسیژن صورت، سرشار از اسید هیالورونیک، پپتیدها، ویتامین ها و عصاره های گیاهی است که رنگ ناهموار پوست را درمان کرده و چهره شما را درخشان نشان می دهد. 

فواید اکسیژن تراپی صورت  

اکسیژن تراپی صورت چگونه کار می کند؟ (روش اکسیژن تراپی صورت)

این درمان عالی پوست, شامل سه مرحله است:

  1. درمان نور

یک نور (که از یک دستگاه چوب مانند نشات می گیرد) برای تزریق اکسیژن به پوست شما استفاده می شود. این دستگاه چوب مانند در تمام صورت شما می چرخد. این کار پوست صورت شما را صاف و آرام می کند.

  1. درمان سرم

این مهم ترین مرحله در کل فرآیند است. این سرم دارای اسید هیالورونیک، مواد معدنی، ویتامین ها و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. اینها پوست را سفت می کنند، آن را درخشان می کنند و چین و چروک و خطوط ریز را از بین می برند.

  1. ماساژ

این مرحله نهایی است که در آن پوست شما با لوسیون ها و کرم هایی ماساژ داده می شود که پوست شما را تغذیه می کند و آن را محکم می کند تا اثرات درمان طولانی تر بماند. از کرم‌های حاوی اکسیژن ویژه برای ماساژ، پاکسازی، اسکراب و لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود.

اکسیژن تراپی صورت برای چه کسانی مناسب است

هر چند وقت یکبار نیاز به اکسیژن تراپی به صورت دارید؟

بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند که یک بار در ماه از اکسیژن تراپی صورت استفاده کنید، اگرچه فیشال‌ های اکسیژن به اندازه سایر انواع لایه‌بردار نیستند. از یک متخصص پوست یا زیبایی برای توصیه های آنها بخواهید.

فیشال های اکسیژن راه خوبی برای حفظ پوست سالم و جوان است. برخی از متخصصان پوست این روش را به عنوان نگهداری برای افراد 20 ساله توصیه می کنند.

البته، در هر سنی می‌توانید اکسیژن‌رسانی به صورت انجام دهید، اما با افزایش سن، ممکن است بخواهید درمان‌های قوی‌تری مانند لیزر یا میکرونیدلینگ را در نظر بگیرید.

عوارض جانبی و دوره نقاهت استفاده از اکسیژن تراپی صورت

اکسیژن تراپی صورت از جمله فرایند‌هایی محسوب می‌شود که در دسته فرایندهای زیبایی –  درمانی کاملا غیرتهاجمی قرار می‌گیرند و به همین سبب استفاده از اکسیژن تراپی صورت نه تنها عاری از هرگونه عوارض جانبی و حساسیت خواهد بود بلکه از نتایج به سزایی در بازسازی، احیاسازی و تقویت بافت پوست شما عزیزان برخوردار است و ضمنا؛ عاری از هر گونه دور نقاهت است!

تنها مواردی که می‌شود به عنوان عوارض جانبی اکسیژن تراپی صورت از آن‌ها یاد کرد، واکنش‌های احتمالی و ناگهانی افراد نسبت به مواد مورد استفاده یا عمل پاکسازی در فرایند اکسیژن تراپی صورت است که ممکن است به اشکال زیر رخ دهند:

کاربرد اکسیژن تراپی صورت

  • حساسیت فیزیکی بر اثر برخورداری از پوست به شدت حساس!

سرخیِ موقت پوست صورت در افرادی که برخوردار از پوستی به شدت حساس هستند. پیامد‌های حاصل از این واکنش موقتی بوده و نهایتا یکی دو ساعت پس انجام اکسیژن تراپی صورت از بین خواهند رفت.

حساسیت از نوع پف یا بادکردگی صورت پس از پاکسازی و استفاده از سرم در نواحی پاکسازی شده؛ این واکنش موقتی بوده و نهایتا تا یکی دو ساعت پس از اکسیژن تراپی صورت منجر به بادکردگی و پف پوست صورت در ناحیه موردنظر شود.

  • حساسیت آلرژیک بر اثر واکنش به مواد دارویی خاص

واکنش آلرژیک به یکی از مواد موجود در سرم‌های تقویتی به کار رفته در فرایند اکسیژن تراپی صورت، که بلافاصله پس از استفاده از ماده‌ی برخوردار از ترکیبات حساسیت‌زا برای پوست، واکنشی سطحی به شکل سرخی و التهاب خفیف در پوست شکل می‌گیرد که ظرف چند ساعت پس از انجام اکسیژن تراپی صورت و بروز حساسیت، از بین می‌رود.

آیا اکسیژن تراپی واقعا کار میکند

سئوالات متداول :

هزینه اکسیژن تراپی صورت چقدر است ؟

بسته به نیاز شما به یک یا چند جلسه اکسیژن تراپی صورت، هزینه نهایی موردنیاز برای این عمل متغیر خواهد بود. در نتیجه هزینه نهایی پس از یک جلسه معاینه و تعیین تعداد جلسات اکسیژن تراپی صورت، قابل برآورد خواهد بود.

آیا اکسیژن تراپی صورت تحت پوشش بیمه است؟

فیشال‌های اکسیژن معمولاً تحت پوشش بیمه نیستند، زیرا یک عمل زیبایی هستند. با این حال، اگر بیماری‌های پوستی خاصی دارید، ارائه‌دهنده شما ممکن است درمان‌های صورت را پوشش دهد، اگر آنها به عنوان یک درمان مراقبت از پوست در نظر گرفته شوند.

در طول درمان چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

متخصص مراقبت از پوست صورت شما را به طور کامل تمیز می کند و یک سرم/تونیک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی را در پوست شما پخش می کند. پوست شما پر از اکسیژن است. سپس، او یک ماسک تسکین دهنده برای آرام کردن پوست شما اعمال می کند. و هنگامی که ماسک پاک شد، او با یک تونیک و مرطوب کننده پیگیری می کند.

آیا اکسیژن تراپی عوارض جانبی دارد؟

پس از اکسیژن رسانی صورت، می توانید بلافاصله سبک زندگی عادی خود را از سر بگیرید. مانند سایر درمان های تهاجمی پوست دردناک نیست و هیچگونه خارش، سوزش و بثورات ایجاد نمی کند.

آیا باید این کار را به طور منظم انجام دهم؟

بلافاصله پس از اولین جلسه، متوجه تغییر قابل مشاهده در پوست خود خواهید شد. با این حال، برای حفظ آن درخشش باید آن را پیگیری کنید.

آیا واقعا اکسیژن تراپی کار می کند؟

البته! اکسیژن را به تمام سلول های پوست شما می رساند، آنها را هیدراته می کند و باعث تولید کلاژن می شود. و نتایج آنی است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما